2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle
2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle
mitäs VW:n ruiskukoneen vaihto vapari 1.6 D:n tilalle vaatii, meneekö ko. kone suoraan vanhan koneen tilalle. Pitäis päivittää tekniikka ja pitää muutokset mahdollisen simppeleinä.
Viimeksi muokannut AT5nok, 17.07.2018 11:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Muokattu otsikko ja liitetty kaksi saman sisältöistä aloitusta tähän
Syy: Muokattu otsikko ja liitetty kaksi saman sisältöistä aloitusta tähän
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
WBX -> rivibensa swappiin pitää hankkia dieselöintiin tarvittavat osat. Tuolla projekteissa on useampi WBX - TD swap tehtynä, kannattaa lueskella.Una kirjoitti:Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
Jenkeistä tietty saa säkillisellä dollareita asennussarjoja, joilla se rivi kone menee WBX kytkin koppaan.
TD rivikone juttuun kannattaa lukea PasiT Pritschen projektin jutut (TD -> 2.0i)
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Eli rivi4 koneet bensana tai dieselinä suoraan tölkin dieselin tilalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Kysytään nyt samaan ketjuun jatkona että mites sitten noi 5-8 sylinteriset? SA-kytkinkoppa ja mitä muuta? Mahtaako uusimmissakin isommissa koneissa edelleen sama kytkinkopan jako.. Tehon alentaminen ahdin poistamallahan oli sallittua niin tuli kaikkien muiden ideoiden lisäksi vielä villi idea että menisköhän tuo TTRS:n 5-pyttyinenkin vielä SA-kopalla?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 348
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
CS:n edessä on todennäköisesti melko tiheäksi välitetty vaihteisto, se kannattaa ottaa huomioon, kun uutta moottoria valitsee.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Siitä sinun 1.6D koneesta saat öljypohjan, öljypumpun imujalan jne tölkitysosat, jos ei pakosarja jotenkin rajoita niin myös koneen kannakkeet. Katso nuita 1.9TD/TDI swappeja, menee samoilla osilla. Helpotuksena se että turbon sovitteluja ei tarvita.t3 clone kirjoitti:Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Subarun koneen vaihto oli mielessä mutta nyt kyllä menee Volkkarin vaihtoehto keulille.
syksyksi puuhdetta tiedossa. Kiitos tiedoista!
syksyksi puuhdetta tiedossa. Kiitos tiedoista!
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Poikittaiskone helpoin tölkitettävä, siitä löytyy nuo paikat valmiina tölkin kiinnikkeille ja apulaitteet osuu paremmin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
2.0/1.8t swap, bensiinimoottori dieselin tilalle
Nyt kun tuli tuollainen syncro hommattua käyttöautoksi niin jäi aiottu pritchen TDI swap mitetityttämään.
Olisi mahdollisesti A3 audin 1.8t tekniikka jouten niin miten sellasen istuttaminen kyseiseen autoon? Saako millään leimattua vaihdon jälkeen?
~pete
Olisi mahdollisesti A3 audin 1.8t tekniikka jouten niin miten sellasen istuttaminen kyseiseen autoon? Saako millään leimattua vaihdon jälkeen?
~pete
Viimeksi muokannut AT5nok, 17.07.2018 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: E1: Siirretty T3 tekniikka / moottori. E2: muutettu otsikko ja liitetty toinen samaan aiheeseen liittyvä aloitus tähän keskusteluun.
Syy: E1: Siirretty T3 tekniikka / moottori. E2: muutettu otsikko ja liitetty toinen samaan aiheeseen liittyvä aloitus tähän keskusteluun.
Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen
Kohtuu työläs homma, mutta tehtävissä. Jos katsatuspykälät eivät ole hirveästi muuttuneet, niin katsastus onnistuu muuttamalla moottori itsetehdyksi turbomotiksi ja hankkimalla tehotajan sisään jäävä tehonmittauslappu.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen
Moottorin tehojen alentamalla ei mene läpi, eli pitää rakentaa omavalmiste, esim jonkun muun moottorin lohko.
Ensimmäisenä tulisi mieleen joku 1,6, eli tekee "1.6" turbo omavalmiste moottorin.
134,4 hv on max teho.
Ensimmäisenä tulisi mieleen joku 1,6, eli tekee "1.6" turbo omavalmiste moottorin.
134,4 hv on max teho.
Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen
Jos pykälän tulknta on nykyään tuollainen, niin sitten vapari 1.8 20v lohko peln
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
Benziin- rivinelonen T3,seen.
Tere.
Montako kärryä on saanut uuden "sydämmen" Benziin_rivinelosesta ja kuinka ovat toimineet?
Meneekö esim. JX,n letkut heittämällä lohkoon kiinni, kytkin,pakosarja JX,stä ym vastaavaa mikä helpottaa asennusta?
AGG mosa kiinnostaisi !
Oliko katsastuksessa ongelmia ja onko säännöt muuttuneet nyt juuri hankalammiksi ?
Projekteissa on näköjään muutama ollut mut tän hetkinen tilanne kiinnostaa..
Käsi pystyyn ja tarinaa kertomaan
Montako kärryä on saanut uuden "sydämmen" Benziin_rivinelosesta ja kuinka ovat toimineet?
Meneekö esim. JX,n letkut heittämällä lohkoon kiinni, kytkin,pakosarja JX,stä ym vastaavaa mikä helpottaa asennusta?
AGG mosa kiinnostaisi !
Oliko katsastuksessa ongelmia ja onko säännöt muuttuneet nyt juuri hankalammiksi ?
Projekteissa on näköjään muutama ollut mut tän hetkinen tilanne kiinnostaa..
Käsi pystyyn ja tarinaa kertomaan
Viimeksi muokannut AT5nok, 17.07.2018 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Liitetty toiseen samaa aihetta koskevaan aloitukseen
Syy: Liitetty toiseen samaa aihetta koskevaan aloitukseen
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle
"Apuakselimootorit", dieselit ja bensiini käyvät ristiin apulaitteiden ja kiinnikkeiden osalta ym , kunhan moottori on ollut henkilöautossa poikittain.
Kts:
- PasiT:n projektikertomus 2.0i swapista
- Määräys auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta 1.10.2015
- Auton rakennemuutosmääräyksen soveltamisohje (kevyt kalusto) 15.6.2016
Kts:
- PasiT:n projektikertomus 2.0i swapista
- Määräys auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta 1.10.2015
- Auton rakennemuutosmääräyksen soveltamisohje (kevyt kalusto) 15.6.2016
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle
Jep, onhan noita tehty mutta ku Diesel on 1 niin päivitykset ym kokemukset jääneet taustalle.
Netissä on kyllä Lontoon-kiälellä kaikkee mut palstalaisten kokemuksia ois kiva kuulla
Netissä on kyllä Lontoon-kiälellä kaikkee mut palstalaisten kokemuksia ois kiva kuulla
Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle
Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut?TT| kirjoitti:Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.
Eikös tuo AGG ole aika pitkälti sama (ellei juuri sama) kone jonka pasi_T laittoi ritseniin?
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle
"Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? "
Jep.
Jep.
- Liitteet
-
- V8-Hotel-Themenzimmer-Tankstelle-03_--640x360.jpg (50.61 KiB) Katsottu 17152 kertaa