VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Heippa,
Timo täällä taas, ilmajäähyjä harrastava kaappitölkisti, hakemassa vertaistukea. Raunon uitua syksyllä Keski-Eurooppaan, alkoi jälkikasvu kysellä Wapun tienoilla missäs he kesän nukkuvat, kun ei ole Raunoa? Myöhästyttyäni Metallican keikan jälkeen kotiin ajellessa pari tuntia Rauno2 kaupoilta Varkaudesta (1989 VW Matkaaja Transhotel 2.1i hp.3500€), hain lauantaina 19.5 Punkaharjulta '86:n Westyn.
Auto on elänyt kovaa elämää. Metallinhohtosinisestä maalipinnasta ei ole kuin muisto jäljellä, koska lakka on kuoriutunut lähes 100% hohdon kera. Sinisyyttä sentään on hieman jäljellä. Edellisten omistajien jäljiltä löytyy jos jonkin moista muutosta. Alkuperäiset vesijärjestelmät on kaikki purettu pois ja kaasupullokin on siirretty kuskinpuolen takakulman kaappiin. Takapöytä on itsetehty, kuten sen alla oleva taso. Verhot ja patjatkin lienee uusittu. Keulalle on vaihdettu nelivalomaski, karjapuskuri ja lasikuituinen(?) spoilerimainenpuskuri. Takaluukkuun on pultattu pieni "suksiboksi", en tiedä mitä siellä oli kuljetettu, runsaan tiepölyn lisäksi. Teknisesti pirssi toimii ihan asiallisesti, siihen on laitettu kunnostettu 1.9TDi ja 5-lovinen laatikko, joka toimi koeajolla aivan pirteästi. Myös jarrut oli edellinen omistaja käynyt läpi muuta vuosi sitten.
Tässä kuvat joilla autoa kaupattiin Nettikaravaanin ilmoituksessa.
Timo täällä taas, ilmajäähyjä harrastava kaappitölkisti, hakemassa vertaistukea. Raunon uitua syksyllä Keski-Eurooppaan, alkoi jälkikasvu kysellä Wapun tienoilla missäs he kesän nukkuvat, kun ei ole Raunoa? Myöhästyttyäni Metallican keikan jälkeen kotiin ajellessa pari tuntia Rauno2 kaupoilta Varkaudesta (1989 VW Matkaaja Transhotel 2.1i hp.3500€), hain lauantaina 19.5 Punkaharjulta '86:n Westyn.
Auto on elänyt kovaa elämää. Metallinhohtosinisestä maalipinnasta ei ole kuin muisto jäljellä, koska lakka on kuoriutunut lähes 100% hohdon kera. Sinisyyttä sentään on hieman jäljellä. Edellisten omistajien jäljiltä löytyy jos jonkin moista muutosta. Alkuperäiset vesijärjestelmät on kaikki purettu pois ja kaasupullokin on siirretty kuskinpuolen takakulman kaappiin. Takapöytä on itsetehty, kuten sen alla oleva taso. Verhot ja patjatkin lienee uusittu. Keulalle on vaihdettu nelivalomaski, karjapuskuri ja lasikuituinen(?) spoilerimainenpuskuri. Takaluukkuun on pultattu pieni "suksiboksi", en tiedä mitä siellä oli kuljetettu, runsaan tiepölyn lisäksi. Teknisesti pirssi toimii ihan asiallisesti, siihen on laitettu kunnostettu 1.9TDi ja 5-lovinen laatikko, joka toimi koeajolla aivan pirteästi. Myös jarrut oli edellinen omistaja käynyt läpi muuta vuosi sitten.
Tässä kuvat joilla autoa kaupattiin Nettikaravaanin ilmoituksessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Joker 3 näemmä tarkoittaa "perusmallin" Jokeria korotetulla katolla, opiskelin http://www.westfaliat3.info/ sivuilta.
Club Joker sitten paremmin varusteltu kulmasohvamaisella takapenkillä. Clubistakin 1 on nostokattoinen ja 3 korotettukatoinen versio.
Sport Joker on ollu täysleveällä takapenkillä ilamn keittiötä, ja saatavilla Westy kattojen lisäksi kovakattoisena.
Eli oven tarroista päätetellen tämä on perus Joker, mutta lisävarustelistalta on ruksittu Comfort istuimet, jotka Clubissa on vakiona sekä takaosan imastointi, jonka tarkkasilmäisimmät päättelivät takana ylähyllyn luukun korvaavista tuuletusritilöistä. Tästä autosta ilmastointi on kuitenkin purettu pois. Jäljistä päätellen etupenkkien välistä pöytää tässä ei ole koskaan ollut.
Club Joker sitten paremmin varusteltu kulmasohvamaisella takapenkillä. Clubistakin 1 on nostokattoinen ja 3 korotettukatoinen versio.
Sport Joker on ollu täysleveällä takapenkillä ilamn keittiötä, ja saatavilla Westy kattojen lisäksi kovakattoisena.
Eli oven tarroista päätetellen tämä on perus Joker, mutta lisävarustelistalta on ruksittu Comfort istuimet, jotka Clubissa on vakiona sekä takaosan imastointi, jonka tarkkasilmäisimmät päättelivät takana ylähyllyn luukun korvaavista tuuletusritilöistä. Tästä autosta ilmastointi on kuitenkin purettu pois. Jäljistä päätellen etupenkkien välistä pöytää tässä ei ole koskaan ollut.
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Hienoa että löysi hyvään kotiin tämä yksilö! Moottoriko osottautuikin olevan TDI, ilmoituksessa taisi lukea että 1.9TD?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Onnea uuteen kotiin (tölkille )
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Nyt kun tarkemmin tiirasin maalia, tämä onkin ylimaalattu ja uudenpi kauhtunut maalipinta hilseilee irti, alta tulee näkyviin hiomaton orkkisväri. Pitää koittaa kaivaa orkkismaali esiin, vaikka joissain paklauskohdissa varmaan jääkin montut näkyviin. Vinkkejä maalin poistoon?
TD...TDi en minä näistä tiisseleistä mitään ymmärrä, kun en ole aikasemmin 25 vuotisen ajokorttiurani aikana ollut niin köyhä että olis tarvinnu tiisseli autoilla ajella. Paitsi Intissä, 1/95 4eva. Anyway, ystäväni nimim. jolkkon kävi sunnuntai-iltana toisen ystävämme Puavon avustuksella ruuvaamassa ahdonalaisen syötön kohilleen. Nyt on varmasti ainaki 20 kaakkia enempi, vaikkei vielä sankkaa woemasavua puskekkaan. Lähtee kuin saapas jalasta
Lisävarustelistalta muuten löytyy myös avattavat etusivulasit ja keskipenkit. Tosin keskipenkeistä ei ole jäljellä kuin toinen. Toisen löytyminen oikealla kuosilla Suomen-niemeltä lienee sula mahdottomuus? Saatika näitten keskirivin penkkien kiskojen paikantaminen? Aion pultata keskipenkin jotenkin kiinni muutoskatsastukseen, koska tämähän on tällä hetkellä henkilöauto, joka on verotusteknisesti täysin käsittämätöntä. Eikös nykyään saa ajaa myös airbägittömällä ja ABSttömällä matkailuautolla satasta?
TD...TDi en minä näistä tiisseleistä mitään ymmärrä, kun en ole aikasemmin 25 vuotisen ajokorttiurani aikana ollut niin köyhä että olis tarvinnu tiisseli autoilla ajella. Paitsi Intissä, 1/95 4eva. Anyway, ystäväni nimim. jolkkon kävi sunnuntai-iltana toisen ystävämme Puavon avustuksella ruuvaamassa ahdonalaisen syötön kohilleen. Nyt on varmasti ainaki 20 kaakkia enempi, vaikkei vielä sankkaa woemasavua puskekkaan. Lähtee kuin saapas jalasta
Lisävarustelistalta muuten löytyy myös avattavat etusivulasit ja keskipenkit. Tosin keskipenkeistä ei ole jäljellä kuin toinen. Toisen löytyminen oikealla kuosilla Suomen-niemeltä lienee sula mahdottomuus? Saatika näitten keskirivin penkkien kiskojen paikantaminen? Aion pultata keskipenkin jotenkin kiinni muutoskatsastukseen, koska tämähän on tällä hetkellä henkilöauto, joka on verotusteknisesti täysin käsittämätöntä. Eikös nykyään saa ajaa myös airbägittömällä ja ABSttömällä matkailuautolla satasta?
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Minkälainen keskipenkki siellä on?
Ei saa bagittömällä matkailuautolla ajaa kun 80, kuulemma ei auta vaikka olisi alle maagisen 1800kg omamassa. Ei tosiaan mitään järkeä verotuksellisesti olla henkilöauto.
Ei saa bagittömällä matkailuautolla ajaa kun 80, kuulemma ei auta vaikka olisi alle maagisen 1800kg omamassa. Ei tosiaan mitään järkeä verotuksellisesti olla henkilöauto.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Jaa tää lakiko ei sitten menny läpi
Trafi sanoo näin:
Oikean puoleinen keskipenkki on liitetyn kuvan mukainen. Tässä lisää kuvia interwebsistä.
Trafi sanoo näin:
Outoa, että henkilöautona saa ajaa samalla autolla sataakahtakymppiä???Autojen nopeusrajoitukset 100 km/h
Matkailuautot kun auton on todettu katsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä täyttävän nopeusluokan edellytyksenä olevat vaatimuksesta
Oikean puoleinen keskipenkki on liitetyn kuvan mukainen. Tässä lisää kuvia interwebsistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
En ole seurannut asiaa, mutta ... Jos ei ole laki sittemmin muuttunut, niin saa ajaa 100 kun on alle 1800kg ja on ABSt, vaikka ei ole bägiä. Näin siis oma M1G matkailuauto,17xxkg ABSeilla, bägitön toki. Mutta tosiaan aika harvassa tölkissä on nuo ABSt.TT| kirjoitti:Minkälainen keskipenkki siellä on?
Ei saa bagittömällä matkailuautolla ajaa kun 80, kuulemma ei auta vaikka olisi alle maagisen 1800kg omamassa. Ei tosiaan mitään järkeä verotuksellisesti olla henkilöauto.
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Enpä noin tarkkaan silloin kysellyt, kun ei ABS syncroa ole koskaan ollut. Tuo voi toki olla kiertotie. Tuo nopeusrajoitushan on ihan verotuksellista kuittailua valtion puolelta. Tosin käytännössä tuo ei vaikuta mihinkään, ei ole kukaan koskaan minua ainakaan pysäyttänyt ja kysynyt onko ajamani tölkki 120km/h M1, 80km/h Matkailuauto vai 100km/h N1
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Onnea hankinnasta!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
80-lätkäähän ei tarvitse enää käyttää, joten hitostako kukaan sen tietää.
TT| kirjoitti:Enpä noin tarkkaan silloin kysellyt, kun ei ABS syncroa ole koskaan ollut. Tuo voi toki olla kiertotie. Tuo nopeusrajoitushan on ihan verotuksellista kuittailua valtion puolelta. Tosin käytännössä tuo ei vaikuta mihinkään, ei ole kukaan koskaan minua ainakaan pysäyttänyt ja kysynyt onko ajamani tölkki 120km/h M1, 80km/h Matkailuauto vai 100km/h N1
Viimeksi muokannut jolkkon, 26.05.2018 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Jännä homma. Kun koitan kännykällä postata tänne, niin viskaa pihalle, jos koitan lisätä kuvaa?
Eilen ruuvasin takakontista poistetun ilmastoinnin kennon joutavana keulilta pois. Se ja syyläri ovat aika lähekkäin, väliä lienee vain 3-4mm. Oli muutama öttiäinen kennojen välissä Liekö tuolla ollut vaikutusta siihen että joku kyläseppä oli muuttanut flektin puhaltimen käsikäyttöiseksi? Vaikka sinänsä mittarin tai merkkivalon mukaan ei lämpöongelmia olekaan edes helteellä maatieajossa. Vai olikohan ko. kyläsepän mielestä helpompi ja halvempi viritellä ylimääräinen kytkin, rele ja piuhoitus, kuin että olisi ostanut 6€ lämpökytkimen, jos siinä on ollut vikaa? Jos joku tarvitsee tuota ilmastoinnin kennoa, saapi soittaa (O5O375O855) tai laittaa YV:tä. Pitäis vielä poistaa ilmastoinnin putket ja johdotukset, koska joutaviahan ne ovat.
Eilen ruuvasin takakontista poistetun ilmastoinnin kennon joutavana keulilta pois. Se ja syyläri ovat aika lähekkäin, väliä lienee vain 3-4mm. Oli muutama öttiäinen kennojen välissä Liekö tuolla ollut vaikutusta siihen että joku kyläseppä oli muuttanut flektin puhaltimen käsikäyttöiseksi? Vaikka sinänsä mittarin tai merkkivalon mukaan ei lämpöongelmia olekaan edes helteellä maatieajossa. Vai olikohan ko. kyläsepän mielestä helpompi ja halvempi viritellä ylimääräinen kytkin, rele ja piuhoitus, kuin että olisi ostanut 6€ lämpökytkimen, jos siinä on ollut vikaa? Jos joku tarvitsee tuota ilmastoinnin kennoa, saapi soittaa (O5O375O855) tai laittaa YV:tä. Pitäis vielä poistaa ilmastoinnin putket ja johdotukset, koska joutaviahan ne ovat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Aamulla oli kuulemma jotain ongelmaa avoimen lähdekoodin -tuotteiden kanssa eli Android, Chrome jne.tipidwl kirjoitti:Jännä homma. Kun koitan kännykällä postata tänne, niin viskaa pihalle, jos koitan lisätä kuvaa?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Minun 2WD Tölkissä on myös katkaisija flektille, autolla tuli aikanaan kuskattua polttopuita ym raskaampaa kuormaa peräkärryssä. Varoiksi laitoin katkaisijan ja releen, niin sai lisäjäähdytystä pienillä nopeuksilla ajaessa.tipidwl kirjoitti:Jännä homma. Kun koitan kännykällä postata tänne, niin viskaa pihalle, jos koitan lisätä kuvaa?
Eilen ruuvasin takakontista poistetun ilmastoinnin kennon joutavana keulilta pois. Se ja syyläri ovat aika lähekkäin, väliä lienee vain 3-4mm. Oli muutama öttiäinen kennojen välissä Liekö tuolla ollut vaikutusta siihen että joku kyläseppä oli muuttanut flektin puhaltimen käsikäyttöiseksi? Vaikka sinänsä mittarin tai merkkivalon mukaan ei lämpöongelmia olekaan edes helteellä maatieajossa. Vai olikohan ko. kyläsepän mielestä helpompi ja halvempi viritellä ylimääräinen kytkin, rele ja piuhoitus, kuin että olisi ostanut 6€ lämpökytkimen, jos siinä on ollut vikaa? Jos joku tarvitsee tuota ilmastoinnin kennoa, saapi soittaa (O5O375O855) tai laittaa YV:tä. Pitäis vielä poistaa ilmastoinnin putket ja johdotukset, koska joutaviahan ne ovat.
Voi olla ihan paikallaan matkailutölkilläkin (JX/AAZ) esim vuoristossa
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Jätin käsikytkimen, mutta kytkin alkuperäisen termarikytkimen siihen rinnalle. Ilmastoinnin kennolle on jo ottaja.
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
En tykännyt tuosta peräpukamasta, enkä karjapuskurista, joten ne saivat lähteä heti oston jälkeisenä päivänä.
Tässä sadatellessani kyläseppävirityksiä ja niihin käytettyä aikaa, kaivaten enempi orkkisratkaisuja hiipii mieleeni oman maun mukaisia modauksia. Pitäiskö tämäkin pilata mataloitamalla ja isoilla vanteloilla. Napakampi alusta ei olisi pahaksi, onhan tämä aikamoinen vaappuja. Mutta pienempi maavara voi tuottaa harmaita hiuksia suunnistusharrastukseen metsäteitä ajellessa.
Oliskohan kuvatiedostot suoraan kännykästä liian isoja, ja sen takia potkii ulos? Känny on S7 edge.
Tässä sadatellessani kyläseppävirityksiä ja niihin käytettyä aikaa, kaivaten enempi orkkisratkaisuja hiipii mieleeni oman maun mukaisia modauksia. Pitäiskö tämäkin pilata mataloitamalla ja isoilla vanteloilla. Napakampi alusta ei olisi pahaksi, onhan tämä aikamoinen vaappuja. Mutta pienempi maavara voi tuottaa harmaita hiuksia suunnistusharrastukseen metsäteitä ajellessa.
Oliskohan kuvatiedostot suoraan kännykästä liian isoja, ja sen takia potkii ulos? Känny on S7 edge.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
ennemmin napakampi vakion korkunen tai korkeampi alusta, ja kunnon renkaat. Loppuu se vaappuminen niinkin, ja on vielä käytettävä tuohon tarkotukseen. Vielä koneeseen panssaria ja perään lukko, niin pääsee helposti poiskin sieltä puskaparkista.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Kuumottavin muutos on ehkä Eberin modaus. Se on muutettu toimimaan bensalla, en ymmärrä mikä järki, kun dieseltankki on autossa??? Se mikä tekee erityisen kuumottavan on takapenkin alla oleva veneen muovinen bensakanisteri! Äijä on nukkunut bansakannu pedin alla eberin pöhistessa!
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
No nyt on melkonen viritys! Onko siis eberi kuitenkin dieselmallia, vai jostain löytänyt bensapöhistimen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 176
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"
Moi,tipidwl kirjoitti:Kuumottavin muutos on ehkä Eberin modaus. Se on muutettu toimimaan bensalla, en ymmärrä mikä järki, kun dieseltankki on autossa??? Se mikä tekee erityisen kuumottavan on takapenkin alla oleva veneen muovinen bensakanisteri! Äijä on nukkunut bansakannu pedin alla eberin pöhistessa!
Niinkuin tuolla muutoin totesin, kävin tätä myös ostomielessä katsomassa.Savolaisukon höpinät juuri sellaiset, että vastuu siirtyy kuulijalle.Tämänkin olisi parissa viikossa saanut kuulemma museoajoneuvoksi katsastettua Pelästyin juuri noita "virityksiä" joita autossa varmaan sulla vieläkin riittänee yllätykseksi saakka.Autohan on ollut alunalkaen bensamoottorilla, joten tuo lämmitin varmaan niitä peruja.Alkuperäiskuntoista menin katsomaan ja tämmönen sitten vastassa oli.Eipä silti saahan tuosta modattua mieleisensä mutta itse kuitenkin sen verran pussihousutyyppiä, että alkuperäistä hain.Ne mukavuuspenkit näin ensimmäistä kertaa ja hyviltä vaikuttivat.No viime kuussa pihaan ilmestyi Syncro ja tänään sille kaveriksi hakeutui todella kyläsepäntekemä korkeakattoinen kirahviserkku Reimo katolla eli riittäähän näissä nyt ainakin alkukesäksi tekemistä...