Syncron isoimmat lailliset renkaat
Syncron isoimmat lailliset renkaat
Suurin tiedossa oleva rengaskoko on 6.50R16, tämän sai volkkarilta M-Koodilla M 625. Paperin rengaskoosta löytää: http://www.t3-infos.de/images/Reifenfreigaben_VW.pdf
Rengaskokoa saa Trafin mukaan kasvattaa halkaisijaltaan 51mm ja leveydeltään 102mm.
STRO kirjan mukaan 205R16 on 736mm halkaisijaltaan ja 208mm leveä. Löytyy vuoden 2010 kirjasta sivulta 40.
6.50R16 C on STRO kirjan mukaan 742mm halkaisijalla (sivu 144 2010 kirjassa).
Eli näiden pohjalta suurin rengas olisi 742mm + 51mm, eli 793mm halkaisijalla ja 208mm + 102mm, eli 310mm leveydellä
31x10.5R15LT halkaisija 775mm ja leveys 268mm. Löytyy kevyen kuorma-autorenkaan puolelta sivulta 154. (7-9" vanne, s. 181 2010 kirjassa).
Huhupuheiden mukaan 7.00R16 rengaskokoakin löytyy, ja tämä on eri lähteiden mukaan lähellä 31" rengasta (768-775mm halkaisija).
Syncron etuperässä olevista nopeusmittareiden välityksistä kaksi tukee 7.00R16 rengasta:
094409181E (Välitys Z=20 (9/20), rengaskoko 7.00R16C)
094409181B (Välitys Z=19 (8/19), rengaskoko 205/70R14, 185R14C ja 7.00R16C)
http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... d=N0103324
Rengaskokoa saa Trafin mukaan kasvattaa halkaisijaltaan 51mm ja leveydeltään 102mm.
STRO kirjan mukaan 205R16 on 736mm halkaisijaltaan ja 208mm leveä. Löytyy vuoden 2010 kirjasta sivulta 40.
6.50R16 C on STRO kirjan mukaan 742mm halkaisijalla (sivu 144 2010 kirjassa).
Eli näiden pohjalta suurin rengas olisi 742mm + 51mm, eli 793mm halkaisijalla ja 208mm + 102mm, eli 310mm leveydellä
31x10.5R15LT halkaisija 775mm ja leveys 268mm. Löytyy kevyen kuorma-autorenkaan puolelta sivulta 154. (7-9" vanne, s. 181 2010 kirjassa).
Huhupuheiden mukaan 7.00R16 rengaskokoakin löytyy, ja tämä on eri lähteiden mukaan lähellä 31" rengasta (768-775mm halkaisija).
Syncron etuperässä olevista nopeusmittareiden välityksistä kaksi tukee 7.00R16 rengasta:
094409181E (Välitys Z=20 (9/20), rengaskoko 7.00R16C)
094409181B (Välitys Z=19 (8/19), rengaskoko 205/70R14, 185R14C ja 7.00R16C)
http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... d=N0103324
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Tommosten 32"/11,5" renkaitten kanssa täytys saada jo välitys melko tiheeksi jos meinaa maastossa ajella enemmänkin......
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Kurkkaas vielä 7.50R16 renkaiden STRO koko?
Itseäni kiinnostais Michelin ZXL kyseisessä koossa
Itseäni kiinnostais Michelin ZXL kyseisessä koossa
< 15kWh/100km
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Jossainhan se raja tulee vastaan. 31" vastaan 32" halkaisija on 3% ero. Eli jos mulla jo on 31" renkaat niin onko 3% suurempi voimantarve ja 3% suurempi rasitus vetareilla sekä muulla vetopyörästöllä enää iso kynnys?
Nykyinen 31" vastaan vakio 24" (185/70R14) on taas 29%. Eli minun auto on ihan pilattu välitysten suhteen.
Rengaskokojen vaikutuksia välityksiin olen laskeskellut tällä: http://www.syncro.ca/tiresize/
Nykyinen 31" vastaan vakio 24" (185/70R14) on taas 29%. Eli minun auto on ihan pilattu välitysten suhteen.
Rengaskokojen vaikutuksia välityksiin olen laskeskellut tällä: http://www.syncro.ca/tiresize/
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Ei ole STRO kirjaa nyt käsillä, mutta oraakkeli sanoisi 7.50R16 renkaalle 802mm halkaisijaksi, eli tuolla 7.00R16 vertailurenkaalla olisi OK. 6.50R16 ei taida ihan riittää.
Tarkastan STRO kirjasta huomenna.
Tarkastan STRO kirjasta huomenna.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Mä kyllä veikkaisin että rasitus ero todellisuudessa on isompi....hege kirjoitti:Jossainhan se raja tulee vastaan. 31" vastaan 32" halkaisija on 3% ero. Eli jos mulla jo on 31" renkaat niin onko 3% suurempi voimantarve ja 3% suurempi rasitus vetareilla sekä muulla vetopyörästöllä enää iso kynnys?
Nykyinen 31" vastaan vakio 24" (185/70R14) on taas 29%. Eli minun auto on ihan pilattu välitysten suhteen.
Rengaskokojen vaikutuksia välityksiin olen laskeskellut tällä: http://www.syncro.ca/tiresize/
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Nopea laskutoimitus bfg km2 renkailla 31 ja 32 koossa tuottaa hitausmomentiksi 3.3kgm2 ja 3.9kgm2. Eli hitausmomentti kasvaa 18% jos oletetaan että kaikki renkaan paino on ulkokehällä.
Mutta hitausmomenttihan vaan auttaa pitämään vauhtia yllä kun ajelee maastossa.
Mutta hitausmomenttihan vaan auttaa pitämään vauhtia yllä kun ajelee maastossa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Samaiset KM2 renkaat on valmistajan ilmotuksen mukaan muuten 31" = 30,8" ja 32"=31,8" korkeita. Ja 245/75-16 samasta renkaasta on 30,7" korkea.hege kirjoitti:Nopea laskutoimitus bfg km2 renkailla 31 ja 32 koossa tuottaa hitausmomentiksi 3.3kgm2 ja 3.9kgm2. Eli hitausmomentti kasvaa 18% jos oletetaan että kaikki renkaan paino on ulkokehällä.
Mutta hitausmomenttihan vaan auttaa pitämään vauhtia yllä kun ajelee maastossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Mikähän on 32" KM2 renkaan todellinen ulkohalkasia on?
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Uskoisin että tuohon valmistajan ilmotukseen voisi luottaa eli 31,8" = 807,72mmEicca_ kirjoitti:Mikähän on 32" KM2 renkaan todellinen ulkohalkasia on?
Ja leveys 11.4" on 9"rim = 289.56mm
Viimeksi muokannut TT|, 06.06.2012 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: leveys
Syy: leveys
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Eli 16" syncroon noi sais pyörimään.... Siis ei suoraan
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
omassa syncrossa 16" alla nyt ja kulutuspintaa jäljellä ehkä milli joten uusien hankinta edessä vääjäämättä. Edellinen kulkupeli oli nissanin king cap jossa alla all terrain ympäri vuoden ja ajatus olisi samaista ratkaisua tehdä syncroonkin.
onkohan järkevää ja millaisia kokoja olisi fiksuinta miettiä? ei ole tarkoitus mitenkään pystymetsään sillä mennä mutta olisi hyvät niin maantiellä kuin soraisillakin pikataipaleilla...
onkohan järkevää ja millaisia kokoja olisi fiksuinta miettiä? ei ole tarkoitus mitenkään pystymetsään sillä mennä mutta olisi hyvät niin maantiellä kuin soraisillakin pikataipaleilla...
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
225/75-16 on aika passeli koko juuri tuollaiseen käyttöön Syncroon. Riippuu mikä koko nyt on, että vaatiikoo lisää tilaa vai ei, mutta ei isoa viilausta tarvitse sopivilla vanteilla.Happy kirjoitti:omassa syncrossa 16" alla nyt ja kulutuspintaa jäljellä ehkä milli joten uusien hankinta edessä vääjäämättä. Edellinen kulkupeli oli nissanin king cap jossa alla all terrain ympäri vuoden ja ajatus olisi samaista ratkaisua tehdä syncroonkin.
onkohan järkevää ja millaisia kokoja olisi fiksuinta miettiä? ei ole tarkoitus mitenkään pystymetsään sillä mennä mutta olisi hyvät niin maantiellä kuin soraisillakin pikataipaleilla...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
meinaan että kääntyisi rattikin vielä kesälläkin. tuo ohjaustehostimen "puutos" hieman mietityttää ettei tule liian raskas paketti. millaista rengasmelua olisi noissa tarjolla jos on tietoa?
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Renkaan leveys kai merkittävämpi kun ilman tehostinta kääntelee, mutta kyllä se hyvin pitäis normilla isolla ratilla kääntyy, jos ratti vaihdettu pieneen niin sit varmaan on raskas.
Tosin itse vihaan tehstimia joten tottunut vääntämän eli jos jotain nykyauton sormella pyöritettävää hakee niin siihen en ota kantaa.
Tosin itse vihaan tehstimia joten tottunut vääntämän eli jos jotain nykyauton sormella pyöritettävää hakee niin siihen en ota kantaa.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Eikä se tehostimen lisääminen ole paha rasti. Paras päivitys TDI swapin jälkeen mitä omaani tehnyt.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
alkuperäinen ratti on ja tyytyväinen olen tehostamattomaan kääntelyyn. Toivoin vain ettei enempää tarttis salilla käydä jos noilla pystyy samaan tai hieman jopa helpottaisi kääntelyä. Syncro on vaan haastava vekotin ahtaissa parkkihalleissa muutenkin
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Renkaan halkasijan vaikutus olematon renkaan leveys merkittävämpi, mutta hyvin kääntty ainakin mulla 215 leveet.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
Mulla on aiemmin ollut syncrossa 225 leveät (225/70/15 taisi olla) ihan katurenkaat, ja kyllä ne mun naruilla vielä parkkihalleissakin kääntyi ilman tehostusta. Luulisi, että jotkut ympärivuotiset A/T -renkaat olisi vielä vähän kevyemmät kääntää, kun on isompaa rakoa kuvioiden välissä.
Re: Syncron isoimmat lailliset renkaat
mietin että voisi tosiaan alkaa metsästää tuollaisia AT 205-215/60-70/R16 niin voisi toimiakin.
205 ei ainakaan tule ulos lokarikaarista, niin tuskin kai tarvitsee katsastusmiehellekään mitään sanoa vai onko ajoneuvossa joku max raja renkaalle?
205 ei ainakaan tule ulos lokarikaarista, niin tuskin kai tarvitsee katsastusmiehellekään mitään sanoa vai onko ajoneuvossa joku max raja renkaalle?