Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Se se vain saattas löytyäkki ko haeskellee tuolta laatikoista, mutta kannattaako vanhaa öljypumppua panna hyvin tehtyyn konneeseen?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Oho, näköjään sormet ja ajatus ei ollut syncronoituna. Öljypohjaa siis tarkoitin. Semmoista tuskin löytyy enää Väiskiltä kun yhden olen jo vienyt.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Tdi kone alkaa olla hyvällä mallilla. Muutamia osia pitäisi vielä tilata ja asentaa.
Lukollinen etuperä odottaa kans asennusta. Lukkonupin, alipaineletkut ja valonvilkuttaja kellon+piirilevyn jo laittelin paikoilleen.
Lukollinen etuperä odottaa kans asennusta. Lukkonupin, alipaineletkut ja valonvilkuttaja kellon+piirilevyn jo laittelin paikoilleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Kone vieläkin vaiheessa..
Kattotelineen hitsailin.
Renkaat on jälleen erilaiset.
Ja lokarilevikkeitä mallailin paikoilleen.
Kattotelineen hitsailin.
Renkaat on jälleen erilaiset.
Ja lokarilevikkeitä mallailin paikoilleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Mistä hommasit levikkeet? Ovatko 16" mallin vai 14" tarkoitetut?
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Edessä ns. postipate malliset, eli 14" tarkoitetut.
Takana 16" orkkis kaaret.
Nuo tuli yhden auton matkassa. Ostin sen auton pelkästään nuiden kaarien takia
Takana 16" orkkis kaaret.
Nuo tuli yhden auton matkassa. Ostin sen auton pelkästään nuiden kaarien takia
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Siinä ois nyt asennusvalmis 1,9 m-tdi.
Speksit:
~400000 ajettu AHU
LR ruiskupumppu
AFN suuttimet
KKK K24 turbo
Pajeron välijäähy
Speksit:
~400000 ajettu AHU
LR ruiskupumppu
AFN suuttimet
KKK K24 turbo
Pajeron välijäähy
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Näin se homma etenee!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Nyt viimein on moottori päivitetty tässäkin tölkissä tdi:ksi.
Asennus meni suht kivuttomasti. Pumpun ajoitusta pähkäillessä meni järki, mutta onneksi oiva harrastajayhteisö antoi vinkkiä mitä kannattaa vielä kokeilla.
Nyt pumppu laitettu korvakuulolla, täytyy vielä kellottaa.
Ahtoja tarvitaan myös lisää, mustaa savua ei niinkään
Vaikka säädöt on vielä päin seiniä niin eipä kaduta pätkääkään että aloin tähän työhön. Ne väännöt <3
Syöttöpumpun takapäästä tihkuu dieseliä, se täytyy tutkia.
Ohjaustehostimelle täytyy teetättää letkut.
Sittenpä ei muuta kuin kovaa ajoa.
Muutama kuvakin toteutuksesta.
Asennus meni suht kivuttomasti. Pumpun ajoitusta pähkäillessä meni järki, mutta onneksi oiva harrastajayhteisö antoi vinkkiä mitä kannattaa vielä kokeilla.
Nyt pumppu laitettu korvakuulolla, täytyy vielä kellottaa.
Ahtoja tarvitaan myös lisää, mustaa savua ei niinkään
Vaikka säädöt on vielä päin seiniä niin eipä kaduta pätkääkään että aloin tähän työhön. Ne väännöt <3
Syöttöpumpun takapäästä tihkuu dieseliä, se täytyy tutkia.
Ohjaustehostimelle täytyy teetättää letkut.
Sittenpä ei muuta kuin kovaa ajoa.
Muutama kuvakin toteutuksesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Eiköhän tämän voi nyt julistaa valmiiksi tälle kesälle.
Paljon on vielä suunnitelmia hautumassa tulevaisuuteen, mutta pitää keretä hiukan ajamaankin. Jatketaan rakentelua seuraavana keväänä.
Koneen säätöihin saattaminen oli pitempi rasti mutta kun jaksoi vaan ajatuksen kanssa ja usean koeajokerran jälkeen taas miettiä niin kyllä sieltä kaikki lastentaudit tuli karsittua. Nyt pelaa minulle riittävästi.
Nyt kun vwääntöä tuli ripaus lisää niin rengaspuolta tuli jälleen päivitettyä. 245/75r16 semikarkeat gummit. Mukavan hiljaiset mutikoiden jälkeen.
Samalla tuli rekkamiesmallin lt peilit ruuvattua paikoilleen, kiitos niistä vielä Hanttapulille!
Nyt ei muutako kovaa ajoa!
Ps. Jos foorumilaisia on kesälomareissujansa suuntaamassa inarin suuntaan niin kahvipannu lämpeää aina lyhyellä varoitusajalla.
Paljon on vielä suunnitelmia hautumassa tulevaisuuteen, mutta pitää keretä hiukan ajamaankin. Jatketaan rakentelua seuraavana keväänä.
Koneen säätöihin saattaminen oli pitempi rasti mutta kun jaksoi vaan ajatuksen kanssa ja usean koeajokerran jälkeen taas miettiä niin kyllä sieltä kaikki lastentaudit tuli karsittua. Nyt pelaa minulle riittävästi.
Nyt kun vwääntöä tuli ripaus lisää niin rengaspuolta tuli jälleen päivitettyä. 245/75r16 semikarkeat gummit. Mukavan hiljaiset mutikoiden jälkeen.
Samalla tuli rekkamiesmallin lt peilit ruuvattua paikoilleen, kiitos niistä vielä Hanttapulille!
Nyt ei muutako kovaa ajoa!
Ps. Jos foorumilaisia on kesälomareissujansa suuntaamassa inarin suuntaan niin kahvipannu lämpeää aina lyhyellä varoitusajalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Kun TDI:n saa toimimaan, ei voi mitenkään tulla ikävä AAZ.aa
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Päivitetään tännekkin jotain.
Eipä oikeastaan paljon kerrottavaa ku ramppa kalkattaa siihen malliin että ei tartte ku dieselliä lorotella tankkiin ja painaa naama virneessä pitkin kairoja.
N. 5000km TDI:llä takana. Syöttöpumpun nestepään o-renkas ainoa jonka tarvinnut vaihtaa koneen vaihdon jälkeen.
Kulutus aikalailla 10l / 100km. Ja mie en aja nätisti
Eipä oikeastaan paljon kerrottavaa ku ramppa kalkattaa siihen malliin että ei tartte ku dieselliä lorotella tankkiin ja painaa naama virneessä pitkin kairoja.
N. 5000km TDI:llä takana. Syöttöpumpun nestepään o-renkas ainoa jonka tarvinnut vaihtaa koneen vaihdon jälkeen.
Kulutus aikalailla 10l / 100km. Ja mie en aja nätisti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Siinä just kympin huonommalla puolella minullakin Simon kulutus pyörii kaupunkiajossa, kun jalkaa ei saa kevyeksi.
Maantiellä pääsee alle 10 l/ 100 Km
Maantiellä pääsee alle 10 l/ 100 Km
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Kevät koittanut pohjoiseenkin ja jotain tullut touhuttua autonkin kanssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Onneksi olkoon!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
No nyt niitä lupaamiani kuvia matkailuvarastuksesta. Tämähän ei ole tehty näyttelyihin vaan puhtaasti käyttöön. Jahtikausi alkaa piakkoin ja eiköhän se parikymmentä yötä tule vietettyä tölkissä.
Kuvissa kommentteja.
Kuvissa kommentteja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jouni, 12.08.2017 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Erittäin käytännöllisen oloinen, ja omaan makuun hyvin tyhjää lattiatilaa edelleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!