Verotuskäytännön muutos
Verotuskäytännön muutos
Jokos on havaittavissa retkeilysisustusten hinnannousua? Kysynnän lisääntymisen kai pitäisi olla oletettavissa.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Verotuskäytännön muutos
Ei taida olla edes havaittavissa retkeilysisustoja, muuta kuin muualla euroopassa. Tuskin Suomen verotus niiden hintoja muuttaa.väiski kirjoitti:Jokos on havaittavissa retkeilysisustusten hinnannousua? Kysynnän lisääntymisen kai pitäisi olla oletettavissa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Verotuskäytännön muutos
sittenhän ne maksaa jo enemmän kuin kokonaiset autot...
Re: Verotuskäytännön muutos
Katselin tuossa Tullin verotuarvoja menneiltä vuosilta, mutta ei sattunut silmiin näitä -80 luvun transporttereita. Lähelle sattuneilla
verotusarvo jotain tonni ja alle, joten ei siitä juuri satasta enempää jää veroja jos muuttaa pakettiauton retkeilyautoksi.
verotusarvo jotain tonni ja alle, joten ei siitä juuri satasta enempää jää veroja jos muuttaa pakettiauton retkeilyautoksi.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Verotuskäytännön muutos
Jos olen oikein ymmärtänyt niin alennetun veron matkailuautossa on korkeus vaatimus tietylle osalle matkustusosaa vai onko tullut muutosta tähän?
Nimimerkillä paalaanko pakun turhaan?
Nimimerkillä paalaanko pakun turhaan?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Verotuskäytännön muutos
On niissä. Mutta tässä kai into piukkana odotetaan sitä, että vuoden vaihteessa laki muuttuisi niin, että vajaaveroisen muuttaminen verolliseksi ajoneuvoksi (eli esim. pakun muuttaminen matkailuautoksi) ei enää pistäisi maksuun koko 25 vuotta sitten maksamatta jäänyttä veroa, vaan sen veron, jonka autosta joutuisi maksamaan jos vastaavan (matkailuauton) toisi nyt maahan. Eli kymppitonni vs. muutama satanen.Neanterdaali kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt niin alennetun veron matkailuautossa on korkeus vaatimus tietylle osalle matkustusosaa vai onko tullut muutosta tähän?
Nimimerkillä paalaanko pakun turhaan?
Itsehän en usko, että tuo niin tulee menemään, ennen kuin näen. Sen verran hepreaa on uutisten lakiteksti ollut.
Re: Verotuskäytännön muutos
Ei vastaavan matkailuauton, vaan täydenveron henkilöauton.
Verottoman matkailuauton säädöksiin ei ilmeisesti kuitenkaan ole tulossa muutoksia, vaikka senkin veroedun poistamistahan suunniteltiin.
Verottoman matkailuauton säädöksiin ei ilmeisesti kuitenkaan ole tulossa muutoksia, vaikka senkin veroedun poistamistahan suunniteltiin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Verotuskäytännön muutos
ne käyttää nyt sitä samaa laskukaavaa kun laskevat että saavat enemmän verotuloja kun poistavat tuon muuttoautoedun. Veikkaan että esim. kaveri ei olisi tuonut kahta autoa muuttotavarana jos olisi niistä verot joutunut maksamaan, nekin on nyt merkkihuollon piirissä kun ovat niin uusia, ennen lähtöä ajeli 300 eur fiestalla...TT| kirjoitti:Ei vastaavan matkailuauton, vaan täydenveron henkilöauton.
Verottoman matkailuauton säädöksiin ei ilmeisesti kuitenkaan ole tulossa muutoksia, vaikka senkin veroedun poistamistahan suunniteltiin.
Re: Verotuskäytännön muutos
Juuri noin, nolla euroa verotuloja ja ei yhtään parempaa uutta autoa liikenteeseen. Ennen tuli jokunen verotulo ylimenevältä osuudelta ja autokanta parani merkittävästi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Verotuskäytännön muutos
Kuka kysyy ekana, paljonko Tölkkipakusta pitää maksaa veroja, jotta sen voi muuttaa henkilöautoksi / matkailuautoksi?
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Verotuskäytännön muutos
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... s-kevenee/
Tuommoista juttua ja lukuja tuolla naapuri palstalla
Ja niistä sisustoista http://www.reimo.com/fi/G-rakentaminen/ ... RI-speedy/
Tuommoista juttua ja lukuja tuolla naapuri palstalla
Ja niistä sisustoista http://www.reimo.com/fi/G-rakentaminen/ ... RI-speedy/
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Verotuskäytännön muutos
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194949 ... lista.html
tuossa taas esimerkki siitä miten asiat muuttuu riippuen kuka niitä kertoo. Alkuperäisessä jutussa valitetaan että chevy mies yritti muutoskatsastaa autoaan ja muutoskatsastuksessa lätkäistiin vero vaikkei muutos onnistunut.. oli totuus vissiin taas vähän erilainen. muutoskatsastukseen esittäminenhän ei saa aikaan veron maksuunpanoa, vasta loppuun suoritettu katsastus tekee sen. eli kun herra katsastaja painaa entteriä ja antaa uuden otteen uusilla tiedoilla. Tässäkin oli sitten loppujen lopuksi määräaikaiskatsastuksen yhteydessä todettu auto määräysten vastaiseksi ja että autosta oli näin ollen henkilöautoveroa suorittamatta. Katsastaja on silloin lainsäädännön mukaan ilmoitusvelvollinen asiasta. Se on vaan niin helppo aina osoitella muita kuin itseään. Näissä on nyt lähiaikoina pari hyvää esimerkkiä siitä mistä esim. vissiin heebo- nimimerkki ja joku muukin varoitellut että kannattaa vähän kysellä etukäteen.
tuossa taas esimerkki siitä miten asiat muuttuu riippuen kuka niitä kertoo. Alkuperäisessä jutussa valitetaan että chevy mies yritti muutoskatsastaa autoaan ja muutoskatsastuksessa lätkäistiin vero vaikkei muutos onnistunut.. oli totuus vissiin taas vähän erilainen. muutoskatsastukseen esittäminenhän ei saa aikaan veron maksuunpanoa, vasta loppuun suoritettu katsastus tekee sen. eli kun herra katsastaja painaa entteriä ja antaa uuden otteen uusilla tiedoilla. Tässäkin oli sitten loppujen lopuksi määräaikaiskatsastuksen yhteydessä todettu auto määräysten vastaiseksi ja että autosta oli näin ollen henkilöautoveroa suorittamatta. Katsastaja on silloin lainsäädännön mukaan ilmoitusvelvollinen asiasta. Se on vaan niin helppo aina osoitella muita kuin itseään. Näissä on nyt lähiaikoina pari hyvää esimerkkiä siitä mistä esim. vissiin heebo- nimimerkki ja joku muukin varoitellut että kannattaa vähän kysellä etukäteen.
Re: Verotuskäytännön muutos
Tuommoisiahan nuo tapaukset useimmiten ovat, sohitaan menemään innoissaan ilman että otetaan kunnolla selvää asioista, ja sitten kun napsahtaa, valitetaan, että "en minä tiennyt".
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.01.2015 17:29
Re: Verotuskäytännön muutos
Mikä on asianharrastajien ennuste veroista ja onko jotain tehtävissä vuosikulujen minoimiseksi Suomessa kun tuli ostettua 5 paikkainen Multivan vm. 2007 Saksassa ja se on nyt siellä käytössä kevään ja kesän ja tuodaan Suomeen elokuussa 2015 jos vaikuttaa järkevältä.
On todella siisti yksilö ja kilometreja 160.000. Iso kone ja kaikki lämmittimet sun muut. Veikkaan että enintään n. 10.000 km voi tulla kesän loppuun mennessä. Tarkoitus olisi minimoida kulut jos auto pidetään ja saada mielellään ns. omat pois, jos myydään. Business ei ole mielessä, mutta jos saisi kulut pysymään polttoaine- ja vakuutuskuluissa, olisi projekti maalissa.
En kyllä etukäteen saanut oikein tolkkua mistään veroista, mutta kun auto siellä tarvitaan, niin tässä ollaan.
On todella siisti yksilö ja kilometreja 160.000. Iso kone ja kaikki lämmittimet sun muut. Veikkaan että enintään n. 10.000 km voi tulla kesän loppuun mennessä. Tarkoitus olisi minimoida kulut jos auto pidetään ja saada mielellään ns. omat pois, jos myydään. Business ei ole mielessä, mutta jos saisi kulut pysymään polttoaine- ja vakuutuskuluissa, olisi projekti maalissa.
En kyllä etukäteen saanut oikein tolkkua mistään veroista, mutta kun auto siellä tarvitaan, niin tässä ollaan.
Re: Verotuskäytännön muutos
Milloin auto on ostettu, ja asutko ja oletko töissä saksassa? Mietin vaan että voisi onnistua vielä muuttoautona tuoda, jos auto hankittu viime vuoden puolella.Renzomobil kirjoitti:Mikä on asianharrastajien ennuste veroista ja onko jotain tehtävissä vuosikulujen minoimiseksi Suomessa kun tuli ostettua 5 paikkainen Multivan vm. 2007 Saksassa ja se on nyt siellä käytössä kevään ja kesän ja tuodaan Suomeen elokuussa 2015 jos vaikuttaa järkevältä.
On todella siisti yksilö ja kilometreja 160.000. Iso kone ja kaikki lämmittimet sun muut. Veikkaan että enintään n. 10.000 km voi tulla kesän loppuun mennessä. Tarkoitus olisi minimoida kulut jos auto pidetään ja saada mielellään ns. omat pois, jos myydään. Business ei ole mielessä, mutta jos saisi kulut pysymään polttoaine- ja vakuutuskuluissa, olisi projekti maalissa.
En kyllä etukäteen saanut oikein tolkkua mistään veroista, mutta kun auto siellä tarvitaan, niin tässä ollaan.
Verothan tuon ikäisessä tulee co2 luvun mukaan ajoneuvovero, ja käyttövoima vero kokonaismassa mukaan. Suomessa se kannattaa katsastaa verolliseksi matkailuautoksi, jolloin käyttövoimavero on inhimillisempi (oletus että se on diesel).
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.01.2015 17:29
Re: Verotuskäytännön muutos
Auto on suomalaisen opiskelijan nimissä Saksassa ja ostettiin nyt talvella. Muuttoautoa ei harkittu, kun siinä on niitä käyttörajoituksia sitten Suomeen paluun jälkeen. Jos vakuutukset ja käyttövoimavero nousee pariin tonniin vuodessa, niin ei tällaisen pitämiseen Suomessa ole ihan helposti perusteita vaikka kulejtustarvetta aina välillä on ja onhan Multivanissa tunnelmaa. Sen verran selvitin etukäteen, että verottomaksi matkailuautoksi tällaista normaali T5:ttä ei saa, mutta onko eroa varustaako sen matkailuautoksi etukäteen Saksassa vai koittaa sitten hoitaa homman maahantuonnin ja ajoneuvoveron määräämisen jälkeen Suomessa. Bonuksia ei meillä ole juurikaan hyllyllä, joten vakuutuksienkin joutuu aloittamaan melkein alusta. Dieselistä on kysymys ja pitäisi sitten löytää joku joka tuntee katsastajien vaatimukset ja hoitaa homman. Haluan vaan etukäteen yrittää arvioida, kannattako tuollaista tuoda Suomeen vai antaa auton olla käytössä ja koittaa sitten vaikka myydä siellä ennen heidän lomakauttaan, jolloin luulisin, että en tässä kaupassa voi hävitä kovinkaan paljoa.
Re: Verotuskäytännön muutos
Ei ole väliä varustaako Suomessa vai Saksassa, verolliseksi matkailuautoksi muutoskatsastusta vartenhan Multivaniin ei tarvita kuin keittolevyn asennus, sänky ja säilytystilathan on jo valmiina. 2800kg kokonaismassalla käyttövoimavero matkailuautolle on 91.980. Tuolta voit tarkistaa verojen määrän autosi todellisilla tiedoilla http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Verotuskäytännön muutos
Olikos T5:ssa sänkymahdollisuus myös, olin siinä luulossa ettei ollut ...
< 15kWh/100km
Re: Verotuskäytännön muutos
Tottakai on, ei kai se muuten multivan olisi. http://youtu.be/mL-ffKa66OE?t=5m34sdmn kirjoitti:Olikos T5:ssa sänkymahdollisuus myös, olin siinä luulossa ettei ollut ...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Verotuskäytännön muutos
Kas vain, oon tehny hätiköityjä johtopäätöksiä kun siitä puuttui se laverin jatke kuten T4 malleissa
< 15kWh/100km