T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
caravelle89
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 26.02.2012 11:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja caravelle89 »

"Satiainen" on mittariston jännitteensäädin ja sitä pitäisi saada ainakin "marmoritiskiltä" alk.peräisnum. 171919803. Vastaava saattaa löytyä tuurilla jostakin elektroniikkaa myyvästä liikkeestä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

caravelle89 kirjoitti:"Satiainen" on mittariston jännitteensäädin ja sitä pitäisi saada ainakin "marmoritiskiltä" alk.peräisnum. 171919803. Vastaava saattaa löytyä tuurilla jostakin elektroniikkaa myyvästä liikkeestä.
Todennäköisesti siis tämän näköinen osa
Kuva

Eli transistori, luulisin että muutaman €uron osa elektroniikkaliikkeessä, jos sattuu vaan tiedot löytymään siitä vanhasta
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja dmn »

Netin mukaan tuo olisi 10v jännitteesäädin, eli esim 7810 regulaattori varmaan kävis suoraan tilalle ja hinta on tosiaan euron molemmin puolin.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Taitaapi juu ennemmin olla regulaattori, eli "jännitteen tasaaja". Mitähän mahtaa maksaa marmoritiskillä?
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Tölkistä turbo sökö, pystyy vielä ajamaan, mutta ei varmaan kovin kauaa. Mitähän sitä laittais tilalle? Jotenki ei houkuttele tuo K14, mutta jos muuta ei löydy niin kai sekin paremman puutteessa menee.
Onko mitään järkee tehä/teettää peltisarjaa, jotta sais jonkun järkevän laipan tonne, vai kannattaako rakentaa joku välilaippa? Ilmeisesti ongelmaksi muodostuu se öljynpaluu?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Tölkistä turbo sökö, pystyy vielä ajamaan, mutta ei varmaan kovin kauaa. Mitähän sitä laittais tilalle? Jotenki ei houkuttele tuo K14, mutta jos muuta ei löydy niin kai sekin paremman puutteessa menee.
Onko mitään järkee tehä/teettää peltisarjaa, jotta sais jonkun järkevän laipan tonne, vai kannattaako rakentaa joku välilaippa? Ilmeisesti ongelmaksi muodostuu se öljynpaluu?

Rempattua K24 200 €


Lahtarien foorumilta mandula kirjoitti:Eli suosittelen tätä Neringsiä josta tuon ostin, tuli alle viikossa paketti, kiiltää ku uus, on ku uus ja hintaa tosiaan 200e kuljetuksineen. Vastaavia kattelin niin samaan hintaan olis saanu rikkinäisen ja seuraavat olikin sit jo yli 300e hintaluokkaa.
Itsellä mietinnässä Jarkelta ostamani "MB" K24:n suhteen, teetänkö jossain peltipakosarjan vai odotanko että löydän VW kiinnityksellä olevan pakopesän. Alkoi tosin pikkasen himottaa tuollainen "uusikin".

Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja TT| »

http://www.vwbuses.co.uk/JXAAZ_Turbo_ad ... 98782.aspx

Tuo ei ihan paha hinta adaptereista. Ja 1.9 lohkollahan pitäisi olla juurikin se 18mm varaa laittaa adapteri väliin, että öljynpaluu vielä JX:n tasolla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Joker »

T3Syncro kirjoitti:Taitaapi juu ennemmin olla regulaattori, eli "jännitteen tasaaja". Mitähän mahtaa maksaa marmoritiskillä?
Jos osanumero tiedossa ja hinta kiinnostaa....
Osanumero Nimike Paino Suomi-hinta Speedin hinta
171919803 REGLER 0.004kg 17.2 e 17.2 e
@ http://speed-autoteile.fi/
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Hyviä vinkkejä tuli heti, kiitoksia :)
Mulla tosiaan olis toi AAZ:n vakioturbo, mutta ei tuo K24:kään olis pahan hintainen. Toisaalta vois ehkä miettiä tulevaisuutta ja pistää pykälää isommankin ahtimen, jos kerta 1.9:iin sopii adapterin laittaa.
Vois kai tuon jännitteensäätimenkin tilata joku päivä niin pääsis ainakin kokeilemaan onko siitä mitään hyötyä.

Vaihtelin tänään lohkon ja suodatinjalan välisen tiivisteen sekä vedensekoittimen tiivisteen, mutta öljyvuoto ei vähentynyt yhtään. Kai se sitten huohotinputken ja lohkon välistä vuotaa tai sitten turbon öljyputki.
Pako- ja imuputken kannakkeet repeilee irti kun nekin on omavalmistetta ja koneenkorvassa suoraan kiinni.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Jaahas. Hyvällä säkällä huomenna tulee teflon/metallipunosletku ahtimen öljynpaineelle.
Turbon viankin selvitin. Alunperin oli poikki 1 pultti pakopesässä ja nyt oli sitten se laippa lähtenyt livohkaan mikä pitää pakettia kasassa, ihmekös turbo on "hiukan" väljä.
Siivet lienee saanut jo aika hyvin kipeetä, hukkaportin putkikin oli katkennut kahdesta kohtaa ja tippunut pois matkasta.

Saa tarjota käyttökelpoista pakokaasujarrua halvalla tai lainaan.

Pitää alkaa metsästämään isoa turpoa tilalle.

Jouset tuli katkottua edestä ja takaa, Samalla otin etuiskarit käteen ja lyhentelin pohjaalyöntikumeja. Selvisi että toinen etuiskari on aivan loppu.
Meinasin eteen modata T4:n iskarit tai vastaavat ja taaksekin pitäis keksiä jotkut noin 10cm lyhyemmät. Takaa suunnittelin siirtää jousen ylälautasta reilusti ylöspäin niinkun maailmalla on tapana, jouset voisi pitää joko vakiona tai sitten jotkut hiukan jäykemmät, jos jostain löytyy.
Tarkotus on siis mennä huomattavasti alemmas mitä normaalisti. Tällä hetkellä on etupalkista maavara jotain 18-19 senttiä.
Viimeksi muokannut redi, 23.05.2012 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Saa tarjota käyttökelpoista pakokaasujarrua halvalla tai lainaan.
Minulla on joutilaana K14, josta yksi banjopultti poikki, sen saat lainaan jos et tahallaan riko ;)
Se pitäisi olla muuten ehjä, oli hetken Syncrossa kiinni, mutta silloin hukkaportti jumissa -> ahdot huiteli 1,6 - 1,8 bar välillä, joten vaihdoin tilalle sohlon jonka piti olla kunnossa.
Purin ja herkistelin hukkaportin, joten jos haluat lainaan niin käy hakemassa.
TT| kirjoitti:http://www.vwbuses.co.uk/JXAAZ_Turbo_ad ... 98782.aspx

Tuo ei ihan paha hinta adaptereista. Ja 1.9 lohkollahan pitäisi olla juurikin se 18mm varaa laittaa adapteri väliin, että öljynpaluu vielä JX:n tasolla.
Pitääkin mittailla sitä toista k24:stani tai paremminkin sen laipan korkeutta. Se saattaisi sitten sopiakkin AAZ:n kylkeen ja saisin takatuuppariinkin isomman ahtimen helposti ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja TT| »

http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4813955

Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4813955

Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.
Nettiauton ilmoitus kirjoitti: Vuosimalli 1992
Moottori 1.6 l, Diesel
Rek.nro AVO-10
Mittarilukema Ei ilmoitettu
Vetotapa Etuveto
Sijainti Porvoo, Itä-Uusimaa

Vaihteisto Manuaali Päivitetty 22.05.2012 (UUSI 24H)
Harvinainen etuvetoinen Tölkki ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
TT| kirjoitti:http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4813955

Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.
Nettiauton ilmoitus kirjoitti: Vuosimalli 1992
Moottori 1.6 l, Diesel
Rek.nro AVO-10
Mittarilukema Ei ilmoitettu
Vetotapa Etuveto
Sijainti Porvoo, Itä-Uusimaa

Vaihteisto Manuaali Päivitetty 22.05.2012 (UUSI 24H)
Harvinainen etuvetoinen Tölkki ;)
Nettiauton mukaan ei ole mikään harvinaisuus, löytyy usein myös umpinaisella peltisellä katteella ja liukuovella olevia doppeleita ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Jaahas.
Alustan vasarointi on ollut tällä viikolla aiheena. Etu- sekä takaiskarit on vaihtunut reilusti lyhyempiin. Etujousia on lyhennetty reilusti.
Taakse ostin pitkän T4:n jotku heavy duty jouset. Korkeutta olis tarkotus takana tipauttaa siirtämällä yläjousikorvaa reilusti ylöspäin. Pitäis vielä ettiä siihen Golf IV tyylinen säätöpalikka jousen alle/päälle, jotta saa tarvittaessa nostettua.
Maavara on edessä tällä hetkellä väliaikasilla 185/60-14 sirkusrenkailla joku 6-7 senttiä etupalkin alla. Tuosta nousee kyllä vielä kun saa suunnitellun kokoiset renkaat ja vanteet sekä takapään madalluksen tehtyä.

Raidetangot kaikkine romuineen, ylä- ja alapallot, sekä edessä pitkittäisen tukivarren helat odottelee asennusta myös. Pitäisi varmaan tilata myös muut etupäänhelat.
Vakaaja on toistaiseksi tavaratilassa kun siihenkin tarvisi heloja ja ehkä joutuu hiukan muokkaamaan koiranluita että mahtuu hökötys paikalleen.

Budjetin ja hieman ajankin kanssa taistelua... Kuvia vois laittaa sitten kun saan takapään valmiiksi.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mitkäs tolpat sinne tuli?
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja hege »

Opel Astra Wagon, sportti-iskari. Käytiin Biltemassa mittailemassa iskarihylly lävitse :D
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siis tuliko eteenkin obelixin tolpat? :shock:
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Edessä on T4:n tolpat, takana Opelin. Voin sanoo että matala tulee...
Käytiin tänään emännän ja koiran kanssa ajelulla. Meinattiin kaikki paskoa housuun kun kuuluu niin saatanan ikävä ääni kun tuo etupalkki osuu maahan. Yks Megane meinas tulla hanuriin kun himmasin edessä olevan töyssyn takia ja sitten tölkki pysähtyikin siihen töyssyyn kun palkki pamahti kiinni. :D Toivottavasti se vähän helpottuu tuosta kun saa valmiiksi. Isommilla teillä pamahtaa heitoissa kiinni niin ei ole ehkä ihan tervettä.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja jarke »

-yli neljän sentin maavara on liioittelua.? :P
Vastaa Viestiin