Henkan tölkkejä.
Henkan tölkkejä.
Terrve!
Suht tuore nimi foorumilla niin lienee reilua vähän esittäytyä
Kirjoittelen tähän alkuun mitä on tullut tehtyä ja varmasti jatkossa sitten kaikesta mitä tulee eteen. Tykkään höystää viestejä kuvilla, niistä selviää paljon enemmän!
Yritän olla selkeä, toivottavasti niitä kuvia ei nyt ole liikaa. Paljon on tehty ja tämä sininen on se ns. käyttistölkki näin kesäisin.
Harrastus siis starttasi 2014 keväällä. -90 mallin caravelle tuli hankittua ja ihan vakiokuntoinen eikä takapenkkejä. Asentaja itse on tasan vuoden tätä yksilöä nuorempi.
Pieniä ulkonäkömuutoksia tuli tehtyä, ta technix alusta, jousilautasten nosto, puskurit ja pelit maston rubbercomp kumimaalilla.
Myös puinen kattoteline ja rs4 kopio aluvanteet eksyivät autoon.
Laminaattikin sinne on eksynyt
Pieniä tekniikkamurheita lukuunottamatta ensimmäinen 6tkm kestävä tölkkikesä meni hyvin. Turbo sanoi syksyllä itsensä varsin näyttävästi irti joten se piti uusia.
Viimetalvena iski aivan järjetön vannekuume ja lukuisten unettomien öiden jälkeen päädyinkin omaa silmää eniten miellyttäviin:
Liukuoven saranatappia luonnollisesti pidennetty. Eihän sitä aukeamis ongelmaa tullut tajuttua ennenkuin uuteen vanteeseen ensimmäisen kerran riuhtaisin liukuoven takakulman
Viimekesänä meni kohtuuttoman monta rengasta pilalle väärien pyöränkulmien vuoksi, joten tilasin brickwerksiltä palikat millä tilanne korjaantui jo sellaisenaan aika hyväksi
Matkustusmukavuutta yritin nostaa AAP laatikolla, elikkä sillä 2.1wbx 5 vaihteisella. Kyllähän se kieltämättä vähän pienemmillä kierroksilla kulkee ja ei mielestäni ollenkaan voimaton!
Tämä laatikkohan on siis täysin samoilla vaihdevälityksillä kuin tuo alkuperäinenkin mutta perävälitys antaa vähän enemmän vauhtia.
Tälläisenä sitä voi sitten bongailla tampereen alueella. Saa tulla jutustelemaan jos näkee!
Pitänee vielä tämän auton alkupostaukseen liittää asentajan viimeisin syntymäpäivälahja. Moniko meistä saa kauniimmalta osapuolelta tälläisen hyväksynnän harrastukselle
Suht tuore nimi foorumilla niin lienee reilua vähän esittäytyä
Kirjoittelen tähän alkuun mitä on tullut tehtyä ja varmasti jatkossa sitten kaikesta mitä tulee eteen. Tykkään höystää viestejä kuvilla, niistä selviää paljon enemmän!
Yritän olla selkeä, toivottavasti niitä kuvia ei nyt ole liikaa. Paljon on tehty ja tämä sininen on se ns. käyttistölkki näin kesäisin.
Harrastus siis starttasi 2014 keväällä. -90 mallin caravelle tuli hankittua ja ihan vakiokuntoinen eikä takapenkkejä. Asentaja itse on tasan vuoden tätä yksilöä nuorempi.
Pieniä ulkonäkömuutoksia tuli tehtyä, ta technix alusta, jousilautasten nosto, puskurit ja pelit maston rubbercomp kumimaalilla.
Myös puinen kattoteline ja rs4 kopio aluvanteet eksyivät autoon.
Laminaattikin sinne on eksynyt
Pieniä tekniikkamurheita lukuunottamatta ensimmäinen 6tkm kestävä tölkkikesä meni hyvin. Turbo sanoi syksyllä itsensä varsin näyttävästi irti joten se piti uusia.
Viimetalvena iski aivan järjetön vannekuume ja lukuisten unettomien öiden jälkeen päädyinkin omaa silmää eniten miellyttäviin:
Liukuoven saranatappia luonnollisesti pidennetty. Eihän sitä aukeamis ongelmaa tullut tajuttua ennenkuin uuteen vanteeseen ensimmäisen kerran riuhtaisin liukuoven takakulman
Viimekesänä meni kohtuuttoman monta rengasta pilalle väärien pyöränkulmien vuoksi, joten tilasin brickwerksiltä palikat millä tilanne korjaantui jo sellaisenaan aika hyväksi
Matkustusmukavuutta yritin nostaa AAP laatikolla, elikkä sillä 2.1wbx 5 vaihteisella. Kyllähän se kieltämättä vähän pienemmillä kierroksilla kulkee ja ei mielestäni ollenkaan voimaton!
Tämä laatikkohan on siis täysin samoilla vaihdevälityksillä kuin tuo alkuperäinenkin mutta perävälitys antaa vähän enemmän vauhtia.
Tälläisenä sitä voi sitten bongailla tampereen alueella. Saa tulla jutustelemaan jos näkee!
Pitänee vielä tämän auton alkupostaukseen liittää asentajan viimeisin syntymäpäivälahja. Moniko meistä saa kauniimmalta osapuolelta tälläisen hyväksynnän harrastukselle
Re: Henkan tölkkejä.
Sitten tämä homma vähän levähti käsiin.
Ensin piti hankkia varaosaumppari (paperiton) jx tekniikalla ja 4v askilla. Yllättävän kovapeltinen.
Sitten täältä foorumilta bongattu poliisi caravelle jonka mukana oli wbx moottori ja volvon vinokone mikä on kaiketi ollutkin jo tölkissä.
Tämän rosvoja nähneen kohtalo on vielä vähän auki.
Mutta sitten seuraavana viikonloppuna tein pahan virheen ja lähdin ystävälle seuraksi hakemaan doppelia. Ja siitähän se kuume sitten alkoi...
Oma piti saada ja heti seuraavana viikonloppuna oli trailerille taas käyttöä.
Ja niinhän siinä kävi että pihaan tuli ilmeisesti vesilaitoiksen vanha doppeli, 1,6d joka liikkuu ja toimii hienosti mutta korissa on tekemistä.
Tähän on mahdollisesti tarkoitus siirtää tuo poliisi caravellen sisusta. Kun en nimittäin doppelin mukana saanut edes alkuperäisiä penkkejä.
Ensin piti hankkia varaosaumppari (paperiton) jx tekniikalla ja 4v askilla. Yllättävän kovapeltinen.
Sitten täältä foorumilta bongattu poliisi caravelle jonka mukana oli wbx moottori ja volvon vinokone mikä on kaiketi ollutkin jo tölkissä.
Tämän rosvoja nähneen kohtalo on vielä vähän auki.
Mutta sitten seuraavana viikonloppuna tein pahan virheen ja lähdin ystävälle seuraksi hakemaan doppelia. Ja siitähän se kuume sitten alkoi...
Oma piti saada ja heti seuraavana viikonloppuna oli trailerille taas käyttöä.
Ja niinhän siinä kävi että pihaan tuli ilmeisesti vesilaitoiksen vanha doppeli, 1,6d joka liikkuu ja toimii hienosti mutta korissa on tekemistä.
Tähän on mahdollisesti tarkoitus siirtää tuo poliisi caravellen sisusta. Kun en nimittäin doppelin mukana saanut edes alkuperäisiä penkkejä.
Re: Henkan tölkkejä.
Doppelia on aloiteltu jonkin verran, en pidä tällä mitään ihmeellistä kiirettä mutta aika paljon enemmän sitä tekemistä lopulta löytyi kun mitä myyjä antoi ymmärtää.
Outoa että leima on mennyt syksyllä vanhaksi ja näin on päässyt hapertumaan.
Hanttimiehen puolelta näkee lattiasta vielä läpi mutta kuskinpuolta on tullut tuherrettua, onneksi on tuo umppari mistä voi surutta ottaa (yllättävän) ehjää peltiä!
Jollain oli mennyt motonetissa hitsilanka ja popniitti hyllyt sekaisin
Aika paljon pehmeää löytyi piilossa olevista paikoista mutta tälläkohtaa ollaan nyt menossa! Visio autosta on aika hyvä ja tästä tulee vähän erilainen. Matala tietenkin
Outoa että leima on mennyt syksyllä vanhaksi ja näin on päässyt hapertumaan.
Hanttimiehen puolelta näkee lattiasta vielä läpi mutta kuskinpuolta on tullut tuherrettua, onneksi on tuo umppari mistä voi surutta ottaa (yllättävän) ehjää peltiä!
Jollain oli mennyt motonetissa hitsilanka ja popniitti hyllyt sekaisin
Aika paljon pehmeää löytyi piilossa olevista paikoista mutta tälläkohtaa ollaan nyt menossa! Visio autosta on aika hyvä ja tästä tulee vähän erilainen. Matala tietenkin
Re: Henkan tölkkejä.
Loistavaa duunia täytyy myöntää että tölkin ostokuumetta vastaan voi tapella mutta harvoin sen voittaa !
Home is where you park it.
Re: Henkan tölkkejä.
Hienolla salamastartilla harrastus käyntiin!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Henkan tölkkejä.
Tervetuloa minunkin puolesta!
Suunnilleen tuolleen se taitaa lähteä yleensä liikenteeseen, alkaa Tölkkejä monistumaan urakalla!
Ja se täytyy sanoa että on kyllä tekemisen meininki!!
Mike
Suunnilleen tuolleen se taitaa lähteä yleensä liikenteeseen, alkaa Tölkkejä monistumaan urakalla!
Ja se täytyy sanoa että on kyllä tekemisen meininki!!
Mike
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Henkan tölkkejä.
Kiitoksia
Tuosta käyttö caravellesta oli tosiaan enemmänkin ja tarkempaa juttua eräällä toisella foorumilla mutta täällä tuntuu olevan kymmeniä aktiivisia käyttäjiä toisin kuin siellä, niin luulen että täällä saa keskustelua paremmin aikaan oman ja muiden projektien parissa!
Torstaina olisi lähtö erään toisen caravellen ja neljän miehen kera ruotsin mantorppiin gatebil festivaaleille. Viimekesänä tulikin käytyä samoilla autoilla norjassa asti, nyt matkaa ei ihan niin paljoa.
Mutta tottakai tässä viimehetkillä nyt pitää keksiä millä takapuskurin laittaa kiinni kun mokoma meni putoamaan! Jännä että tuolta on mennyt ihan puhki ja kaikki rikki kun auto muuten on tosi hyvä pelleiltään
Onhan se tietysti kiva laittaa nyt kotona kiinni eikä siellä laivassa...
Tuosta käyttö caravellesta oli tosiaan enemmänkin ja tarkempaa juttua eräällä toisella foorumilla mutta täällä tuntuu olevan kymmeniä aktiivisia käyttäjiä toisin kuin siellä, niin luulen että täällä saa keskustelua paremmin aikaan oman ja muiden projektien parissa!
Torstaina olisi lähtö erään toisen caravellen ja neljän miehen kera ruotsin mantorppiin gatebil festivaaleille. Viimekesänä tulikin käytyä samoilla autoilla norjassa asti, nyt matkaa ei ihan niin paljoa.
Mutta tottakai tässä viimehetkillä nyt pitää keksiä millä takapuskurin laittaa kiinni kun mokoma meni putoamaan! Jännä että tuolta on mennyt ihan puhki ja kaikki rikki kun auto muuten on tosi hyvä pelleiltään
Onhan se tietysti kiva laittaa nyt kotona kiinni eikä siellä laivassa...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Henkan tölkkejä.
Tervetuloa foorumille kokonaisen tölkkipesueen kanssa.
Nämä ovat laumasieluja, yhden kun hukkaa pois, niin heti on pari tulossa tilalle
Hyvin huomattu...
Nämä ovat laumasieluja, yhden kun hukkaa pois, niin heti on pari tulossa tilalle
Hemu kirjoitti:Tuosta käyttö caravellesta oli tosiaan enemmänkin ja tarkempaa juttua eräällä toisella foorumilla mutta täällä tuntuu olevan kymmeniä aktiivisia käyttäjiä toisin kuin siellä, niin luulen että täällä saa keskustelua paremmin aikaan oman ja muiden projektien parissa!
Hyvin huomattu...
Re: Henkan tölkkejä.
Vaihda ehjä kouku jostain toisesta tilalle, tai sitten ne alkuperäiset puskurin kiinnikkeet. Voi olla aika turha alkaa tuohon kiinnittelemään enää mitään.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Tullut kesän mittaan puuhattua jotain tölkkeihin liittyvää niin kai tännekkin voi vähän kirjoittaa
Tosiaan caravellen takapuskuri meni osin sikaflexillä ja hitsaamalla takaisin paikalleen. Gatebil reissu tuli tölkeillä heitettyä ja kumpikin laite pelitti kuin unelma
Kelikin oli mitä mainioin, majoituksesta puhumattakaan! Oli siellä taas laitetta radalla ihan jokaiseen makuun, joka euron arvoinen reissu jos autot vähääkään kiinnostaa!
Muuten tullut kilometrejä caravelleen kesän mittaan ihan hyvin, doppeli saanut odotella. Se olkoon ensitalven projekti.
Tarkoitus ajaa sillä sitten ensi kesänä ja caravelle saa huilata.
Aina välillä tullut mieleen kuinka huonot nuo doppelin takimmaiset tukivarret oikein ovat, joku yrittänyt niitä massata / maalata joskus.
Reikää tarjolla jo heti auton vierellä seistessä.
Mietin että vaikken autoa hitsaakkaan nyt niin eikös se etene jos valmistelen yhdet tukivarret jarruineen valmiiksi, saa sitten vaan vaihtaa paikalleen.
Siispä umpparin alle shoppailemaan:
Ja sieltähän tuli kaksi lähes priimakuntoista tukivartta vaikka auto seissyt lähemmäs 10 vuotta
En löytänyt niistä ollenkaan hitsattavaa, joten kunnon putsaus ja ruosteenestopohjamaali sisälle. Hammerite ulkopuolelle. Uudet puslat täytyy käydä prässäämässä paikalleen.
Irrotin tukivarsista nuo jousien alatuet. Niiden alle oli jo muodostunut vaikka mitä. En tiedä laitanko niitä takaisin. Caravellessa kuunnellut raapimista jo kaksi kesää, joten mietinnässä on josko doppelissa ei olisikaan rautajousia...
matalahan siitä kuitenkin tulee
Umppariin oli myös ilmeisesti tehty jarruremppa taakse juuri ennenkuin on jäänyt edelliseltä omistajalta seisomaan. Lähes kaikki takajarrujen sisuskalut uutta vastaavia.
Tullut sitten samalla valmisteltua doppelin tekniikkaa.
Elikkäs tallissa nököttää tälläinen:
Kuten kuvasta näkyy niin se todellakin on ollut ruotsissa tölkissä jo aiemmin vesiletkut, moottorin kannake ja pakoputki on modattu peräluukkuun sopiviksi.
Lapussakin lukee hauskasti:
Tässä on siis volvon vauhtipyörään sovitettuna volkkarin starttikehä, kytkinasetelma ja tietysti levy. Sitten on välilaippa volvon ja wbx kytkinkopan väliin.
Volvolaiseen vaihdettiin uusi jakohihna ja muuten huollettiin. Vaihteistoon pistin kytkinkopan ja musta siisti hammerite muutamaan osaseen.
Doppelissa saattaa olla (on!) hitsattavaa ennen volvon asennusta, joten täytyisi jossain välissa kaivaa tuo cs sieltä pois ja valmistella auton pää tekniikanvaihtoon.
Tietääkö muuten joku täytyykö koko vaihdelinja vaihtaa kun 4 vaihteisesta siirtyy 5 vaihteiseen? Multa löytyy myös 5 vaihteisen keppi ja kaikki mutta en vaihda sitä jos tuo doppelin oma 4-v riittää.
Tosiaan caravellen takapuskuri meni osin sikaflexillä ja hitsaamalla takaisin paikalleen. Gatebil reissu tuli tölkeillä heitettyä ja kumpikin laite pelitti kuin unelma
Kelikin oli mitä mainioin, majoituksesta puhumattakaan! Oli siellä taas laitetta radalla ihan jokaiseen makuun, joka euron arvoinen reissu jos autot vähääkään kiinnostaa!
Muuten tullut kilometrejä caravelleen kesän mittaan ihan hyvin, doppeli saanut odotella. Se olkoon ensitalven projekti.
Tarkoitus ajaa sillä sitten ensi kesänä ja caravelle saa huilata.
Aina välillä tullut mieleen kuinka huonot nuo doppelin takimmaiset tukivarret oikein ovat, joku yrittänyt niitä massata / maalata joskus.
Reikää tarjolla jo heti auton vierellä seistessä.
Mietin että vaikken autoa hitsaakkaan nyt niin eikös se etene jos valmistelen yhdet tukivarret jarruineen valmiiksi, saa sitten vaan vaihtaa paikalleen.
Siispä umpparin alle shoppailemaan:
Ja sieltähän tuli kaksi lähes priimakuntoista tukivartta vaikka auto seissyt lähemmäs 10 vuotta
En löytänyt niistä ollenkaan hitsattavaa, joten kunnon putsaus ja ruosteenestopohjamaali sisälle. Hammerite ulkopuolelle. Uudet puslat täytyy käydä prässäämässä paikalleen.
Irrotin tukivarsista nuo jousien alatuet. Niiden alle oli jo muodostunut vaikka mitä. En tiedä laitanko niitä takaisin. Caravellessa kuunnellut raapimista jo kaksi kesää, joten mietinnässä on josko doppelissa ei olisikaan rautajousia...
matalahan siitä kuitenkin tulee
Umppariin oli myös ilmeisesti tehty jarruremppa taakse juuri ennenkuin on jäänyt edelliseltä omistajalta seisomaan. Lähes kaikki takajarrujen sisuskalut uutta vastaavia.
Tullut sitten samalla valmisteltua doppelin tekniikkaa.
Elikkäs tallissa nököttää tälläinen:
Kuten kuvasta näkyy niin se todellakin on ollut ruotsissa tölkissä jo aiemmin vesiletkut, moottorin kannake ja pakoputki on modattu peräluukkuun sopiviksi.
Lapussakin lukee hauskasti:
Tässä on siis volvon vauhtipyörään sovitettuna volkkarin starttikehä, kytkinasetelma ja tietysti levy. Sitten on välilaippa volvon ja wbx kytkinkopan väliin.
Volvolaiseen vaihdettiin uusi jakohihna ja muuten huollettiin. Vaihteistoon pistin kytkinkopan ja musta siisti hammerite muutamaan osaseen.
Doppelissa saattaa olla (on!) hitsattavaa ennen volvon asennusta, joten täytyisi jossain välissa kaivaa tuo cs sieltä pois ja valmistella auton pää tekniikanvaihtoon.
Tietääkö muuten joku täytyykö koko vaihdelinja vaihtaa kun 4 vaihteisesta siirtyy 5 vaihteiseen? Multa löytyy myös 5 vaihteisen keppi ja kaikki mutta en vaihda sitä jos tuo doppelin oma 4-v riittää.
Re: Henkan tölkkejä.
Tervetuloa foorumille ja hyvältä näyttää kalusto. Sulle on käynyt just niin kuin 95% muista että yhden kuin ostaa kohta niitä on varmasti lisää. Tää on ihan käsittämätön tauti
Re: Henkan tölkkejä.
Hienoja tölkkejä, tuosta ekasta ajattelin aikanaan apinoida tuon sisustusidean Menin vaan myymään omani pois. Vaan auta armias, uutta tulossa piakkoin........
Hulluna tölökkeihin.
Re: Henkan tölkkejä.
Apinoi ihmeessä kun saat taas tölkkiä pihaan! Onhan tuo laminaatti kiva jalalle, varsinkin kun tulee joskus yövyttyäkin tuollaPastori kirjoitti:Hienoja tölkkejä, tuosta ekasta ajattelin aikanaan apinoida tuon sisustusidean Menin vaan myymään omani pois. Vaan auta armias, uutta tulossa piakkoin........
Tässä parinviikon aikana tullut tehtyä jotain korihommaa kun keli on ollut erittäin suotuisa!! Varsinkin kun talveksi tämä menee talliin jossa erityisesti maalailu yritetään pitää vähäisenä, hiekkapukalluksesta puhumattakaan.
Homma alko lavan laitojen, moottori- ja anoppiluukun ovien irroituksella
Lavan reunat on tosi hyvät, moottoriluukku myöskin, yksi pieni lommo siinä. Mutta toinen noista treasure chestin, eli lavan alla olevan kolon luukuista on tosi paha. En tiedä voiko sitä enää pelastaa mutta uusi maksaa kohtuuttomasti, melkein tuplasti verrattuna esim. dokan matkustamon oveen No. Aika näyttää miten sen käy.
Lava oli erittäin suora, yhdestä ainoasta kohdasta oioin sitä.
Jonka jälkeen hioin lähes koko lavan pellille, vedin pohjamaalin ja pari kerrosta hammeria. Nyt sen pitäis kestää aika hyvin ainakin säätä
Joku lankkupohja olis hieno tossa lavalla niin toimiipa tuo maali tuolla alla hyvänä suojana ruosteellekkin.
Sitten suoritin vähän pintaruosteen poistoa koko autosta. Pari säkkiä meni hiekkaa mutta koko auton kiersin ja vedin aina pohjamaalia samaa kyytiä kun jotain pellille puhalsin.
Tän homman onnistumisesta kiitos myös lauri a. lle!
Pyöränkoteloista lähti tosi nätisti vanhat kupruilevat ja pois hilseilevät massat!
Ja helmoista lähti suht helposti tuo karmea punainen mikä jo painepesurilla osoitti suuria poistumisen merkkejä!
Lavan alla oli muutama alkava ruoste, samoin auton pohjassa. Ne puhalsin siistiksi ja maali päälle.
Korjauspeltejä on tullut haalittua pahimpiin kohtiin, eli tuohon hanttarin takakulmaan, saman puolen etukynnykseen, ja tankkausreiän ympärille!
Niitä pitäisi hitsailla paikalleen nyt seuraavaksi!
Saksasta postipoika kantoi kiitettävän määrän alustan osia kotiin!
Harmi ettei itse postipoju puhunut saksaa.
Hiekkapuhalsin ja maalasin olka-akselit, takanavat ja ylätukivarret.
Takanavoista otin vanhat laakerit pois mutta uudet meni ihan sormin painamalla paikalleen laakeri on saman kokoiset kuin vanhat, mutta jotain vihjailua napojen kunnosta oli jo irroittaessa kun renkaassa tuntui tosi reilu klappi.
No, pitänee koittaa seuraaviin napoihin. Toistaiseksi vain ylätukivarret ovat asennusvalmiit.
Dokaan tilasin myös aika liudan varustetta tuohon koriin, niistä lisää tuonnempana. Nelivalo keula on myös onnistuneesti löytynyt jo talliin kun en noista pyöreistä niin välitä
Loppukevennyksenä ihmettelin tuossa parina päivänä erikoista kolminaa caravellen takapäässä. Noh, eilen se voimistui ihan sietämättömäksi ja ajattelin sen tulevan laakerista kun niiden väljyyttä jo alkukesästä ihmettelin.
Illalla satuin kuitenkin grillailu mielessä istumaan auton takana sopivalla kohtaa ja silmä osui auton alle. "miten tuo, eihän ton pitäis. ei se voi olla. onhan se. iskari "
Uusi pultti siis ja matka jatkuu!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Henkan tölkkejä.
Hyvältä näyttää!!
Mistä olet Dokaan osat tilannut?
Mistä olet Dokaan osat tilannut?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Henkan tölkkejä.
Kiitän!Neanterdaali kirjoitti:Hyvältä näyttää!!
Mistä olet Dokaan osat tilannut?
Nuo korjauspellit on paruzzilta (koska halvin löytämäni hinta). Ainoastaan tankkausreiän ympärys tuli ebaystä, muistaakseni puolasta.
Alustan osat on tuollaisesta firmasta https://www.atp-autoteile.de/
Ihan ylivoimainen hinta verrattuna mihintahansa, laadusta en sano mitään kun alla eivät vielä ole. Mutta osassa paketeista luki mm. febi. Eli ei ne ihan kiinasta toivottavasti alkujaan ole.
Koriin tuli tosiaan aika reilusti osia tilattua ulkomailta, mutta laitan niistä lisää kun saan käteeni ja laadusta jonkinlaisen käsityksen!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Henkan tölkkejä.
Nythän minä vasta hokasin että kävin tuossa kesällä sieltä sinun kulmilta hakemassa 16" peltivanteet, siitähän se tuo Sastamala niin tutulta tuntui! Kun olis aiemmin huomannut niin olisi vaikka projekteja poikennut siinä samalla ihailemassa!
Kun läksin kotiin päin silloin ajelemaan niin siellä tuli melkein keskustassa vastaan harmaa junis, moikkasin ja sieltä kans nousi lapa iloisesti vaikka Amarokilla olinkin liikenteessä
Kun läksin kotiin päin silloin ajelemaan niin siellä tuli melkein keskustassa vastaan harmaa junis, moikkasin ja sieltä kans nousi lapa iloisesti vaikka Amarokilla olinkin liikenteessä
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Henkan tölkkejä.
Juu täällähän nämä, mukavia seutuja ajella ainakin näin kesäisin.Neanterdaali kirjoitti:Nythän minä vasta hokasin että kävin tuossa kesällä sieltä sinun kulmilta hakemassa 16" peltivanteet, siitähän se tuo Sastamala niin tutulta tuntui! Kun olis aiemmin huomannut niin olisi vaikka projekteja poikennut siinä samalla ihailemassa!
Kun läksin kotiin päin silloin ajelemaan niin siellä tuli melkein keskustassa vastaan harmaa junis, moikkasin ja sieltä kans nousi lapa iloisesti vaikka Amarokilla olinkin liikenteessä
Eilinen olikin sitten se perinteinen maanantai.
Kävin normaalisti caravellella töissä ja tulin kotiinkin. Aurinko paistoi ja tottakai piti illalla lähteä uimassa käymään. Matala tölkkihän on parhaimmillaan rannalla.
Vesi oli lämmintä ja jäätelö kylmää.
Sitten tuli aika lähteä kotiin. Kello olikin jotain 9 ja 10 välillä.
En päässyt rannalta kuin kilometrin ja piti lähteä risteyksestä liikkeelle. Pääsin just 12 tielle kun kuulu kova pamaus takaa ja sitä seuraava järjetön krahina. Hetkellisesti auto määräsi suunnan eikä kuljettaja.
Äkkiä auto tiensivuun ja siellä sitten odottikin tälläinen näky:
Eka ajatus oli että nyt se laakeri sitten varmaan petti kun koko kesän sitä väljyyttä varovasti seuraillut.
Mutta ei. Seuraava kurkkaus saikin leuan loksahtamaan.
Elikä navan kohdalta koko tukivarsi revennyt irti. Selvä. Onneks ei revennyt esim satasesta ja tölkki vastaantulevan rekan nokkaan.
No siinä sitten tosi vähäisiä vaihtoehtoja pohdin (hinausauto se viimeinen). Otin vararenkaan katolta ja totesin että kuin ihmeen kaupalla tuon taittuneen aluvanteen julkisivu on aivan ehjä, samoin rengas.
Vaihdoin peltivanteen pimeässä paikalleen ja vedin niillä vähäisillä liinoilla mitä katolla oli, navan niin tiukasti takaisin tukivarteen kuin sain. Toimi pari kilometriä ja sain ajettua lähimmän koulun pihaan!
Kyyti yöksi kotiin ja tänään traileria alle:
Muuten hyvä mutta toinen takarengas määrää suunnan ja näinollen kuskin takavanne tuli sitten päin trailerin laitaa kierroksen verran.
Irrallaan oleva pyörä kampesi ihan väkisin autoa ihan mihin tahansa muualle paitsi suoraan trailerille, tai sieltä pois.
Kytkimestä tuli kyytiin ajaessa otettua savut ja jx kertoi myös voivansa huonosti. Tuo pyörä nimittäin pisti ihan kaikin voimin hanttiin.
Tässä vielä tilanteen haastavuudesta toinen kuva:
Mitä sitten tapahtui?
Tukivarsi ruostunut sisältä niin etten ole sitä havainnut vaikka oon molemmilla puolilla auton alla käynyt tässä kesällä. Montakin kertaa.
Tutkikaa omianne, olisi voinut lähteä vähän pahemmassakin paikassa. Huonoimmillaan en tästä edes kirjoittaisi.
vanteen sisäreuna heittänyt parit "juhlakierrokset"
Näihin kuviin näihin tunnelmiin. Tekis varmaan hyvää myydä koko pesue ja alkaa keräilemään vaikka perhosia.
Re: Henkan tölkkejä.
Syncrossa mulla meni puukko läpi, ei tosin tuosta kohtaa, vaan ulomman kiinnityshelan kohdalta. Tuuria oli itselläkin siinä että huomasin tuon auton alla ollessani kun oli märkää, ja tuo oli materiaalin oheneminen oli aiheuttanut pitkälle alueelle hiushalkeamia, jotka sitten vasta märällä kelillä paljastui viivoina. Pitää kyllä näköjään varmistaa vielä tuokin kohta! Taitaa olla tehtaalla ollut hieman vaihtelua siitä kuinka paljon Horst on ruiskuttanut kotelosuojaa sisälle, tuntuu että jossain autoissa nuo ei mene miksikään..
< 15kWh/100km
Re: Henkan tölkkejä.
Huh ja huh, eipä ole tuosta kohtaa mätää tukivartta vielä tullut vastaan. Ehkäpä pitää omiakin tökkiä vähän reilummalla kädellä
Onneksi ei sattunut mitään pahempaa.
Onneksi ei sattunut mitään pahempaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Onneks ei käynyt tosiaan pahemmin. Nyt sille uskaltaa jo vähän naurahtaa
Nyt ei oo autot edenny suuntaan eikä toiseen mutta osahankintoja on tullut tehtyä, joten niistä voisin hieman kertoa.
Tässä viestissä käsittelen yhden firman tuotteita ja tarkoitus ei ole toimia mainosmiehenä, mutta toivottavasti kuvat ja teksti helpottavat joskus jonkun muun ostopäätöksiä.
Koitin tosiaan kesällä uno:lta tiedustella noita korin varusteita tölkkiin mutta erittäin vaivalloisen yhteydenpidon takia päätin tilata osat itse. Uskoisin että firma on kuitenkin sama.
http://shop-cartuning.com/
Tuolla on osaa melko moneen autoon, ja myös tölkkiin löytyy erittäin kattavasti. Hinnat vähintään kohtuullisia.
Nämähän ovat siis lasikuituisia jäljitelmiä ja osia alettiin valmistaa minua vartavasten kun maksun suoritin. Paypalilla pienillä riskeillä tottakai.
Sähköposteihin vastattiin nopeasti ja monen tyhmän kysymyksen jälkeen tein ostokset ja rahdiksi kerrottiin 80 euroa puolasta suomeen.
Se sisälsi matkakustannukset tälläiseen kasaan:
Eli Multivan / coach puskurit ja sivuhelmat. Sumuvalojen kehykset ja sumuvalot. Takavalojen kehykset.
Noita sumuvaloja en suosittele tuolta ostamaan, ne eivät sovellu oikein mitenkään erikoisesti näihin kehyksiin, joten on ihan sama sitten etsiä suomesta jotain sopivaa.
Kaikki tuli ehjänä perille ja hintaan nähden jälki on hyvää, muutamat osat voisi maalata jo ihan sellaisenaan.
Sivuhelmoissa on pientä heittoa reunassa, ei mitään erikoista mikä vaatisi ainakaan uutta laminointia. Varsinkin tuota hanttimiehen puoleistahan joudun muokkaamaan jonkin verran kun dokassa on ovia ja luukkuja caravelleä enemmän.
Reunoja pitää muotoilla vähän enemmän koriin sopiviksi.
Puskurit muistuttavat hyvin esikuvaansa
Pakkohan niitä oli sovittaa vähän doppelin keulille.
Sumuvalojen kehyksiin jätetty vähän puuhaa, tuon alamaskin puoleisen reunan joutuu itse veistämään sopivaksi.
Lopuksi vielä takavalojen kehykset caravellessä.
Eihän ne tosiaan sovikkaan dokaan... siinähän on "vähän" isompi se moottoriluukku
Nyt ei oo autot edenny suuntaan eikä toiseen mutta osahankintoja on tullut tehtyä, joten niistä voisin hieman kertoa.
Tässä viestissä käsittelen yhden firman tuotteita ja tarkoitus ei ole toimia mainosmiehenä, mutta toivottavasti kuvat ja teksti helpottavat joskus jonkun muun ostopäätöksiä.
Koitin tosiaan kesällä uno:lta tiedustella noita korin varusteita tölkkiin mutta erittäin vaivalloisen yhteydenpidon takia päätin tilata osat itse. Uskoisin että firma on kuitenkin sama.
http://shop-cartuning.com/
Tuolla on osaa melko moneen autoon, ja myös tölkkiin löytyy erittäin kattavasti. Hinnat vähintään kohtuullisia.
Nämähän ovat siis lasikuituisia jäljitelmiä ja osia alettiin valmistaa minua vartavasten kun maksun suoritin. Paypalilla pienillä riskeillä tottakai.
Sähköposteihin vastattiin nopeasti ja monen tyhmän kysymyksen jälkeen tein ostokset ja rahdiksi kerrottiin 80 euroa puolasta suomeen.
Se sisälsi matkakustannukset tälläiseen kasaan:
Eli Multivan / coach puskurit ja sivuhelmat. Sumuvalojen kehykset ja sumuvalot. Takavalojen kehykset.
Noita sumuvaloja en suosittele tuolta ostamaan, ne eivät sovellu oikein mitenkään erikoisesti näihin kehyksiin, joten on ihan sama sitten etsiä suomesta jotain sopivaa.
Kaikki tuli ehjänä perille ja hintaan nähden jälki on hyvää, muutamat osat voisi maalata jo ihan sellaisenaan.
Sivuhelmoissa on pientä heittoa reunassa, ei mitään erikoista mikä vaatisi ainakaan uutta laminointia. Varsinkin tuota hanttimiehen puoleistahan joudun muokkaamaan jonkin verran kun dokassa on ovia ja luukkuja caravelleä enemmän.
Reunoja pitää muotoilla vähän enemmän koriin sopiviksi.
Puskurit muistuttavat hyvin esikuvaansa
Pakkohan niitä oli sovittaa vähän doppelin keulille.
Sumuvalojen kehyksiin jätetty vähän puuhaa, tuon alamaskin puoleisen reunan joutuu itse veistämään sopivaksi.
Lopuksi vielä takavalojen kehykset caravellessä.
Eihän ne tosiaan sovikkaan dokaan... siinähän on "vähän" isompi se moottoriluukku