Voka-Doka projekti
Voka-Doka projekti
Tervehdys pohjoisesta tuli hommattuo Doka monen vuoden haaveilun jälkeen.
Autohan "Voka" on siis vm. 1987 Doka ajo kilometreja on kertynyt huimat 200th. Moottorina Volvon B19 joka oli yksi ostamiskriteereistä. Eipä itse tarvitse Volvon konetta alkaa autoon sovittamaan. Tämän lisäksi auto sattui vielä olemaan "ruosteeton" yksilö eli pohja ja kotelot ym mikä on katseelta piilossa on uuden veroisessa kunnossa.
Pinnassa on kolhua ja puutetta ja Osan tarvetta on heti alkuun. Moottorin takaluukku, sivulaatikoiden luukut ja lukot pitäisi jostakin löytää ennen maalausta.
Siinäpä olis eka kuva Vokkareista ja koneesta
https://photos.app.goo.gl/kwLLKBAcTdgAsgzKA
Autohan "Voka" on siis vm. 1987 Doka ajo kilometreja on kertynyt huimat 200th. Moottorina Volvon B19 joka oli yksi ostamiskriteereistä. Eipä itse tarvitse Volvon konetta alkaa autoon sovittamaan. Tämän lisäksi auto sattui vielä olemaan "ruosteeton" yksilö eli pohja ja kotelot ym mikä on katseelta piilossa on uuden veroisessa kunnossa.
Pinnassa on kolhua ja puutetta ja Osan tarvetta on heti alkuun. Moottorin takaluukku, sivulaatikoiden luukut ja lukot pitäisi jostakin löytää ennen maalausta.
Siinäpä olis eka kuva Vokkareista ja koneesta
https://photos.app.goo.gl/kwLLKBAcTdgAsgzKA
- Liitteet
-
- tölkki.jpg (644.13 KiB) Katsottu 10499 kertaa
-
- Volvo b19.jpg (1.91 MiB) Katsottu 10499 kertaa
Viimeksi muokannut an-ti, 02.10.2018 12:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Voka-Doka projekti
Terveppä terve! Kuulostaa hyvältä ja mielenkiintoiselta aihiolta. Volvon koneella ei kovin usein tulekaan tölkkiä vastaan. Laitahan kuvia jossain vaiheessa!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Voka-Doka projekti
Hieno projekti ja komea veturikin! Osuuko arvaus oikeaan että tuli ruotsista?
Onko käyttöä tuolle lavakatteelle? Jos olet aikeissa luopua, niin ilmottele.
Onko käyttöä tuolle lavakatteelle? Jos olet aikeissa luopua, niin ilmottele.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Voka-Doka projekti
Auto tosiaan ruotsista ja ruotsinkilpiin se jääkin..
Lavakatteen osalta ei ole vielä varmuuttamitä sille tehdään. Kate on harvinaisen hyväkuntoinen että paikalleen se voisi jopa jäädäkin.
Ruotsissa tosiaan autoa rakennetaankin.
Lavakatteen osalta ei ole vielä varmuuttamitä sille tehdään. Kate on harvinaisen hyväkuntoinen että paikalleen se voisi jopa jäädäkin.
Ruotsissa tosiaan autoa rakennetaankin.
Viimeksi muokannut an-ti, 02.10.2018 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Voka-Doka projekti
Tervetuloa foorumille.
Auto jää Ruotsin kilpiin, ilmeisesti myös "majailee" Ruotsin puolella?
Auto jää Ruotsin kilpiin, ilmeisesti myös "majailee" Ruotsin puolella?
Re: Voka-Doka projekti
Mites tuo madallus näissä? Aikeissa olis tilata tuo Ta technix 60/45mm sarja tähän mutta joutunee takaa sitten tuota iskaritornio muokkaamaan? Tuo TA on edullisin nii siksi se kun taitaa tuo auto tulla vaan tähän taajama nopeusalueelle. Uskoisin sen riittävän kun muissakin harraste kulkineissa vastaavan tasoisia alustaratkaisuja on.
Re: Voka-Doka projekti
Tässäpä kuvia vauriokohdista mitenhän nuo kannattaisi alkaa korjaamaan?
Lokarin kaaresta ajattelin vaihtaa vain osan onko varaosakaarien laadussa isoja eroja?
Tuo perän kolhu tässä eniten mietityttää että miten sen alkaisi korjaamaan on senverran syvä ja vaurio ulottuu yllättävä laajalle alalle.
Lokarin kaaresta ajattelin vaihtaa vain osan onko varaosakaarien laadussa isoja eroja?
Tuo perän kolhu tässä eniten mietityttää että miten sen alkaisi korjaamaan on senverran syvä ja vaurio ulottuu yllättävä laajalle alalle.
- Liitteet
-
- perä.jpg (1.49 MiB) Katsottu 10350 kertaa
Re: Voka-Doka projekti
Ensin oikaset tuon mahdollisimman hyvin, sitten jos tarvitsee, niin vaihdat paloja sen verran mitä tarvitsee. Tuo lavan pohja voi vaan olla aika jäykkää saada liikkumaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Voka-Doka projekti
lokariin kaari melko rutussa
- Liitteet
-
- lokari2.jpg (1.3 MiB) Katsottu 10344 kertaa
Re: Voka-Doka projekti
Tuo on paljon helpompi nypätä suoraksi, tai vaihtaa, jos näyttää pahasti mädälle
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Voka-Doka projekti
Hionta pellille, koritinaa ja siihen sulattaa jotain kiinni prikkoja tms ja vetovasaran vetelee muotoonsa suoraksi.
< 15kWh/100km
Re: Voka-Doka projekti
Koritöiden suunnittelu jatkuu.
Miten nuo korin saumat pitäisi tehdä kun harkinnassa oli saumojen hiekkapuhallus. Saumoissahan ilmeisesti on jokin massa ja sehän tietysti lähtee puhalluksessa pois ainakin pinnasta. Saumat on pääsääntoiseti kyllä melko ruosteettomat mutta onko siellä massan alla odottamassa ruoste? Eli kannattaako hyvännäköiset saumat jättää puhaltamatta mitä olette mieltä? Tästähän ei tietysti ole tarkoitus tehdä mitään näyttely tason vehjettä vaan hyvännäköinen pirssi jolla kehtaa kaupassa käydä
Miten nuo korin saumat pitäisi tehdä kun harkinnassa oli saumojen hiekkapuhallus. Saumoissahan ilmeisesti on jokin massa ja sehän tietysti lähtee puhalluksessa pois ainakin pinnasta. Saumat on pääsääntoiseti kyllä melko ruosteettomat mutta onko siellä massan alla odottamassa ruoste? Eli kannattaako hyvännäköiset saumat jättää puhaltamatta mitä olette mieltä? Tästähän ei tietysti ole tarkoitus tehdä mitään näyttely tason vehjettä vaan hyvännäköinen pirssi jolla kehtaa kaupassa käydä
Re: Voka-Doka projekti
Itse ainakin ajattelin jättää ruosteettomat saumat rauhaan ja ruiskuttaa vain takapuolelle kotelosuoja-ainetta runsaasti.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Voka-Doka projekti
Nyt on päästy autolla jopa koeajolle. Mielenkiintoinen kokemus sinällään kun aikaisemmin en ole T3:lla ajanut. Onhan se vähän outoa istua eturenkaiden päällä. Viimeksi on vastaavaa ajoa tullut vuosia sitten tylppänokka Hiacella
Edellisen omistajan puheiden perusteella käytin tankin poissa ja puhdistus. Tankissa ei ollut kyllä mitään roskaa eikä ruostetta vain suodatin oli tukossa. Tulipa sitten uusittua kaikki nuo huohotin letkut samalla. No auto käy nyt kohtuu hyvin ja seuraavaksi on vuorossa vuotavan vesipumpun vaihto ja perushuolto koneelle että saadaan auto katsastus kuntoon, edellisen katsastuksen (2015) jälkeen autolla on ajettu n. 1500km että saapa nähdä onko seisominen tuonut vikoja mukanaan.
Peltitöihin on tutustuttu ja ensimmäinen kolhu on onnistuneesti oikaistu mikä lie on vuosien varrella tuohon lampun reunaan iskenyt harmi kun ei tullut otettua ennen ja jälkeen kuvia.
Yritys olis nyt että jos 1 lommo illas oikenis niin tuo olis ehkä jo ensi vappuna suunnilleen suora peltinen no ei siinä oikeastaan kovin montaa oikomis kohtaa ole.
Hakusessa olis moottorin takaluukku ja oikean puolen tavaratilanluukku kun niitä ei kehtais alkaa oikomaan. Luukut on kyllä ruosteettomat mutta aika perunapeltoa kumpikin.
Edellisen omistajan puheiden perusteella käytin tankin poissa ja puhdistus. Tankissa ei ollut kyllä mitään roskaa eikä ruostetta vain suodatin oli tukossa. Tulipa sitten uusittua kaikki nuo huohotin letkut samalla. No auto käy nyt kohtuu hyvin ja seuraavaksi on vuorossa vuotavan vesipumpun vaihto ja perushuolto koneelle että saadaan auto katsastus kuntoon, edellisen katsastuksen (2015) jälkeen autolla on ajettu n. 1500km että saapa nähdä onko seisominen tuonut vikoja mukanaan.
Peltitöihin on tutustuttu ja ensimmäinen kolhu on onnistuneesti oikaistu mikä lie on vuosien varrella tuohon lampun reunaan iskenyt harmi kun ei tullut otettua ennen ja jälkeen kuvia.
Yritys olis nyt että jos 1 lommo illas oikenis niin tuo olis ehkä jo ensi vappuna suunnilleen suora peltinen no ei siinä oikeastaan kovin montaa oikomis kohtaa ole.
Hakusessa olis moottorin takaluukku ja oikean puolen tavaratilanluukku kun niitä ei kehtais alkaa oikomaan. Luukut on kyllä ruosteettomat mutta aika perunapeltoa kumpikin.
- Liitteet
-
- etukulma.jpg (83.86 KiB) Katsottu 9950 kertaa
Re: Voka-Doka projekti
Ne sivuluukut jos on ruosteettomat, niin kannattaa kokeilla miten saisi oikenemaan. Et luultavasti suoria ruosteettomia löydä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Voka-Doka projekti
Nyt on harjoiteltu lisää tuota pellin oikaisua. Vähän on hakusessa tekniikka mutta pelti kuitenkin oikenee.
Lokarinkaari on oiennut. Reikiä ja repeämää tuli kun kokeilin liukuvasaralla vetää niin että hitsillä 6mm kierrettä peltiin kii ja siitä vetoa vasaralla. Tuon oikaisuun käytetty nyt se 15min että jos tänään vielä jatkaa nii tulisko tuosta maalauskelpoinen pakkelin tai tinan avulla. TInan käytöstäkään ei ole aikaisempaa kokemusta nii enpä tiedä alanko sitä kokeilemaan ja onko siitä mitään hyötyä.
Samalla kun tätä nyt tässä työstetään on piru hyppinyt olkapäällä ja huudellut Turbo turbo.....
Mietintää on harjoitettu että josko tuohon sen Volvon B23 Turbon moottoriksi... Mitenköhän tuo vakio vaihdelaatikko kestää tehoa ja vääntöä. Onhan näihin tuota 2,5tdi konettakin laitettu mutta onko vakio laatikko niiden jatkeena vai jotenkin vahvistettu
Lokarinkaari on oiennut. Reikiä ja repeämää tuli kun kokeilin liukuvasaralla vetää niin että hitsillä 6mm kierrettä peltiin kii ja siitä vetoa vasaralla. Tuon oikaisuun käytetty nyt se 15min että jos tänään vielä jatkaa nii tulisko tuosta maalauskelpoinen pakkelin tai tinan avulla. TInan käytöstäkään ei ole aikaisempaa kokemusta nii enpä tiedä alanko sitä kokeilemaan ja onko siitä mitään hyötyä.
Samalla kun tätä nyt tässä työstetään on piru hyppinyt olkapäällä ja huudellut Turbo turbo.....
Mietintää on harjoitettu että josko tuohon sen Volvon B23 Turbon moottoriksi... Mitenköhän tuo vakio vaihdelaatikko kestää tehoa ja vääntöä. Onhan näihin tuota 2,5tdi konettakin laitettu mutta onko vakio laatikko niiden jatkeena vai jotenkin vahvistettu
- Liitteet
-
- takalokari 1.jpg (91.75 KiB) Katsottu 9872 kertaa
-
- takalokari 2.jpg (126.92 KiB) Katsottu 9873 kertaa
Re: Voka-Doka projekti
Kyllä ehjä vakiolaatikko kestää yllättävänkin hyvin, tietysti extraväännöllä saa piilevät viat nopeammin ilmi. Mikähän kytkin tuossa yhdistelmässä on, jos siellä on vakio JX koneen palikat, se antautuu ekana.
< 15kWh/100km
Re: Voka-Doka projekti
Projekti jatkunut vesipumpun vaihdolla. Onpa mielen kiintoista tuo järjestelmän ilmaaminen... Neste kiertää nyt kaikkien poppakostien jälkeen kai ja toivottavasti. Tuo lämpömittarinvalo vaan vilkkuu kokoajan sen ihmettely jatkuu. Valo syttyy ehkö 10-20s käynnistyksen jälkeen ja vilkkuu sitten kokoajan lämpömittari pysyy kuitenkin normaalissa
Samalla kun autoa on tuossa käytetty on savuakin kojelaudan uumenista ilmennyt ja syykin selvisi johtohan siellä käryää. Mikähän tuo kuvassa oleva valkoinen rele on kun sen takaa tuleva puna/kelta johto siellä nyt kärysi. itse tuota tutkin että olisiko tyytin rele? Tyytti ei tässä ole oikein toiminutkaa?
Samalla kun autoa on tuossa käytetty on savuakin kojelaudan uumenista ilmennyt ja syykin selvisi johtohan siellä käryää. Mikähän tuo kuvassa oleva valkoinen rele on kun sen takaa tuleva puna/kelta johto siellä nyt kärysi. itse tuota tutkin että olisiko tyytin rele? Tyytti ei tässä ole oikein toiminutkaa?
- Liitteet
-
- käryä1.jpg (137.32 KiB) Katsottu 9666 kertaa
-
- sulakkeet1.jpg (94.24 KiB) Katsottu 9666 kertaa
Re: Voka-Doka projekti
Keltainen / punainen on varmaan lämpömittarin johto. Siellä ei kyllä sellaisia virtoja pitäisi liikkua että johdot sulaa.
Tämä johto on haaroitettu "releeseen" 42, joka ei oikeasti ole rele, vaan kytkentä mikä maadoittaa lämpömittarin johdon, jos paisuntasäiliön nestepinta on liian alhainen = aiheuttaa vilkkumisen mittaristossa.
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/wiring/ ... %20(4).jpg
Jarruvaloissa taisi olla myös punaista ja keltaista, mutta nekään ei kierrä minkään releen kautta.
Sen sijaan valkoista relettä alemmassa kuvassa ei mikään mun opus tunnista, saisko sen osanumerosta vaikka tarkemman kuvauksen?
Tämä johto on haaroitettu "releeseen" 42, joka ei oikeasti ole rele, vaan kytkentä mikä maadoittaa lämpömittarin johdon, jos paisuntasäiliön nestepinta on liian alhainen = aiheuttaa vilkkumisen mittaristossa.
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/wiring/ ... %20(4).jpg
Jarruvaloissa taisi olla myös punaista ja keltaista, mutta nekään ei kierrä minkään releen kautta.
Sen sijaan valkoista relettä alemmassa kuvassa ei mikään mun opus tunnista, saisko sen osanumerosta vaikka tarkemman kuvauksen?
< 15kWh/100km
Re: Voka-Doka projekti
Valkoisen releen numero on mitä ilmeisimmin 251-959-145 ja netin syöveristä päätellen voisi olla valoihin liityvä rele. Autossa on ilmeisesti noita erinäisiä lisä/vilkkuvaloja ollut että ei auta kuin alkaa johtoja katselemaan missä joku ottaa maihin.