Vanha 1,9 portteri tosiaan läksi alkuvuodesta Vaasan suuntaan ja tilalle tuli pikkuvikainen -08 2,5TDI 4Motion pitkä portteri. Varusteina ne tärkeimmät, eli vakkari, kapteeninjakkara, pariovet, korinväriset puskurit, webasto kaukosäätimellä ja viikkokellolla. Tällä kertaa plussana 2,5 kone + 6V manuaali, 4-veto, peruutuskamera ja pitkä koppa. Lisäksi tehtaalta on vissiin joku kromipaketti lykätty. Takatilassa on ilmanvaihto koirille ja 230V ja 12V pistokkeet + eristys. Auto ollut uutena pari kuukautta jollain yrityksellä, ja sen jälkeen vaimokkeen tutulla minulle siirtymiseen asti.
Ostaessa siis piti tietyillä kierroksilla vinkunaa, ja sieltähän oli perinteisesti 1 ja 5 pytyistä pakosarjan pinnapultit poikki. Melko ahdas oli vaihtaa, mutta taas on tiivis. Edellinen omistaja olikin vaihdattanut jo uuden OEM turbon. Keväällä vaihtelin alatukivarret eteen uudet ja muuten ollutkin vaan kovaa ajoa jo 30000km tälle vuodelle. Tai no, pitihän se ohjelmalla käyttää
![Mr. Vihreä :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja putkiston loppuosan vaihdoin rosteriseen Sebringiin, kun sopivasti sattui nettivaraosasta silmään koko takaosa 80€. Myös 19" vanteet E63 bemarista löysi tiensä alle. Paikallaan oli Cobran valorauta, mutta omaan silmään se oli molon näköinen, ja vaihdoin sen vanhasta portterista. Talven pimeyteen myös valoja läästin siihen kiinni
![Kuva](https://pic.paa.li/qhR6B.jpg)