T3/4
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3/4
Voi. Harmi, että luovut noin nätistä kuplasta
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3/4
Phiuhh. Edes jotain hyvää jää jäljelle!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: T3/4
Hieno on peli!!! Ja ihan tuli ajamalla, hyvä merkki
Re: T3/4
Vaihteensiirrossa on aikalailla arpomista mikä pykälä menee. Puslien vaihdolla tuo kai korjaantuu.
Etenemiskyky maastossa yllätti, vaikka alla olikin nypityt nastat.
Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta
Illalla vielä kokeilin käynnistää niin eipä hehku enää pelannukkaan.
Etenemiskyky maastossa yllätti, vaikka alla olikin nypityt nastat.
Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta
Illalla vielä kokeilin käynnistää niin eipä hehku enää pelannukkaan.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T3/4
Kannen vesilähdössä pitäisi olla syncrossa kaksi anturia, toinen tuon ohjaukselle ja toinen lämpömittarille.selvesa kirjoitti:Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3/4
Tuli lomapäiviä sen verran hyödynnettyä että alotin viispyttystä purkamaan. kansi irti, ja kans kummaa mitä sieltä paljastui. Halkeemia jokapuolella. Mitä sitä nyt voi odottaakaan puol miljoonaa pyörineestä koneesta. Tulihan sitä jo tiedusteltua uuden kannen hintaa. Aikas kallis.. Nokka-akseli oli kans oudosti syöpynyt. Voi olla että AAZitus tulis halvemmaks
Re: T3/4
eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3/4
Koneistamolla näytin tota kantta, ja sanovat suoraan että ei kannata ees koeponnistaa. Halkeemat näytti silmämääräsesti aika isoilta. Ja jos meinaa turbottaa niin uutta kantta vaan niin kestää. Joissakin tapauksissa ei pienet halkeemat haittaa.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3/4
Esikammion ja venttiilin väli on se pahin skenaario jos on halki,tuossa on kuvassa valmis tapaus.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3/4
Ei auta kun myydä takavetotölkki, että saa rahulia uuteen kanteen ei oo ollu tapana luovuttaa autorojektien suhteen.
Huomenna pitäis tulla soittoa Tecwaterilta, millon saavat sen välilaipan leikattua. Leikkaavat eka vanerista mallikappaleen mitä ensiks sovitan ja katon onko sinne päinkään.
Huomenna pitäis tulla soittoa Tecwaterilta, millon saavat sen välilaipan leikattua. Leikkaavat eka vanerista mallikappaleen mitä ensiks sovitan ja katon onko sinne päinkään.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3/4
jabetus61 kirjoitti:Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi
Nyt lupaillaan hurjia?
1.6 -> 1.9 pitää muutoskatsastaa jos haluaa laillisen, ero ei välttämättä huomata katsastuksessa, mutta jos joskus huomataan, katsastuskeskeytyy. Vakuutusturvan kanssakin voi teoriassa olla ongelmia, jos iskutilavuutta kasvattaa ilman muutoskatsastusta ja vakuutusyhtiölle ilmoittamista, kannattaa lukea vakuutusehdot.
Tehoa siinä 1.9 TD voimakoneessa on peräti 5 hv enemmän kuin 1.6 TD:ssä, joten ei ihan pelkkä koneen vaihto riitä 175 Km/h huippunopeuteen.
Re: T3/4
Yritän saada ton moottorin kasaan, kun tuli nuo hilppeetkin hommattua. Siitä en osaa sanoo onko neli- vai viispyttynen kestävämpi/järkevämpi ratkaisu. Harrastuksen vuoks näitä laitellaankin.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
Siitä ei taida olla epäilystä kenelläkään etteikö nelipyttyinen olisi järkevämpi vaihtoehto tölkkiin Viisipyttyisen kanssa saa tietysti moninverroin harrastamista, jos sille laskee arvoa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!