VW T3 retkeily/käyttis syncro
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Morjens! Pitkästä aikaa päivitystä tännekkin. Intin takia ei oo paljo tullu muuta tehtyä ku ajeltua lomilla ja kadehdittu muiden eteneviä projekteja foorumilla.
Vaikkei autolle mitään olekkaan tehty, niin osia tdi swappia silmällä pitäen on alettu haalimaan kasaan. Salaisena haaveena olisi kotiutua joulukuussa m-tdi:in voimalla.
Vaikkei autolle mitään olekkaan tehty, niin osia tdi swappia silmällä pitäen on alettu haalimaan kasaan. Salaisena haaveena olisi kotiutua joulukuussa m-tdi:in voimalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Kaverikuva vappuajelulta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Missä te olitta vappuajelulla kun ei me vaan nähty synkroja Nyt olis Holstinmäellä yksi kalsarinsininen kaveri tuolle
Hulluna tölökkeihin.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Pastori kirjoitti:Missä te olitta vappuajelulla kun ei me vaan nähty synkroja Nyt olis Holstinmäellä yksi kalsarinsininen kaveri tuolle
Pekan kanssa oltiin koitelissa kattelemassa Pitäis kyllä tulla ihmetteleen sunki tölkkiä holstinmäelle tässä jokupäivä!
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Otetaan sitte uus kaverikuva jahka saan nuo orkkis 16" vanteet kans alle hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen
Hulluna tölökkeihin.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Lyhyiden viikonloppuvapaiden takia harrastelu ja tänne kirjoittelu jääny vähille, mutta jotain on kuitenki saatu nyt aikaan. Katsastus lähestyy uhkaavasti joten sen johdosta tehty jarruremppa eteen, kiristelty käsijarru ja uusittu risat raidetangon suojakumit.
Muun rempan ohessa korin ruostesuojaus tuli aloiteltua peräluukustaja uusi sopivan kokonen radio tuli laitettua paikalleen vanhan ylipitkän tilalle
Vaikka itse ei juuri ehdi mitään tekemään niin onneksi voi aina lukea täältä foorumilta muiden eteneviä projekteja auttaa kummasti pitämään omankin motivaation yllä
Muun rempan ohessa korin ruostesuojaus tuli aloiteltua peräluukustaja uusi sopivan kokonen radio tuli laitettua paikalleen vanhan ylipitkän tilalle
Vaikka itse ei juuri ehdi mitään tekemään niin onneksi voi aina lukea täältä foorumilta muiden eteneviä projekteja auttaa kummasti pitämään omankin motivaation yllä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Tuuhan vkl pyörähtään Holstinmäellä niin sais ihmetellä puolin ja toisin
Hulluna tölökkeihin.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Aika rientää, ja hirveesti ei oo ehtiny kirjottelemaan. Kuitenkin kauden päättäjäisissä tuli pyörähdettyä espoossa. Samoihin aikoihin sain auton käytettyä leimalla. Sittemmin oon rappaillu ovien lukkoja kuntoon ja kuskin penkki tuli päivitettyä t4:sen käsinojalliseen penkkiin. Jakkara meni tölkin alkuperäsiin kiskoihin yllättävän helposti. Vielä pitäis löytää samanlainen penkki apukuskille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Kohta puolivuotta taas kulunu siitä kun viimeksi on tänne ehtinyt kirjottelemaan, mutta eipä tuolle autollekkaan paljoa ole tarvinnut tehdä. Tammikuussa muutin pk-seudulle töiden perässä niin harrastusmahdollisuudetkin on ollu varsin rajalliset, varsinkin kun tölkki on toimittanut käyttöauton virkaa ja ollut päivittäisessä ajossa. Tammikuussa vaihdoin vänkärin puolelle takapyöränlaakerin ja ulomman vetonivelen. Samalla rupeamalla laitettiin uusi pakoputki ja äänenvaimennin vanhan lahonneen tilalle.
Sen jälkeen onkin lähinnä ajeltu menemään.
Pääsiäisenä olin käymässä oulussa ja kesken paluumatkan ratin alta hajosi tuommonen töötin kontaktifolio. Oikosulusta johtuvat kipinät ja savu aiheuttaa turhaa jännitystä kesken matkanteon.
Uusi täytynee tilata vaikka bernd jägeriltä kunhan ennättää.
Viimeviikolla aloitin vänkärin ovesta ruosteidenpoiston
ja eilen sain oveen varsinaiset maalit päälle. Eihän siitä kaunis tule kun telalla ja pensselillä maalaa, mutta onse paremman näköinen kuin ruosteinen pelti.
TDI swappia varten alkaa olla kaikki osat kasassa, toissapäivänä hain seat cordoban joka toimii koneenluovuttajana kesällä. Myös säädettävä hihnapyörä lantikan pumpun kaveriksi on tullu ostettua ja välijäähdytin löytyi jo viimevuonna. Pikkuhiljaa hommat etenee, lisää tarinaa sitämukaa kun ehtii harrastelemaan.
Sen jälkeen onkin lähinnä ajeltu menemään.
Pääsiäisenä olin käymässä oulussa ja kesken paluumatkan ratin alta hajosi tuommonen töötin kontaktifolio. Oikosulusta johtuvat kipinät ja savu aiheuttaa turhaa jännitystä kesken matkanteon.
Uusi täytynee tilata vaikka bernd jägeriltä kunhan ennättää.
Viimeviikolla aloitin vänkärin ovesta ruosteidenpoiston
ja eilen sain oveen varsinaiset maalit päälle. Eihän siitä kaunis tule kun telalla ja pensselillä maalaa, mutta onse paremman näköinen kuin ruosteinen pelti.
TDI swappia varten alkaa olla kaikki osat kasassa, toissapäivänä hain seat cordoban joka toimii koneenluovuttajana kesällä. Myös säädettävä hihnapyörä lantikan pumpun kaveriksi on tullu ostettua ja välijäähdytin löytyi jo viimevuonna. Pikkuhiljaa hommat etenee, lisää tarinaa sitämukaa kun ehtii harrastelemaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Ei kai sitä käyttöautosta niin huomaa kirjoitella Menee viikot ja kuukaudet omalla painollaan. Hyvin näyttää toimivan tuo maalaus!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Niimpä ja kun ei oikein mitään isompaa pysty tekemään kun kuitenki pitää pystyä autolla melkein päivittäin ajamaanHanttapuli kirjoitti:Ei kai sitä käyttöautosta niin huomaa kirjoitella Menee viikot ja kuukaudet omalla painollaan. Hyvin näyttää toimivan tuo maalaus!
Ja maalaus näyttää hyvältä kunhan katsoo tarpeeksi kaukaa
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Viime sunnuntaina huomasin lätäkön kuskin renkaan vieressä ja jarruputkihan sieltä oli ruostunu puhki. Ei muutaku eestä kaikki putket ja letkut vaihtoon. Samaan syssyyn tuli ruuvailtua lt volkkarin peilit paikoilleen ja liimailtua äänieristeet vänkärin oveen.
Myös moottorin pohjapanssari tuli otettua jo tieltä pois ja viikon päästä pitäis ajaa auto ouluun ja ruveta päästään vanha jx eläkkeelle tdi:n tieltä.
Eilen haettiin tori.fin kautta löytyny varaosasyncro
Myös moottorin pohjapanssari tuli otettua jo tieltä pois ja viikon päästä pitäis ajaa auto ouluun ja ruveta päästään vanha jx eläkkeelle tdi:n tieltä.
Eilen haettiin tori.fin kautta löytyny varaosasyncro
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Onko t4:n penkki istuinosaltaan kuin paljon alkuperäistä korkeampi korkeampi. Mietin vaan ku mun pitäis kans löytää erilliset etupenkit jostain...eetttuu kirjoitti:kuskin penkki tuli päivitettyä t4:sen käsinojalliseen penkkiin. Jakkara meni tölkin alkuperäsiin kiskoihin yllättävän helposti. Vielä pitäis löytää samanlainen penkki apukuskille.
Otin testimielessä etupenkit tekniikanluovuttajana toimivasta mk3 golffista, mutta niissä istuma-asento jää liian korkeaksi, vaikka kaikki ylimääräiset raudat on karsittu ihan minimiin.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Toi t4:sen penkki on suunnilleen yhtä korkea, kuin tölkin orkkispenkki kääntöjalustan kans. Eli noin 3cm se taitaa nousta. Mun mielestä istuma asento jää vielä ihan hyväksi, tosin jos on kovin pitkä niin penkin kiskoja pitää lyhentää takapäästä jotta jaloille jää tilaa, t4sen penkin kiskot on pidemmät ku tölkin penkissä. oon ite 185cm pitkä ja nyt penkki niin takana kuin menee ilman penkin kiskojen lyhennystä...arskah kirjoitti:Onko t4:n penkki istuinosaltaan kuin paljon alkuperäistä korkeampi korkeampi. Mietin vaan ku mun pitäis kans löytää erilliset etupenkit jostain...eetttuu kirjoitti:kuskin penkki tuli päivitettyä t4:sen käsinojalliseen penkkiin. Jakkara meni tölkin alkuperäsiin kiskoihin yllättävän helposti. Vielä pitäis löytää samanlainen penkki apukuskille.
Otin testimielessä etupenkit tekniikanluovuttajana toimivasta mk3 golffista, mutta niissä istuma-asento jää liian korkeaksi, vaikka kaikki ylimääräiset raudat on karsittu ihan minimiin.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Juhannuksena oli töistä viiden päivän vapaat joten hurautin tölkin ouluun ja alotin hartaasti suunnitellun tdi swapin. Foorumin ohjeilla tekemällä kone ois nyt kasassa ja autossa paikallaan.
Kone on siis ahu lantikan pumpulla, pakosarja on tölkin orkkis samoin kuten väliaikasesti turbokin. Imusarja oli aazista ja cooleri oli jonku audin. Suuttimet jäi kans tälläkertaa vakioiksi kun en niitä ehtinyt vielä vaihtamaan. Ohjaustehostin on mallia tdi ja startiksi piti tulla tdi startti mutta motonetistä myytiin väärä startti niin viilasin jx startista vähän sitä nokkaa ja laitoin sen nyt paikalleen. Kytkimeen tuli tdi vauhtis, wbxsän 228mm levy ja tdi paineasetelma.
Tekemättä jäi vielä ahtoputket ja ilmanputsari. Lisäksi tod näk mulla meni nokka yhen hampaan pieleen ajoittaessa kun kone kyllä lähtee tosi hyvin käyntiin mutta käy huonosti ja kun painaa kaasua niin "hyytyy". Pitänee tarkistaa ykk hehkun reijästä ja sit tarkistaa nokka akselin ajotus vielä uudestaan, josko se sillä lähtis pelittään.
Ens kerran autoa pääsen rapaamaan vasta heinäkuussa töiden takia mutta eiköhän se sitten saada taas liikenteeseen.
Kone on siis ahu lantikan pumpulla, pakosarja on tölkin orkkis samoin kuten väliaikasesti turbokin. Imusarja oli aazista ja cooleri oli jonku audin. Suuttimet jäi kans tälläkertaa vakioiksi kun en niitä ehtinyt vielä vaihtamaan. Ohjaustehostin on mallia tdi ja startiksi piti tulla tdi startti mutta motonetistä myytiin väärä startti niin viilasin jx startista vähän sitä nokkaa ja laitoin sen nyt paikalleen. Kytkimeen tuli tdi vauhtis, wbxsän 228mm levy ja tdi paineasetelma.
Tekemättä jäi vielä ahtoputket ja ilmanputsari. Lisäksi tod näk mulla meni nokka yhen hampaan pieleen ajoittaessa kun kone kyllä lähtee tosi hyvin käyntiin mutta käy huonosti ja kun painaa kaasua niin "hyytyy". Pitänee tarkistaa ykk hehkun reijästä ja sit tarkistaa nokka akselin ajotus vielä uudestaan, josko se sillä lähtis pelittään.
Ens kerran autoa pääsen rapaamaan vasta heinäkuussa töiden takia mutta eiköhän se sitten saada taas liikenteeseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Pari viikkoa sitten tdin ajoitus saatiin kuntoon, (nokka oli hampaan pielessä) ja lauantaina sain ahtoputket soviteltua paikoilleen ja ilmanputsarin värkättyä. Hukkaportin kiristyksen ja syöttöjen säädön jälkeen tölkki kulki hetken hyvin mtdin voimalla, mutta eilen ensimmäisellä pidemmällä koeajolla jäätiinki sitten tienposkeen
Kesken normaalin ajon n. 90 vauhista kone pukkas harmaat savut ja hyyty siihen paikkaan, rullailin bussipysäkille ja totesin että jäähytysnesteet kiehuu. Sit halkeski paisari ja vedet tuli sitäkautta ulos.
Siitä sitten hinurin lavalla yötä vasten kotia Aamulla pääsin purkaan koneesta kannen irti ja toteamaan että kone on entinen. Ykkös ja kolmos pytyt ja niiten männät oli ottanu kunnolla kipeää. Ja mää kun aattelin että nyt ku on ahu saatu paikalleen niin on vaan huoletonta ajoa edessä... en tiiä sitte kuinka yleisiä tämmöset konerikot on. Ainaki mitä täältä foorumilta on lukenu nii nuo tdi koneet on vaikuttanu ihan luotettavilta.
Jos jotain positiivista pitää tilanteesta etsiä niin kaks volkkariharrastajaa pysähty eilen tarjoamaam apua ku oottelin tienposkessa hinausautoa. Toiselta sain ehjän paisarin
Kesken normaalin ajon n. 90 vauhista kone pukkas harmaat savut ja hyyty siihen paikkaan, rullailin bussipysäkille ja totesin että jäähytysnesteet kiehuu. Sit halkeski paisari ja vedet tuli sitäkautta ulos.
Siitä sitten hinurin lavalla yötä vasten kotia Aamulla pääsin purkaan koneesta kannen irti ja toteamaan että kone on entinen. Ykkös ja kolmos pytyt ja niiten männät oli ottanu kunnolla kipeää. Ja mää kun aattelin että nyt ku on ahu saatu paikalleen niin on vaan huoletonta ajoa edessä... en tiiä sitte kuinka yleisiä tämmöset konerikot on. Ainaki mitä täältä foorumilta on lukenu nii nuo tdi koneet on vaikuttanu ihan luotettavilta.
Jos jotain positiivista pitää tilanteesta etsiä niin kaks volkkariharrastajaa pysähty eilen tarjoamaam apua ku oottelin tienposkessa hinausautoa. Toiselta sain ehjän paisarin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
Oliko siis nokka hampaan pielessä alakertaan nähden? Olisiko 1&3 taputelleet venttiilit mäntiin? Vai ajoitus myöhässä ja pesi öljyt pois pytyistä? Hyvinkin luotettavia on 1.9TDI koneet olleet, mutta ei nekään ihan kaikkea siedä. Oliko muuten lämpömittarin merkkiledi toiminnassa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- eetttuu
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14.07.2017 21:02
- Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
TT| kirjoitti:Oliko siis nokka hampaan pielessä alakertaan nähden? Olisiko 1&3 taputelleet venttiilit mäntiin? Vai ajoitus myöhässä ja pesi öljyt pois pytyistä? Hyvinkin luotettavia on 1.9TDI koneet olleet, mutta ei nekään ihan kaikkea siedä. Oliko muuten lämpömittarin merkkiledi toiminnassa?
Juu nokka meni juhannuksena kasatessa hampaan pieleen , mutta kun pyörittelin konetta käsin niin se pyöri vapaasti, ja sillon autolla ei ajettu, tosin käytettiin sitä kyllä sillon käynnissä kun en aluksi huomannut et ajotus oli pielessä. Sen jälkeen se korjattiin kyllä ennen ku käytettiin uudestaan. Ja nyt siis ajoitus oli kohdallaan.
Ledi oli toiminnassa ja lämpömittari näytti normaalia lukemaa. Jännä kun ei menny vedet ja öljyt kuitenkaan sekasin. Öljyä oli cooleri ja imusarja täynnä kun purin konetta, siis ihan desi kaupalla sitä valui cooleristaja ahtoputkista. Juttelin koneistajan kanssa niin se sano että vesi tekee tuon näköistä jälkeä.
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
tutkipas jakopään hihnapyörä kampiakselin päästä, olisko päässyt pyörähtämään. Varsinkin jos ongelmana on ollut vaelteleva ajoitus ...
< 15kWh/100km
Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro
No huhhuh, sehän pamahti sitte ihan kunnolla paskaksi Onneksi sulla oli se vara JX kyytissä, ei muutaku se kiinni ja kovaa ajoa Ja minä olin se Kalsarisynkroilija joka pysähty siihen
Hulluna tölökkeihin.