Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Hyvältä näyttää!
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Osat alkaa olla löytäny paikkansa moottoritilasta. Paisuntasäiliö vaihtui uudempaan malliin ja modasin sen pohjassa olevaan ylivuotoreikään letkuliittimen mistä mennään letkulla alkuperäiseen lisäsäiliöön. Vähän vielä sähköjä ja ohjaustehostimen linjat täytyis tehdä ja sen jälkeen pääsis alustan ja jarrujen kimppuun. Pakoputkikin valmistui ulostuloa lukuunottamatta joka on vasta mallattu paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Jäähdytyslinjat valmistui tänään ja laitoin nesteet sisään myös.
Ilmaus oli suorastaan helppo. Ensin paisuntasäiliöön meni vaivatta 7-8 litraa. Sitten sähköinen pumppu ulkoisella virtalähteellä päälle ja jäähdyttimestä ilmausruuvi auki. Pumpun käydessä vielä 8-8,5 litraa nestettä paisuntasäiliöön ja jäähdyttimen ilmausruuvi kiinni kun alkoi tulla nestettä ulos. Paisarin täytyttyä korkki kiinni, loput puol litraa vielä ylivuotosäiliöön ja siinäpä se.
Ilmaus oli suorastaan helppo. Ensin paisuntasäiliöön meni vaivatta 7-8 litraa. Sitten sähköinen pumppu ulkoisella virtalähteellä päälle ja jäähdyttimestä ilmausruuvi auki. Pumpun käydessä vielä 8-8,5 litraa nestettä paisuntasäiliöön ja jäähdyttimen ilmausruuvi kiinni kun alkoi tulla nestettä ulos. Paisarin täytyttyä korkki kiinni, loput puol litraa vielä ylivuotosäiliöön ja siinäpä se.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Hyvältä näyttää ja laadukasta osavalmistusta ja osaa. Viitsitkö avata pannuhuoneen lelujen toimintaa. mikä tuo lämmönvaihdin oikealla, ilmeisesti parikin huohotuspurkkia, lähin alu-purkki vissiin tehostajan? Entä tuo sähköpumpun funktio?
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Vasemmassa etukulmassa on Radium Auton pieni bensanpaineensäädin, jossa Boschin 3Bar säädin. Bensapumppuna vakiopaikalla Deatschwerks DW250il ja suodattimena 10 Micronin Deatschwerks DWFF110. Paineensäätimen paluulinjassa on Continentalin Flexfuel-anturi. Bensa menee säätimeltä 034Motorsportin suutinkiskolle, jonka päässä on Radiumin Fuel Pulse Damper. Suuttimina pitkillä, imukanavaan ulottuvilla kärjillä olevat EV14:set, muistaakseni 714cc/min. Imusarja 2.5 AAT:stä ja siinä kaasuläpän virkaa toimittaa Nissan 350Z:n sähköinen läppärunko. Sopiva kaasupoljin löytyi 2-korisesta Skoda Octaviasta mutta sen kiinnitys on vielä vähän kesken. Pakosarjana tuon koneen vakio valurautainen. Pakosarjan jälkeisessä Y-haarassa kiinni kaksi AEM:n inline Bosch LSU 4.9 laajakaista-lambdaa, jotka yhdistyy ecuun Can-väylän kautta. Ja ecuna siis AEM Infinity 506. Lisäksi vielä putkessa varalla ecun sisäisellä kontrollerilla toimiva Bosch LSU 4.2 laajakaista.Joker kirjoitti:Hyvältä näyttää ja laadukasta osavalmistusta ja osaa. Viitsitkö avata pannuhuoneen lelujen toimintaa. mikä tuo lämmönvaihdin oikealla, ilmeisesti parikin huohotuspurkkia, lähin alu-purkki vissiin tehostajan? Entä tuo sähköpumpun funktio?
Kampiakselin anturointi hoituu vauhtiypyörän takaa VAG-konsernin omalla takastefan korvaavalla 60-2 anturilla (030 103 171 L tai vastaava). Nokan asentoa haistelee jonkin i5-koneen alkuperäisestä virranjakajasta modattu 1-ikkunainen versio. Lisäksi eculla on perus imu- ja jäähdytysnesteen lämmön ja imusarjan paineen lisäksi anturointi bensan, öljyn ja jäähdytysnesteen paineelle sekä vaihteistoöljyn lämpötilalle. Lohkossa on lisäks vielä kaksi nakutusanturia.
Tuo moottoritilan oikeassa reunassa oleva Laminovan C43 lämmönvaihdin jäähdyttää moottoriöljyä, se jäi aiemmasta projektista ylimääräiseksi ja ajaa siis samaa virkaa kuin öljynsuodattimen ja lohkon väliin tuleva vakiomallikin, mutta on tehokkaampi. Öljylinjat tuo öljyn ensin moottorin oikealla puolella olevalle suodattimelle ennen kuin ne kulkee tuon lämmönvaihtimen läpi koneeseen.
Moottoritilan etuseinässä on alipaineblokki johon kytkeytyy alipainelähtö jarrutehostajalle, imusarjan painetunnistimelle ja lukoille.
Paisuntasäiliön vieressä on tosiaan ohjaustehostimen nestesäiliö. Paisuntasäiliön takana on litran kokoinen Mocalin huohotuspönttö pohjaventtiilillä. Tuota huohotusta joutuu mahdollisesti vielä parantelemaan PCV-venttiilin sisältävään konfiguraatioon mutta toistaiseksi saa olla noin.
Sähköisen vesipumpun funktio on lähinnä mahdollistaa taukolämmitys jäähdytysnestettä kierrättämällä sekä moottorin vesikierto hetki sammutuksen jälkeen. Lisäksi laitan pumpun käynnistymään myös moottorin käydessä jos jäähdytysnesteen lämmöt nousee jostain syystä yli 105 asteen tms. Ilmaukseen tuo näytti olevan tosiaan myös todella hyvä.
Vaihteistolle tulee öljynkierto sähköisellä pumpulla pienen Setrabin jäähdyttäjän ja suodattimen lapi, ja pohjatulpan lähelle tulee lämpöanturi sen ohjausta varten. Ajattelin laittaa pumpun käynnistymään kun vaihteistoöljy saavuttaa noin 30-40 astetta.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
No siinä oli kattava ostoslista jos haluaa samanlaisen kokoonpanon Ja kohta kun tulee uudet katsastussäännöt voimaan (varmaan vasta syksyllä), niin tähän saa lisätä sen puuttuvan turbon!
En kyllä itse ole mittaillut vaihteiston öljynlämpöjä, mahtaako olla hyötyä?
En kyllä itse ole mittaillut vaihteiston öljynlämpöjä, mahtaako olla hyötyä?
< 15kWh/100km
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Jäähdytys ei oikeastaan ole sen vaihteistopumpum pääasiallinen tarkoitus vaan lähinnä saada öljy kiertämään ja suodatettua epäpuhtaudet siitä pois. Jossain vaiheessa pitäisi ehkä hommata toinen laatikko / peruskunnostaa tuo ja lisätä sen kuoreen samalla muutama nippa joista pumppu syöttää öljyä kriittisiin kohteisiin.dmn kirjoitti: En kyllä itse ole mittaillut vaihteiston öljynlämpöjä, mahtaako olla hyötyä?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
#peukku
Nyt ollaan rakentamisen ytimessä!
Nyt ollaan rakentamisen ytimessä!
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Onko nykyinen laatikon öljynkierto mallia tyhjennysropusta ulos ja täyttöropusta sisään?
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Sellainen ois tarkoitus, ellei jollain ole jotain syytä esittää miksei niin kannattaisi tehdä.sdracing kirjoitti:Onko nykyinen laatikon öljynkierto mallia tyhjennysropusta ulos ja täyttöropusta sisään?
Kojelauta, moottoritilan omavalmistekannakkeet ja takapuskuri tuli myös tossa hiottua metallille ja kaveri veti ne pulverimaaliin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Ihan mielenkiinnosta vain kysyin. Mulla kans laatikko rakenteilla ja öljynkiertoa miettinyt..haluttaisi ehkä tehdä pari suihkua, ainakin neloselle ja perä välitykselle, mutta maksaako lie vaivaa.Una kirjoitti: Sellainen ois tarkoitus, ellei jollain ole jotain syytä esittää miksei niin kannattaisi tehdä.
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Tuskin niistä haittaa on, mutta toistaalta jokainen liitos on ylimääräinen vuotokohta ja rikkimenevä paikka, varsinkin kun eksyy asfaltin ulkopuolelle..
< 15kWh/100km
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Moottori hörähti henkiin tänään ja tuntuis olevan mekaanisesti kunnossa ainakin. Kaikki pytyt polttaa hyvin eikä myöskään savuta. Toistaiseks vasta joutokäyntiä hetken ja perusennakko pitäis varmistaa ajoituslampulla ennenkun alkaa enempiä säätelemään. Jostain syystä startatessa ei halunnu lamppu toimia.
Pakoäänet on miellyttävän vaimeat mutta hieman bassoakin sieltä ainakin tyhjäkäynnillä löytyy.
Sisustan suunnitelmatkin on selkiytyneet. Vahvasti Holdsworth Vision ja Variety mallien inspiroimana päädyin "takakeittiöön" ja 4 istumapaikkaan niiden edessä joista olis sopivilla penkeillä taitettavissa 2 erillistä punkkaa. Pari punkkaa lisää tulis sitten keittiötason päälle / taakse pitkittäin ja kapea kaappi niiden väliin. No, hahmottelukuvat kertonee ideaa paremmin. Lopulliset rungot tulee tehtyä huonekaluputkesta kun mitat saadaan lyötyä lukkoon.
Etupenkeiksi ainakin pitäis löytää jostain Voyagerin kokoontaittuvat 2-rivin Stow n Go käsinojalliset kapteeninjakkarat ja kääntöjalustat. Takapenkkien osalta sovittelin systerin roomsterin takapenkkejä ja ne toimis suht hyvin mutta Ford Smaxin tai R-mersun 3-rivin penkeillä vois onnistua myös. Yks haaste on että kaasupullolle pitäis tehdä kaasutiivis kotelo vasemman takapenkin alle ja se pitäisi myös pystyä vaihtamaan sisäkautta.
Projekti jää pakosta kuitenkin kuun lopussa 3-4kk tauolle kun joudun ranneleikkaukseen. Repesi nivelside kun asensin jarrutehostajaan uutta pushlok-kumiletkua ja voimaa kun tarvitsi niin lattiastahan sitä sai kuskin penkillä istuen kyynärpään polveen tukemalla ja päkiällä nostaen. Sen verran vääntövartta tuli että ranne ei sitä sitten kestänytkään.
Pakoäänet on miellyttävän vaimeat mutta hieman bassoakin sieltä ainakin tyhjäkäynnillä löytyy.
Sisustan suunnitelmatkin on selkiytyneet. Vahvasti Holdsworth Vision ja Variety mallien inspiroimana päädyin "takakeittiöön" ja 4 istumapaikkaan niiden edessä joista olis sopivilla penkeillä taitettavissa 2 erillistä punkkaa. Pari punkkaa lisää tulis sitten keittiötason päälle / taakse pitkittäin ja kapea kaappi niiden väliin. No, hahmottelukuvat kertonee ideaa paremmin. Lopulliset rungot tulee tehtyä huonekaluputkesta kun mitat saadaan lyötyä lukkoon.
Etupenkeiksi ainakin pitäis löytää jostain Voyagerin kokoontaittuvat 2-rivin Stow n Go käsinojalliset kapteeninjakkarat ja kääntöjalustat. Takapenkkien osalta sovittelin systerin roomsterin takapenkkejä ja ne toimis suht hyvin mutta Ford Smaxin tai R-mersun 3-rivin penkeillä vois onnistua myös. Yks haaste on että kaasupullolle pitäis tehdä kaasutiivis kotelo vasemman takapenkin alle ja se pitäisi myös pystyä vaihtamaan sisäkautta.
Projekti jää pakosta kuitenkin kuun lopussa 3-4kk tauolle kun joudun ranneleikkaukseen. Repesi nivelside kun asensin jarrutehostajaan uutta pushlok-kumiletkua ja voimaa kun tarvitsi niin lattiastahan sitä sai kuskin penkillä istuen kyynärpään polveen tukemalla ja päkiällä nostaen. Sen verran vääntövartta tuli että ranne ei sitä sitten kestänytkään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Tuo sun pakoputkisto ratkaisu kiehtoo mieltä ja hivelee silmää, laitatko hieman speksejä siitä? Kiinostaisi kyllä omaanikin vaimentaa noita kärinöitä ja tuon sun ratkaisu vaikuttaa fiksulta.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Tossa on ensin magnaflown keraaminen katti, sitten kaks Bilteman rosteripönttöä ja sitten Magnaflown 14210. Loput ihan omavalmisteena mutkista tehtyä rosterirööriä.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Rauhassa on tehty mutta piruvie on kyllä upea!
Home is where you park it.
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
2013 Chrysler Voyagerin / Town & Countryn 2. rivin Stow'n'Go-penkit mustalla nahkaverhouksella saapui Saksasta tänään. Jenkeissä näitä on paljon jo etupenkeiksi laiteltukin ja näiden pitäisi olla alkuperäisiä mukavammat, minkä lisäksi nää taittuu myös kasaan.
Käsi on vielä toipilas joten paikalleen asti näitä ei ihan hetkeen vielä saa laitettua. Lisäksi puuttuu vielä kääntöjalustat ja adapteriraudat. Nämä tosin Bernd Jägerin valikoimista löytyy.
Käsi on vielä toipilas joten paikalleen asti näitä ei ihan hetkeen vielä saa laitettua. Lisäksi puuttuu vielä kääntöjalustat ja adapteriraudat. Nämä tosin Bernd Jägerin valikoimista löytyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Tallilla ei merkittävää edistystä mutta enää ei tarvitse Naxun olla yksin kun faijan kanssa ostettiin lavamallin -96 T4 Syncro 2.4D.
Tässä näyttää olevan erikoisuutena CTV -koodilla oleva vaihteisto eli lyhyt perävälitys ja lyhyttä ykkönen sekä pakki. Kaikki toimii ja alusta on todella hyvänä säilynyt. Ainoastaan takaperän etummainen tukipalkki oli vähän ruostunut ja siihen piti pieni hitsauskorjaus tehdä. Täytynee ruostesuojata alustasta tuo että säilyykin hyvänä.
Tässä näyttää olevan erikoisuutena CTV -koodilla oleva vaihteisto eli lyhyt perävälitys ja lyhyttä ykkönen sekä pakki. Kaikki toimii ja alusta on todella hyvänä säilynyt. Ainoastaan takaperän etummainen tukipalkki oli vähän ruostunut ja siihen piti pieni hitsauskorjaus tehdä. Täytynee ruostesuojata alustasta tuo että säilyykin hyvänä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Una, 15.10.2020 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
Oletko jo käynnissä käyttänyt, mielenkiinnosta kyselen että onko miten desibeleihin vaikutusta tällä ratkaisulla. Jos niin olen ilkeä copycat ja koitan väkertää omaani vastaavanUna kirjoitti:Tossa on ensin magnaflown keraaminen katti, sitten kaks Bilteman rosteripönttöä ja sitten Magnaflown 14210. Loput ihan omavalmisteena mutkista tehtyä rosterirööriä.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"
On se juu käynnissä jo ollut. Ääni on ihan sopivan hiljainen. Ei paljoakaan vakiota äänekkäämpi, ainakaan ilman kuormitusta.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen