Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Erotinrele vs. kytkin. Molemmat toimii, jompikumpi on ehdoton hupiakun kanssa. Itse valitsin kytkimen, koska tykkään päättää itse miten käytetään ja ladataan akkuja ja kytkimellä saan myös kaikki sähköt pois. Tuo mukanaan taas vastuun, pitää muistaa kääntää, jottei käytä starttiakkua, mutta on vielä onnistunut.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Hyvä yhdistelmä on ET25 vanne ja 30x9,5/15 korotettuna. Piti tietty tukivartta tarkastella, mutta ei ole ottanut etukaareenkaan kiinni, katsotaan. Liukuoven väliin jää muutama milli. Mittarivirhettä ei ole enää ja välitykset on nyt huomattavasti paremmat. Ehkä kaipaa pidempää nelosta kun kamiinaan saa tehoja. Helmoihin ympäri Dinitrolin protect super 447 massaruiskulla. 1l riitti just ja just. Päälle Mipa OC akryyli mustana.
Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä
Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä
Viimeksi muokannut Joker, 22.07.2015 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
345mm kardaanin suojaan ja 1205mm oven kahvan puoliväliin on korkotiedot tällä asetuksella.
- Liitteet
-
- image.jpg (81.33 KiB) Katsottu 8655 kertaa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Perälautaan ja eteen sama käsittely.
- Liitteet
-
- image.jpg (76.68 KiB) Katsottu 8655 kertaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
SIISTI!!!
Tuossa "tölkkifoorumi.fi" korotussarjan tuottama muutos alla olevilla renkailla
Tuossa "tölkkifoorumi.fi" korotussarjan tuottama muutos alla olevilla renkailla
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Sama sarja on mullakin. Mistähän noin iso ero? Millä renkailla tuo on? 31" oletan. Onkohan paksumpi jousen kumi teillä päin?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Piru vie, että tästä tuli/tulee komea!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Vakio kumilätty, 215/85R16 renkaat, saattavat olla pikkasen korkeammat kuin laskennallinen 30.39"Joker kirjoitti:Sama sarja on mullakin. Mistähän noin iso ero? Millä renkailla tuo on? 31" oletan. Onkohan paksumpi jousen kumi teillä päin?
Korotus oli 2x alumiinikiekon paksuus.
Sen verran on alustassa nyt korkeutta, että leimasetä joutui hakemaan naapurinosturilta lisää kumilätkiä, jotta sai renkaat ilmaan
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Alkujaan dieseleissä on takana korkeammat alumiinilätkät, mutta ei se etupäähän pitäisi vaikuttaa. Renkaat ja pienempi omamassa varmaan tekee eron.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Korkoasiaan. Ehkä oli vähän mittausvirhettä, oikea korko tasaisella noin 124, joten ero tasoittui. Ihan riittää, jos vaikka vähennetty sentti vastaisi yhtä murrosta/10tkm...
Renkaiden vaihdon jälkeen olen havahtunut akuuttiin voiman puutteeseen. Olen pyöritellyt kaikenlaisia vaihtoehtoja motorupista isoturboon, mutta soitto Finturbolle antoi uutta suuntimaa. Hukkaportista pitää luopua, tilalle jumisiivet. Hankintalistalle menee:
- suuttimet sovitellen Findieselin kanssa.
- AFN Garret-kunnostettu vaihto-ahdistin Finturbolta
- joku korkeammalle nostava pakosarja
- VNT N75
- ECUlle ohjelman näpläys, VNT-muutos ja pari muuta.
- putkea, letkua ja mutteria
Tällä pitäisi saada luotettavuutta, lagit minimiin ja tasaisempi vääntö, rajoitusta alakierroksille ja vaikka huippuvääntö n.300Nm.
Pitää kyllä FinTurbon Markukselle antaa kiitosta, palvelualttius, into ja asiantuntemus kun yhdistetään, ei voi vikaan mennä, suosittelen.
Olikos jollain faktatietoa millä pakosarjalla saa AFN:n VNT:n ylemmäksi ilman pitkittäispalkin silpomista? Olen ymmärtänyt että pitkittäiskoneisen TDI:n pakosarja nostaisi, mutta onko joku niistä toistaan sopivampi vai riittääkö vai onko ne kaikki samaa tavaraa? Samalla tietty hankkimalla pitkittäis-AFN:n satsin saisi laipan sopivaksi. Saan tarvittaessa romun AFN:n sovitukseen, mutta olishan tuo jos löytyisi kerrasta oikea satsi.
Pohjapanssarin sain kiinni, joutuihan sitä silpomaan tosiaan vaihde-linkin tieltä. Kojelautaa en ole repinyt vielä irti, joten vakkaria ja muita mausteita ei ole vielä, mutta rekkapeilit tuli laitettua.
Renkaiden vaihdon jälkeen olen havahtunut akuuttiin voiman puutteeseen. Olen pyöritellyt kaikenlaisia vaihtoehtoja motorupista isoturboon, mutta soitto Finturbolle antoi uutta suuntimaa. Hukkaportista pitää luopua, tilalle jumisiivet. Hankintalistalle menee:
- suuttimet sovitellen Findieselin kanssa.
- AFN Garret-kunnostettu vaihto-ahdistin Finturbolta
- joku korkeammalle nostava pakosarja
- VNT N75
- ECUlle ohjelman näpläys, VNT-muutos ja pari muuta.
- putkea, letkua ja mutteria
Tällä pitäisi saada luotettavuutta, lagit minimiin ja tasaisempi vääntö, rajoitusta alakierroksille ja vaikka huippuvääntö n.300Nm.
Pitää kyllä FinTurbon Markukselle antaa kiitosta, palvelualttius, into ja asiantuntemus kun yhdistetään, ei voi vikaan mennä, suosittelen.
Olikos jollain faktatietoa millä pakosarjalla saa AFN:n VNT:n ylemmäksi ilman pitkittäispalkin silpomista? Olen ymmärtänyt että pitkittäiskoneisen TDI:n pakosarja nostaisi, mutta onko joku niistä toistaan sopivampi vai riittääkö vai onko ne kaikki samaa tavaraa? Samalla tietty hankkimalla pitkittäis-AFN:n satsin saisi laipan sopivaksi. Saan tarvittaessa romun AFN:n sovitukseen, mutta olishan tuo jos löytyisi kerrasta oikea satsi.
Pohjapanssarin sain kiinni, joutuihan sitä silpomaan tosiaan vaihde-linkin tieltä. Kojelautaa en ole repinyt vielä irti, joten vakkaria ja muita mausteita ei ole vielä, mutta rekkapeilit tuli laitettua.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
itsellä 1.6 sen vaparista tehty pakosarja, mahtuu ainakin 1.6 sen kanssa vnt pitkittäispalkin väliin. toki joutui hitsi hommiin siinäkin kun joku sen sarjan oli rakentanut.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Mitenkäs kovia lukemia Markuksen kanssa visioitte koneesta otettavan? Pidä vaan se varalaatikko itsellä, ihan vaan varuilta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kannattaa vielä katsoa saako sen AFN turbon käännettyä siihen kulmaan että saa asennettua tölkin vinokoneeseen. Jossain tapauksissa alipainekello tulee tielle tai sitten pakopesässä oleva säätövipu ottaa kiinni siipien ohjauskehän laakerointiin. Itse törmäsin just jälkimmäiseen, täytyy kokeilla miten tuo turbo toimii 25 asteen kulmassa ..
Suosittelen kyllä ottamaan migin käteen, tekemään oman pakosarjan ja laittamaan turbon vaikka koneen taakse, hyvin käsillä, mahtuu isompikin ja jne.
Kuvassa V6 TDI:n 2052vnt:
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/pakosarja4.jpg
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/pakosarja6.jpg
Suosittelen kyllä ottamaan migin käteen, tekemään oman pakosarjan ja laittamaan turbon vaikka koneen taakse, hyvin käsillä, mahtuu isompikin ja jne.
Kuvassa V6 TDI:n 2052vnt:
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/pakosarja4.jpg
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/pakosarja6.jpg
< 15kWh/100km
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Sinne vaan piirikytkentäintäistä puhelua Toivalaan ja puhut tuhmia turboista Anna turboseireeni vietellä... äläkä jää itsekseen haistelemaan aivopieruja Kanta-Hämeen lenkilleTT| kirjoitti:Mitenkäs kovia lukemia Markuksen kanssa visioitte koneesta otettavan? Pidä vaan se varalaatikko itsellä, ihan vaan varuilta
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Niin on näköjään... Pienet on piirit.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Tai sitten on vaan massasta erottuva Hieno Tölkki?
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Nuo norsunkorvathan sopii tölkkiin hienosti, ja tuo harmaa reunus on riittävän lähelle samaa sävyä auton kanssa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kyllä ne sopii ihan hyvin. Asennuskin oli aika yksinkertainen, mutta tankoa piti yläkiinnikkeen osalta väännellä, eikä se vieläkään ole priima. Jälkikäteen on joutunut yläpulttia kirimään kun maantiellä peilit on hakenut aerodynaamisemman asennon. Ala-pultti on jo jousi pohjassa. Hyvät on suosittelen.
Sähköt on myös vetämättä, meinasin ne 24VDC vastukset kokeilla kytkeä väliaikaisesti jonain pakkasaamuna ja katsoa minkä verran lämpeää, ennen kuin rei'itän ovia.
Sähköt on myös vetämättä, meinasin ne 24VDC vastukset kokeilla kytkeä väliaikaisesti jonain pakkasaamuna ja katsoa minkä verran lämpeää, ennen kuin rei'itän ovia.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Alakiinnikkeen pulttien välissä taitaa olla valmis reikä, jos en ihan väärin muista...
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
miksi pitää olla noin suuret peilit? vai onko se tyylisuunta kysymys..