Syncron välitykset
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Syncron välitykset
Kuinka iso homma on muuttaa G-vaihteen välitystä tiheämmäksi?
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tämä menee kyllä ihan OT, mutta suokaan jokavetoiset anteeksi. Asiassa on aasinsilta kuitenkin jotenkin lainaukseenT3Syncro kirjoitti:Kuinka iso homma on muuttaa G-vaihteen välitystä tiheämmäksi?
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16
-Kuinka iso homma on muuttaa 2WD pakin välitystä tiheämmäksi?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Perät vaihtaen onnistuu, ei onnistu pelkän G:n vaihtaminen tiheämpään. Olikos sulla 5,43 vai 5,83 perät nyt?T3Syncro kirjoitti:Kuinka iso homma on muuttaa G-vaihteen välitystä tiheämmäksi?
Itsellä ainakin sen välitys rajoittaa halua rengaskoon kasvattamiseen paljoakaan nykyisestä 205R16
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Neljä vaihtoehtoa:
6.17 perävälitys lienee helpoin toteuttaa ($2500 osista)
Teetät napavälitykset seikel tyyliin jolloin kaikkien vaihteiden välitys tippuu
Teetät vaihdelaatikkoon uuden "etukuoren" ja säädät jonkin verran rattaiden ja akseleiden kanssa ja lisäilet apuakseleita. G-välitys lyhenee.
Teetät jakolaatikosta tai keksit jollain muulla tavalla kytkettävän alennusvaihteen.
Fiksuinta olisi toteuttaa kaikki neljä.
6.17 perävälitys lienee helpoin toteuttaa ($2500 osista)
Teetät napavälitykset seikel tyyliin jolloin kaikkien vaihteiden välitys tippuu
Teetät vaihdelaatikkoon uuden "etukuoren" ja säädät jonkin verran rattaiden ja akseleiden kanssa ja lisäilet apuakseleita. G-välitys lyhenee.
Teetät jakolaatikosta tai keksit jollain muulla tavalla kytkettävän alennusvaihteen.
Fiksuinta olisi toteuttaa kaikki neljä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Syncron vaihdelaatikko. Siinä on lyhyempi pakkivälitys. Samalla saat G-vaihteen ja kytkettävän tasauspyörästön lukon.vesku kirjoitti:Tämä menee kyllä ihan OT, mutta suokaan jokavetoiset anteeksi. Asiassa on aasinsilta kuitenkin jotenkin lainaukseen
-Kuinka iso homma on muuttaa 2WD pakin välitystä tiheämmäksi?
Pakkirattaita ei kai voi suoraan vaihtaa, eli perävälityksen tihentäminen ja 5-vaihteen (tai 4:sen) rattaiden pidentämisellä saa ajokierrokset tippumaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mun suosikki olis silti naittaa momentinmuunnin sinne väliin (esim 911 sportomatic). Sehän käytännössä tuplais välityksen tuolla vaihteella. Ja tuo saattaa olla kaikista helpoiten toteuttavissa, nuo muut rupee vaatimaan vähän turhaan pelimerkkejä
< 15kWh/100km
Re: Syncron välitykset
Jooh, silloin ei tarvitsisi kuluttaa kytkintäkään.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron välitykset
Taidan toistaiseksi tyytyä "maltillisen" kokoisiin renkaisiin.
Re: Syncron välitykset
Momentinmuunnin olis kyllä ihan loistava systeemi... tosin senkin toteuttaminen ei nyt ihan bolt-on homma ole
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron välitykset
Tänään kuuli paljon ASIAA vaihdelaatikoista ja välityksistä mieheltä, joka mitä ilmeisimmin on perillä asista kuin gurut Intian sydeemeistä.
Re: Syncron välitykset
Mihinkäs ratkaisuun siis päädyit?T3Syncro kirjoitti:Tänään kuuli paljon ASIAA vaihdelaatikoista ja välityksistä mieheltä, joka mitä ilmeisimmin on perillä asista kuin gurut Intian sydeemeistä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron välitykset
Tuplajakoaskit momentin muuntimella ja napoihin alennusvaihteet