Haldex gen1 kytkinpaketti
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.03.2019 17:48
- Paikkakunta: Eteläsuomi
Haldex gen1 kytkinpaketti
Onko missään saatavilla?
Romuttamot kaluttu ja vaihtoperän osalta seinä pystyssä.
Potilas on VW Golf variant 1,9 tdi 4motion -05 ( IV kori )
Vaihtoehto b?
Kytkinpakka pois, elektroniikka pois, esipainepumppu pois.
Kytkinpakan tilalle boordiholkki. Eli AWD tekeleestä 4WD.
Romuttamot kaluttu ja vaihtoperän osalta seinä pystyssä.
Potilas on VW Golf variant 1,9 tdi 4motion -05 ( IV kori )
Vaihtoehto b?
Kytkinpakka pois, elektroniikka pois, esipainepumppu pois.
Kytkinpakan tilalle boordiholkki. Eli AWD tekeleestä 4WD.
Viimeksi muokannut 4kori friikki, 05.03.2019 00:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf IV 2.0 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.03.2019 17:48
- Paikkakunta: Eteläsuomi
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Muistuttaa kyllä.
Tuommoisen sisään pitäisi löytää kytkinpaketti. Osanumerot menee niin kauas että ei kiinnosta tapella uusien aihioiden kanssa.
02D 525 010 AE näyttää joku tietokanta. Marmoritiskin tietokanta antaa eri kirjaimet.
Perällä on kilsoja 550 000 ja kytkinlevyt on kuluneet niin että perä on täysin kuollut.
Auto on menossa viripajalle ja siitä olisi tarkoitus kaivaa noin 250 hv heti kun saa kaikki neljä nurkkaa raapimaan.
Tuommoisen sisään pitäisi löytää kytkinpaketti. Osanumerot menee niin kauas että ei kiinnosta tapella uusien aihioiden kanssa.
02D 525 010 AE näyttää joku tietokanta. Marmoritiskin tietokanta antaa eri kirjaimet.
Perällä on kilsoja 550 000 ja kytkinlevyt on kuluneet niin että perä on täysin kuollut.
Auto on menossa viripajalle ja siitä olisi tarkoitus kaivaa noin 250 hv heti kun saa kaikki neljä nurkkaa raapimaan.
Golf IV 2.0 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
En nyt osia osaa tarjota mutta itellää vähä samantapasta ongelmaa haldexin kanssa. Onks siulla enempi asiantuntemusta sen toiminasta?
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.03.2019 17:48
- Paikkakunta: Eteläsuomi
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Lähinnä visio ohittaa koko sähköohjaus ja turha kytkin. Tuntuu osat olevan ulottumattomissa. Ohjainboxeja menee (n. 200€ kpl) ja esipainepumppu on kulutustavaraa ( tarvike 250€ kpl) + haldex öljy 85€/l + suodatin).Ande kirjoitti:En nyt osia osaa tarjota mutta itellää vähä samantapasta ongelmaa haldexin kanssa. Onks siulla enempi asiantuntemusta sen toiminasta?
Sorvarin tekemää karkaistua boordiholkkia laakeroituna olen suunnitellut kytkinpaketin tilalle. Olettamuksella että perässä on tasauspyörästö kytkimen jatkona. Boordiakselit siellä on perän ja kardaanin päissä.
Laskeskelin jopa että muuttaminen 4WD ksi tulee halvemmaksi kuin AWD n korjaus ja paketista tulee huoltovapaampi.
Ecusta tietysti pitää haldex koodata pois. Nytkin ecu vaivautuu sentään kertomaan vikakoodien kera että yhteyttä haldex moduuliin ei saada. Voin kyllä mainiosti jatkaa elämääni ilman kyseistä informaatiota.
Golf IV 2.0 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Kyllä siellä tasauspyörästö on vetoakseleiden välillä, mutta etukulmavaihteen ja takaperän välissä ei miun käsittääkseni ole, koska Haldex tasaa nopeuseroja vetämällä kytkinpakkaa kasaan vaihtelevalla voimalla riippuen mitä ABS kertoo ohjaimelle. Tulee aika kankea ajattava, mitä muistelen vanhaa Passattia jossa oli lukko keskelle ja peränupille.
https://www.awdwiki.com/en/haldex/#hald ... _1998_2001
Mie törmäsin marmorin kytkinpakkasarjaan 02D525565 joka maksaa 313€ suomessa. Tarkista hinnat vaikka http://speed-autoteile.fi/
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf ... 525015/#24
https://www.awdwiki.com/en/haldex/#hald ... _1998_2001
Mie törmäsin marmorin kytkinpakkasarjaan 02D525565 joka maksaa 313€ suomessa. Tarkista hinnat vaikka http://speed-autoteile.fi/
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf ... 525015/#24
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Miun perä toimi aiemmin miun mielestä jotekin, eli jotai vetoa oli takapäässäkin. Nyt ei enää mitää eloa puolen vuoden seisomisen jälkee. Uus esipainepumppu vaihettu, ei vaikutusta. Ohjainlaitekkii on ecumasterin tekele. Eli perä toimii yksinää ilman absei yms. Kerran sen kytkimenkii purin iha palasiks. En löytänny mitää vikaa..
Käyny kans itellää mieles vanhakunnon kemppiliima johonki väliin
Käyny kans itellää mieles vanhakunnon kemppiliima johonki väliin
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Jos käyttö ei ole vaan jäärataa, niin en kiinteäksi laittais. Visco vaikka tilalle, jos ei halua sähkösäätöä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.03.2019 17:48
- Paikkakunta: Eteläsuomi
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Ei ollut marmorilla tarjota kytkinpakkaa kun kk sitten kävin. Vain koko perä....matrikkel kirjoitti:Kyllä siellä tasauspyörästö on vetoakseleiden välillä, mutta etukulmavaihteen ja takaperän välissä ei miun käsittääkseni ole, koska Haldex tasaa nopeuseroja vetämällä kytkinpakkaa kasaan vaihtelevalla voimalla riippuen mitä ABS kertoo ohjaimelle. Tulee aika kankea ajattava, mitä muistelen vanhaa Passattia jossa oli lukko keskelle ja peränupille.
https://www.awdwiki.com/en/haldex/#hald ... _1998_2001
Mie törmäsin marmorin kytkinpakkasarjaan 02D525565 joka maksaa 313€ suomessa. Tarkista hinnat vaikka http://speed-autoteile.fi/
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf ... 525015/#24
Golf IV 2.0 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.03.2019 17:48
- Paikkakunta: Eteläsuomi
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Kemppiliima ei käy. Holkki toimii pakan tilalla joten kuten. Tai no joo, jos sen kytkinpakan saa täyteen sähkölinnunkakkaa niin kai sekin pitää.Ande kirjoitti:Miun perä toimi aiemmin miun mielestä jotekin, eli jotai vetoa oli takapäässäkin. Nyt ei enää mitää eloa puolen vuoden seisomisen jälkee. Uus esipainepumppu vaihettu, ei vaikutusta. Ohjainlaitekkii on ecumasterin tekele. Eli perä toimii yksinää ilman absei yms. Kerran sen kytkimenkii purin iha palasiks. En löytänny mitää vikaa..
Käyny kans itellää mieles vanhakunnon kemppiliima johonki väliin
Haldexissa pitäisi olla elämää kun pyörät on ylhäällä vaikka olisi aivot tai pumppu paskana.
Golf IV 2.0 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.03.2019 17:48
- Paikkakunta: Eteläsuomi
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Syystä että?TT| kirjoitti:Jos käyttö ei ole vaan jäärataa, niin en kiinteäksi laittais. Visco vaikka tilalle, jos ei halua sähkösäätöä.
Jos on alkuperäinen perä potilaana niin Välitykset natsaa etupään kanssa. Noihin sai aikanaan viribokseja jolla sai 50/50 vedot, eli kytki haldeksin kiinni.
Säädettävissä oli nopeus jossa vetosuhde laski ja putosi nollaan. Pois pudotus pienensi kulutusta ja nosti huippunopeutta.
Omaan tekeleeseen on hakusessa 250 - 300 hv, eli jaksaa kiertää kierrokset punaiselle vaikka olisikin kiinteä 4 wd. (tai no ok. Leikki 4wd kun kummassakaan päässä ei ole lukkoja niin raapii ristikkäin. )
Golf IV 2.0 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Golf IV 1,9 tdi variant paku ( Ecu tuning. Optimoitu 5 vaihteella nopeuteen 115 gps )
Golf IV 1,3 variant (bensapaska)
Golf IV 1,9 tdi variant 4motion paku ( Lelu.)
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Ihan sillä että on todella kankea ajaa pitävällä alustalla. Jos rengas ei luista kääntyessä niin voimansiirrosta joku paikka antaa periksi. On tullut huomattua tölkkien kanssa, kun visco jämähtää jäykäksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Haldex gen1 kytkinpaketti
Joo niin se menee niin ajoominaisuuksien kuin vetopaketin keston kannalta on toi ottavaa että etu ja taka akselin nopeus ero kaarteessa tapahtuu jossain mualla kuin kumin ja asvaltin välillä. Heikentää selkeesti kaarenopeutta asvaltilla. Tosin jos sora tai jää tykki niin ei sllä niin väliä kun sutiii kokoajan kumminkin. Vaikutus on lähes yhtä paha kuin kemppiläisellä tasauspyörästöllä.