retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Asiaa olen pohtinut ja ei tähän suoraan ketjua löytynyt.
Retkeilyprojektin sisusta oli karmeassa kunnossa ja muutenkin piti koritöiden vuoksi irroittaa. Eli kaikki on revitty pois ja uutta tilalle. Tavoitteena yksinkertainen, siisti ja helposti ylläpidettävä sisustus.
Eli Caravelle pahvien lisäksi seuraava on suunnitelmissa:
- Lattia ja muut alaosan pienemmät verhoilut "messumattoa", taipuisaa karvamattoa
- Caravelle ovi ja alapahvit
- takasivuikkunoiden B, C ja D pilareihin pitäisi löytää taipuisa alkuperäistä vastaava keinonahka, tai sitten alcantara kopio.
- katto on korotettu custom ratkaisu eli alkuperäinen kattoverhoilu ei käy. Katto on kuitenkin tasaiseksi tehty alumiinilevyillä. Siihen esim kangastukku.com keinonahka tai vastaava. Ei pyöreitä kulmia, joten jäykempi käy. Vaihtoehtoisesti samalla keinonahalla tai alcantaralla kuin pilarit.
- katon custom hyllyt ja kotelot samalla kuin katto ja/tai pilarit.
- rokkisohva ja patjat alcantarajäljitelmällä ompelemalla ja nitomalla rokkisohvan vaneriin.
- verhoilumateriaalin alle lämpöhuopa, eli patalappuhuopa.
- liimaus spraykontaktilla
- ompeluhommiin ei tarvitse, lukuunottamatta rokkisohvan patjat, muut liimalla ja osa nitomalla.
Värit
Seinä ja katto keskiharmaa, caravelle panelit mustaksi.
Kysymyksiä
- mikä keinonahka taipuu noiden pilareiden ympäri kokonaisena ilman saumoja ikkunatiivisteen alle. Kangastukusta ehdotti keinonahka VK:ta ja siitä laittoivatkin koepalat. Siinä on taustalla sellainen kova yhteen suuntaan venyvä kangas. Ei ole riittävän tapuisa. Tölkissä oli Iikorin jälkiltä sellaista ohutta keinonahkaa, missä oli takana sellainen ohut karvahuopa. Se oli erittäin ohutta ja venyvää ja sillä oli saatu pilarit verhoiltua. Sen sai ihan vetämällä revittyä, tuota VKta ei esim käsin revi. Mistähän tuota taipuisaa löytäisi? Pitäisi olla rullatavaraa, jotta saisi yhdellä palalla yläseinän B-pilarista peräluukkuun ja yhdellä koko takakatto jne.
- koepalassa alcantarakopiota oli myös sellainen yhteen suuntaan venyvä kangas takana. Onko vastaavaa likaa hylkivää materiaalia taipuisampana olemassa? Eli siis seinä ja kattosisustukseen keinonahan korvaajaa.
- muita kommentteja ja suosituksia?
P.s kangastukussa oli loistava palvelu, suosittelen.
Retkeilyprojektin sisusta oli karmeassa kunnossa ja muutenkin piti koritöiden vuoksi irroittaa. Eli kaikki on revitty pois ja uutta tilalle. Tavoitteena yksinkertainen, siisti ja helposti ylläpidettävä sisustus.
Eli Caravelle pahvien lisäksi seuraava on suunnitelmissa:
- Lattia ja muut alaosan pienemmät verhoilut "messumattoa", taipuisaa karvamattoa
- Caravelle ovi ja alapahvit
- takasivuikkunoiden B, C ja D pilareihin pitäisi löytää taipuisa alkuperäistä vastaava keinonahka, tai sitten alcantara kopio.
- katto on korotettu custom ratkaisu eli alkuperäinen kattoverhoilu ei käy. Katto on kuitenkin tasaiseksi tehty alumiinilevyillä. Siihen esim kangastukku.com keinonahka tai vastaava. Ei pyöreitä kulmia, joten jäykempi käy. Vaihtoehtoisesti samalla keinonahalla tai alcantaralla kuin pilarit.
- katon custom hyllyt ja kotelot samalla kuin katto ja/tai pilarit.
- rokkisohva ja patjat alcantarajäljitelmällä ompelemalla ja nitomalla rokkisohvan vaneriin.
- verhoilumateriaalin alle lämpöhuopa, eli patalappuhuopa.
- liimaus spraykontaktilla
- ompeluhommiin ei tarvitse, lukuunottamatta rokkisohvan patjat, muut liimalla ja osa nitomalla.
Värit
Seinä ja katto keskiharmaa, caravelle panelit mustaksi.
Kysymyksiä
- mikä keinonahka taipuu noiden pilareiden ympäri kokonaisena ilman saumoja ikkunatiivisteen alle. Kangastukusta ehdotti keinonahka VK:ta ja siitä laittoivatkin koepalat. Siinä on taustalla sellainen kova yhteen suuntaan venyvä kangas. Ei ole riittävän tapuisa. Tölkissä oli Iikorin jälkiltä sellaista ohutta keinonahkaa, missä oli takana sellainen ohut karvahuopa. Se oli erittäin ohutta ja venyvää ja sillä oli saatu pilarit verhoiltua. Sen sai ihan vetämällä revittyä, tuota VKta ei esim käsin revi. Mistähän tuota taipuisaa löytäisi? Pitäisi olla rullatavaraa, jotta saisi yhdellä palalla yläseinän B-pilarista peräluukkuun ja yhdellä koko takakatto jne.
- koepalassa alcantarakopiota oli myös sellainen yhteen suuntaan venyvä kangas takana. Onko vastaavaa likaa hylkivää materiaalia taipuisampana olemassa? Eli siis seinä ja kattosisustukseen keinonahan korvaajaa.
- muita kommentteja ja suosituksia?
P.s kangastukussa oli loistava palvelu, suosittelen.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 745
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Katon verhoilua olen itsekin uusimassa. Tekstiäsi lukiessa mietin jos vetäisi vain yksivärisellä vahakankaalla yhdestä palasta. Venyvänä materiaalina helpohko työstää (en ole kyllä muita kokeillutkaan). Lisäksi saa pyyhkimällä puhtaaksi. Siitä en sit tiiä miten pysyy liimattuna mikäli jotenkin kosteus pääsee liimapinnoille.Joker kirjoitti: - mikä keinonahka taipuu noiden pilareiden ympäri kokonaisena ilman saumoja ikkunatiivisteen alle. Kangastukusta ehdotti keinonahka VK:ta ja siitä laittoivatkin koepalat. Siinä on taustalla sellainen kova yhteen suuntaan venyvä kangas. Ei ole riittävän tapuisa. Tölkissä oli Iikorin jälkiltä sellaista ohutta keinonahkaa, missä oli takana sellainen ohut karvahuopa. Se oli erittäin ohutta ja venyvää ja sillä oli saatu pilarit verhoiltua....
Lattioille messumatto toisi varmaan lisäeristystäkin. Halpakaupoista olen katsellut metrittäin myytäviä kuramattoja. Niiden "kuvio" vain on hassun näkoinen eikä yhtenäinen kuten messumatoissa olisi.
Caravelleen olen virtuaali-tuunannu moottorikopan päälle kaappia vesivanerista. Lisäksi mietinnässä hamppuköysistä tms. hyllyä matkalaukuille katon tasalle. Sais rojut pois lattioilta nukkumisen ajaksi ja ei blokkaa näkyväisyyttä taakse kuten jäykkä hylly. Välillä kävi mielessä muokata jotain lokeroita liukuoven sisään tai takaoveen. Niin ja etupenkkien alta tila myös hyötykäyttöön. Säilytystilaa ei oo koskaan liikaa kun ei ole koppaa korotettu
Sisustan värit ajattelin pitää mahdollisimman vaaleina ettei heti hämärän tultua tarvii kaikkia valoja kytkeä. Katon vaalea verhoilu ainakin auttaa caravellessa että pärjää sillä onnettomalla originaali sisustavalollakin.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Pitääpä raportoida vähäistäkin kokemusta ja edistymää.
- Sisustusprojekti ei ole käynnistynyt, mutta nahkajäljitelmät on tallissa. Tekstiilitaustainen keinonahka osoittautui elastisimmaksi noista kestävistä nahkajäljitelmistä. Kokeillaan sillä. Keskiharmaata ja valkoista tuli.
- Alcantarajäljitelmä (microkuitukangas) pitäisi tulla näillä hetkillä sohvaan, suunnitelma on sama.
- Messumatto lattiassa ei kannata. Imee likaa kuin sieni. Tällä hetkellä lattia koostuu alhaalta ylös : Solukumia aallonpohjilla > kolminkerroin laminaatin askeleristin > 9mm harmaa vesivaneri > messumatto. Tuo Vaneri on jo sinällään ihan siisti, mutta lämmöntunteen vuoksi taidan liimata siihen jonkin harmaan tai mustan vinyylimaton.
Eristyksestä laitoinkin viestiä hillityn topiikkiin, itse eristin moottorikopan 30mm Bilteman eristeellä ja ohjaamon bilteman bitumihuovalla(lokasuojat kumimaton alta) ja loput bitumilla.
Takatila ja ovet on eristämättä ja sisustussähköt tekemättä, sitten vasta nahkoittamaan.
- Sisustusprojekti ei ole käynnistynyt, mutta nahkajäljitelmät on tallissa. Tekstiilitaustainen keinonahka osoittautui elastisimmaksi noista kestävistä nahkajäljitelmistä. Kokeillaan sillä. Keskiharmaata ja valkoista tuli.
- Alcantarajäljitelmä (microkuitukangas) pitäisi tulla näillä hetkillä sohvaan, suunnitelma on sama.
- Messumatto lattiassa ei kannata. Imee likaa kuin sieni. Tällä hetkellä lattia koostuu alhaalta ylös : Solukumia aallonpohjilla > kolminkerroin laminaatin askeleristin > 9mm harmaa vesivaneri > messumatto. Tuo Vaneri on jo sinällään ihan siisti, mutta lämmöntunteen vuoksi taidan liimata siihen jonkin harmaan tai mustan vinyylimaton.
Eristyksestä laitoinkin viestiä hillityn topiikkiin, itse eristin moottorikopan 30mm Bilteman eristeellä ja ohjaamon bilteman bitumihuovalla(lokasuojat kumimaton alta) ja loput bitumilla.
Takatila ja ovet on eristämättä ja sisustussähköt tekemättä, sitten vasta nahkoittamaan.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Miten on kummankin projektit edistynyt? Kuvat olis kiva yllätys
Mulla on Karvalakin takatilan lattialla vesivaneri jo edellisen omistajan vai maahantuojan jäljiltä. Sen päälle leikkasin K-Raudasta ostamaani kuramattoa. Kyllähän sekin likaa kerää, mutta on kohtalaisen helppo puhdistaa. Jyväskylän rallireissulla sinne nostettiin pari kertaa kuraisia pyöriä ja mudan kuivuttua sen sai helposti pois. Messumatto ja kuramatto on ilmeisesti vähän eri tarkoitukseen tehty?
Onko Jokerin auton lattiassa ne solumuovit liimattu mitenkään? Kertyykö lattialle kosteutta?
Mulla on Karvalakin takatilan lattialla vesivaneri jo edellisen omistajan vai maahantuojan jäljiltä. Sen päälle leikkasin K-Raudasta ostamaani kuramattoa. Kyllähän sekin likaa kerää, mutta on kohtalaisen helppo puhdistaa. Jyväskylän rallireissulla sinne nostettiin pari kertaa kuraisia pyöriä ja mudan kuivuttua sen sai helposti pois. Messumatto ja kuramatto on ilmeisesti vähän eri tarkoitukseen tehty?
Onko Jokerin auton lattiassa ne solumuovit liimattu mitenkään? Kertyykö lattialle kosteutta?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 745
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Oma sisusta kombinaatio muuttui jonkun verran jo paperilla ja nyt vasta toteutan.
Katon verhoilun sain pestyä "ihmesienillä" joten alkuperäinen sai jäädä. Kaikki oviverhoilut on uudelleen verhoiltu keinonahalla ja kaiutinhuopaa on varattuna "etupenkkien ympäristöön" sekä lokasuojien sisäpuolelle.
Lattia: solumuovia kylmäbitumin päälle. Ensin tasottelin lattian epätasaisuudet leikaamalla sopivan levyisiä solumuovin paloja ja liimasin bitumilla kiinni.
Bitumia on litroittain jäljellä joten ihan vain siksi sitä käytin. Tarttui jotenkin mutta kesti päiviä kuivua.
Vesivaneria tuohon päälle - sitten retkeilypatjaa vanerin päälle ja muovimatto niitaten vaneriin. Muovimatossa joku feikki-parketti-kuviointi.
Seinät on vielä auki ja ilman lämmöneristeitä. Piuhoja vetelen takapenkin alle johon tarkoitus sulakkeet ja kytkinpaneelilla koota tarvittavat sähkölaitteet. Ikean kaappivalot sattui olemaan 12v joten sellaiset lähti kaapeista syncroon...
Takapenkin alle tulee säilytystilaa ja invertterit.
Mulla on vanerilevy ruuvattu takapenkin selkänojaan ja pianosaranoitu. Selkänojan ja vanerin kaatamalla saa parivuoteen kokoisen ilmapatjan levitettyä täyteen mittaansa.
Otan kuvia kun seuraavan kerran pyörähdän tallilla. Tarkoitus on juuri koeponnistaa sisustusta.
Katon verhoilun sain pestyä "ihmesienillä" joten alkuperäinen sai jäädä. Kaikki oviverhoilut on uudelleen verhoiltu keinonahalla ja kaiutinhuopaa on varattuna "etupenkkien ympäristöön" sekä lokasuojien sisäpuolelle.
Lattia: solumuovia kylmäbitumin päälle. Ensin tasottelin lattian epätasaisuudet leikaamalla sopivan levyisiä solumuovin paloja ja liimasin bitumilla kiinni.
Bitumia on litroittain jäljellä joten ihan vain siksi sitä käytin. Tarttui jotenkin mutta kesti päiviä kuivua.
Vesivaneria tuohon päälle - sitten retkeilypatjaa vanerin päälle ja muovimatto niitaten vaneriin. Muovimatossa joku feikki-parketti-kuviointi.
Seinät on vielä auki ja ilman lämmöneristeitä. Piuhoja vetelen takapenkin alle johon tarkoitus sulakkeet ja kytkinpaneelilla koota tarvittavat sähkölaitteet. Ikean kaappivalot sattui olemaan 12v joten sellaiset lähti kaapeista syncroon...
Takapenkin alle tulee säilytystilaa ja invertterit.
Mulla on vanerilevy ruuvattu takapenkin selkänojaan ja pianosaranoitu. Selkänojan ja vanerin kaatamalla saa parivuoteen kokoisen ilmapatjan levitettyä täyteen mittaansa.
Otan kuvia kun seuraavan kerran pyörähdän tallilla. Tarkoitus on juuri koeponnistaa sisustusta.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Alkuperäinen kattoverhoilu ehkä paras (makuasia tietenkin). Hyvä, että puhdistui! Millä ajattelit muuten lämpöeristää seinät? Ja ihan pari vai enemmänkin invertteriä? Huima virran tarvis
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 745
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Lämmöneristys on se kaikista vaiken kysymys ollu koko rojektissa. Savenmaan verkkokaupasta saisi 24mm solumuovia metrin paloina - toisaalta Finfoamia saattaisi olla tarjolla hakupalkalla. Mulla on rakennusmies tallikaverina joka on tähän mennessä puistellut päätään mun eristys-ajatuksille
Aika vähän olen autossa öitäni nukkunut joten ei ole käsitystä miten se kondensiovesi muodostuu ongelmaksi? Kuitenkin mitä tahansa seinien väliin laitan, jätän vedenpoistolle reitin alareunaan.
Inverttereitä on 350w ja 200w mutta tuskin molemmat yhtäaikaa päällä Lisäksi on stereoille 500w vahvistin eli tuo 90A laturi huutaa hoosiannaa hyvinkin äkkiä.
Aika vähän olen autossa öitäni nukkunut joten ei ole käsitystä miten se kondensiovesi muodostuu ongelmaksi? Kuitenkin mitä tahansa seinien väliin laitan, jätän vedenpoistolle reitin alareunaan.
Inverttereitä on 350w ja 200w mutta tuskin molemmat yhtäaikaa päällä Lisäksi on stereoille 500w vahvistin eli tuo 90A laturi huutaa hoosiannaa hyvinkin äkkiä.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Karvalakissa on vain vanerit seinissä, katossa ja lattiassa. Eli ei mitään eristeitä. Tuskin tulen siinä kylmemmillä keleillä yöpymään, niin taitaa jäädä eristämättä. Joku päivä mulla on kyllä semmoinen missä tarkenee kylmemmälläkin. Eli tässä kerätään hissukseen tietämystä. Tuossa ketjussa käyttävät jotain Celotexia mikä on ainakin minulle aivan outo merkki:
http://www.justkampers.com/forum/viewto ... 1&t=141423
http://www.justkampers.com/forum/viewto ... 1&t=141423
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 745
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
"Celotex Insulation Board 25mmx1200x2.4m - Polystyrene" eli ilmeisesti styroksia vastaavaa materiaalia.
Varmaan olisi ihan ok styroiiksikin eristeenä - kunhan jättää ilmaraon että mahdollisesti kostuessaan ei styroksi ole paljasta metalliseinää vasten liimattuna. Tuossa linkittämässäsi projektissa näköjään teipanneet seinästä irti kaikki eristeet kun jeesusteipit on noin "pinnassa" paneeleita vasten.
Noita brittien suosimia eristeitä tullut etsittyä muttei suomesta noita löydä. Youtuben "DIY camper van" projekteissa käyttävät usein jotain foliopintaista eristemattoa.
Olen ehkä hieman jo vainoharhainen tuon kondensioveden vaikutuksista. Kaikki ovipahvit ja sisätilan vanerit olen käsitelly homeenestoaineella
Varmaan olisi ihan ok styroiiksikin eristeenä - kunhan jättää ilmaraon että mahdollisesti kostuessaan ei styroksi ole paljasta metalliseinää vasten liimattuna. Tuossa linkittämässäsi projektissa näköjään teipanneet seinästä irti kaikki eristeet kun jeesusteipit on noin "pinnassa" paneeleita vasten.
Noita brittien suosimia eristeitä tullut etsittyä muttei suomesta noita löydä. Youtuben "DIY camper van" projekteissa käyttävät usein jotain foliopintaista eristemattoa.
Olen ehkä hieman jo vainoharhainen tuon kondensioveden vaikutuksista. Kaikki ovipahvit ja sisätilan vanerit olen käsitelly homeenestoaineella
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Parempi tehdä huolella! Lämpötilojen vaihtelut niin suuret Suomessa, että tämmöset hommat paras suunnitella ja toteuttaa vimosen päälle. Tosin Briteissäkin taitaa sadetta ja kurjuutta riittää, joten jospa niitten projekteista jotain vinkkiä vois ottaa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Siinäpä lyhyt opetusvideo pakun eristämisestä:
http://m.youtube.com/watch?v=GRKtPFQUWn ... RKtPFQUWnA
Eli ilma pitää saada kiertämään. Ja ilmaraon tuokin ukko jättää.
http://m.youtube.com/watch?v=GRKtPFQUWn ... RKtPFQUWnA
Eli ilma pitää saada kiertämään. Ja ilmaraon tuokin ukko jättää.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Spary liimalla liimasin solumuovit. Ei kosteutta kerry, lattia on kuiva. Ostin ovelle kuramaton, se ottaa enimmät. En edelleenkään kuitenkaan pidä tuosta messumatosta, tai yleensäkään mistään kiinteästä karvamatosta. Tulee käveltyä muuallakin kuin asfaltilla, niin kerran kannettua rapaa ei sitten pariin päivään irti saa, verrattuna että talouspaperilla pyyhkäisisi esim vinyylin.Hanttapuli kirjoitti:Onko Jokerin auton lattiassa ne solumuovit liimattu mitenkään? Kertyykö lattialle kosteutta?
Muutoin ei ole mikään edistynyt sisustuksen suhteen. Jos ottaisi tavoitteeksi taas juhannuksen...
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Saman huomannu Hansun lattialla kun on jonkinlainen muovimatto, niin kurareissujen jälkeen helppo puhdistaa, eikä pieni kosteuskaan haittaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Eli se ei ole mitenkään liimattu lattiaan?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Hanttapuli kirjoitti:Eli se ei ole mitenkään liimattu lattiaan?
On tuo ihan tukevasti liimattu lattiaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: retkeilyauton sisustusmateriaaleja ja -tapoja
Ai niin joo. Kyllähän mää selasin tämän ketjun alusta asti ja unohdin autuaasti
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.