-Pastorin tölkit-
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Kojelauta oli minullakin paikallaan. Ei se siihen liity. Silleen vaan pää alaspäin kikkaillen jalat kohti kattoa. Toki minulla on jäähdytin poissa paikaltaan, joten se kyllä helpotti alapuolelta sorhimista. En tiedä onko sinulla.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Syyläri ompi paikallaan, että meikä tykkää näistä pikkunäppäryyttä ja pieniä käsiä vaativista hommista. Jo kouluaikoina haukkuivat lapiokädeksi ja lumimieheksi Noh eiköhän se lähde sieltä samallalailla kuin muutkin, hirveästi huutamalla ja noitumalla Eli nyt sitten ens viikolla konttorille
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Meniskö nää hommat joskus niinkö elokuvisa? No ei mee. Auton alla makkoillessa huomasin että vänkärin puolen etuvetarin suojapussi oli auttamatta päreinä. Eikun vaihtamaan siis. No yläpalleron kaksi kuusiokolo pulttia ei aukea (as usual) ja luonnollisesti myös kanta menee pyöreäksi kuin pääsiäismuna. Kokeiltu myös xzn:nällä. No alakauttahan sen onneksi sain irti, sitten ottamaan kallistuksen vakaajan tanko pois tieltä. Paitsi että sen tangon mutteri katkeaa varsineen päivineen. Noh aikani taiteiltua ja riehuttua sain vetarin pois sopukastaan, jätin sisemmän pään paikalleen (ei yksinkertaisesti enää jaksanu rueta tappeleen niitten pyöreitten pultinkantojen kanssa..) mutta nivel ei ihan äkkiseltään lähteny, siihen pitää vissiin "hellää rakkautta" antaa ihan kunnolla että irtoaa?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ulkonivelen kumia vaihdat? Siellä on sisällä sokka jota pitää avata kun irrottaa niveltä akselista.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
suosittelen tutustumaan läpivedettäviin vetarin kumeihin, vaihto sen jälkeen helppoa kun heinän teko kaupunkilaiselle.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tuli vaihdettua kumit paikalleen, otin helpomman kautta ja laitoin semmosen liimattavan yleismallin, katotaan miten kestää Ainakin tuo liima jämähti sekunneissa ja tuntu kestävän repimistä. Nyt pitää vaan tuo vakaajan tanko hitsata sieltä alhaalta, parempi nyt kuin maastossa Viivästyy tuo leiman yritys näitten takia mutta minkäs teet, turvallisuus ennen kaikkea.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Saas nähä mitä katsuri sanoo tuosta mun kötöstyksestä, Heebo ei sitte varottele niitä etukäteen että tämmöstä on tehty Jos töhris jottain mutaa tms niin näyttäs niinku ois ollu pitemmänki aikaa. Hitsasin siis pultin ja voitelin sen koriliimalla vielä extrana päälle, pitää lyyä se pusla ja hitokseen prikkoja niin jospa se siitä.
- Liitteet
-
- 20170418_200439.jpg (1.64 MiB) Katsottu 10287 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Saatiin jarrut tölökkiin, ei se vaatinukkaan ku koko järjestelmän uusimisen mutta perkele ny on! Kone käy, vaihteet pelaa ja jarrut kans, vissiin ne perusasiat on nyt reilassa. Jarrutasapainosta en tiedä ennenkuin leimalla yrittää... Vappuajoille mennään, vaikka puuhakilivillä prkl!
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Oisko tuohon käsijarrun säätöön vinkkejä? Pyöriltä vedetty pinkeiksi mutta kahva nousee kattoon asti vielä. Vissiin sieltä keskeltä pitää kiristellä lisää?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Pohjan alta kiristystä. Ainakin takavetoisissa. Kait seon sama cynkroissa.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tärkeintä tosiaan säätää ekaksi mekaanisesti palat niin lähelle rumpua kun saa, ja sitten vasta kiristellä säätöä vaijerista.
< 15kWh/100km
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ookkei, sitte ollaan oikeilla jäljillä
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tänään tuulilasin asennus ja jarrujen ilmaus naapurin liikkeessä, ite kun ilmattiin niin ei tullut riittävän jäykäksi. Ilmeisesti tekniikka kusee mulla siinä. Kävin jo eilen pikku testirundin ajamassa, ja unohdin vallan täysin miten sukkelasti tuo WBX liikuttaa tuota möhköä versus 1.6TD. Liikkeelle lähtö oli lähes avaruusraketin luokkaa!
Ja samalla tuo yksi ropleemi muistutti itsestään, eli vitullinen savutus, joko käy äärimmäisen rikkaalla tai polttaa öljyä. Semmosta sinistä ja oikeen bensiinille mukavasti tuoksuvaa savua. Olisiko tässä oulun seudulla ketään wbx/volkkari-seppää joka voisi tuohon ilmiöön tutustua ja kenties autella? Laittelen nyt jottain stp:n mönjää kehiin jos se pahimpia käryjä hillitsisi. Onneksi on 30v plakkarissa niin ei tartte päästöjä mitata
Ja samalla tuo yksi ropleemi muistutti itsestään, eli vitullinen savutus, joko käy äärimmäisen rikkaalla tai polttaa öljyä. Semmosta sinistä ja oikeen bensiinille mukavasti tuoksuvaa savua. Olisiko tässä oulun seudulla ketään wbx/volkkari-seppää joka voisi tuohon ilmiöön tutustua ja kenties autella? Laittelen nyt jottain stp:n mönjää kehiin jos se pahimpia käryjä hillitsisi. Onneksi on 30v plakkarissa niin ei tartte päästöjä mitata
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Katso että ruiskun lämpötila-anturi (se sininen) on ehjä ja näyttää myös oikeaa arvoa eculle asti (johto voi olla poikki matkalta). Jos se saa maata, niin on täydet "ryypyt" päällä koko ajan.
< 15kWh/100km
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Missäs kohtaan se ruiskun anturi on? Se mikä termarikotelossa on nii oli vissiin mittaristolle(kö) ja minkä värinen johto siihen kuuluisi mennä
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Nyt mennään ihan muistinvaraisella tiedolla. Molemmat on muistaakseni termarikotelossa. Mittaristolle menee 1-napainen lattaliitin ja sen vieressä on se sininen moottorinohjaimen lämpötilamittari (kaksinapainen liitin).
< 15kWh/100km
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Niinhän se taisi ollakin, sähköopista ehdot saaneena miten sen toimivuus tarkistetaan?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Mittarin voi tarkistaa tökkimällä yleismittarilla sen nastoja. Normaalissa juhannussäässä sen pitäisi näyttää 4500-5000ohm (n. 10C).
Kuumana n. 250-300ohm.
Liittimestä testataan ruskea/sininen johto yleismittarilla. Se menee suoraan kanteen ja lukema pitäisi olla 0 (tai sitten käyttää yleismittarin piippaus-toimintoa).
Toinen johto (vihreä) menee ecun napaan #2, liitin irti ecusta ja testataan vastaavalla tavalla johdon eheys.
Värit ja tiedot lunttasin tästä: http://syncrosport.com/info/wiring/VW_T ... -92_DJ.pdf
Kuumana n. 250-300ohm.
Liittimestä testataan ruskea/sininen johto yleismittarilla. Se menee suoraan kanteen ja lukema pitäisi olla 0 (tai sitten käyttää yleismittarin piippaus-toimintoa).
Toinen johto (vihreä) menee ecun napaan #2, liitin irti ecusta ja testataan vastaavalla tavalla johdon eheys.
Värit ja tiedot lunttasin tästä: http://syncrosport.com/info/wiring/VW_T ... -92_DJ.pdf
< 15kWh/100km
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Kysytääs ny vielä täältäki. Eli jarrut on ilmattu nyt kolmesti, kerran normaalisti, kerran korjaamolla ja vikan kerran nokka ilmassa. Jarrupoljin on edelleen löllö. Painejärjestelmästä sen verran että se pohjan painevaraajan takaiskuventtiili piti vaihtaa koska vanha oli jumissa. Jossain ehdotettiin että jarrukengät ovat liian löysällä, se voi olla koska käppärin saa vetää kattoon asti ennenku ottaa kiinni. Kokeilin kyllä käysä pohjassa polkea mutta ei vaikuttanut. Ideoita? Pääsylkkä paskana?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Joskus voi käydä niin että pääsylinteri ottaa nokkiinsa ilmausoperaatiosta, kun tiivisteet korkkaa kun käytetään normaali rajan ulkopuolelta tms.. Edellyttää kyllä varmaan aika ruostunutta sylinteriä.
Mutta jos takakengät ovat kaukana, niin jarruja ei saa hyväksi. Eli kenkien säätö rummun paikallaan ollessa niin että ei pyöri, ja siitä sen verran takaisin että pyörii, eli varmaan kierros maks.
Mutta jos takakengät ovat kaukana, niin jarruja ei saa hyväksi. Eli kenkien säätö rummun paikallaan ollessa niin että ei pyöri, ja siitä sen verran takaisin että pyörii, eli varmaan kierros maks.
< 15kWh/100km