T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 26.02.2012 11:45
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
"Satiainen" on mittariston jännitteensäädin ja sitä pitäisi saada ainakin "marmoritiskiltä" alk.peräisnum. 171919803. Vastaava saattaa löytyä tuurilla jostakin elektroniikkaa myyvästä liikkeestä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Todennäköisesti siis tämän näköinen osacaravelle89 kirjoitti:"Satiainen" on mittariston jännitteensäädin ja sitä pitäisi saada ainakin "marmoritiskiltä" alk.peräisnum. 171919803. Vastaava saattaa löytyä tuurilla jostakin elektroniikkaa myyvästä liikkeestä.
Eli transistori, luulisin että muutaman €uron osa elektroniikkaliikkeessä, jos sattuu vaan tiedot löytymään siitä vanhasta
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Netin mukaan tuo olisi 10v jännitteesäädin, eli esim 7810 regulaattori varmaan kävis suoraan tilalle ja hinta on tosiaan euron molemmin puolin.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Taitaapi juu ennemmin olla regulaattori, eli "jännitteen tasaaja". Mitähän mahtaa maksaa marmoritiskillä?
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Tölkistä turbo sökö, pystyy vielä ajamaan, mutta ei varmaan kovin kauaa. Mitähän sitä laittais tilalle? Jotenki ei houkuttele tuo K14, mutta jos muuta ei löydy niin kai sekin paremman puutteessa menee.
Onko mitään järkee tehä/teettää peltisarjaa, jotta sais jonkun järkevän laipan tonne, vai kannattaako rakentaa joku välilaippa? Ilmeisesti ongelmaksi muodostuu se öljynpaluu?
Onko mitään järkee tehä/teettää peltisarjaa, jotta sais jonkun järkevän laipan tonne, vai kannattaako rakentaa joku välilaippa? Ilmeisesti ongelmaksi muodostuu se öljynpaluu?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
redi kirjoitti:Tölkistä turbo sökö, pystyy vielä ajamaan, mutta ei varmaan kovin kauaa. Mitähän sitä laittais tilalle? Jotenki ei houkuttele tuo K14, mutta jos muuta ei löydy niin kai sekin paremman puutteessa menee.
Onko mitään järkee tehä/teettää peltisarjaa, jotta sais jonkun järkevän laipan tonne, vai kannattaako rakentaa joku välilaippa? Ilmeisesti ongelmaksi muodostuu se öljynpaluu?
Rempattua K24 200 €
Itsellä mietinnässä Jarkelta ostamani "MB" K24:n suhteen, teetänkö jossain peltipakosarjan vai odotanko että löydän VW kiinnityksellä olevan pakopesän. Alkoi tosin pikkasen himottaa tuollainen "uusikin".Lahtarien foorumilta mandula kirjoitti:Eli suosittelen tätä Neringsiä josta tuon ostin, tuli alle viikossa paketti, kiiltää ku uus, on ku uus ja hintaa tosiaan 200e kuljetuksineen. Vastaavia kattelin niin samaan hintaan olis saanu rikkinäisen ja seuraavat olikin sit jo yli 300e hintaluokkaa.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
http://www.vwbuses.co.uk/JXAAZ_Turbo_ad ... 98782.aspx
Tuo ei ihan paha hinta adaptereista. Ja 1.9 lohkollahan pitäisi olla juurikin se 18mm varaa laittaa adapteri väliin, että öljynpaluu vielä JX:n tasolla.
Tuo ei ihan paha hinta adaptereista. Ja 1.9 lohkollahan pitäisi olla juurikin se 18mm varaa laittaa adapteri väliin, että öljynpaluu vielä JX:n tasolla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Jos osanumero tiedossa ja hinta kiinnostaa....T3Syncro kirjoitti:Taitaapi juu ennemmin olla regulaattori, eli "jännitteen tasaaja". Mitähän mahtaa maksaa marmoritiskillä?
Osanumero Nimike Paino Suomi-hinta Speedin hinta
171919803 REGLER 0.004kg 17.2 e 17.2 e
@ http://speed-autoteile.fi/
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Hyviä vinkkejä tuli heti, kiitoksia
Mulla tosiaan olis toi AAZ:n vakioturbo, mutta ei tuo K24:kään olis pahan hintainen. Toisaalta vois ehkä miettiä tulevaisuutta ja pistää pykälää isommankin ahtimen, jos kerta 1.9:iin sopii adapterin laittaa.
Vois kai tuon jännitteensäätimenkin tilata joku päivä niin pääsis ainakin kokeilemaan onko siitä mitään hyötyä.
Vaihtelin tänään lohkon ja suodatinjalan välisen tiivisteen sekä vedensekoittimen tiivisteen, mutta öljyvuoto ei vähentynyt yhtään. Kai se sitten huohotinputken ja lohkon välistä vuotaa tai sitten turbon öljyputki.
Pako- ja imuputken kannakkeet repeilee irti kun nekin on omavalmistetta ja koneenkorvassa suoraan kiinni.
Mulla tosiaan olis toi AAZ:n vakioturbo, mutta ei tuo K24:kään olis pahan hintainen. Toisaalta vois ehkä miettiä tulevaisuutta ja pistää pykälää isommankin ahtimen, jos kerta 1.9:iin sopii adapterin laittaa.
Vois kai tuon jännitteensäätimenkin tilata joku päivä niin pääsis ainakin kokeilemaan onko siitä mitään hyötyä.
Vaihtelin tänään lohkon ja suodatinjalan välisen tiivisteen sekä vedensekoittimen tiivisteen, mutta öljyvuoto ei vähentynyt yhtään. Kai se sitten huohotinputken ja lohkon välistä vuotaa tai sitten turbon öljyputki.
Pako- ja imuputken kannakkeet repeilee irti kun nekin on omavalmistetta ja koneenkorvassa suoraan kiinni.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Jaahas. Hyvällä säkällä huomenna tulee teflon/metallipunosletku ahtimen öljynpaineelle.
Turbon viankin selvitin. Alunperin oli poikki 1 pultti pakopesässä ja nyt oli sitten se laippa lähtenyt livohkaan mikä pitää pakettia kasassa, ihmekös turbo on "hiukan" väljä.
Siivet lienee saanut jo aika hyvin kipeetä, hukkaportin putkikin oli katkennut kahdesta kohtaa ja tippunut pois matkasta.
Saa tarjota käyttökelpoista pakokaasujarrua halvalla tai lainaan.
Pitää alkaa metsästämään isoa turpoa tilalle.
Jouset tuli katkottua edestä ja takaa, Samalla otin etuiskarit käteen ja lyhentelin pohjaalyöntikumeja. Selvisi että toinen etuiskari on aivan loppu.
Meinasin eteen modata T4:n iskarit tai vastaavat ja taaksekin pitäis keksiä jotkut noin 10cm lyhyemmät. Takaa suunnittelin siirtää jousen ylälautasta reilusti ylöspäin niinkun maailmalla on tapana, jouset voisi pitää joko vakiona tai sitten jotkut hiukan jäykemmät, jos jostain löytyy.
Tarkotus on siis mennä huomattavasti alemmas mitä normaalisti. Tällä hetkellä on etupalkista maavara jotain 18-19 senttiä.
Turbon viankin selvitin. Alunperin oli poikki 1 pultti pakopesässä ja nyt oli sitten se laippa lähtenyt livohkaan mikä pitää pakettia kasassa, ihmekös turbo on "hiukan" väljä.
Siivet lienee saanut jo aika hyvin kipeetä, hukkaportin putkikin oli katkennut kahdesta kohtaa ja tippunut pois matkasta.
Saa tarjota käyttökelpoista pakokaasujarrua halvalla tai lainaan.
Pitää alkaa metsästämään isoa turpoa tilalle.
Jouset tuli katkottua edestä ja takaa, Samalla otin etuiskarit käteen ja lyhentelin pohjaalyöntikumeja. Selvisi että toinen etuiskari on aivan loppu.
Meinasin eteen modata T4:n iskarit tai vastaavat ja taaksekin pitäis keksiä jotkut noin 10cm lyhyemmät. Takaa suunnittelin siirtää jousen ylälautasta reilusti ylöspäin niinkun maailmalla on tapana, jouset voisi pitää joko vakiona tai sitten jotkut hiukan jäykemmät, jos jostain löytyy.
Tarkotus on siis mennä huomattavasti alemmas mitä normaalisti. Tällä hetkellä on etupalkista maavara jotain 18-19 senttiä.
Viimeksi muokannut redi, 23.05.2012 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Minulla on joutilaana K14, josta yksi banjopultti poikki, sen saat lainaan jos et tahallaan rikoredi kirjoitti:Saa tarjota käyttökelpoista pakokaasujarrua halvalla tai lainaan.
Se pitäisi olla muuten ehjä, oli hetken Syncrossa kiinni, mutta silloin hukkaportti jumissa -> ahdot huiteli 1,6 - 1,8 bar välillä, joten vaihdoin tilalle sohlon jonka piti olla kunnossa.
Purin ja herkistelin hukkaportin, joten jos haluat lainaan niin käy hakemassa.
Pitääkin mittailla sitä toista k24:stani tai paremminkin sen laipan korkeutta. Se saattaisi sitten sopiakkin AAZ:n kylkeen ja saisin takatuuppariinkin isomman ahtimen helpostiTT| kirjoitti:http://www.vwbuses.co.uk/JXAAZ_Turbo_ad ... 98782.aspx
Tuo ei ihan paha hinta adaptereista. Ja 1.9 lohkollahan pitäisi olla juurikin se 18mm varaa laittaa adapteri väliin, että öljynpaluu vielä JX:n tasolla.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4813955
Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.
Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
TT| kirjoitti:http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4813955
Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.
Harvinainen etuvetoinen TölkkiNettiauton ilmoitus kirjoitti: Vuosimalli 1992
Moottori 1.6 l, Diesel
Rek.nro AVO-10
Mittarilukema Ei ilmoitettu
Vetotapa Etuveto
Sijainti Porvoo, Itä-Uusimaa
Vaihteisto Manuaali Päivitetty 22.05.2012 (UUSI 24H)
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Nettiauton mukaan ei ole mikään harvinaisuus, löytyy usein myös umpinaisella peltisellä katteella ja liukuovella olevia doppeleitaT3Syncro kirjoitti:TT| kirjoitti:http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4813955
Oliskohan tuossa sulle laatikko? Ja varaturbo.Harvinainen etuvetoinen TölkkiNettiauton ilmoitus kirjoitti: Vuosimalli 1992
Moottori 1.6 l, Diesel
Rek.nro AVO-10
Mittarilukema Ei ilmoitettu
Vetotapa Etuveto
Sijainti Porvoo, Itä-Uusimaa
Vaihteisto Manuaali Päivitetty 22.05.2012 (UUSI 24H)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Jaahas.
Alustan vasarointi on ollut tällä viikolla aiheena. Etu- sekä takaiskarit on vaihtunut reilusti lyhyempiin. Etujousia on lyhennetty reilusti.
Taakse ostin pitkän T4:n jotku heavy duty jouset. Korkeutta olis tarkotus takana tipauttaa siirtämällä yläjousikorvaa reilusti ylöspäin. Pitäis vielä ettiä siihen Golf IV tyylinen säätöpalikka jousen alle/päälle, jotta saa tarvittaessa nostettua.
Maavara on edessä tällä hetkellä väliaikasilla 185/60-14 sirkusrenkailla joku 6-7 senttiä etupalkin alla. Tuosta nousee kyllä vielä kun saa suunnitellun kokoiset renkaat ja vanteet sekä takapään madalluksen tehtyä.
Raidetangot kaikkine romuineen, ylä- ja alapallot, sekä edessä pitkittäisen tukivarren helat odottelee asennusta myös. Pitäisi varmaan tilata myös muut etupäänhelat.
Vakaaja on toistaiseksi tavaratilassa kun siihenkin tarvisi heloja ja ehkä joutuu hiukan muokkaamaan koiranluita että mahtuu hökötys paikalleen.
Budjetin ja hieman ajankin kanssa taistelua... Kuvia vois laittaa sitten kun saan takapään valmiiksi.
Alustan vasarointi on ollut tällä viikolla aiheena. Etu- sekä takaiskarit on vaihtunut reilusti lyhyempiin. Etujousia on lyhennetty reilusti.
Taakse ostin pitkän T4:n jotku heavy duty jouset. Korkeutta olis tarkotus takana tipauttaa siirtämällä yläjousikorvaa reilusti ylöspäin. Pitäis vielä ettiä siihen Golf IV tyylinen säätöpalikka jousen alle/päälle, jotta saa tarvittaessa nostettua.
Maavara on edessä tällä hetkellä väliaikasilla 185/60-14 sirkusrenkailla joku 6-7 senttiä etupalkin alla. Tuosta nousee kyllä vielä kun saa suunnitellun kokoiset renkaat ja vanteet sekä takapään madalluksen tehtyä.
Raidetangot kaikkine romuineen, ylä- ja alapallot, sekä edessä pitkittäisen tukivarren helat odottelee asennusta myös. Pitäisi varmaan tilata myös muut etupäänhelat.
Vakaaja on toistaiseksi tavaratilassa kun siihenkin tarvisi heloja ja ehkä joutuu hiukan muokkaamaan koiranluita että mahtuu hökötys paikalleen.
Budjetin ja hieman ajankin kanssa taistelua... Kuvia vois laittaa sitten kun saan takapään valmiiksi.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Mitkäs tolpat sinne tuli?
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Opel Astra Wagon, sportti-iskari. Käytiin Biltemassa mittailemassa iskarihylly lävitse
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Siis tuliko eteenkin obelixin tolpat?
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Edessä on T4:n tolpat, takana Opelin. Voin sanoo että matala tulee...
Käytiin tänään emännän ja koiran kanssa ajelulla. Meinattiin kaikki paskoa housuun kun kuuluu niin saatanan ikävä ääni kun tuo etupalkki osuu maahan. Yks Megane meinas tulla hanuriin kun himmasin edessä olevan töyssyn takia ja sitten tölkki pysähtyikin siihen töyssyyn kun palkki pamahti kiinni. Toivottavasti se vähän helpottuu tuosta kun saa valmiiksi. Isommilla teillä pamahtaa heitoissa kiinni niin ei ole ehkä ihan tervettä.
Käytiin tänään emännän ja koiran kanssa ajelulla. Meinattiin kaikki paskoa housuun kun kuuluu niin saatanan ikävä ääni kun tuo etupalkki osuu maahan. Yks Megane meinas tulla hanuriin kun himmasin edessä olevan töyssyn takia ja sitten tölkki pysähtyikin siihen töyssyyn kun palkki pamahti kiinni. Toivottavasti se vähän helpottuu tuosta kun saa valmiiksi. Isommilla teillä pamahtaa heitoissa kiinni niin ei ole ehkä ihan tervettä.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
-yli neljän sentin maavara on liioittelua.?