Smigelin vehkeet
Re: Smigelin tölkit
Ruotsinreissu meni ongelmitta. Laiskahan toi 1.6td on, kun on neljä ukkoo kyydissä ja kamat päälle. Eikä ihan taloudellisimmasta päästä Ruotsissa tosiaan oltiin harrastelemassa Airsoftia.
Tölkki varustettuna KK:lla sekä osumantunnistimella
Eilen tuli otettua Pritsenistä kuomu pois ja huuhdeltua isommat sonnat pois sekä laitettua startin herätejohto paikoilleen jotta pääsi hieman ajelemaan hallin pihalla. Ei mitään tietoa mikä 1.9TD välijäähyn kera tässä on, mutta tuntuu vetävän todella hyvin ja ahtopainetta mittarin mukaan 0.5
Tänään tuli haettua 300tkm ajettu, huollettu AAZ Syncroon. Jos tällä saisi sitä hieman pirteämmäksi. Joskus paremmalla ajalla voisi ajatella laittavansa 1.9TDI:n paikoilleen.
Ja vielä yksi perhepotretti tällä hetkellä ajossa olevista volkkareista
Tölkki varustettuna KK:lla sekä osumantunnistimella
Eilen tuli otettua Pritsenistä kuomu pois ja huuhdeltua isommat sonnat pois sekä laitettua startin herätejohto paikoilleen jotta pääsi hieman ajelemaan hallin pihalla. Ei mitään tietoa mikä 1.9TD välijäähyn kera tässä on, mutta tuntuu vetävän todella hyvin ja ahtopainetta mittarin mukaan 0.5
Tänään tuli haettua 300tkm ajettu, huollettu AAZ Syncroon. Jos tällä saisi sitä hieman pirteämmäksi. Joskus paremmalla ajalla voisi ajatella laittavansa 1.9TDI:n paikoilleen.
Ja vielä yksi perhepotretti tällä hetkellä ajossa olevista volkkareista
Viimeksi muokannut Smigel89, 06.08.2017 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Smigelin tölkit
Nyt on kyllä porukka jo sillä kuuluisalla nextillä levelillä harrastuksen suhteen! Asiallista meininkiä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Smigelin vehkeet
Kuulumisia pitkästä aikaa.
Tuli haettua tuollainen Caddy kakkosautoksi, jos ja kun tölkkejä joutuu välillä pajoittelemaan. Kyseessä siis 156tkm ajettu vuosimallin 1988 Caddy GT, eli 1.8 ruiskukoneella. Tämä on jo madallettu valmiiksi (takana akseliflippi ja edessä coiloverit). Tarkoituksena olisi talven aikana korjata ruosteet pois ja maalata auto. Sekä asennella hieman jotain äänentoistoa.
Golfista piti heti lainata Caddyyn ajovaloumpiot sekä vanteet.
Syncrolla on tullut oikeastaan vain ajeltua. Ei ole muuta tarvinnut tehdä, kun lisätä dieseliä, öljyä ja jäähdytinnestettä, sekä yksi vetarin suojakumi. Lisäksi vaihdoin taakse jarrukilvet sekä rummut.To-do listalla seuraavaksi:
- Leimalla käynti
- Vinssin asennus nokalle
- Moottorin vaihto
- Matkailuautonvarustaminen
Pritsenin teko on tauolla, ja se onkin myynnissä jos jotain kiinnostaa.
Tuli haettua tuollainen Caddy kakkosautoksi, jos ja kun tölkkejä joutuu välillä pajoittelemaan. Kyseessä siis 156tkm ajettu vuosimallin 1988 Caddy GT, eli 1.8 ruiskukoneella. Tämä on jo madallettu valmiiksi (takana akseliflippi ja edessä coiloverit). Tarkoituksena olisi talven aikana korjata ruosteet pois ja maalata auto. Sekä asennella hieman jotain äänentoistoa.
Golfista piti heti lainata Caddyyn ajovaloumpiot sekä vanteet.
Syncrolla on tullut oikeastaan vain ajeltua. Ei ole muuta tarvinnut tehdä, kun lisätä dieseliä, öljyä ja jäähdytinnestettä, sekä yksi vetarin suojakumi. Lisäksi vaihdoin taakse jarrukilvet sekä rummut.To-do listalla seuraavaksi:
- Leimalla käynti
- Vinssin asennus nokalle
- Moottorin vaihto
- Matkailuautonvarustaminen
Pritsenin teko on tauolla, ja se onkin myynnissä jos jotain kiinnostaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Smigelin vehkeet
Sutjakka Cäddy!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Smigelin vehkeet
Siisti caddy! Tuossa taitaa hyvin näkyä tuo suomilavan jatko
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Smigelin vehkeet
Sehän siinä näkyy juu. Senhän saisi visiin nykyään ottaa poiskin, mutta enpä taida jaksaa. Ihme ja kumma ei ole mätä siitä kohtaa. Lavassa on yksi hitsattava paikka, muuta en nopeasti katsottuna löytänyt.TT| kirjoitti:Siisti caddy! Tuossa taitaa hyvin näkyä tuo suomilavan jatko
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Smigelin vehkeet
Hieno Caddy! Nuorena miehenä tuli ihan jonkunkin verran tuollaisella työhommissa ajeltua ja se on kyllä hyvä ajaa.
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Smigelin vehkeet
Hyvä saada Caddyjäkin foorumille
Nimim: kahden 1.6D ex omistaja
Nimim: kahden 1.6D ex omistaja
Re: Smigelin vehkeet
Tänään tuli aloteltua vinssipedin asennus Syncroon. Peti kiinnittyy ihan vain pulteilla/muttereilla. Vinssin sähköt saa vielä odottaa sitä että asennan hupiakun sekä siirrän käynnistysakun myös penkin alle.
Tarkoitus olisi myös käydä näyttämässä Syncroa leimamiehellä maanantaina/tiistaina. Pitänee ensin pyyhkäistä moottorin pohjasta isommat öljyt pois.
Muutama kuva:
Tarkoitus olisi myös käydä näyttämässä Syncroa leimamiehellä maanantaina/tiistaina. Pitänee ensin pyyhkäistä moottorin pohjasta isommat öljyt pois.
Muutama kuva:
Re: Smigelin vehkeet
Kesäkauden päättäjäiset Espoon automuseolla 2017
Re: Smigelin vehkeet
Tänään tuli haettua hieman osia Syncron syyshuoltoon. Jospa näillä mentäisiin ainakin kevääseen saakka.
Viimeksi muokannut Smigel89, 29.10.2017 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Smigelin vehkeet
Syyshuolto aloitettu
Re: Smigelin vehkeet
Kirjotellaanpas tännekkin välillä jotain. Syyshuolto tuli tosiaan aloitettua lokakuun lopussa ja kutakuinkin valmiiksi tuli joulukuun alkupuolella. AHU:n kaveriksi tuli myös laitettua Pajeron välijäähdytin.
Huolto-osaa. JX tosiaan siirtyi eläkkeelle ja tilalle tuli AHU. Voimansiirtoon tuli TDI:n vauhtipyörä (joka puuttuu kuvasta), TDI:n paine-asetelma sekä WBX:n kytkinlevy. Myös hehtkut tuli vaihdettua.
Putken tekemistä, kun moottori oli vielä irrallaan:
AHU:n johtojen ihmettelyä:
Samalla tuli myös siirrettyä käynnistysakku apukuskin penkin alle, jotta sai tilaa ilmansuodattimelle.
Vielä pitäisi siistiä konehuonetta johdoista ja löytää kaikelle paikkansa, sekä ajaa viat ulos. Tällä hetkellä menee välillä Limp-modeen sekä öljyvalo alkaa vilkkumaan välillä, kun kierrokset ylittää 2000rpm. Pitänee mennä läppärin kanssa ajelulle ja kattoo mitä VCDS kertoo.
Tuli myös ostettua Puuilosta isompi ja parempi vilkkupaneeli.
http://smigel.datanurkka.org/T3/Foorumi ... aneeli.mp4
Huolto-osaa. JX tosiaan siirtyi eläkkeelle ja tilalle tuli AHU. Voimansiirtoon tuli TDI:n vauhtipyörä (joka puuttuu kuvasta), TDI:n paine-asetelma sekä WBX:n kytkinlevy. Myös hehtkut tuli vaihdettua.
Putken tekemistä, kun moottori oli vielä irrallaan:
AHU:n johtojen ihmettelyä:
Samalla tuli myös siirrettyä käynnistysakku apukuskin penkin alle, jotta sai tilaa ilmansuodattimelle.
Vielä pitäisi siistiä konehuonetta johdoista ja löytää kaikelle paikkansa, sekä ajaa viat ulos. Tällä hetkellä menee välillä Limp-modeen sekä öljyvalo alkaa vilkkumaan välillä, kun kierrokset ylittää 2000rpm. Pitänee mennä läppärin kanssa ajelulle ja kattoo mitä VCDS kertoo.
Tuli myös ostettua Puuilosta isompi ja parempi vilkkupaneeli.
http://smigel.datanurkka.org/T3/Foorumi ... aneeli.mp4
Re: Smigelin vehkeet
Olisko öljyvalo vaan väärässä anturissa, joka muuttuu kierroksilla kytkeväksi - kaksivaiheista öljynpainemonitorointia ei voi käyttää jos mittaristolle ei tule kierrostietoa. Yleensä kyllä riittää ihan mainiosti pelkkä tyhjäkäynninanturi.
Limp-mode johtuu varmaan yliahtamisesta. N75 venttiilin kytkentä tarkastukseen letkujen osalta. Myös hukkaportin kellon pituus voi vaikuttaa jos niihin koskettu..
Limp-mode johtuu varmaan yliahtamisesta. N75 venttiilin kytkentä tarkastukseen letkujen osalta. Myös hukkaportin kellon pituus voi vaikuttaa jos niihin koskettu..
< 15kWh/100km
Re: Smigelin vehkeet
Mittaristolle tulee kierrostieto ja kierroslukumittarikin toimii. Välillä tuo valo pysyy pimeänäkin, mutta useimmiten vilkkuu. Pitänee tarkastaa ensiksi anturin johto, että onko jossain kosketushäikkää. Öljynpainemittarin voisi ostaa toki myös.dmn kirjoitti:Olisko öljyvalo vaan väärässä anturissa, joka muuttuu kierroksilla kytkeväksi - kaksivaiheista öljynpainemonitorointia ei voi käyttää jos mittaristolle ei tule kierrostietoa. Yleensä kyllä riittää ihan mainiosti pelkkä tyhjäkäynninanturi.
Limp-mode johtuu varmaan yliahtamisesta. N75 venttiilin kytkentä tarkastukseen letkujen osalta. Myös hukkaportin kellon pituus voi vaikuttaa jos niihin koskettu..
Eilen ajellessa oli kännykässä Torque Pro auki ja näytti ahtopaineeksi useimmiten 0.7bar, välillä 0.9bar. Tarvii välipäivinä pistää VCDS logittamaan ja mennä ajelemaan.
Re: Smigelin vehkeet
Voi mennä limp mode päälle myös jos ahdot huonosti kiristetyn klemmarin takia päästää paineet ulos. Nimimerkillä ekoja ongelmiä ALH koeajossa.
Re: Smigelin vehkeet
Nuo paineet kuulostaa aika normaalilta vakio ahuksi. Mutta vcds kannattaa tarkistaa mitä ecu pyytää ja mitä toteutuu. Tosiaan jos toteutuneet on riittävän pitkään reilusti alle pyyntöjen, niin voi mennä myös limp modeen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Smigelin vehkeet
Hmm, jos pitkää aikaa tulee 0,9 niin heittää kyllä vikatilaan muistaakseni.
Yhdessä luovuttaja-autossa oli edellinen omisaja ruuvannut hukkaportin kellon pituutta, Seatin normikuormituksella ei yliahtanut kertaakaan, mutta heti tölkissä kyllä kun kuormaa on ihan eri tavalla.
Yhdessä luovuttaja-autossa oli edellinen omisaja ruuvannut hukkaportin kellon pituutta, Seatin normikuormituksella ei yliahtanut kertaakaan, mutta heti tölkissä kyllä kun kuormaa on ihan eri tavalla.
< 15kWh/100km
Re: Smigelin vehkeet
Kävin eilen tölkillä Tampereella Biltemassa sekä Motonetissä. Menomatkalla meni varmaan viidesti Limp-modeen. Motonetistä sitten uus N75 ja pihalla kenttäasennus. Menomatka menikin sitten iloisesti ilman LIMP-modeja.
Mukaan tarttui myös motonetistä uusi öljynpaineanturi sekä Biltemasta 4in1 mittari josta näkee voltit, ahtopaineen, öljynpaineen sekä öljynlämmön. Jos saisi sen öljyvalonkin kuriin.
Motonetin pihalla tuli koitettua täyttää tyhjä pissapojan säiliö, ja huomasin ilokseni että sehän taitaa olla halki.
Noin 500km vikojen ulosajoa takana. Ja ilman suurempia murheita menty.
Tullut huomattua myös että tölkin etupää on ikävästi nuukahtanut etupäässä, joten ajatuksissa siintää tilata Trailmasterin alustasarja.
Mukaan tarttui myös motonetistä uusi öljynpaineanturi sekä Biltemasta 4in1 mittari josta näkee voltit, ahtopaineen, öljynpaineen sekä öljynlämmön. Jos saisi sen öljyvalonkin kuriin.
Motonetin pihalla tuli koitettua täyttää tyhjä pissapojan säiliö, ja huomasin ilokseni että sehän taitaa olla halki.
Noin 500km vikojen ulosajoa takana. Ja ilman suurempia murheita menty.
Tullut huomattua myös että tölkin etupää on ikävästi nuukahtanut etupäässä, joten ajatuksissa siintää tilata Trailmasterin alustasarja.
Re: Smigelin vehkeet
Ei välttämättä halki. Ylitäyttö vuotaa liiat maahan,Smigel89 kirjoitti: Motonetin pihalla tuli koitettua täyttää tyhjä pissapojan säiliö, ja huomasin ilokseni että sehän taitaa olla halki.