T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Viime viikonloppuna Sepi pääsi jälleen retkeilukäyttöön. Koira ei saanut tulla vuokramökkiin, joten auto piuhaan ja patteri lämmittämään. Nukuttiin koiran kanssa autossa myös yö. Hyvin tarkeni, itseasiassa oli lähes kuuma, kun ei jaksanut illalla säätää patteria pienemmälle
Kuvasta näkee myös miten hyvin "pitkässä Multivanissa" on tilaa.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Voi toista Näenkö muuten oikein, että onko tuossa pistorasia? Oisko enemmän kuvia sähköratkaisuista?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Varo mitä pyydät On nimittäin nuo sähkövedot sisustanvaihdon jäljiltä hieman, hmm, viimeistelemättä. Pistorasiahan se, lanssiajoilta jo ollut. Niitä on toinenkin, mutta se ei ole nyt paikallaan. Multivanin paneelissa tuossa kohtaa olisi tuhkakuppi, jolle ei juurikaan ole käyttöä. Nuo pistorasiat oli alunperin ylempänä seinässä kiinni, toiseen tuli verkkovirrasta ja toiseen invertteriltä sähkö. Nyt kiinni olevat pistorasiat on "invertteri"-töpselit, käytännössä niihin saa kumman vaan, koska toisessa päässä on pistoke. Päädyin ruuvaamaan ne tuohon että muutoskatsastukseen sain pöydällä olleeseen keittolevyyn virallisen sähköliitännän.
Kaikenlaista kivaa sähköviritystähän tästä autosta löytyy, piuhaakin varmaan pari kilometriä.
Kaikenlaista kivaa sähköviritystähän tästä autosta löytyy, piuhaakin varmaan pari kilometriä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Ahaa ok. Sattuneesta syystä on sähköasiat ns. tapetilla. Mitään ei ole vielä purettu, mutta tulee hyvinkin pian ajankohtaiseksi. Mitään kovin monimutkaista ei ole tarkoitus rakentaa. Ylimääräiset huitsin kuikkaan, akkujen purkautumisongelman selvittäminen, ledityövalot taakse ulos, ledivalot taakse sisälle, splitterirele ja taakse lisää pistorasioita. Ja se ois sitten melkein siinä. Invertteriä en ole vielä miettinyt.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Tämä on ollut meillä käytössä nyt jotain 6 vuotta ja invertteriä on käytetty ehkä 3 kertaa, ladattu kameran akkua ja kännyköitä, kun ei ole löytynyt sopivaa päätä 12V laturiin. Että ei sille juurikaan todellista käyttöä ole, tuli laitettua kun asiasta tietämätöntä katsastusmiestä uskoin ja semmonen oli lanssiaikaan ollut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Pitkästä aikaa scubalanssina hoitamassa sukellustukialuksen virkaa
Seura oli mahtavaa ja perinteinen Itsenäisyyspäivän sukellus tuli paleltua
Seura oli mahtavaa ja perinteinen Itsenäisyyspäivän sukellus tuli paleltua
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Scubalanssi Sepi on kiertänyt Suomea jälleen monipuolisissa tehtävissä, 620tkm pyörähti juuri öljynvaihdon jälkeen mittariin. Esimerkiksi vuorokauden sisään moottorin kuljettimena ja 6 hengen vip-seurueen kuljetus
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
eikös tuo vesi ole aika vilvakkaa tähän aikaa vuodesta
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Ei se ollut edes jäässä Tais olla noin 4-5 asteista, sopivan kirpakkaa ettei tule liian pitkään oltuajarke kirjoitti:eikös tuo vesi ole aika vilvakkaa tähän aikaa vuodesta
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Sepi joutui jälleen yllättäen ajoon, kun Pertti halusi sylkeä öljyt motarille. Sen jälkeen onkin taas vaan ajeltu, kunnes viime viikolla säikäytti Aamulla startin jälkeen meinasi yskiä, välillä tuntui meinaavan sammua mutta pysyi käynnissä kuitenkin Äkkiä sammuksiin ja ihmettelemään, kaikki apulaitteet näytti olevan paikallaan, jakohihnan koppaa seuraavaksi irti. Jakohihnakin näytti olevan ehjä ja normaalilla kireydellä. Muutamien muiden tarkistelujen ja Lempäälän konsultoinnin jälkeen kävin hakemassa uuden polttoainesuodattimen ja pidin sormet ristissä. Ilmojen rykimisen jälkeen tuntui käyvän normaalisti, ja koeajokin sujui ongelmitta. Sen jälkeen on ajettu nyt n.600km ilman ongelmia, huh huh. Toivottavasti pelaa.
Tänään sain viimein myöskin kesärenkaat alle Odotukset oli ristiriitaiset, koska vanteille laittaessa eräs rengasasiantuntija ennusti uraherkkyyttä ja kaikenlaista ongelmaa. Joten olinkin positiivisesti yllättynyt, kun menee kuin juna, urat ja pikkumontut ei tunnu ollenkaan ja ovat jopa hiljaiset Vanteet 7,5x17 ET25 ja renkaat Goodride SV308 225/50-17
Tänään sain viimein myöskin kesärenkaat alle Odotukset oli ristiriitaiset, koska vanteille laittaessa eräs rengasasiantuntija ennusti uraherkkyyttä ja kaikenlaista ongelmaa. Joten olinkin positiivisesti yllättynyt, kun menee kuin juna, urat ja pikkumontut ei tunnu ollenkaan ja ovat jopa hiljaiset Vanteet 7,5x17 ET25 ja renkaat Goodride SV308 225/50-17
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Hienotkin ovat!!! Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa aina välillä varsinkin, jos käy pohjoisessa yhdellä tietyllä tankilla (Beretta tietää )
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
vaari puhuu täyttä asiaa...rantsila seo kylmäasema myy vedellä puoliksilantrattua polttoainetta sekä be että diesel.kannattaa välttää tuota paikkaa.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Tyhjäkäynnillä kuuluneen jurinan aiheuttaja löytyi Järkiauton diagnosoinnilla, ilmastoinninkompuran ylempi kiinnitys on löysä, pääsee vähän heilumaan. Seuraavassa öljynvaihdossa on sitten edessä myös parin hihnapyörän irrotus ja kompuran pulttien vaihto. Kivasti on hihnapyörien puolelta tungettu kuusiokolokannalla olevat pultit, että niitäpä ei kiristellä tai vaihdeta.
Sepille oli buukattu kuljetustehtävä, joten nostettiin takapenkit pois ja sinne lähti maailmalle. Hetken päästä tuli puhelimeen tällainen kuva. Kuvassa näytti niin rumalle tuo avoin sivu ja villat, joten penkkien irti ollessa aloin tänään laittamaan pitkää pahvia paikalleen. Muistin aika pian miksi se jäi viimeksi laittamatta, kun toinen puoli vaihdettiin. Nyhräsin sitten pari tarvittavaa reikää ja hetken ihmettelin turvavyön reititystä, mutta nyt se on siellä paikallaan. Pientä viimeistelyä vaatisi vielä. Jos tänä kesänä jo saisi tämän sisustan viimein valmiiksi!
Sepille oli buukattu kuljetustehtävä, joten nostettiin takapenkit pois ja sinne lähti maailmalle. Hetken päästä tuli puhelimeen tällainen kuva. Kuvassa näytti niin rumalle tuo avoin sivu ja villat, joten penkkien irti ollessa aloin tänään laittamaan pitkää pahvia paikalleen. Muistin aika pian miksi se jäi viimeksi laittamatta, kun toinen puoli vaihdettiin. Nyhräsin sitten pari tarvittavaa reikää ja hetken ihmettelin turvavyön reititystä, mutta nyt se on siellä paikallaan. Pientä viimeistelyä vaatisi vielä. Jos tänä kesänä jo saisi tämän sisustan viimein valmiiksi!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Hyvä tulee! Onko villojen lisäksi mitään muuta eristettä? Oliko villat kuivat ja onko koteloissa mitään ruosteen kaltaista?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Kuivat on olleet, ja ei ole löytynyt ruosteita. Vanhojen asennusten jäljiltä on reikiä lattiassa, ne pitää vetää umpeen kun lattiaa alkaa rakentaa.Hanttapuli kirjoitti:Hyvä tulee! Onko villojen lisäksi mitään muuta eristettä? Oliko villat kuivat ja onko koteloissa mitään ruosteen kaltaista?
Bitumimattoa on vedelty muutamaan paikkaan, mutta ei muuta eristystä ole ollut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Loistavaa!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Sepi on oikea Multivan, kuskaa mopoja ja moottoreita, mutta toimii myös pikkubussina ja matkailuautona...
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Juuri se on ollut tarkoituksenakin, ja toimii erinomaisesti kaikessa käytössä Vielä kun saa joskus lattian valmiiksi, niin monipuolistuu entisestäänT3Syncro kirjoitti:Sepi on oikea Multivan, kuskaa mopoja ja moottoreita, mutta toimii myös pikkubussina ja matkailuautona...
On muuten jo 4 1.9TDI konetta tällä kuskattu tölkkejä varten
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Syncrot hoiti talvivuoron, Sepi huilasi pihassa elokuusta tähän asti. ECU:n ohjelma tuli päivitettyä jo viime kuussa tähänkin. Ilmastoinninkompuran katkennut alempi kiinnityspultti oli valunut hihnapyörää vasten ja kuusiokolokannasta oli pieni lastu jäljellä (ihme kun autoa lainannut sanoi jotain kahinaa kuuluvan). Sen vaihdoin uuteen pulttiin ja molemmin puolin on nyt nordlockit estämässä löystymisen. Rapsuttelin kiveniskemistä irtoruosteet ja maalilastut pois, hapotin metallin ja Daven kanssa pensselöitiin putsatut kohdat. Akku oli talven aikana uupunut, joten sen vaihdoin toimivaan käytettyyn. Sitten olikin lauantaina leiman aika, ja mukavasti kyllä kulkee nyt ja onhan tuo ihan juna maantiellä Eiköhän tämä pääse taas matkaa taittamaan kesän aikana ihan urakalla, miljoonaan on vielä matkaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Viime tammikuussa Sepi hoiti veturin virkaa, kun eräs vedet alleen laskenut golf piti pelastaa. Sen jälkeen en ennättänyt käyttää leimalla niin odotti ensi vuoden katsastusajan alkua pihassa ja viime viikolla käytin pienen alkutarkastelun ja herättelyn jälkeen konttorilla. Muuten meni hyvin mutta jarrudynolla meni poljin pohjaan, tankin päältä valui jarruneste kun nosturille nousi. Lisäksi löytyi pallonivelistä väljää. No tämä viikko onkin sitten vietetty nosturilla, ja tänään sain auton nippuun ja alettiin pyöränkulmia suuntaamaan. Ihmetys arvoissa oli vasen takarengas, joka oli reilusti aurauksella. Hetken ihmettelyn ja etupään säätämisen jälkeen selvisi syy, tukivarren sisemmän puslan pultti ruostunut poikki Tukivarren sai sen verran käännettyä että sai vanhan puslan pois tukivarresta, ei löytynyt jemmasta uutta puslaa, niin jatkuun ehkä huomenna.
Tällä onkin vain lähinnä ajettu tähän asti, joten 642tkm huollossa oli vähän enemmän hommaa, uutta on laitettu nyt ylä- ja alapallot, vakaajan koiranluut, ulommat vetonivelet kumeineen, jarruputket ja kumit pääsylinteriltä takajarruille, paineensäädin, yksi jarrusatula taakse ja yksi eteen, öljy ja suodattimet. Ja nyt vielä tuo pusla ja pultti. Seuraavana ohjelmassa pohjan ja ulkokuoren siistiminen ja maalaaminen, ehkä katollekin jotain keksitään.
Niin ja uusi induktiokeittolevy löytyi Lidlistä 35€ hintaan, siirtyi varustus 2010-luvulle
Tällä onkin vain lähinnä ajettu tähän asti, joten 642tkm huollossa oli vähän enemmän hommaa, uutta on laitettu nyt ylä- ja alapallot, vakaajan koiranluut, ulommat vetonivelet kumeineen, jarruputket ja kumit pääsylinteriltä takajarruille, paineensäädin, yksi jarrusatula taakse ja yksi eteen, öljy ja suodattimet. Ja nyt vielä tuo pusla ja pultti. Seuraavana ohjelmassa pohjan ja ulkokuoren siistiminen ja maalaaminen, ehkä katollekin jotain keksitään.
Niin ja uusi induktiokeittolevy löytyi Lidlistä 35€ hintaan, siirtyi varustus 2010-luvulle
Viimeksi muokannut TT|, 16.12.2016 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: koiranluut unohtu
Syy: koiranluut unohtu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!