Alkukesästä kardanin kilinä alkoi häiritä, otin kardaanin irti ja ääni muuttui "räpätykseksi". Edelleen raadissa arvioitiin viaksi painelaakeria, uusi tilaukseen mutta en ehtinyt vaihtaa ennen BUSSFEST / BIF roadrippiä.
Hki - Somero välillä ääni tuntui voimistuvan ja Somerolle saavuttaessa joku oli kuulemma todennut, että nyt ei ole Simossa kaikki kohdallaan.
Somerolta suunnistettiin sukuloimaan Ylivieskaan, Kurussa lakkasi pakki menemästä päälle. Silloin kävi mielessä suunnan vaihto etelään, mutta kuka sitä autoa kotona korjaa, jos vaihtoehtona on reissussa remontointi.
Ylivieskaan kun päästiin, aloin selvittämään Rovaniemeltä ostamani varalaatikon sijaintia, myyjä ilmoitti vieneensä sen toisen foorumilaisen peräkärryyn. Lopulta kun sain kärryn omistajan kiinni, niin selvisi laatikon olevan jo Mikkelissä matkalla kohti etelää. Pieni messenger neuvottelu harrastajien kesken ja Kuopiosta löytyi pohjoista kohti matkalla oleva Tölkki, jonka perään löytyi tyhjä peräkärry. Laatikko vaihtoi peräkärryä jossain Kuopion ja Mikkelin välillä ja lähti kohti Rantsilan Tölkkiranchia.
Nilkutin Simolla Oulun kautta Iihin ja sieltä Rantsilaan, kun laatikko / kärry olivat sinne saapuneet.
Das Tölkkitohtorin kanssa vaihdoimme laatikon ja reissu jatkui ilman ylimääräisiä ääniä.
![Kuva](https://pic.useful.fi/ByYRevn47.jpg)
![Kuva](https://pic.useful.fi/r1zVDw3Em.jpg)
![Kuva](https://pic.useful.fi/r1E6bw2N7.jpg)
![Kuva](https://pic.useful.fi/SJWmzP2EX.jpg)
![Kuva](https://pic.useful.fi/rJA5fvhNX.jpg)
Vanhasta laatikosta oli joku laakeri porsinut etupäästä, lopulta Ii - Oulu - Rantsila välillä oli pohjaan tullut pieni reikä. Iissä auton alla ei ollut lätäkköä, Oulun pikapysähdyksen jäljiltä alle oli jäänyt pieni läikkä ja Rantsilaan kun pääsin, oli laatikko tyhjä öljystä.
Rantsilasta paluu Ouluun hetkeksi ja sitten taas Ylivieskan kautta etelää kohti.
BIF / Jämijärvellä auton alle ei tippunut mitään, alkoi jo huolestuttaa onko moottori ja laatikko kuivia, kun Tölkki ei merkkaa reviiriä
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
BIF yhteydessä Tölkkifoorumi.fi järjesti Mini Syncro Safarin, jonka takia kardaani paikalleen ja maastoon. Hyvin kulki ilman takalukkoa soraharjun penkkoja ylös katurenkaillakin.
BIF - Hki matka kardaanin kanssa, eipä kilissyt enää, joten lootassa oli kilinöiden syy.
BIF:stä piti suunnata alunperin Kuopioon palauttamaan lootan kuljetuskärryä, mutta sille löytyi koulullinen Malibutölkki veturiksi.
Alkukesästä ilman kardaania suoritettujen koeajojen tuloksena tilasin VWharrastajalta decouplerin, sitä odotellessa. Sitten lootaan LiquiMolyn öljyt nykyisten Motonetin öljyjen tilalle.
Vanhasta lootasta jäi kytkinkoppa Tölkkitohtorille koekäyttöpenkin rakennusaineiksi, nokkakappale menee VWharrastajalle tarkastettavaksi ja jos kelpaa, niin menee decoupleri aihioksi.
![Kuva](https://pic.useful.fi/B1YRGvh4X.jpg)
BUSSFESTISSA oli pieni Tölkkifoorumilaisten leiri, jonne parkkeerasin oman Tölkin.
![Kuva](https://pic.useful.fi/H1aDewhVQ.jpg)
BIF:ssä oli myös pieni Tölkkifoorumilaisten leiri.
![Kuva](https://pic.useful.fi/ryEpVDh4m.jpg)
Oli tarkoitus mitata kulutusta ilman kardaania ajaen, mutta se pätkä minkä ajoin ilman kardaania, oli laatikko osittain ainakin rikki ja lopussa aika jumissakin. Ehjällä laatikolla oli kärry perässä ja loppumatka ilman kärryä menikin kardaani paikallaan.
Kiitos kaikille laatikkosulkeisissa auttaneille ja siihen osallistuneille: Roiala, Beretta, sdracing, TT|, Krisse, make ja muut hengessä mukana olleet. Ilman Tölkkifoorumin yhteisöllistä apua, Simo makaisi jossain korjaamon nurkalla odottamassa laatikkoa jostain.