1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Hansussa on aika tarkkaan 3000rpm satasen vauhdissa ja sama pitäis sullakin olla, jos ei bensan laatikko sattunut. 0,70 nelosta sitten vaan seuraavaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Muistaakseni 100 kmh (todellista gps nopeutta) vaati 3200 kierrosta. Raadossa 235/75/15 minirenkaat, Hansussa isommat?TT| kirjoitti:Hansussa on aika tarkkaan 3000rpm satasen vauhdissa ja sama pitäis sullakin olla, jos ei bensan laatikko sattunut. 0,70 nelosta sitten vaan seuraavaksi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Ehdotan VWaihtokauppaa. Musta mieluiten, mutta muutkin käy, saahan ne maalattua mustaksivville kirjoitti:AT5nok kirjoitti:vville kirjoitti:6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.
Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
Varastosaldoexcel näyttää yhtä ehjää ruskeata veiviä, jos et ole vielä saanut mistään "takuuna" tai muuten.
Juu ei ole kahvaa hankittu. Hienoa että löytyy, maksetaanko käteisellä vai tahdotko harmaan vaihdossa?
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Tarkistettu, 100kmh_todellista_nopeutta = 3400rpm.vville kirjoitti:Muistaakseni 100 kmh (todellista gps nopeutta) vaati 3200 kierrosta. Raadossa 235/75/15 minirenkaat, Hansussa isommat?TT| kirjoitti:Hansussa on aika tarkkaan 3000rpm satasen vauhdissa ja sama pitäis sullakin olla, jos ei bensan laatikko sattunut. 0,70 nelosta sitten vaan seuraavaksi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
225/75-16 renkaat, eli hyvin lähelle saman kokonen. Sulla on vaan ilmeisesti bensan laatikko kun noin huutaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Jos olisi vorssalainen laatikko niin saattaisin epäillä sisuskalujen vaihtoa tahi muuta vilppiä , mutta ihan samanlailla huutaa tän Loviisalaisen JX:n 5.43 laatikon kanssa.TT| kirjoitti:225/75-16 renkaat, eli hyvin lähelle saman kokonen. Sulla on vaan ilmeisesti bensan laatikko kun noin huutaa.
Puhukkonää volkkarin mittarin nopeuksista vaiko todellisista nopeuksista?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Todellisista, jotka on hyvin lähelle mittarin näyttämiä. Ei nuo sinun kierrokset ole mahdollisia ilman 0,85 nelosta, katso itse kun et usko http://www.syncro.ca/tiresize/
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Laatikkohan taisi tulla Jamilta ja olisiko siitä vihreästä Westystä, joka oli alunperin WBX?
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Käsitin että laatikko on mustasta JX syncrosta. Voihan pyllynreikä jos se on alunperin bensaloota ja kyllähän kierrokset siihen viittaakin.AT5nok kirjoitti:Laatikkohan taisi tulla Jamilta ja olisiko siitä vihreästä Westystä, joka oli alunperin WBX?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Hommaat vaan hirveet subbeswuffelit sinne.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Juu tai peltorit päähän ja gaasu pohjaan. Ilmankos tuntui kovin huutavalta, luulin että kuvittelin vain teinarin jälkeen.Hanttapuli kirjoitti:Hommaat vaan hirveet subbeswuffelit sinne.
Ihanaa tää tölökkiharrastus! Eiköstä vain?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Vahvistui sitten tämäkin kun ihan itse tarkistin. 6PA eli bensan 5.43, ilmankos raato huutaa kuin syötävä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
No sen nelosenhan sinne vaihtaa kohtuu vaivalla, puhelu Lempäälään vaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
WBX se mustakin oli alunperin.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Mulla on 5,43 johon vaihdettu 0,74 nelonen (ja alla kutakuinkin vakio halkasijaiset 16" kumit). Tuntuu jotta matkavauhteihin tuo nelonen oikein passeli eli ajelee 90-100 gps nopeuksia ilman tunnetta että mäntä tulee kurkkimaan lohkosta ulos. Toisaalta jos peräkärry perässä ja vähän hitaanpi mäkinen osuus jotta ajaa luokkaa 65-75 vauhtia niin ei ole oikein mitään vaihdetta jolla hyvä mennä. Siis olisi kyllä mainio jos kolmonenkin olisi pikkasen pidemmäksi välitetty. Toki TDI jaksaa vääntää kyllä noissakin vauhdeissa nelosella mutta jotenkin tuntuu jotta rikkoo paikat jos oikein vedättää ja jyristelee.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Syncrossa vaihteisto on kyllä onkelmallinen, 1 ja 2 on melko samanmoisia ja kolmoselle sitten melkoinen hyppäys. 3 ja 4 muodostaa sitten uuden parin. Tuommoinen 0.74 tarkottaisi omassa laskurin mukaan 2905 kierrosta satkun vauhdissa, mikä olisi noin 450 kierrosta vähemmän kuin nykyisen bensalootan kanssa. Ehkäpä se 0.70 olisi kuitenkin järkevin lieveilmiöineen Senkin kanssa tulee kierroksia 2748 satkun vauhdissa.Roiala kirjoitti:Mulla on 5,43 johon vaihdettu 0,74 nelonen (ja alla kutakuinkin vakio halkasijaiset 16" kumit). Tuntuu jotta matkavauhteihin tuo nelonen oikein passeli eli ajelee 90-100 gps nopeuksia ilman tunnetta että mäntä tulee kurkkimaan lohkosta ulos. Toisaalta jos peräkärry perässä ja vähän hitaanpi mäkinen osuus jotta ajaa luokkaa 65-75 vauhtia niin ei ole oikein mitään vaihdetta jolla hyvä mennä. Siis olisi kyllä mainio jos kolmonenkin olisi pikkasen pidemmäksi välitetty. Toki TDI jaksaa vääntää kyllä noissakin vauhdeissa nelosella mutta jotenkin tuntuu jotta rikkoo paikat jos oikein vedättää ja jyristelee.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
mutta mikä on 65 nopeudessa kierrokset ja toisaalta kolmosella vastaavasti samassa nopeudessa. Ja minulla ei mitään ongelmia jos ei (isoa) kärryä perässä.
Alle 2000 jos menee paljon niin alkaa jyristelee.
Alle 2000 jos menee paljon niin alkaa jyristelee.
Viimeksi muokannut Roiala, 22.08.2016 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
0.70 minun renkailla tekisi 2061 kierrosta 75kmh vauhdissa, nyt raadossa kierroksia on 2502 verran samassa vauhdissa. Kolmosen kierroksista en tiedä. Kärryhommat on mulla hyvinkin harvinaisia ja kolmosella jyrättäisiin tuolloin kyllä alle 80kmh vauhdit. Eihän tuo oma tdi väännä mitään alakierroksilla jos muutenkaan.Roiala kirjoitti:mutta mikä on 75 nopeudessa kierrokset ja toisaalta kolmosella vastaavasti samassa nopeudessa. Ja minulla ei mitään ongelmia jos ei (isoa) kärryä perässä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Mulla siis 84,6Km/h (GPS) on 2574 rpm hieman normia pienemmillä talvikumeilla. (215/70-16)
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Raato nyt laskurin mukaan 2836/85kmh, 235/75/15 rinkuloilla.Roiala kirjoitti:Mulla siis 84,6Km/h (GPS) on 2574 rpm hieman normia pienemmillä talvikumeilla. (215/70-16)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.