KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Tässä toinen kokemukseni tölkkivolsusta, ensimmäinen on vuosien takaa: kotona oli ilmeisesti 1.X WBX Syncro tai jotain sinnepäin, kuitenkin 4x4 bensabokseri ja sillähän ajeltiin ympäri Suomen, bensaa meni vaunu perässä vähintään 14l/100km mutta oi sitä riemua talvella kun istuttiin kontissa ja isä päästeli järven jäällä rinkulaa =) Nyt sitten omalla ajelen eikä varmaan tarvii automallia vaihtaa, jos joskus uudempaan kuitenkin =)
1.6 TD itseni ikäinen, vm 1990 ja vitaalitoiminnoiltaan terve auto, etujarruja ei lasketa =) Rullattu vajaa 400 kilotonnimetriä, kulkee maantiellä kahdeksalla litralla ja kaupungissa ilmeisesti putkesta tulee puolitoista litraa enemmän kun akseleille ei juuri enempää siirry.
Takalattialla laminaatti, pari laatikostoa, runkopatjasänky ja kitesurhvausvermeitä sekä muuta rompetta runsaasti. Pekonginkäristysvehkeet sekä invertteri (akku apukuskin penkin takana) jolla ei kyllä mikään vehje pelitä =) Pöytä myöskin laminaatista. Valaistusta ledirojuilla kehittelen, ilmanvaihto 100mm tietokoneen puhaltimella seinän läpi moottoritilaan/sivukanavaan.
1.6 TD itseni ikäinen, vm 1990 ja vitaalitoiminnoiltaan terve auto, etujarruja ei lasketa =) Rullattu vajaa 400 kilotonnimetriä, kulkee maantiellä kahdeksalla litralla ja kaupungissa ilmeisesti putkesta tulee puolitoista litraa enemmän kun akseleille ei juuri enempää siirry.
Takalattialla laminaatti, pari laatikostoa, runkopatjasänky ja kitesurhvausvermeitä sekä muuta rompetta runsaasti. Pekonginkäristysvehkeet sekä invertteri (akku apukuskin penkin takana) jolla ei kyllä mikään vehje pelitä =) Pöytä myöskin laminaatista. Valaistusta ledirojuilla kehittelen, ilmanvaihto 100mm tietokoneen puhaltimella seinän läpi moottoritilaan/sivukanavaan.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Tietokonepuhaltimia olen minäkin suunnitellut tavaratilan ilman vaihtoon. Saattaisi talvella saada huurut pois takalasistakin, jos ilma vaihtuisi tehokkaammin.
Toisaalta moottorin ilman vaihtokanavien puhkaisu tavaratilaan ei houkuttele, koska sieltä saattaa sitten pölähtää epämiellyttäviä käryjä joskus sisään.
Toisaalta moottorin ilman vaihtokanavien puhkaisu tavaratilaan ei houkuttele, koska sieltä saattaa sitten pölähtää epämiellyttäviä käryjä joskus sisään.
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Noissa molemmissa ex-lansseissamme on katolla(takareunassa T4) poistoilmapuhallin, ja on kyllä paras varuste mitä autossa voi olla. Kesällä kun jättää jonkun ikkunan raolleen ja tuon päälle, niin auto pysyy viileänä ja koira viihtyy. Talvella voi heittää märät sukelluskamat kyytiin ja tuuletin päälle, niin pysyy huurut pois laseilta.
Noita valmiita puhaltimia löytyy tuolta kämpperipuolelta kohtuuhinnalla. Koitan kaivella paikan mistä niitä katselin joskus.
Noita valmiita puhaltimia löytyy tuolta kämpperipuolelta kohtuuhinnalla. Koitan kaivella paikan mistä niitä katselin joskus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Hyvä kilven numero mulla on bluestarissa TFE- alkuinen myös ja Hegen Bluestarissa kans
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Happy to roll with Wolsu. Tuo moottoritilan huohottelu sisään tuli mieleen vasta kanavan puhkasun jälkeen =) mutta en oo huomannu kitkua tulevan, ajaessa tuuletin pyörää villinä ittekseen. Häätysi vaan saada kytkettyä akkuun se, potentiometrillä aattelin säätää tehoa, virtaa ottaa vaan 0.33A. Pitäis jostain saada aitoa sinisähköä pukkaava invertteri, tuolla halpisromulla ei pelaa kaiuttimet, stereot eikä läppäri (muutaman minuutin) =) eli päin honkia meni koko ostos. Jarrutremppa pitäis tehhä eteen mutta ei oikein ole vermeitä, täytyy jostain koittaa lainata. Alusta kolisee aika reippaasti kun ajelee sorateitä, siis lotisee huolella eli väljää on jossain nivelissä/puslissa. Ei syö öljyäkän kuin nimeksi, oon ajellu 5000 ja ehkä 2l tai vähän päälle. Onneksi löytyy tämmöstä vertaistukea höpsähdykseen =)
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Eikö kannattais tehä 12 volttiset stereot? Läppäreihinkin saa mielestäni jotain 12v mallista laturia, mutta jokku väittää että kannattais se tietokoneen lataaminen hoitaa orkkislaturilla ja verkkovirralla. Tiedä noista.
Etupäähän yläpallonivelet pystyy varmaan vaihtamaan perustyökaluin, mutta alapalloniveliin kannattais ehkä olla jonkin sortin special työkalut. Säästää ainakin hermoja jos ei muuten. Itsellä oli vakaajan yhdystankojen prikat ruostuneet puhki ja vakaaja kolisteli ja sitten etuiskareista puuttu jotku holkit niin neki paukuttaa.
Taakse kannattaa sen napamutterin liuotus aloittaa hyvissä ajoin että on jotain toivoa saada auki, taikka muuten pitää olla isot vehkeet.
Etupäähän yläpallonivelet pystyy varmaan vaihtamaan perustyökaluin, mutta alapalloniveliin kannattais ehkä olla jonkin sortin special työkalut. Säästää ainakin hermoja jos ei muuten. Itsellä oli vakaajan yhdystankojen prikat ruostuneet puhki ja vakaaja kolisteli ja sitten etuiskareista puuttu jotku holkit niin neki paukuttaa.
Taakse kannattaa sen napamutterin liuotus aloittaa hyvissä ajoin että on jotain toivoa saada auki, taikka muuten pitää olla isot vehkeet.
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Juu autosoitin taakse on käyny suunnitelmissa, vakaajatangon kumipuslien rikat on kyllä mullaki sulanu: riittääkö jos ne vaan korvaa perusagrikamalla? Leima vaatii toisen yläpallon vaihtoa joten oisko fiksua vaihtaa molemmat. Muita peruslöysäpaikkoja etenkin etupäässä?
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Ylätukivarren puslatNäpertäjä kirjoitti: Muita peruslöysäpaikkoja etenkin etupäässä?
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Molemmat yläpallot kannattaa uusia samalla. Raidetangon päät olen myös uusinut samalla jos vähänkään tuntuvat väljiltä. Vakaajan kumit on vaan kumia, ne voi korvata millä tuotteella tykkäät. Sen alakumin tarkoitus on vaan vaimentaa ääniä, eli kolinaa voi tulla myös vakaajasta jos kumit puuttuu.
Veikkaan myös ylätukivartta, sen puslat on huonosti suunniteltu niin pettävät välillä: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=252
Toinen paikka mikä kannattaa tarkastaa on alatukivarren etukiinnike: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=189
Pitää siivoilla noita kumpaakin viestiketjua kunhan kerkeää.
Veikkaan myös ylätukivartta, sen puslat on huonosti suunniteltu niin pettävät välillä: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=252
Toinen paikka mikä kannattaa tarkastaa on alatukivarren etukiinnike: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=189
Pitää siivoilla noita kumpaakin viestiketjua kunhan kerkeää.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Tuli työpaikalla puhetta näistä "petiautoista" ja meinasivat että pahimmillaan vois olla tulossa 35% uushankintahinnasta veroa jos noista sänkyvirityksistä saa liian kiinteän kuvan joku innokas poliisisetä. Onko kokemuksia tai mahollisesti jopa asiantuntijan tietoa aiheesta vrt. kuvat eka postauksessa. Meneekö selittelemällä?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Eivät taida olla ihan väärässä Itsellä ilmapatja "retkeilykäytössä", menee pieneen tilaan ja saa piiloon auton liikkuessa.Näpertäjä kirjoitti:Tuli työpaikalla puhetta näistä "petiautoista" ja meinasivat että pahimmillaan vois olla tulossa 35% uushankintahinnasta veroa jos noista sänkyvirityksistä saa liian kiinteän kuvan joku innokas poliisisetä. Onko kokemuksia tai mahollisesti jopa asiantuntijan tietoa aiheesta vrt. kuvat eka postauksessa. Meneekö selittelemällä?
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
tee kaikki rakenteet sellaiseksi että ne saa purettua ilman että tarvii työkaluja, se on se raja. noissahan on aikoinaan se verovapaa alue tullut juur4in tuosta keskiosasta johon noita lavereita on kiva virittää. tee se sellaiseksi että saat kokonaan purettua ilman työkaluja niin kaikki ok. Sama jos johonkin tasalattiapeliin laitat sängyn ,pöydän , tulin jne... ne on niin kauan kuljetuksessa kun et mene niitä kiinni pulttaamaanNäpertäjä kirjoitti:Tuli työpaikalla puhetta näistä "petiautoista" ja meinasivat että pahimmillaan vois olla tulossa 35% uushankintahinnasta veroa jos noista sänkyvirityksistä saa liian kiinteän kuvan joku innokas poliisisetä. Onko kokemuksia tai mahollisesti jopa asiantuntijan tietoa aiheesta vrt. kuvat eka postauksessa. Meneekö selittelemällä?
Re: KiteRekka, stealtticämpperi, työmatkailuauto
Mulla olin takaveto kuravellissä laatikosto mikä teki konekoppaan jatkoa sen verran että pituutta oli 2m niin pysty makoilla hyvin. Laatikot ei ollut kun pienellä liinalla näön vuoksi kiinni ja että ei joka jarrutuksessa liiku mutta ei myöskään voitu pitää kiinteenä rakenteena. Laatikosto oli yhdestä purkuautosta mihin ne oli jopa muutoskatsastettu eli rekisteriotteessa luki "tavaratilassa laatikosto" mikä perjaatteessa antaa melko vapaat kädet jo toteuttaa itseään...