Tölkki syncro kuume
Tölkki syncro kuume
Tervehdys
Ajatuksena on ollut ostaa nelikko tölkki jopa vähän projekti kuntoinenkin. Ja heräsi kysymys tekniikan muuttamisesta ja autovero kysymyksistä.
Jos kuvitellaan että bensa koneellinen 8henk. bussi sycro muutetaan 3 paikkaiseksi diesel pakuksi. tuottaako tämä ongelmia? Omasta mielestä tämä pitäisi olla ihan "helppo homma" näin laki teknillisesti ?
Kontti ei taida olla niin iso että sinne saisi laittaa tilapäisen istuimen neljännelle henkilölle (huom jos auto jo 3henk. pakettiauto) ?
(laki tekstiä lainaten : Jos yhtenäisen tavaratilan tilavuus on vähintään 7 kuutiometriä, voidaan asentaa istuin yhdelle henkilölle)
Asiallisia kommentteja odotellessa
Ajatuksena on ollut ostaa nelikko tölkki jopa vähän projekti kuntoinenkin. Ja heräsi kysymys tekniikan muuttamisesta ja autovero kysymyksistä.
Jos kuvitellaan että bensa koneellinen 8henk. bussi sycro muutetaan 3 paikkaiseksi diesel pakuksi. tuottaako tämä ongelmia? Omasta mielestä tämä pitäisi olla ihan "helppo homma" näin laki teknillisesti ?
Kontti ei taida olla niin iso että sinne saisi laittaa tilapäisen istuimen neljännelle henkilölle (huom jos auto jo 3henk. pakettiauto) ?
(laki tekstiä lainaten : Jos yhtenäisen tavaratilan tilavuus on vähintään 7 kuutiometriä, voidaan asentaa istuin yhdelle henkilölle)
Asiallisia kommentteja odotellessa
Re: Tölkki syncro kuume
Tervetuloa foorumille
Siirtelin heti alkuun tänne oikeammalle alueelle tämän ketjun
3paikkaisen pakun tuollaisesta saa helposti mutta lisäpenkkiä taakse ei saa, mittaus tapahan tuohon kuutioihin on melko hölmö, kun siinä ei lasketa oikeita litroja vaan mittaus tehdään seuraavalla tavalla
"Tavaratilan pinta-ala mitataan kolmelta tasolta suorakulmaisesti siten, että huomioon otetaan tavaratilan lattiataso, 0,60 metriä sen yläpuolella oleva taso sekä taso, johon tavaratilan korkeus mitataan. Mainittujen suorakulmioiden pituus on ensiksi alkavan ja ensiksi päättyvän suorakulmion alku- ja päättymiskohtiin asetettujen pystysuorien tasojen välinen etäisyys. Pinta-alojen mittaamisessa käytettäviä suorakulmioita määräävien tasojen tulee olla yhdensuuntaisia. Suorakulmiot sijoitetaan siten, etteivät auton tavaratilan rakenteet leikkaa niitä 3 kohdassa mainittuja rakenteita lukuun ottamatta. Alimman ja ylimmän tason välisen etäisyyden tulee olla vähintään 1,30 metriä ja ylimmän suorakulmion pituuden vähintään 1,20 metriä ja leveyden auton keskilinjan suhteen symmetrisesti vähintään 0,80 metriä. Jos alinta tasoa leikkaavia rakenteita on enemmän kuin 40 prosenttia tuolla tasolla sijaitsevan suorakulmion pinta-alasta, taso sijoitetaan mainittujen rakenteiden yläpuolelle."
Lähde Finlex 6b § -->http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19900478
Siirtelin heti alkuun tänne oikeammalle alueelle tämän ketjun
3paikkaisen pakun tuollaisesta saa helposti mutta lisäpenkkiä taakse ei saa, mittaus tapahan tuohon kuutioihin on melko hölmö, kun siinä ei lasketa oikeita litroja vaan mittaus tehdään seuraavalla tavalla
"Tavaratilan pinta-ala mitataan kolmelta tasolta suorakulmaisesti siten, että huomioon otetaan tavaratilan lattiataso, 0,60 metriä sen yläpuolella oleva taso sekä taso, johon tavaratilan korkeus mitataan. Mainittujen suorakulmioiden pituus on ensiksi alkavan ja ensiksi päättyvän suorakulmion alku- ja päättymiskohtiin asetettujen pystysuorien tasojen välinen etäisyys. Pinta-alojen mittaamisessa käytettäviä suorakulmioita määräävien tasojen tulee olla yhdensuuntaisia. Suorakulmiot sijoitetaan siten, etteivät auton tavaratilan rakenteet leikkaa niitä 3 kohdassa mainittuja rakenteita lukuun ottamatta. Alimman ja ylimmän tason välisen etäisyyden tulee olla vähintään 1,30 metriä ja ylimmän suorakulmion pituuden vähintään 1,20 metriä ja leveyden auton keskilinjan suhteen symmetrisesti vähintään 0,80 metriä. Jos alinta tasoa leikkaavia rakenteita on enemmän kuin 40 prosenttia tuolla tasolla sijaitsevan suorakulmion pinta-alasta, taso sijoitetaan mainittujen rakenteiden yläpuolelle."
Lähde Finlex 6b § -->http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19900478
Re: Tölkki syncro kuume
No johan on taas keksitty mittaus tavat. Ei tuolla menetälmällä saa penkkejä taakse
Re: Tölkki syncro kuume
Kolmepaikkasia dieselsyncroja on vaikka kuinka, useampipaikkasia paljon vähemmän ja hinnakkaampia. Osta kolmepaikkanen mieluummin kun raiskaat bussin.
Re: Tölkki syncro kuume
Ja jos satut löytämään henkilöautoksi rekisteröidyn syncron, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MENE MUUTTAMAAN SITÄ PAKETTIAUTOKSI!!!! Pistä ennemmin vaikka minulle YV ja tuon sinulle vastaavan pakusyncron vaihdossa.
Tuolla tarinaa asiaan liittyen http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=6&t=283
Tuolla tarinaa asiaan liittyen http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=6&t=283
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkki syncro kuume
Tervetuloa Foorumille
Veikkaan että moni muukin on sellaisesta henkilöauto (M1) Syncrosta kiinnostunut...
Veikkaan että moni muukin on sellaisesta henkilöauto (M1) Syncrosta kiinnostunut...
Re: Tölkki syncro kuume
Eikös se ole niin että bensa mallin esim. 8 paikkainen on henkilöauto... tai onko se nyt sitten henkilö maastoauto kun kyseessä nelivetoauto.
Re: Tölkki syncro kuume
95% niistä on maastohenkilöautoja, eli ei ole maksettu rekisteröitäessä täyttä autoveroa vaan vuodesta riippuen 30% tai 50%. Siitä johtuen ei voi rekisteröidä verolliseksi matkailuautoksi.juha_m kirjoitti:Eikös se ole niin että bensa mallin esim. 8 paikkainen on henkilöauto... tai onko se nyt sitten henkilö maastoauto kun kyseessä nelivetoauto.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... enkiloauto
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... tkailuauto
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Tölkki syncro kuume
tervetuloa foorumille minulla on pihassa myös tuollainen ihmeauto-dieselsyncrobussi
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Tölkki syncro kuume
paljoko beretan ihmeautossa dieselvero ja käyttövero vuodessa ?
Re: Tölkki syncro kuume
Veikkaisin että verot/maksut yhteensä n.+850€ jos siis henkilöauto.
Re: Tölkki syncro kuume
Pakuna se siis kannattaa tuommoinen auto ostaa. Silloin ei dieselvero niin mahdoton enää.
Entäs tällaisen rakentaminen -->
.
Rakentamis ongelmia tai muita ?
Entäs tällaisen rakentaminen -->
.
Rakentamis ongelmia tai muita ?
Viimeksi muokannut AT5nok, 05.02.2014 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: muokattu linkki kuvaksi
Syy: muokattu linkki kuvaksi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkki syncro kuume
Eihän tuossa ole ongelmaa, kun vaan löydät osat.
Re: Tölkki syncro kuume
empäs ole tälle syncroilu puolelle mitään koskaan kommentoinut (mistähän johtuu ) mutta hämmennetään vielä vähän jottei ole liian helppoa:
kyllähän siitä voi toki pakunkin tehdä, silloin pitää vaan pitää huolta ettei se täytä verovapaan ehtoja ,silloin saa takaisikin muutettua , eli esim 23 pyk tilavuus vaatimusta tai olikohan se nyt 57 pyk vai mikälie noissa vanhoissa missä mitattiin siitä liukuoven kohdalta se verotilavuus mitattiin. Eli voi olla myös täyden veronalainen paku jos tekee tavaratilaan sellaisen rakennelman ettei verovapausehdot täyty. (oletetaan että on siis täyden veron alainen m1 tällä hetkellä.)
edit_. siis täyden autoveronalainen, mutta n1 luokan diesel veron alainen
kyllähän siitä voi toki pakunkin tehdä, silloin pitää vaan pitää huolta ettei se täytä verovapaan ehtoja ,silloin saa takaisikin muutettua , eli esim 23 pyk tilavuus vaatimusta tai olikohan se nyt 57 pyk vai mikälie noissa vanhoissa missä mitattiin siitä liukuoven kohdalta se verotilavuus mitattiin. Eli voi olla myös täyden veronalainen paku jos tekee tavaratilaan sellaisen rakennelman ettei verovapausehdot täyty. (oletetaan että on siis täyden veron alainen m1 tällä hetkellä.)
edit_. siis täyden autoveronalainen, mutta n1 luokan diesel veron alainen
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Tölkki syncro kuume
olet aivan oikeassa.tosin eihän se ole kuin vajaa satku per kuukausi.kaljaan varmaan jollain menee paljon enemmän meillä ei eikan kans mene siihen touhuun latin latia,kaikki menee näihin tötteröihinEicca_ kirjoitti:Veikkaisin että verot/maksut yhteensä n.+850€ jos siis henkilöauto.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Tölkki syncro kuume
En tiedä mitä tykkäävät, jos verovapaaseen pakuun laittaa nostokaton, luultavasti huonoa. Ei varmaan ainakaan sänkyosa kannata olla katsastuksessa paikallaan. Eli edelleen tuommoisesta haaveilevan kannattaa etsiä M1 henkilöauto, tai jo verolliseksi matkailuautoksi rekisteröitynä = pehmeet penkit max 1+8 ja pakun laskukaavalla käyttövoimavero. Tai tuoda semmoinen ulkomailta ja maksaa täysi autovero. Ja jos edelleen jossain mielenhäiriössä haluat täysi tai puoliverollisen auton muuttaa pakuksi, niin tee tuo jarken mainostama juttu, eli laatikko tai muu rakennelma takatilaan ettei verottomuuden kriteerit täyty. Muuten meni nekin tuhannet eurot ja pehmeät penkit trafin tuuliin
Minun tarjous edelleen voimassa
Minun tarjous edelleen voimassa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkki syncro kuume
Juu eli mitään laatikostoa tai muutahan ei katsota mitattaessa esteeksi, eli esim. etuveto transportereissa (23 pykälän pakuissa) perinteisesti on suosittu kiinteää väliseinää siten ettei väliseinän kummaltakaan puolelta löydy tarvittavaa verolain mukaan mitattua 3 m3 mukaista tilavuutta. tölkithän taitaa olla "suksiboksi" aikakauden autoja, eli tuon 23 pykälän edeltäneen ( en muista edelleenkään numeroa) ssilloinhan tölkit meni verovapaaksi sen pystysuuntaisen tilan ansiosta joka oli moottoripahkan etupuolella, ettei vaan koko mittaustapa olisi tölkin mukaan räätälöity Eli jos siihen tavaratilaan rakentaa KIINTEÄN laverin joka on esim. moottoritilan korkeudella ei vanhakaan verolaki täyty ja auto pysyy verollisena, myöhemmin muutos takaisin m1 luokkaan onnistuu ilman uudelleen verotusta. Mutta silti suositeltavampaa antaa niiden harvojen jäljellä olevien olla siten miten on tai tuoda ulkoa, ei kai näistä enää mene veroja juuri mitään ja paras vaihtoehto varmaan sitten vaihtaa tt:n kanssa
Re: Tölkki syncro kuume
Verollinenmatkailuauto ja pakun laskukaavalla oleva käytövoima vero. Ja saa vielä matkustajia kyytiin ... tuohan kuullostaa hyvältä. 80km/h lätkä tieten sen jälkeen koristaa takaluukkua ?
Re: Tölkki syncro kuume
Ei korista. Matkailuautossa ei saa olla 80 lätkää. Jos on 100km/h matkailuauto, T3 tapauksessa omamassa oltava alle 1800kg, on 100 lätkä oltava.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkki syncro kuume
No voisi olettaa että moni tekee omastaan tämmöisen. Jos ei vaan satu olemaan paku kyseessä