Melkein viikko ilman Syncroa!
Mökkibussin siirryttyä innostuneemmalle harrastajalle alkoi uuden kulkineen etsintä.
Bensakoneella olevia T4 Syncro busseja ei ole kovinkaan paljon tarjolla, varsinkaan siinä alle 5000 hintaluokassa. Joensuusta löytyi kiinnostava yksilö ja kaupathan siitä tuli!
Tämän auton tarkoitus on siirtää epämääräinen määrä ihmisiä talviaikaan erilaisten talvisten harrastusvälineiden kera Lapin maisemissa - siispä tämä sai nimekseen Petteri, kaimansa Petteri Punakuonon mukaan.
Lyhytkorinen 1996 vuosimallin Caravelle Syncro bussi 3+3+3 penkeillä 2,5 litran bensakoneella. Alunperin Saksan tuonti, sen jälkeen auto ilmeisesti liikkunut Kuusamon, Pirkkalan ja Joensuun suunnassa. Nyt mittarissa vähän yli 200tkm, mikä tuntuisi huoltodokumentaation perusteella pitävän paikkansa.
Auto on maalattu muutama vuosi sitten ja akuutisti ei korille tarvitse tehdä mitään. Tekniikassa ja muuten kyllä tekemistä, jotta pääsee harrastamisen makuun:
- Eberi kyllä hörähti käyntiin, mutta ei lämmitä
- Kaikkien öljyjen vaihto
- Termostaatin vaihto
- Vaihteensiirron puslien vaihto
- Keskuslukitus ei toimi kuljettajan ovesta
- Sisävalot syttyy välillä ajaessa!
- Mittariston ja kytkimien valoista melkein kaikki pimeänä
- Lisävalojen ja päivävalojen asennus
- Kahden akun systeemin ymmärtäminen ja akkujen testaus/vaihto
- Muutenkin varustaminen talviseen käyttöön, akkulaturi ja akunlämmitin?
- Täydellinen sisäpesu
Näistä varmaan sitten poikiikin taas mukavasti kysymyksiä tuonne tekniikka-puolelle...
T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Petteri vaikuttaa varsin hyvälle aihiolle! Tässä on varmaan myös tuo 2-istuttava keskipenkki käännettävissä toisin päin? Löytykö vielä lukko takaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Ei löydy lukkoa! Tämä oli ainoa Syncro, jota katselin, josta tuo takalukko puuttui. Oli muuten niin siisti että tuon puutteen hyväksyin. Kuinkahan monesta tuo oikeasti puuttuu?
Liukkaammilla keleleillä tuon nelivedon pääsee sitten lopullisesti testaamaan. Toimiiko ja toimiiko vielä pakitettaessakin.
Penkkien kimppuun pääsen varmaan viikonloppuna, jos vuokraisi tekstiilipesurin ja "valkaisisi" penkit. Enpä ollut edes tiennytkään että sen voisi kiepauttaa ympäri. Kohta siiis selviää!
Liukkaammilla keleleillä tuon nelivedon pääsee sitten lopullisesti testaamaan. Toimiiko ja toimiiko vielä pakitettaessakin.
Penkkien kimppuun pääsen varmaan viikonloppuna, jos vuokraisi tekstiilipesurin ja "valkaisisi" penkit. Enpä ollut edes tiennytkään että sen voisi kiepauttaa ympäri. Kohta siiis selviää!
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Petterin kanssa yhtiselo alkanut mukavasti. Mittariston valot korjattu. Piti oikein pimeällä käydä ajelemassa ihailemassa näkymää! Valokatkaisimen valot tosi himmeät, olisiko sielläkin kaksi lappua, joista nyt vain toinen palaa. Annoin kuitenkin olla kun ei ole niin kriittinen.
Eberiä aloin myös tutkimaan. Konetilan akun yläpuolelta löytyi kolmen sulakkeen rasia, jossa Eberin logo. Siellä keskimmäinen 20A sulake oli palanut. Vaihdoin sen, niin alkoi pöhisemään! Jossain olen nähnyt näihin liittyvää ihmettelyä, kun välillä, sisään tuli lämmintä, välillä haaleaa. Takalämmittimestä vain kylmää ja moottorikaan ei tuntunut lämpiävän niin kuin näillä keleillä olisi odottanut. Pitääpä googletella noita juttuja...
Vaihteensiirtoon kaikki puslat nyt hankittu ja vaihtoa vailla.
Viikonlopuksi varattu tekstiilipesuri, penkit irti ja pesuun. Samalla sisustan täydellinen valkaisu.
Eberiä aloin myös tutkimaan. Konetilan akun yläpuolelta löytyi kolmen sulakkeen rasia, jossa Eberin logo. Siellä keskimmäinen 20A sulake oli palanut. Vaihdoin sen, niin alkoi pöhisemään! Jossain olen nähnyt näihin liittyvää ihmettelyä, kun välillä, sisään tuli lämmintä, välillä haaleaa. Takalämmittimestä vain kylmää ja moottorikaan ei tuntunut lämpiävän niin kuin näillä keleillä olisi odottanut. Pitääpä googletella noita juttuja...
Vaihteensiirtoon kaikki puslat nyt hankittu ja vaihtoa vailla.
Viikonlopuksi varattu tekstiilipesuri, penkit irti ja pesuun. Samalla sisustan täydellinen valkaisu.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Mahtaisikohan lukottomuus johtua siitä, että on tuonti auto?
Ei välttämättä ole varustelistalla kaikissa maissa, samaa ollut syncro Tölkeissäkin jotka tuotu maahantuojan ohi Suomeen.
Ei välttämättä ole varustelistalla kaikissa maissa, samaa ollut syncro Tölkeissäkin jotka tuotu maahantuojan ohi Suomeen.
Re: T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Kun mä just noita katselin (1996-2003 2.5TDI olivat hakukriteereinä) niin harvassa myynnissä olevassa tuntui olevan lukkoa. Tosin niin, että jos oli liikkeessä myynnissä niin sitä lukkoa ei edes osattu mainita eli nuppi piti vain itse bongata ohjaamokuvasta, jos kuva sattui sen näyttämään.AT5nok kirjoitti:Mahtaisikohan lukottomuus johtua siitä, että on tuonti auto?
Ei välttämättä ole varustelistalla kaikissa maissa, samaa ollut syncro Tölkeissäkin jotka tuotu maahantuojan ohi Suomeen.
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: T4 Caravelle 2.5B Syncro "Petteri"
Päivitetäänpä tilannetta tännekin.
Melkein kaikki ylläolevan listan kohdat kuitattiin tehdyiksi syksyn aikana. Eniten harmia aiheutti vuotava vaihdelaatikon stefa, joka loppujen lopuksi vaihdettiin kolmeen kertaan ennen kuin vika lopullisesti selätettiin.
Itsenäisyspäivän aikaan Petteri vietiin pohjoiseen tositoimiin ja nyt tämä talvi sitten näyttää että miten yhteiselo sujuu. Tähänastisista kokemuksita voi todeta, että kyllä T4:nen lämpenee paljon nopeammin, kuin entinen T3. Myös ovet eivät ole niin herkkiä jäätymään tiivisteistä, kuin T3:sella oli. Jopa liukuovi on auennut joka reissulla!
Tässä fiiliskuvaa Petteristä, tästä aina lähdetään polkemaan kohti tunturia...
Melkein kaikki ylläolevan listan kohdat kuitattiin tehdyiksi syksyn aikana. Eniten harmia aiheutti vuotava vaihdelaatikon stefa, joka loppujen lopuksi vaihdettiin kolmeen kertaan ennen kuin vika lopullisesti selätettiin.
Itsenäisyspäivän aikaan Petteri vietiin pohjoiseen tositoimiin ja nyt tämä talvi sitten näyttää että miten yhteiselo sujuu. Tähänastisista kokemuksita voi todeta, että kyllä T4:nen lämpenee paljon nopeammin, kuin entinen T3. Myös ovet eivät ole niin herkkiä jäätymään tiivisteistä, kuin T3:sella oli. Jopa liukuovi on auennut joka reissulla!
Tässä fiiliskuvaa Petteristä, tästä aina lähdetään polkemaan kohti tunturia...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91