Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Äänieristyksestä hieman... Onko kellään kokemusta Noise Killer-äänieristysmassasta? Tätä olen ajatellut sisäpuoleiseen seinien äänieristykseen...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606004/N ... ysmassa-1l
Varmastihan se tärinää ja törinää ihan riittävästi vaimentaa jos vertaa paljaaseen peltiin, mutta lähinnä tuossa tökötissä kiinnostaa sen hajuisuus / hajuttomuus! Kotelomassaa ei kuulemma sisätiloihin kannata käyttää (joku heittikin siitä jo fiksun, omakohtaisesta kokemuksestaan peräisin olevan vinkin, että sitä ei sisätiloihin pliis )
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606004/N ... ysmassa-1l
Varmastihan se tärinää ja törinää ihan riittävästi vaimentaa jos vertaa paljaaseen peltiin, mutta lähinnä tuossa tökötissä kiinnostaa sen hajuisuus / hajuttomuus! Kotelomassaa ei kuulemma sisätiloihin kannata käyttää (joku heittikin siitä jo fiksun, omakohtaisesta kokemuksestaan peräisin olevan vinkin, että sitä ei sisätiloihin pliis )
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Laitoin multivanin muovipaneelien sisäpuolelle tätä. Ei kyllä oikein minkäänlaista vaikutusta, mutta ei kyllä haissutkaan.
< 15kWh/100km
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Jotain vastaavaa ainetta lotrarin Hansun lattian osiin, mihin ei oikein järkevästi saanut bitumilevyjä liimailtua. Tuntuu toimivan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Noise Killer oli THE äänenvaimennusaine ysärillä! Jokainen aito hifi-auto oli lutrattu sillä.Äänieristyksestä hieman... Onko kellään kokemusta Noise Killer-äänieristysmassasta?
Vesiohenteisuutensa takia sitä ei suositeltu laitettavaksi paikkoihin jotka ovat alttiita kosteudelle.
Meikäläinen on laittanut tiivisteelliset ikkunat paikoilleen Tectyl:in Glashelder:llä.Onko kukaan ikkunanlaidanruostevauriokorjailijatölkistitoveri keksiny mitään järisyttävän hyvää konstia, millä estää veden pääsy tuon ikkunan tiivisteen alle?
On väriltään kirkasta eikä niin valuvaa kuin normi kotelonsuoja-aine.
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Kiitoksia taas vinkkeistä, arvon tölkkitoverit! Tuota punasta ihmettä lähtee ostoskoriin! Lisäksi suihkin pohjat Hempelin venepohjamaalilla, joka on suunniteltu käytettäväksi pysyvästi vesipinnan alapuolella oleviin kohteisiin! P****le jos vielä meikäläisen omistusaikana menee vesi ikkunan pokien kohdalta läpi niin... sitten se saa luvan mennä! Viikonloppuna alkaa hitsaaminen! Ekat ikkunan pokat lopullisille paikoilleen siis!
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Sitten kun tuntuu että ikkunapokien hitsaus alkaa sujua, niin voikin hommata 23-ikkunaisen junakeulan
< 15kWh/100km
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Semmosta kesällä jo kuumottelinkin ku oli Kuhmossa rompepäivien autoesittelyrivissä näytillä On ne vaan upeita...dmn kirjoitti:Sitten kun tuntuu että ikkunapokien hitsaus alkaa sujua, niin voikin hommata 23-ikkunaisen junakeulan
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Kauhiata jäläkee! Vähän tuo opetteluttaa ja muutama P- ja S-alkunen sana tuli päästeltyä + sata kuumaa kipinää hihasta sisään... Mutta tämmöstä jäläkee viikonlopulta:
Vielä on hiottavaa, mutta sitten se viimeistely, milläs se kannattas vetää: Koritinaa ootteko käyttäny? Vaiko kenties suoraan vaan kittiä?
Vielä on hiottavaa, mutta sitten se viimeistely, milläs se kannattas vetää: Koritinaa ootteko käyttäny? Vaiko kenties suoraan vaan kittiä?
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Koritinaa itse laittaisin karkeaan viimeistelyyn ja sitten vasta kitti. Tinassa se hyvä puoli että täyttää pikku kolot, ja näin estää ruostumista, kun kosteus ei pääse hiipimään maalikerroksen sisään takaapäin.
< 15kWh/100km
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Pitkään näitä etiskelin ja himoitsin, kunnes vihdoin ja viimein löysin! 17x8" ET35. Saattaa siis vissiin mennä tölkkiin alle ilman isompia spacerikikkailuja... Vielä en ole päässyt testailemaan.
Pikkusen saa hellyyttä ja huolenpitoa näille osottaa, että kehtaa käyttöön ottaa. Vähäisiä kanttariraapasuja saaneet osakseen, että ne ainakin täytyy hioa pois. Keskiöt vois ehkä mustaksi maalata, kun eivät ole kerta edes aidot...
Pikkusen saa hellyyttä ja huolenpitoa näille osottaa, että kehtaa käyttöön ottaa. Vähäisiä kanttariraapasuja saaneet osakseen, että ne ainakin täytyy hioa pois. Keskiöt vois ehkä mustaksi maalata, kun eivät ole kerta edes aidot...
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Kohenee auton ilme kertaheitolla
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Menee ilman muutoksia molempiin päätyihin, riippuen tiesti renkaan profiilista minkä meinaat laittaa. Eteen ei noilla spekseillä ei montaa milliä jää tilaa ylätukivarteen, itellä vaati ~3 mm välilevyä eteen 17x8,5'' et35 vanteilla. Edessä profiili oli 225/45r17Erola kirjoitti:Pitkään näitä etiskelin ja himoitsin, kunnes vihdoin ja viimein löysin! 17x8" ET35. Saattaa siis vissiin mennä tölkkiin alle ilman isompia spacerikikkailuja... Vielä en ole päässyt testailemaan.
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Tuolla laskelmallahan sinne pitäs sitte jäähä tilaa 1/2"-3mm. Juurikin sama rengaskoko Hyvä kuulla, että säästyy tässä karmeimmalta levityspalojen kans kikkailulta. Taakse pitää vaihtaa kuitenki ne pidemmät pinnapultit. Kuinkahan pitkät sitä kannattas laittaa?Caramelli kirjoitti:Menee ilman muutoksia molempiin päätyihin, riippuen tiesti renkaan profiilista minkä meinaat laittaa. Eteen ei noilla spekseillä ei montaa milliä jää tilaa ylätukivarteen, itellä vaati ~3 mm välilevyä eteen 17x8,5'' et35 vanteilla. Edessä profiili oli 225/45r17Erola kirjoitti:Pitkään näitä etiskelin ja himoitsin, kunnes vihdoin ja viimein löysin! 17x8" ET35. Saattaa siis vissiin mennä tölkkiin alle ilman isompia spacerikikkailuja... Vielä en ole päässyt testailemaan.
Tuli tuossa hankittua 15" Mersun Pentatki (oli tällä palstalla myynnissä jokunen vko sitte).. Että saa nähä, mitkä ne sitte lopulta ens kesänä alle päätyy.
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Riippuu tietty paljonko vanteet on paksuudelta. Mut oiskohan noin 50mm pitkät aika hyvät. Orkkis tais olla jotain 30-35mm. Liian pitkistä ei haittaa, mut ehkä rumat jos paljon on pituutta.
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Tehdäämpäs tällainen tuulilasin alareunan vaihdosta kertova postaus, mikäli jollain muulla on sattunut niin ikävästi että tuo kyseinen kohta olisi päässyt happanemaan vaihtokuntoon ja remonttia edessä. Tästähän saattaa olla jollekin jopa hyötyä!
Aluksi ajattelin, että leikkaan siististi vain tuosta pelkän 5cm leveän suikaleen missä mukana tuo ikkunapokkaus, mutta kuinkas kävikään; leikattuani koko matkalta (kyllä, ihan läpi asti), pala ei hievahtanutkaan.
Alla, joka suunnasta katsottuna näkymättömissä oli pellissä tiukasti kiinni tuo pintapelti + pultattuna lattaraudoilla kojelaudan sisään rakenteisiin.
Piti sitten leikata irti tuo koko palkki, mikä siis suurimmaksi osaksi piilossa kojelaudan alla noin niinkuin normaalioloissa. Tuosta sitten lähdin pikkuhiljaa siivu kerrallaan pienentelemään ja sovittelemaan paikalleen...
Loppuviimein, sinne se humpsahti! Vielä en kerennyt laittaa kiinni. Pitikin ennen hitsausten aloittamista kysästä täältä, että onko kukaan tätä samaa prokkista tehnyt ihmetelly tuolla uloimman keulapellin takana olevaa vaahtomuoviviritelmää? Näkyy tuossa kuvassa... tuollaista harmaata matskua. Liekö alkuperäistä, vai jotain jälkiasennusta? Miten se on jälkeenpäin tuonne edes saatu?! Varmaan pakko poistaa tuo tuolta ennen hitsausta, muuten tulessa koko auto! (ihme ettei tällä tolskaamisella ole jo palanut )
Aluksi ajattelin, että leikkaan siististi vain tuosta pelkän 5cm leveän suikaleen missä mukana tuo ikkunapokkaus, mutta kuinkas kävikään; leikattuani koko matkalta (kyllä, ihan läpi asti), pala ei hievahtanutkaan.
Alla, joka suunnasta katsottuna näkymättömissä oli pellissä tiukasti kiinni tuo pintapelti + pultattuna lattaraudoilla kojelaudan sisään rakenteisiin.
Piti sitten leikata irti tuo koko palkki, mikä siis suurimmaksi osaksi piilossa kojelaudan alla noin niinkuin normaalioloissa. Tuosta sitten lähdin pikkuhiljaa siivu kerrallaan pienentelemään ja sovittelemaan paikalleen...
Loppuviimein, sinne se humpsahti! Vielä en kerennyt laittaa kiinni. Pitikin ennen hitsausten aloittamista kysästä täältä, että onko kukaan tätä samaa prokkista tehnyt ihmetelly tuolla uloimman keulapellin takana olevaa vaahtomuoviviritelmää? Näkyy tuossa kuvassa... tuollaista harmaata matskua. Liekö alkuperäistä, vai jotain jälkiasennusta? Miten se on jälkeenpäin tuonne edes saatu?! Varmaan pakko poistaa tuo tuolta ennen hitsausta, muuten tulessa koko auto! (ihme ettei tällä tolskaamisella ole jo palanut )
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Liukumaoven ikkunan karmista oli kans hävinny johonki se pokkaus Tekasin uuden joutessani... Entisen jäänteet pois ja rälläkällä pinnat puhtaaksi -> millisellä laikalla halkio tuolle uudelle pokkaukselle, latta siihen halkioon ja palanen kiinni. Tuon kaarevan kohdan tein kahdesta eri palasta Vielä kun hioskelee ja muotoilee hyväksi, niin jo vain ei enää vesi valukaan auton sisälle (tuosta kohtaa ainakaan)
Vielä olisi muutama kohta eri puolilla autoo ikkunoiden reunoissa, johon tarttee paikat laittaa, sitten pääseekin maali- ja kittihommiin! Onhan tuo kohta jo kevätki
Vielä olisi muutama kohta eri puolilla autoo ikkunoiden reunoissa, johon tarttee paikat laittaa, sitten pääseekin maali- ja kittihommiin! Onhan tuo kohta jo kevätki
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Eiköhän se vaahtomuovi ole lämmityslaitteeseen liittyvä, samalla kun kojelauta irti niin kannattaa lämppärin moottori vaihtaa ja kenno huoltaa/vaihtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Edessä jälleen työn täyteinen tölkin laitteluviikonloppu Nyt vihdoin kunnolla työn alle tuo tuulilasin alalaita...
Tuli muuten tuossa viikolla tilattua tölkkiin arvoisensa kilvet. Auton eka, alkuperäinen tunnus ja kilpi ilman euro-merkkiä. Euroa ei täällä tueta! Samalla kun muutos tehtiin, napsahti autolle lisää ajoaikaa! Aika uskomatonta, mutta kyllä! Useasta lähteestä varmistin, että onko asia näin, niin kyllä on! Katsastus määräytyy siis kilven viimeisen numeron mukaan, koska auton tarkkaa käyttöönotto päivää ei tiedoissa ole merkittynä. Se kilven numero on uudessa tunnuksessa nyt 7 joten katsastus heinäkuun loppuun menenssä. Muuten auto ois pitäny katsastaa huhtikuun loppuun mennessä
Tuli muuten tuossa viikolla tilattua tölkkiin arvoisensa kilvet. Auton eka, alkuperäinen tunnus ja kilpi ilman euro-merkkiä. Euroa ei täällä tueta! Samalla kun muutos tehtiin, napsahti autolle lisää ajoaikaa! Aika uskomatonta, mutta kyllä! Useasta lähteestä varmistin, että onko asia näin, niin kyllä on! Katsastus määräytyy siis kilven viimeisen numeron mukaan, koska auton tarkkaa käyttöönotto päivää ei tiedoissa ole merkittynä. Se kilven numero on uudessa tunnuksessa nyt 7 joten katsastus heinäkuun loppuun menenssä. Muuten auto ois pitäny katsastaa huhtikuun loppuun mennessä
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Seiskallahan saa jo syyskuun loppuun, kun numeroilla 5 ja 6 se aika hyppää pari kuukautta kuukauden sijaan, kun numeroita on vaan 10 ja kuukausia 12.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä
Tämäkään ei päde enää toukokuun jälkeen:Katsastus määräytyy siis kilven viimeisen numeron mukaan, koska auton tarkkaa käyttöönotto päivää ei tiedoissa ole merkittynä. Se kilven numero on uudessa tunnuksessa nyt 7 joten katsastus heinäkuun loppuun menenssä.
Teksti kokonaisuudessaan tuolla: Katsastuslaki muuttuuTrafi.fi kirjoitti:Katsastuslain uudistus harventaa henkilö- ja pakettiautojen määräaikaiskatsastusväliä nykyisestä. Uusi katsastuslaki astuu voimaan 20.5.2018.
"Uuden lain tultua voimaan auto on katsastettava ensimmäisen kerran nelivuotiaana. Tämän jälkeen auto on katsastettava joka toinen vuosi. Kymmenvuotiaat autot on katsastettava vuosittain."
"Lakimuutos tulee voimaan siirtymäajan jälkeen. Seuraava katsastus määräytyy edellisen katsastuksen mukaan. Vasta kun auto katsastetaan uuden lain voimassaoloaikana, seuraavan katsastuksen ajankohta määräytyy uuden lain mukaan."
"Auton voi katsastaa 20.5.2018 alkaen haluttuna ajankohtana, millä voi muuttaa seuraavan katsastuksen ajankohtaa."