WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Tässä ruennut hautomaan ajatusta tuon 2.1:n vaihtamisesta johonkin "pikkusen" taloudellisempaan bensalohkoon. Mikä olisi järkevin/halvin vaihtoehto? Subarut käynyt mielessä mutta ilmeisesti ne swappiosat aika tyyristä tavarata. Joku semmonen mikä ei söisi 20l satasella.
Hulluna tölökkeihin.
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Volkkarin 1.8:a on ainakin laitettu, turbolla ja ilman. Turbolla se menee Suomessa yli tehorajoista tosin.
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Mites taloudellisuus? Ei tartte olla turboa kunhan on luotettava ja jaksaa kulkea ees 90km/h
Hulluna tölökkeihin.
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Ite lähtisin tuossa jamassa todennäköisesti hakemaan jotain pientä mutta pippurista japskikonetta. Tojotan 4AFE tai joku Hondan 16-tappinen. Askarteluahan se vaatii mutta varmasti vaivansa väärti.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
WBX DJ (jos nyt paikoillaan siis matalapuristeinen kattiversio)
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
VW:n 115 kaakkinen 2.0 8V rivinelonen, 2E (92-94 ei ajonestoa) tai ADY tai AGG (95-99).
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Järkevin/halvin vaihtoehto on korjata nykyinen moottori, ehjä 2.1 WBX ei kuluta 20 litraa satasella.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Ei ne subaruiden swappiosat taida kovin kalliita olla, halvemmalla tietty saa dieseltölkin osat. Sitten riippuen onko Syncro vai takaveto että pitääkö tankkia alkaa vaihtamaan. Oma valinta ilman turboa olevista olisi tuo mainittu 2.0 8V tai 1.8 20V.
http://www.rjes.com/html/bellhousing_kits.html
http://www.rjes.com/html/bellhousing_kits.html
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Ilmanvastus ja laatikko tekee sopan kulutuksen tölkissä aina isoksi, joten bensan vaihtaminen toiseen ei tuo säästöjä kukkarolle merkittävissä määriin (kulutus tulee olemaan välillä 14-17 todellista "olen kuullut väittämän pienemmistä mutta se on jo todellista pintakaasu hissuttelua"). Diselöinti on ainoa tapa tiputtaa kulutusta merkittävästi (noin 7-10 todellista). Tehoa voi bensa ratkasuilla saada,poltoaineen säästö jää pieneksi tosin kyllä sitäkin saa hieman.
Ja tietenkin myös dieselillä saa tehoa jos haluaa.
Jos ajat vähän ei kulutuksella ole merkitystä ja jos ajat paljon diesel veron merkitys on olematon pakuissa ja matkailu autoissa, busseissa se hieman jo kirpasee (paitsi jos Bernerin suunitelmat menee läpi jollon muutan heti Viroon, sen verran syvältä ovat).
Ja tietenkin myös dieselillä saa tehoa jos haluaa.
Jos ajat vähän ei kulutuksella ole merkitystä ja jos ajat paljon diesel veron merkitys on olematon pakuissa ja matkailu autoissa, busseissa se hieman jo kirpasee (paitsi jos Bernerin suunitelmat menee läpi jollon muutan heti Viroon, sen verran syvältä ovat).
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
No onneksi se Bernerin hässäkkä on nyt kuopattu. Joo, ei tuolla varmaan tulis ko kesällä/keväällä reissattua että siinä mielessä ei varmaan tartte bensohin hirveitä laitella. Pietäämpä silmät auki sen diisselöinnin suhteen, viispaikkanenhan Lazarus on että verot olis varmaan mitä ihanimmat.
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
Muutoskatsasta matkailuautoksi
Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"
82,125€ tulee aika nopeasti kuitattua polttoaineessa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!