VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Ok. Loistava homma kiitoksia!
Edit. Se vielä, että onko tuossa vakiona mitään eristeitä ja lämpölaseja? Ei ole armeijan aikaan tai kertauksissa tullut sisällä käytyä...
Edit. Se vielä, että onko tuossa vakiona mitään eristeitä ja lämpölaseja? Ei ole armeijan aikaan tai kertauksissa tullut sisällä käytyä...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
On eristeet takana ja liukuovessa on lämpölasi, ainakin kaikissa tapaamissani lansseissa on ollut noin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Ok. Eli tuolla Eberillä ei saa autoa lämpimäksi, mutta jollain irtopuhaltimella ehkä. Sisäpistokekin kerta on. Oispa makea lähtä laskettelureissulle
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Kuten TT on jo ehtinyt kertomaan, niin tupla-akut löytyy ja lämpölasi liukuovesta.
Tupla-akuista huolimatta en kyllä koko yötä Eberillä lämmittäisi, saattaa startti olla aika hiljainen aamulla. Varsinkin tällä hetkellä kiinni olevilla akuilla, jotka ovat jo ehtoopuolella.
Kun on uudet akut ja amppeeritunnit tiedossa, niin "turvallisen" lämmitysajanhan saa helposti laskettua. Tähän tietysti vaikuttaa lämpötila jotain.
Tupla-akuista huolimatta en kyllä koko yötä Eberillä lämmittäisi, saattaa startti olla aika hiljainen aamulla. Varsinkin tällä hetkellä kiinni olevilla akuilla, jotka ovat jo ehtoopuolella.
Kun on uudet akut ja amppeeritunnit tiedossa, niin "turvallisen" lämmitysajanhan saa helposti laskettua. Tähän tietysti vaikuttaa lämpötila jotain.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Ylläpitolaturi ja roikka kausipaikalla nokkaan/perään. Eikö tää toimis periaatteessa niin?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
No, pääsittekö kauppoihin?
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Kyllä tässä on neuvottelut hyvällä mallilla
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Jos verkkovirta käytössä, niin vaikka sähköpatteri sisälle. Helpompi säätää lämpöä ja muutenkin kätevämpi, noin tullut omalla T4;llä pari yötä kylmässä nukuttua.Hanttapuli kirjoitti:Ylläpitolaturi ja roikka kausipaikalla nokkaan/perään. Eikö tää toimis periaatteessa niin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Kuulostaa hyvältä !!Hanttapuli kirjoitti:Kyllä tässä on neuvottelut hyvällä mallilla
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Jep. Vanhemmat käytti aikoinaan omassa T3:ssa aivan perusmallin lämpöpuhallinta. Se ei tainnut montaa kymmentä markkaa maksaa ja lämmitti mukavasti auton takaosan. Pattereitakin taitaa nurkissa pyöriä, että sen kun vaan hakisi Rukan tms. reissulle lainaan.TT| kirjoitti:Jos verkkovirta käytössä, niin vaikka sähköpatteri sisälle. Helpompi säätää lämpöä ja muutenkin kätevämpi, noin tullut omalla T4;llä pari yötä kylmässä nukuttua.Hanttapuli kirjoitti:Ylläpitolaturi ja roikka kausipaikalla nokkaan/perään. Eikö tää toimis periaatteessa niin?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Vahvistan pari tietoa eli sama 1.9 DG kone ja alla oli 15" renkaat (ne coopperit mitkä on dogboxilla myynnissä, kannattaa ostaa ) ja 6PA laatikko. Kyseinen kioski meni parhaiten 109km/h GPS motarilla pintakaasulla, jotenkin osui välitykset hyvin sille alueelle. Huiput tärähti reippaasti 120+++ yli, mutta enpä viittiny kokeilla sen enempää.
Hupi ja käynnistysakku pitäisi (huom nämä lanssit on yksilöitä sähköiltään jne.) olla erotettu niin, että käynnistysakku ei tyhjene. Tämä kannattaa tarkistaa sieltä kuskin penkin alta onko siellä akkujen erotusrele vai ei. Jos ei, niin asenna.
Eberin johtosarja kulki niin, että kuskin penkin hupiakkuun taisi mennä virransyöttö ja kellon johtosarja jostain sieltä syylärin läheltä läpiviennistä syyläriä reunaa pitkin alas, sieltä palkille ja palkkia pitkin taakse tankin viereen ja tankilta nousi sitten eberille. Eberin johtosarjahan on alun ihmettelyn jälkeen aika yllättävän simppeli.
Lämppärin vedet oli vedetty aika erikoisesti eli ne meni ensin taakse siihen takatilan aika isoon lämmittimeen ja sieltä keulalle. Tämä johti siihen, että suurin osa lämppärin energiasta jäi takatilaan ja etukopissa sai raapata ikkunoita. Dieselöinnissä vaihdoin piuhat toiseen järjestykseen. Kaiken lisäksi siellä oli takatilassa hanikka josta koko kierron sai katki ja sillä tarkoitan että koko etu ja takatilan lämppärin kierto katkesi (vissiin joku breinimpi jätkä on miettinyt tämän ihan loppuun asti vai oisko soden munkki noussu päähän.)
Siellähän on tod näk tehty sama systeemi eli CEE sininen liitin kylkeen niin akkujen pitäisi lähteä latautumaan (automaattisulakkeet siinä jossain kuskin penkin takana) ja mahdollisesti tavaratilassa oleva töpseli saapi virtaa samalla. Laittaisin sinne ohjaamoon pari töpselipaikkaa lämpöpuhaltimelle ja vaikkapa sulanapitokaapelille (akkujen alle lämmittämään akut)
Eristetty on tod. näk. lasivillalla ja paperi teipillä välissä. Yllättävän hyvin pitää lämmöt, kun on saanu sen valtavan takatilan ensin lämmitettyä. Suosittelisin kyllä jotain termostaatillista kaasulämmitystä jos vaan on aikaa väkertää ja jos aiotte asustella enempi. Eberiä ei ole tarkoitettu oleskelulämpötilan ylläpitoon jne.
Korkeutta 15" on muistaakseni yli 2.6m sen sienen kanssa.
Hupi ja käynnistysakku pitäisi (huom nämä lanssit on yksilöitä sähköiltään jne.) olla erotettu niin, että käynnistysakku ei tyhjene. Tämä kannattaa tarkistaa sieltä kuskin penkin alta onko siellä akkujen erotusrele vai ei. Jos ei, niin asenna.
Eberin johtosarja kulki niin, että kuskin penkin hupiakkuun taisi mennä virransyöttö ja kellon johtosarja jostain sieltä syylärin läheltä läpiviennistä syyläriä reunaa pitkin alas, sieltä palkille ja palkkia pitkin taakse tankin viereen ja tankilta nousi sitten eberille. Eberin johtosarjahan on alun ihmettelyn jälkeen aika yllättävän simppeli.
Lämppärin vedet oli vedetty aika erikoisesti eli ne meni ensin taakse siihen takatilan aika isoon lämmittimeen ja sieltä keulalle. Tämä johti siihen, että suurin osa lämppärin energiasta jäi takatilaan ja etukopissa sai raapata ikkunoita. Dieselöinnissä vaihdoin piuhat toiseen järjestykseen. Kaiken lisäksi siellä oli takatilassa hanikka josta koko kierron sai katki ja sillä tarkoitan että koko etu ja takatilan lämppärin kierto katkesi (vissiin joku breinimpi jätkä on miettinyt tämän ihan loppuun asti vai oisko soden munkki noussu päähän.)
Siellähän on tod näk tehty sama systeemi eli CEE sininen liitin kylkeen niin akkujen pitäisi lähteä latautumaan (automaattisulakkeet siinä jossain kuskin penkin takana) ja mahdollisesti tavaratilassa oleva töpseli saapi virtaa samalla. Laittaisin sinne ohjaamoon pari töpselipaikkaa lämpöpuhaltimelle ja vaikkapa sulanapitokaapelille (akkujen alle lämmittämään akut)
Eristetty on tod. näk. lasivillalla ja paperi teipillä välissä. Yllättävän hyvin pitää lämmöt, kun on saanu sen valtavan takatilan ensin lämmitettyä. Suosittelisin kyllä jotain termostaatillista kaasulämmitystä jos vaan on aikaa väkertää ja jos aiotte asustella enempi. Eberiä ei ole tarkoitettu oleskelulämpötilan ylläpitoon jne.
Korkeutta 15" on muistaakseni yli 2.6m sen sienen kanssa.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Niin ja TT komppaan, eli jos käytössä maasähkö niin joku pikkuinen läpivirtauspatteri ehdottomasti helpoin, halvin ja turvallisin ratkaisu.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Suosittelen tota 100ah akkua jonka ite laitoin, jos haluaa akkua pitää orkkispaikalla. Sillä saa vesi eeperillä varmaan yhden yön nukuttua mutta ei varmasti sähkö riitä pidempään. Toinen vaihtis on ostaa esim. sellainen laturi joka toimii myös virtalähteenä ja pitää sitä piuhassa, mutta jos sähköä on tarjolla ei eeperin pyörityksessä mielestäni ole paljoakaan järkeä.Hanttapuli kirjoitti:Jos vaan joku tietää tuota korkeutta sanoa edes kymmenen sentin tarkkuudella, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan. Tallia lupaillut sukulainen kyllä meinasi, että pitäisi mahtua ovesta sisään.
Vähän typerämpi kysymys, että miten tuo Eeberi toimii käytännössä? Se vie jonkun desin tunnissa bensaa ja akusta virtaa? Eli periaatteessa siinä vois kausipaikalla tareta yöpyä talvella esim. jossain laskettelukeskuksessa?
Ilma wepastoja tai eepereitä saa käytettynä saksan eebaystä, mutta tärkeintä on valkata sellainen jossa on järkevä termari(ulkopuolinen piuha). Tälläisellä ja 100ah akulla sitten voikin mennä useampi päivä käytöstä riippuen.
Mikäli laskettelemaan meinaa keskukseen niin sähköä on caravaanari paikoilla tarjolla, joten patteri perään on ehdottomasti paras ehdotus. Lyngenin takametsät sitten erikseen
Eepereiden ja wepastojen sähkönkulutukset löytyy netistä joten niillä voi laskeskella teoreettisesti miten hyvin sähkö riittää. Tähän päälle vielä sitten poppikoneet kännykän lataus ja diskopallo + vilkkuvalot niin nopeesti alkaa sähkö kulua.
Home is where you park it.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Loistavia kommentteja kiitos vaan kaikille! Pitää pitää vielä tovi lompakko otsalla, josko se laskisi kuumetta. Eli auto ei ole missään nimessä vielä varattu minulle. Jos joku haluaa tarjota paremman kodin hienolle autolle, niin tarjotkaa ihmeessä! En pahastu
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Kiitoksia minunkin puolestani viisaammille kommenteista.
Sähkö- ja lämmityslaitteet on tässäkin yksilössä suunnilleen Rextheruntin kuvailemat, ainoa mistä en ole ihan varma on hupiakun erotusrele, täytyy tarkistaa onko siellä sellainen. Itse olen pitänyt vain starttiakkua käytössä.
Sähkö- ja lämmityslaitteet on tässäkin yksilössä suunnilleen Rextheruntin kuvailemat, ainoa mistä en ole ihan varma on hupiakun erotusrele, täytyy tarkistaa onko siellä sellainen. Itse olen pitänyt vain starttiakkua käytössä.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Puolueeton asiantuntija kävi tarkistamassa auton ja sanoi, että "hyppää junaan ja tuu hakeen!". Eli tämä on sitten varattu minulle.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Hienoa ja onnittelut jo etukäteen hyvästä hankinnastaHanttapuli kirjoitti:Puolueeton asiantuntija kävi tarkistamassa auton ja sanoi, että "hyppää junaan ja tuu hakeen!". Eli tämä on sitten varattu minulle.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Kiitos kiitos! Vielä vaan varata lennot ja lähteä paikan päälle. Pitänee alkaa väsätä erinäisiä ostoilmoituksia
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
"Tarkastajan" asiantuntijuudesta en menisi sanomaan mitään, mutta on altapäin paras Syncro mitä olen nähnyt. Hyvä että säilyi Suomessa ja ettei mennyt mennyt minkään trokarijobbarin kautta kiskurihinnalla myyntiin.
Onnittelut Hanttapulille, tarkastus maksaa 0,5 % toteutuneesta kauppahinnasta miinus ALV
Onnittelut Hanttapulille, tarkastus maksaa 0,5 % toteutuneesta kauppahinnasta miinus ALV
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VARATTU - Armylanssi (hintaa tarkistettu!)
Ai, että tuommosia konsulttipalkkioita sitä ollaan vailla Enköhän mää jotain silti keksi. Kiitos vaan! Lennot on ostettu perjantaille 11.10. Siitäpä se sitten lähtee tämä Retkeilylanssi-projekti käyntiin.
Mitähän sitä pitää hankkia ensin... Ovenkahva, isommat vanteet ja talvirenkaat, karjarautaa, karvanoppaa ja ties mitä.
Mitähän sitä pitää hankkia ensin... Ovenkahva, isommat vanteet ja talvirenkaat, karjarautaa, karvanoppaa ja ties mitä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.