VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Tänään suoritettu pienimuotoinen koeajo, jota oli todistamassa muutama foorumilainenkin.
Sitä ennen asentelin ProjekZwo sumaripohjat ja Oettingerin LLK-satsin puuttuvat osat, tosin kiertovesipumppu ei jaksanut pyöriä hiilivaurion takia.
Onneksi pumppuja löytyy omasta varastosta.
Osaako joku nesteensiirtotekniikasta hyvin perillä oleva kertoa, kannattaako laittaa toinen pumppu sarjaan?
JX-peruja oleva kiertovesipumppu on kohtuu turha keksintä TDI:n kanssa, joten sen voisi valjastaa hyötykäyttöön.
Sitä ennen asentelin ProjekZwo sumaripohjat ja Oettingerin LLK-satsin puuttuvat osat, tosin kiertovesipumppu ei jaksanut pyöriä hiilivaurion takia.
Onneksi pumppuja löytyy omasta varastosta.
Osaako joku nesteensiirtotekniikasta hyvin perillä oleva kertoa, kannattaako laittaa toinen pumppu sarjaan?
JX-peruja oleva kiertovesipumppu on kohtuu turha keksintä TDI:n kanssa, joten sen voisi valjastaa hyötykäyttöön.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Tänään "tupakkalasillisen" kuskin oven vaihto (vuosi sitten purkamastani CL:stä, samanlainen apparin ovena), peilien asennus, auton sisäsiivousta = pari muovikassillista Erkin hanskoja, rikkinäinen varapyörä ja muuta roinaa roskikseen sekä sähköjen läpikäyntiä, valot ja puhallin ym tuntuisi toimivan, niin kuin leimalla ainakin pitää.
Osaako joku kertoa, että jos haluan auton alkuperäisen rekisteritunnuksen, niin pitääkö asiasta olla etukäteen yhteydessä konttorille?
Etupenkit (GL kipparijakkarat) ja Westykoukku vielä paikalleen, jarrujen tarkastus sekä pikkasen sähköliimaa ainakin vasempaan takakulmaan, niin autoa voisi koittaa näyttää leimasedälle rekisteröinti- ja muutoskatsastukseen.Osaako joku kertoa, että jos haluan auton alkuperäisen rekisteritunnuksen, niin pitääkö asiasta olla etukäteen yhteydessä konttorille?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
No eipä niillä varmaan ole mieluisia kilpiä siellä jemmassa ennenkuin ne tilataan... ja ko. tunnuksen pitää olla vapaana että ne saa etes tilattua.ATsnok kirjoitti:Osaako joku kertoa, että jos haluan auton alkuperäisen rekisteritunnuksen, niin pitääkö asiasta olla etukäteen yhteydessä konttorille?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Ainakin jokunen vuosi sitten noi vanhat tunnukset oli korvamerkittyjä kyseiselle autolle, eli ei vanhaa rekisteri numeroa annettu toiselle autolle ellei maksanut erkois kilven hintaa. Niin mulle konttorilla selvitettiin ku kuplaan hain alkuperäiset kilvet, jokunen viikko siinä meni kun tilattiin ja muistaakseni ei maksanut enempää kun kilvet hyllystä.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Juuri toissapäivänä kuuntelin konttorilla jonkun kyselemistä kilvistä olikohan setänsä vanhaan autoon. Konttorin täti sanoi, että jos löytyy dokumenttia, että kyseinen auto on ollut niillä kilvillä, voi ne saada, muuten pitää maksaa se 900€ "erikoiskilvistä".
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Minulla on auton rekisteriote, jossa vanha tunnus mainittu mutta ei maailma siihen kaadu, jos sitä ei saa.
Kelpaa joku muukin ilman eu merkkiä
Kelpaa joku muukin ilman eu merkkiä
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Mulla kyllä näkyi suoraan konttorin koneella juniksen vanhoja rekisterinumeroita, mut ihan alkuperäistä ei löytyny, jossa olis 3 kirjainta ja 2 numeroa, eikös ne sellasia ollut..DJSigma kirjoitti:Juuri toissapäivänä kuuntelin konttorilla jonkun kyselemistä kilvistä olikohan setänsä vanhaan autoon. Konttorin täti sanoi, että jos löytyy dokumenttia, että kyseinen auto on ollut niillä kilvillä, voi ne saada, muuten pitää maksaa se 900€ "erikoiskilvistä".
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Eipä ole edellisen päivityksen jälkeen tapahtunut muuta, kuin kertynyt lunta lavalle.
Jospa pikkuhiljaa alkaisi tilailemaan peltiosia, niin pääsisi takakulmia kolvailemaan.
Jospa pikkuhiljaa alkaisi tilailemaan peltiosia, niin pääsisi takakulmia kolvailemaan.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Alakulmapalat (12&13) löytyi helposti, mutta pala 16 ( 245813367) on kateissa. 150-299 € / kpl löytyy ebaysta varaosanrolla, mutta en ihan niin paljoa ajatellut maksaa
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Kova on kilohinta tuolla pellin palasella
Löytyi uudenveroiset renkaat vanteilla, ehkä vähän "pienet" mutta riittäkööt aluksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Talven seisonnan jälkeen akun napa kiinni, avain virtalukkoon ja Tölkki käyntiin.
Pellin kiillotuspäivä, pakkelin alta löytynyttä:
Oikea helma on ajettu ruttuun mutta eipä ollutkaan ruosteessa. Helman alaosasta löytyi kaksi pientä reikää.
Jospa kohta saisi uutta peltiä ja jotain maalia pintaan. Saatan jättää auton "rupisen näköiseksi", jospa ei niin kiinnostaisi rosvoja...
Pellin kiillotuspäivä, pakkelin alta löytynyttä:
Oikea helma on ajettu ruttuun mutta eipä ollutkaan ruosteessa. Helman alaosasta löytyi kaksi pientä reikää.
Jospa kohta saisi uutta peltiä ja jotain maalia pintaan. Saatan jättää auton "rupisen näköiseksi", jospa ei niin kiinnostaisi rosvoja...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Eilen tuli taas pitkästä aikaa "dokattua", eli kone käyntiin ja pikkasen ajelua Ranchilla.
Jospa kolvaaja kohta ehtisi lätkiä uutta peltiä peräpään koloihin, niin voisi suunnittella ensimmäistä maalausta, ehkä jotain tällaista
Jospa kolvaaja kohta ehtisi lätkiä uutta peltiä peräpään koloihin, niin voisi suunnittella ensimmäistä maalausta, ehkä jotain tällaista
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Tilapäisesti elinluovuttajana
Laakista käyntiin ilman hehkutusta (ei kytketty)
Toivottavasti saan pian taas ajokuntoiseksi, osat on periaatteessa olemassa.
Stefa vuotanut, mutta osa tuotiin pikatoimituksena, niin sain samantien tiiviiksi
"Tuunattu" etuperä tuli niin vauhdilla pois paikaltaan, että piti pyytää apuja huohotusputken irrotukseen.
Painelaakerin ohjuri on ottanut jostain itseensä, joten se menee vaihtoon. Pitää penkoa Das Ranchin varaosavalokoimasta sopiva.
Laakista käyntiin ilman hehkutusta (ei kytketty)
Toivottavasti saan pian taas ajokuntoiseksi, osat on periaatteessa olemassa.
Stefa vuotanut, mutta osa tuotiin pikatoimituksena, niin sain samantien tiiviiksi
"Tuunattu" etuperä tuli niin vauhdilla pois paikaltaan, että piti pyytää apuja huohotusputken irrotukseen.
Painelaakerin ohjuri on ottanut jostain itseensä, joten se menee vaihtoon. Pitää penkoa Das Ranchin varaosavalokoimasta sopiva.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt
Tuossa syy kytkimen irrottamattomuuteen. Ohjuriputki on pari milliä liian pitkä ja painaa levyn asetelmaan. Kytkin irrottaa vasta kun levy on kuluttanut tuon ohjurin pään sopivaksi.AT5nok kirjoitti:
Painelaakerin ohjuri on ottanut jostain itseensä, joten se menee vaihtoon. Pitää penkoa Das Ranchin varaosavalokoimasta sopiva.
Ilmankos kirskui aikanaan Simossa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
Vihdoinkin löytyi vaihdelaatikko, joten kunhan verstaan pihan maansiirtopuuhat on tehty, pääsen laittamaan lootan ja etuperän paikalleen...
Ehkä saan edes ajokuntoiseksi taas.
Ehkä saan edes ajokuntoiseksi taas.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
Pitäisikö pitää jotkut dokaamistalkoot?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
Niistä talkoista on ollut puhetta. Tosin ensin pitää varmaan lapioida yksi oja yumpeen tai tilata nosturi