Toinenkin pohjoisen tölkki
Toinenkin pohjoisen tölkki
Ei ihan niin pohjoinen kuin tuo toinen vastaavasti otsikoitu mutta napapiiriltä kuitenkin. Eli uusi ukko, uusi rojekti.
Ajamalla tuli kotiin joten ihan toivottomasta tapauksesta ei ole kyse. Metsästys autona ollut ja sen huomaa.
Varustelu esim 308:n panoskammalla kojetaulussa (ei vielä kokeiltu kuin 9,3:n hylsy sopii eli jotta käykö omaan käyttöön) sivukatoksella, asetelineellä, ym. Toki myös sitten käytön jälkiä kuten jotta honka kaatunut katolle kun polttopuuta vähän turhan läheltä otettu. Ruostetta luonnollisesti jonkinkin verran. Ikkunallinen transporter 16" kyseessä. Joku joskus vaihtanut 2,1 bokserin aaz:aan, tässäkin tapauksessa työn jälki monin paikoin sen näköistä että tehty ihan ite. Minulla ollut kymmenkunta vuotta sitten samanlainen muuten paitsi oli sininen se oli tehty jx koneisesta ja oli caravelle eli ei väliseinää, kaduttanut kun myin niin paikattu sitten tilanne, toki nimimerkin OPT316 hehkutus ja tölkin rakentelu ei ole helpottanut tilannetta. Joskus hänen tölkkiä koeajettua totesinkin jotta oli kallis koeajo
No, ajoa estävää lähinnä jotta pakoputki irtipoikki heti downpipen jälkeen. Hitsaamalla paloista koottu, poikki mutkasta ja siten vaikuttaa melko mielenkiintoiselta korjata.
Toinen enemmänkin askarruttava juttu on visko, tuntuu todellakin toimivan eli lyhyenkin ajon jälkeen on niin hyvin kiinni että jos jyrkemmin kääntyy niin jarraa todella kiinni ja rutina kuuluu voimansiirrosta. Öljyn vaihto?
Kokonaisuutena kuitenkin varsin hyvä aihio joka ollut tutulla miehellä kymmenkunta vuotta, säntillinen ukko joten siinä mielessä voi turvallisin mielin ostaa. Tekniikassa aika paljon jo laitettua joten siltä osin kohtuu kunnossa.
Saako muuten hehkut vaihdettua ilman pumpun irrotusta?
ilmansuodattimelta tuleva putki on osin ilmastointiteipillä tehty, ei siis tiivistetty vaan "puskusauma" jossa teippi päällä joka peittää noin sentin raon, ei kovin vakuuttavaa.
Ajamalla tuli kotiin joten ihan toivottomasta tapauksesta ei ole kyse. Metsästys autona ollut ja sen huomaa.
Varustelu esim 308:n panoskammalla kojetaulussa (ei vielä kokeiltu kuin 9,3:n hylsy sopii eli jotta käykö omaan käyttöön) sivukatoksella, asetelineellä, ym. Toki myös sitten käytön jälkiä kuten jotta honka kaatunut katolle kun polttopuuta vähän turhan läheltä otettu. Ruostetta luonnollisesti jonkinkin verran. Ikkunallinen transporter 16" kyseessä. Joku joskus vaihtanut 2,1 bokserin aaz:aan, tässäkin tapauksessa työn jälki monin paikoin sen näköistä että tehty ihan ite. Minulla ollut kymmenkunta vuotta sitten samanlainen muuten paitsi oli sininen se oli tehty jx koneisesta ja oli caravelle eli ei väliseinää, kaduttanut kun myin niin paikattu sitten tilanne, toki nimimerkin OPT316 hehkutus ja tölkin rakentelu ei ole helpottanut tilannetta. Joskus hänen tölkkiä koeajettua totesinkin jotta oli kallis koeajo
No, ajoa estävää lähinnä jotta pakoputki irtipoikki heti downpipen jälkeen. Hitsaamalla paloista koottu, poikki mutkasta ja siten vaikuttaa melko mielenkiintoiselta korjata.
Toinen enemmänkin askarruttava juttu on visko, tuntuu todellakin toimivan eli lyhyenkin ajon jälkeen on niin hyvin kiinni että jos jyrkemmin kääntyy niin jarraa todella kiinni ja rutina kuuluu voimansiirrosta. Öljyn vaihto?
Kokonaisuutena kuitenkin varsin hyvä aihio joka ollut tutulla miehellä kymmenkunta vuotta, säntillinen ukko joten siinä mielessä voi turvallisin mielin ostaa. Tekniikassa aika paljon jo laitettua joten siltä osin kohtuu kunnossa.
Saako muuten hehkut vaihdettua ilman pumpun irrotusta?
ilmansuodattimelta tuleva putki on osin ilmastointiteipillä tehty, ei siis tiivistetty vaan "puskusauma" jossa teippi päällä joka peittää noin sentin raon, ei kovin vakuuttavaa.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Tervwetuloa porukkaan joka toimii Pohjoisesta näyttää myös löytyvän toisiakin tölkkeihin hurahtaneita kuin allekirjoittanut
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Tervetuloa! Uusi putki turbolta vaimentimelle maksaa motonetissä reilun 60€, joten ihan kovin isoja hitsailuja ei kannata vanhalle tehdä. Oletuksena että siellä on JX:n turbo ja pakosarja.
Onko joku maalannut tai poistanut 16" levikkeet, kun ei kuvasta oikein selviä että mitä siellä on? Hienoa joka tapauksessa että näitä 16":kin pompahtaa ihmisten ilmoille, eikä kaikkia ole myyty maailmalle
Onko joku maalannut tai poistanut 16" levikkeet, kun ei kuvasta oikein selviä että mitä siellä on? Hienoa joka tapauksessa että näitä 16":kin pompahtaa ihmisten ilmoille, eikä kaikkia ole myyty maailmalle
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
TerVWetuloa foorumille.
Hieno juttu, että 16" Syncroja säilyy
Hieno juttu, että 16" Syncroja säilyy
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Kiitoksia!
pakosarja ja turbo lienevät aaz:n joten hitsaus hommia tiedossa.
Levikkeet on maalattu mutta toki paikoin meinaa musta tulla läpi kun hiekka kuluttanut maalia.
"Aitoa" 16":sta olen kytännyt ja lopulta löytyi siis hyvinkin läheltä, kaverilta jonka oletin jotta ei "koskaan" siitä luovu.
Auto on ulkopuolelta noessa mutta luulen että on enemmänkin tervastulilla olemisesta kuin pakoputkesta tulleesta noesta. Ei pukkaa mustaa oikein millään.
Hehkut toteutettu siten että valoa ei ole, vanha bensa tölkki kun on. Käynnistyy kuin olisi muutama pimeänä, toivottavasti. Pitää koittaa saada hehkut vaihdettua ja valo palamaan jollain kytkennällä.
pakosarja ja turbo lienevät aaz:n joten hitsaus hommia tiedossa.
Levikkeet on maalattu mutta toki paikoin meinaa musta tulla läpi kun hiekka kuluttanut maalia.
"Aitoa" 16":sta olen kytännyt ja lopulta löytyi siis hyvinkin läheltä, kaverilta jonka oletin jotta ei "koskaan" siitä luovu.
Auto on ulkopuolelta noessa mutta luulen että on enemmänkin tervastulilla olemisesta kuin pakoputkesta tulleesta noesta. Ei pukkaa mustaa oikein millään.
Hehkut toteutettu siten että valoa ei ole, vanha bensa tölkki kun on. Käynnistyy kuin olisi muutama pimeänä, toivottavasti. Pitää koittaa saada hehkut vaihdettua ja valo palamaan jollain kytkennällä.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Turbo keskellä pakosarjaa ja moottorituen yläpuolella? Eipä se paha rasti ole uudesta putkesta värkätä tuokaan. Joustopala voisi olla hyvä laittaa siihen.
Sillä jäykällä viscolla ei kannata paljoa ajella pitävällä alustalla, joku paikka antaa pian periksi. Kardaani irti ensiapuna, ja viscoon uudet liemet tai de-coupler vwharrastajalta.
Sillä jäykällä viscolla ei kannata paljoa ajella pitävällä alustalla, joku paikka antaa pian periksi. Kardaani irti ensiapuna, ja viscoon uudet liemet tai de-coupler vwharrastajalta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Turbo on juurikin keskellä ja ylhäällä tuen yläpuolella.
Pitääpä hakea uusi putki vielä, nyt on iso kasa osia mutta tuohon vanhaan ruosteiseen ei kovin hyvä hitsata vaikka kuinka putsailee. Jousto on jo odottamassa.
Pitääpä tiputella kardaani pois ja koittaa ruveta öljyn vaihtoon. Decoupler tulee viskon tilalle? Jatkuva 4veto on kuitenkin ehdoton halu talvella.
Pitääpä hakea uusi putki vielä, nyt on iso kasa osia mutta tuohon vanhaan ruosteiseen ei kovin hyvä hitsata vaikka kuinka putsailee. Jousto on jo odottamassa.
Pitääpä tiputella kardaani pois ja koittaa ruveta öljyn vaihtoon. Decoupler tulee viskon tilalle? Jatkuva 4veto on kuitenkin ehdoton halu talvella.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Decoupler tulee vaihdelaatikon nokkakappaleeseen, eli voit ajaa takavedolla tai nelivedolla, keskimmäinen nuppi kojelautaan lukkopaneeliin. Jos jättää viscon paikalleen, niin voi ajaa normaalisti nelivedolla missä vaan. Tai sitten voi vaihtaa viscon tilalle jäykän putken, kuten meidän offidoppeliin tehtiin.
Minulta löytyy viscoon uutta öljyä, jos et ole jo jostain löytänyt.
Minulta löytyy viscoon uutta öljyä, jos et ole jo jostain löytänyt.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Kiitos, eipä ole öljyä vielä tullut etsiskeltyä. Laittaisitko tietoja vaikka yv:llä.
kuulostaa mielenkiintoiselta tuo decoupler, no jos visko alkaa toimia suunnitellusti niin katsoo sitten tarvitseeko sitä.
kuulostaa mielenkiintoiselta tuo decoupler, no jos visko alkaa toimia suunnitellusti niin katsoo sitten tarvitseeko sitä.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
No tuo on normaalia että tuntuu vastetta kääntäessä. Tietysti rutina ei kuulu kuvaan, mutta voisin kuvitella että se tulee muualta, esim. vetonivelistä. Usein kyllä viskot oireilee niin liemet karkaa niiden sisästä jolloin pitoakaan ei ole.
< 15kWh/100km
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Saattaisi olla jopa ohjaustehostaja vialla, ainakin itsellä epäilin sitä, kun oireet jatkuivat vaikka kardaani oli irti.dmn kirjoitti:No tuo on normaalia että tuntuu vastetta kääntäessä. Tietysti rutina ei kuulu kuvaan, mutta voisin kuvitella että se tulee muualta, esim. vetonivelistä. Usein kyllä viskot oireilee niin liemet karkaa niiden sisästä jolloin pitoakaan ei ole.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Nivelet saattaa hyvinkin rutista mutta kyllä se visco ottaa kiinni jotta tuntuu. Loiva kaarros vielä menee mutta tiukemmin niin jarraa niin että saa tosissaan painaa kaasua että liikkuu. Esim. Kärryn kanssa peruuttaessa joutuu välillä käyttämään renkaita aika linkussa ja silloin rutisee, esimerkiksi.
Otanpa sen kardaanin pois ennen enempiä ajeluita niin näkee kuin käy.
Minulla ei ole kauheaa hinkua maastoon mutta huonoilla teillä tulee ajetua, sellaisilla joita henkilöautolla pääsee kun oikein varovasti ajaa. Siellä tuollainen on kyllä toimiessaan ihan ässä, helppoa, huoletonta ja mukavaa. Lumen tullessa sitten nelivetokin pääsee oikeuksiinsa, jää muut ihmettelemään kuin se tonnekin meni.
Otanpa sen kardaanin pois ennen enempiä ajeluita niin näkee kuin käy.
Minulla ei ole kauheaa hinkua maastoon mutta huonoilla teillä tulee ajetua, sellaisilla joita henkilöautolla pääsee kun oikein varovasti ajaa. Siellä tuollainen on kyllä toimiessaan ihan ässä, helppoa, huoletonta ja mukavaa. Lumen tullessa sitten nelivetokin pääsee oikeuksiinsa, jää muut ihmettelemään kuin se tonnekin meni.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Hyvähyvä!!
Kohtahan vois perustaa oman lapin tölökkien joukko-osaston
Kohtahan vois perustaa oman lapin tölökkien joukko-osaston
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Vähintäänkin täytyy järjestää kokoontumis ajot.... Pohjoinen Tölkki Safari... Tour de Pohjois-Kalotti tms...
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Järjestäkää ihmeessä, tai tulkaa offitourin pohjoisen lenkille. Tänä vuonna suunnitelmissa osallistua juurikin niille pohjoisen päiville.OPT316 kirjoitti:Vähintäänkin täytyy järjestää kokoontumis ajot.... Pohjoinen Tölkki Safari... Tour de Pohjois-Kalotti tms...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Jos nuo etupään ulommat vetonivelet on huonot, kuten vähän vaikuttaa niin saako niitä jostain. 16" ja lukoilla kun on kysessä vai sopiiko esim lukottoman paikalleen ollen vain heikommat?
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Kardaani laitettu varastoon ja jumitus ja tärinät/rutinat poistuivat. Epäilyttää nuo etu vetarit mutta lienevät aika hankalassa mistään löytää noita ulompia niveliä.
Visco ottaa sen verta kiinni jotta pyörittämällä renkaasta ei saanut liikkeelle kylmässä autossa, ottamalla väljän verran vauhtia niin sai hakkautettua irti ja liikeelle ja pyörittäessä sitten tuntui sellainen epätasainen vastus, kuin "räikkä" tai jotain.
Kojelaudalla rakennettu hyllyä, varsin karu hytti.
Ohjauspylväästä puuttuu alapuolinen suoja, pitänee jostain katsella jos löytyisi.
Pakoputki tuli kokonaan hitsaamalla palasista, oma saumanteko taito loppui niin käytin pajalla. Putkessa joustopala ja kaikkea. Kyllä on sitten komia
Sikaosastolla on karu pöytä ja naulakkoa sun muuta varustetta.
Takana tehty laveri jotta voi lepäillä.
Laverin alla laatikot joihin sopii moottorisahaa ja kirvestä, lapio ym. Myös farmitunkki ja talja kuuluu varustukseen.
Edellinen omistaja on aika lailla ääni/lämpöeristänyt autoa.
Etuovesta puuttuu sisempi tiiviste, hankintalistalle menee sekin. Meinaa ajossa hieman suhistella.
Visco ottaa sen verta kiinni jotta pyörittämällä renkaasta ei saanut liikkeelle kylmässä autossa, ottamalla väljän verran vauhtia niin sai hakkautettua irti ja liikeelle ja pyörittäessä sitten tuntui sellainen epätasainen vastus, kuin "räikkä" tai jotain.
Kojelaudalla rakennettu hyllyä, varsin karu hytti.
Ohjauspylväästä puuttuu alapuolinen suoja, pitänee jostain katsella jos löytyisi.
Pakoputki tuli kokonaan hitsaamalla palasista, oma saumanteko taito loppui niin käytin pajalla. Putkessa joustopala ja kaikkea. Kyllä on sitten komia
Sikaosastolla on karu pöytä ja naulakkoa sun muuta varustetta.
Takana tehty laveri jotta voi lepäillä.
Laverin alla laatikot joihin sopii moottorisahaa ja kirvestä, lapio ym. Myös farmitunkki ja talja kuuluu varustukseen.
Edellinen omistaja on aika lailla ääni/lämpöeristänyt autoa.
Etuovesta puuttuu sisempi tiiviste, hankintalistalle menee sekin. Meinaa ajossa hieman suhistella.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Sen pitäisi tuntua siltä kun voimalla ottaa renkaasta kiinni ja kääntää, niin ihan pikkuhiljaa antaa periksi tasaisesti. Jos on jotain nykymistä niin vaihtaisin viskon suosiolla.Roiala kirjoitti: Visco ottaa sen verta kiinni jotta pyörittämällä renkaasta ei saanut liikkeelle kylmässä autossa, ottamalla väljän verran vauhtia niin sai hakkautettua irti ja liikeelle ja pyörittäessä sitten tuntui sellainen epätasainen vastus, kuin "räikkä" tai jotain.
< 15kWh/100km
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Hassua miten on ihan mun*ton olo kun ajaa ilman kardaania vaikka se menee paljon mukavammin sillä lailla...