Syncron korotus ja rengas keskustelu.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mahtaakohan 235/75R16 renkaat sopia Syncron orggis 5,5" levyisille vanteille ja 14" Syncroon?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mahtuu, ja mahtuu. Laillisuus voi olla kysymysmerkki, STRO ei taida sallia. Ja tietenkin riippuu paljon renkaasta, että mikä sen koko oikeasti on.T3Syncro kirjoitti:Mahtaakohan 235/75R16 renkaat sopia Syncron orggis 5,5" levyisille vanteille ja 14" Syncroon?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
STRO:n kanta olikin tiedossa, ajatuksena että onko joku kokeillut? Kapea vanne voisi pitää renkaan paremmin paikallaan pienillä paineilla?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Alla 235/75/15 14" syncrossa ja ei kyllä takatukivarsiin ole enään montaa milliä tilaa, no ehkä 10mm.
Tiedä sitten miten tuumaa isompi istuu, voipi olla ettei mahdu muokkaamatta ainakaan.
Tiedä sitten miten tuumaa isompi istuu, voipi olla ettei mahdu muokkaamatta ainakaan.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Sen vaakapokkauksen / -sauman kun poistaa tukivarresta, niin tulee lisää tilaa.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
10mm on paljon, ei niin paljoa tarvita Riippuu myös millä ET:llä vanteesi on.
225/75-16 menee myös 14" noilla orggisvanteilla ilman ongelmia, 235/75-16 on laskurin mukaan 15mm tuota korkeampi. Takatukivarsi voi vaatia tuon pienen hiomisen. Verraten 215/85-16 on tuohon vielä 13mm isompi ja se vaati samaisella vanteella jo kaarien avarrusta ja tukivarren silottelun.
225/75-16 menee myös 14" noilla orggisvanteilla ilman ongelmia, 235/75-16 on laskurin mukaan 15mm tuota korkeampi. Takatukivarsi voi vaatia tuon pienen hiomisen. Verraten 215/85-16 on tuohon vielä 13mm isompi ja se vaati samaisella vanteella jo kaarien avarrusta ja tukivarren silottelun.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Muistin väärin, renkaat joita katselin netistä olisivat olleetkin "vain" 235/70R16, korkeuden puolesta pitäisi sopia hyvinkin, mutta orggis 16" vanteiden ET34 ja "ylileveä" rengas 5,5" vanteelle arveluttivat, jos oikein muistan niin ET pitäisi olla mahd lähellä 30 tuolla leveydellä? Kaiketi ne sinne mahtuisivat, mutta eilen kun näin tuon kotimaisen M244 pintakuvion, niin taidan sellaisilla ajaa ensi talven.
Kerran kun jyrsii tukivarren kunnolla, niin sitten sopii suurempaakin jos (kun) nälkä kasvaa syödessä.
Kerran kun jyrsii tukivarren kunnolla, niin sitten sopii suurempaakin jos (kun) nälkä kasvaa syödessä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Korotuspala-asiaa / Hegen suunnitelmia:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Löytyyhän tuolta valmistajalta ja myyjältä paremminkin tuolle vanteelle sopivaa 205/80-16 tai http://www.vannetukku.fi/kobra-trac-nt-p-22449.htmlT3Syncro kirjoitti:Muistin väärin, renkaat joita katselin netistä olisivat olleetkin "vain" 235/70R16, korkeuden puolesta pitäisi sopia hyvinkin, mutta orggis 16" vanteiden ET34 ja "ylileveä" rengas 5,5" vanteelle arveluttivat, jos oikein muistan niin ET pitäisi olla mahd lähellä 30 tuolla leveydellä? Kaiketi ne sinne mahtuisivat, mutta eilen kun näin tuon kotimaisen M244 pintakuvion, niin taidan sellaisilla ajaa ensi talven.
Kerran kun jyrsii tukivarren kunnolla, niin sitten sopii suurempaakin jos (kun) nälkä kasvaa syödessä.
tuo 235/70-16 on aika matala, ja siksikään ei oikein taivu kapealle vanteelle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
205/80R16 oli aluksi tuolta mielessä, mutta kun sain nykyiset renkaat korjattua otteelle, niin tuli ajatus leveäämistä ja korkeammista. 235/75R16 olisi ollut korkeampikin, mutta muistin tuon koon väärin, joten taidan tukea kotimaista kumisuutarointia, niillä pärjää varmasti talvella ja miettiä suurempia sitten joskus, kun on koropalatkin paikallaan.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Noi korotus palikat on hylätty ja kuopattu aikoja sitten.. ei toimi, ei pysty... paremmat on jo tehty... melkein, tällä viikolla tulee etumokkulat uusinta kierrokselta cnc koneelta ja heti kun hege saa hitsaus jigin piirrettyä niin sais senkin tekoon ja sitä myöten palita koottua ja myyntiiiiiinn!! HEGE tää on nyt susta kiinni!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ei mikään kiire, kunhan on heti valmista
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Pokkaus pois ja siisti sauma tilalle, kestää?T3Syncro kirjoitti:Sen vaakapokkauksen / -sauman kun poistaa tukivarresta, niin tulee lisää tilaa.
(jos sitä innostuu isompia (karkeampia) renkaita kuin nuo 235/75/15 laittamaan)
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kyllä nuo tuntuu melkosta pahoinpitelyä kestävän. Jos tuonne todellista kokoa yli 31" alkaa sovittamaan niin joutuu tekemään enemmän tilaa, tuohon asti riittää tuo sauman siloittelu. Tietysti leveys ja vanteen ET vaikuttaa.mkm kirjoitti:Pokkaus pois ja siisti sauma tilalle, kestää?T3Syncro kirjoitti:Sen vaakapokkauksen / -sauman kun poistaa tukivarresta, niin tulee lisää tilaa.
(jos sitä innostuu isompia (karkeampia) renkaita kuin nuo 235/75/15 laittamaan)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Päädyin lopulta Malatesta Kobra Trac NT 215/80-16 Q renkaisiin, kun niitä ei kukaan suostunut julkisesti haukkumaan ja sopivat orggisvanteille sekä pitäisi mahtua pyörimään ilman suurempia muutoksia.
E:
Enhän niitä sitten saanutkaan, kun myyjän varastosta ei löytynyt kuin kolme kpl. Sain neuvoteltua 20 € lisähinnalla samanlaiset 215/85R16.
E:
Enhän niitä sitten saanutkaan, kun myyjän varastosta ei löytynyt kuin kolme kpl. Sain neuvoteltua 20 € lisähinnalla samanlaiset 215/85R16.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Poistin pokkauksen ja tein sauman lähes samaan tasoon kuin pinnat. Tänään jouduin rälläköimään sauman parin sentin matkalta varmaan liiankin ohueksi, eli pitää ottaa kunnon pala pois ja laittaa jotain kolmen millin lattaa siihen kaareen tilalle.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Meneekös 235/65R17 14" syncroon muutoskatsastuksella (ei M1G).. Halkaisijaltaan suht sama kuin 205R16, mutta onko just muutaman millin isompi että pomppaa..
< 15kWh/100km
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
dmn kirjoitti:Meneekös 235/65R17 14" syncroon muutoskatsastuksella (ei M1G).. Halkaisijaltaan suht sama kuin 205R16, mutta onko just muutaman millin isompi että pomppaa..
Miksei menisi? Laitoin yv:n aiheesta...