Hieman aloittelijan kysymyksiä:
Tuli vaihdettua vuotavan ja ecoTD mallisen pumpun tilalle vanhemman mallinen pumppu jossa myös ahdonalainen syöttö. Aloin vain pähkäilemään kun tuossa vanhemmman mallisessa pumpussa oli toinen piuhan paikka verraten tohon ecoTD malliin jossa oli piuhan paikka vai suuttimien lähdön vieressä (Kuvassa kohta 1). mutta pitääkö tuossa kohdassa 2. myös olla jokin piuha vai toimiiko ilman piuhaa? Mitä nuo piuhat ylipäätään ovat?
AAZ Syöttöpumpun vaihto
AAZ Syöttöpumpun vaihto
- Liitteet
-
- 2014-08-14-231.jpg (142.7 KiB) Katsottu 2281 kertaa
Re: AAZ Syöttöpumpun vaihto
Toimii täysin normaalisti ilman 2.-piuhaa.
Tuo 2.-piuhan murikka tasaa paineen samaksi ennakonsäätimen molemmille puolille.
Alunperin tuohon roikkaan on tullut kylmäkäynnistyksissä 12V aika- tai lämpötilaohjattuna... en muista kummin. Ajatuksena lienee ollut estää kylmäkäynnistyshantaakin itsestään pois päältä vetäytyminen.
Käsittääkseni tuolla solenoidiventtiilillä ei ole mitään funktiota sen jälkeen kun hantaakin vaijeri on vanhuuttaan jäykistynyt riittävästi.
Tuo 2.-piuhan murikka tasaa paineen samaksi ennakonsäätimen molemmille puolille.
Alunperin tuohon roikkaan on tullut kylmäkäynnistyksissä 12V aika- tai lämpötilaohjattuna... en muista kummin. Ajatuksena lienee ollut estää kylmäkäynnistyshantaakin itsestään pois päältä vetäytyminen.
Käsittääkseni tuolla solenoidiventtiilillä ei ole mitään funktiota sen jälkeen kun hantaakin vaijeri on vanhuuttaan jäykistynyt riittävästi.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: AAZ Syöttöpumpun vaihto
OK kiitos.
yritin autoa startata vaihdn jälkeen huonolla menestyksellä, enkä saanut naftaa nousemaan putkissa mihinkään suuntaan..mutta olisiko vika siinä että vaihto pumppu oli kuivanut niin pahoin ja täynnä ilmaa että ei siksi tullut tavara läpi. Olisiko paikallaan kaataa tai pumpata naftaa pumppuun niin paljon kun sinne saa meneen jos sitten saisi imun päälle helpommin?
yritin autoa startata vaihdn jälkeen huonolla menestyksellä, enkä saanut naftaa nousemaan putkissa mihinkään suuntaan..mutta olisiko vika siinä että vaihto pumppu oli kuivanut niin pahoin ja täynnä ilmaa että ei siksi tullut tavara läpi. Olisiko paikallaan kaataa tai pumpata naftaa pumppuun niin paljon kun sinne saa meneen jos sitten saisi imun päälle helpommin?
Re: AAZ Syöttöpumpun vaihto
Kyllä sinne pitää alkuja saada jos pumppu ihan kuivillaan. Pässinkives aika näppärä tuohon hommaan... eli semmonen mollukka joka on perämoottorin irtotankin bensaletkussa.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: AAZ Syöttöpumpun vaihto
Ei taida pumppu tykätä pitkään tyhjänä pyörittämisestä, joten ehdottomasti polttoainetta täyteen.
Se pässinkives tai n 20 € maksava sähköpumppu suodattimen ja ruuttapumpun väliin, ohjaus ruiskutuspumpun sammutussolenoidilta. Sen jälkeen ei enää pienet ilmavuodot haittaapolttoaineletkustossa.
Se pässinkives tai n 20 € maksava sähköpumppu suodattimen ja ruuttapumpun väliin, ohjaus ruiskutuspumpun sammutussolenoidilta. Sen jälkeen ei enää pienet ilmavuodot haittaapolttoaineletkustossa.
Re: AAZ Syöttöpumpun vaihto
pässinkiveksellä pumppasin pumpun täyteen ja kyllähän se siitä käyntiin lähti. Ennakot oli hieman persiillään ku ei vastannut kaasuun oikeastaan ollenkaan ja sammuili koko ajan. Kääntelin pumppua hieman ja lopulta hörähti ja kävi tasaisesti ja vastasi kaasuun hyvin, tosin lykkäs melko valkoista savua kun kaasutteli että ei varmaan ihan kohdallaan ole ja pitänee säädättää se kunnolla vielä.
seuraavaksi pitää laittaa vielä imusarjasta lähdöt ahtomittarille ja ahdonalaisen syötön ohjaukselle. Eikös noi ohjausletkut voi patentoida myös siihen ylipaine venttiiliin jossa on valmis lähtö siinä imusarjassa ja kun te täytyy muutenkin modata jos meinaa ahtoja nostaa. Eli modaa sen että on auki koko ajan ja siinä on valmiina lähtöletkulle, niin haaroittaa siitä?
seuraavaksi pitää laittaa vielä imusarjasta lähdöt ahtomittarille ja ahdonalaisen syötön ohjaukselle. Eikös noi ohjausletkut voi patentoida myös siihen ylipaine venttiiliin jossa on valmis lähtö siinä imusarjassa ja kun te täytyy muutenkin modata jos meinaa ahtoja nostaa. Eli modaa sen että on auki koko ajan ja siinä on valmiina lähtöletkulle, niin haaroittaa siitä?
Re: AAZ Syöttöpumpun vaihto
Valkoinen savu viittaisi palamattomaan dieseliin, eli olisi myöhäisellä vielä. Onko vielä säätöaluetta käytettävissä, vai pitääkö siirtää hihnaa hampaalla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!