Touareg Race car
Touareg Race car
Onks tää nyt hyötyauto?
Jos jollakulla on kuvaa tai juttua tästä autosta tiedossa niin kiinnostaisi varsinkin jousitus ja voimansiirto.
Tekniset tiedot VW Race Touareg 3
Moottori
5-cyl TDI, sekventaaliahdettu (kaksi ahdinta sarjassa) ja välijäähdytetty. Moottori pitkittäin.
2500cc
310hv/+600Nm
Kuristin: 38mm
Moottorinohjaus: Bosch (motorsport)
Voimansiirto:
Sekventaalinen 5-v
Jatkuva neliveto, kolme tasauspyörästön lukkoa (varmaan hydraulinen)
Sachs kolmilevyinen keraaminen kytkin, hydraulitoiminen
Suorituskyky:
0-100km/h 5,9s
Huiput: n. 190km/h
Jousitus:
Kolmiotukivarret, kaksi iskunvaimenninta ja jousta per rengas
Jousituksen liikerata 250mm (säännöissä)
Tehostettu hammastanko-ohjaus
320mm jäähdytetyt levyt ympäriinsä, kuusimäntäiset etusatulat ja nelimäntäiset taka
Vanteet: 7 x 16
Renkaat: BFGoodrich "All terrain" 235-85/16"
Kori:
Teräsputkirunko, hiilikuitukoppa
Mitat:
Pituus/leveys/korkeus: 4,171/1,996/1,762mm
Raideleveys: 1,750mm edessä ja takana
Akseliväli: 2,820mm
Minimipaino: 1,787.5kg (säännöissä)
Jos jollakulla on kuvaa tai juttua tästä autosta tiedossa niin kiinnostaisi varsinkin jousitus ja voimansiirto.
Tekniset tiedot VW Race Touareg 3
Moottori
5-cyl TDI, sekventaaliahdettu (kaksi ahdinta sarjassa) ja välijäähdytetty. Moottori pitkittäin.
2500cc
310hv/+600Nm
Kuristin: 38mm
Moottorinohjaus: Bosch (motorsport)
Voimansiirto:
Sekventaalinen 5-v
Jatkuva neliveto, kolme tasauspyörästön lukkoa (varmaan hydraulinen)
Sachs kolmilevyinen keraaminen kytkin, hydraulitoiminen
Suorituskyky:
0-100km/h 5,9s
Huiput: n. 190km/h
Jousitus:
Kolmiotukivarret, kaksi iskunvaimenninta ja jousta per rengas
Jousituksen liikerata 250mm (säännöissä)
Tehostettu hammastanko-ohjaus
320mm jäähdytetyt levyt ympäriinsä, kuusimäntäiset etusatulat ja nelimäntäiset taka
Vanteet: 7 x 16
Renkaat: BFGoodrich "All terrain" 235-85/16"
Kori:
Teräsputkirunko, hiilikuitukoppa
Mitat:
Pituus/leveys/korkeus: 4,171/1,996/1,762mm
Raideleveys: 1,750mm edessä ja takana
Akseliväli: 2,820mm
Minimipaino: 1,787.5kg (säännöissä)
- Liitteet
-
- Putkikehikko. Moottorin huolto varmaan mukavaa hommaa
- vw-touareg-race-red-bull-1.jpg (365.65 KiB) Katsottu 5420 kertaa
-
- Katumalli vastaan kisamalli
- Volkswagen-Race-Touareg-3.jpg (232.6 KiB) Katsottu 5420 kertaa
-
- Motec näyttö, ja vasemmalla sen yläpuolella on näyttö joka ohjaa kuskia seuraavalle rastille.
Monitoiminäytössä lukee "Damper temperature"
Hengissä säilyminen on melko etusijalla. Keskikonsolissa tärkeimmillä paikoilla ylhäällä on päävirta, sen vieressä sammutusjärjestelmän nappi ja hätävilkku.
Päävirta ja sammuttajan nappi on suojattu ettei niitä pääse painamaan vahingossa.
Ratissa on kolme nappia, yhdestä saa vaihdettua motecin näytön näkymän, toisessa on töötti ja kolmannessa on todennäköisesti nopeudenrajoitin varikoille ja siirtymille. - VW_Race-Touareg-RT3_2010_5.jpg (531.16 KiB) Katsottu 5420 kertaa
- Motec näyttö, ja vasemmalla sen yläpuolella on näyttö joka ohjaa kuskia seuraavalle rastille.
-
- Apukuljettajalla sama monitoiminäyttö, Rengaspaineet seurannassa. Näkymää voi varmaan vaihtaa.
Keskikonsolissa myös oranssi veitsi turvavöiden katkaisua varten.
Sulakkeet ei ole automaattisia, mutta joka sulakkeen päällä on ilmoitusvalo joka syttyy kun sulake on palanut. Varasulakkeet löytyy apukuskin näköpiirissä olevasta "Spare Fuses" laatikosta.
Alempana keskikonsolissa oleva punainen laatikko on sammutusjärjestelmän ohjausyksikkö, sen on/off nappi on myös suojattu. Sammut - Volkswagen-Race-Touareg-3-interior.jpg (251.05 KiB) Katsottu 5420 kertaa
- Apukuljettajalla sama monitoiminäyttö, Rengaspaineet seurannassa. Näkymää voi varmaan vaihtaa.
-
- Toisen autokunnan sama laitos. Vähän eri paikoissa kamat, eri kytkimiä ja eri sulakeboksi,
Päävirrat katkaistaan nostamalla ensin punainen suoja ylös, jonka jälkeen katkaisijasta voi sammuttaa virrat.
Varasulakkeet teipattu tyylikkäästi mustalla jesusteipillä. - VW_Race-Touareg-2_4.jpg (649.31 KiB) Katsottu 5420 kertaa
- Toisen autokunnan sama laitos. Vähän eri paikoissa kamat, eri kytkimiä ja eri sulakeboksi,
-
- Purettuna. Näyttäisi olevan kaksi iskunvaimenninta per pyörä.
- vw-100820-00635.jpg (188.13 KiB) Katsottu 5420 kertaa
-
- Vedenylitysfiilistelykuva.
- vw-100914-00819.jpg (437.43 KiB) Katsottu 5420 kertaa
-
- Vanha vasemmalla, uudempi oikealla
- vw-100818-1238.jpg (166 KiB) Katsottu 5420 kertaa
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Touareg Race car
Tietysti RT:tä saa katukilpiin
Re: Touareg Race car
Tosta katulaillisesta mallista löyty yks kuva takaa alta. Näyttää olevan sama kuin kilpa-auto, mutta on vähän meikattu.
Katumallissa huomaa noi taustapeilit ja niiden juntin muodon.
Katumallissa huomaa noi taustapeilit ja niiden juntin muodon.
- Liitteet
-
- high_51.jpg (370.74 KiB) Katsottu 5412 kertaa
-
- cc-12-0052.jpg (589.88 KiB) Katsottu 5412 kertaa
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Touareg Race car
Siis joo toi katu malli on muuten ihan sama paitsi vanne koko on 18" ja optiona sai moottorista kuristimen pois
Re: Touareg Race car
Tommosiahan ne maastoautot pitää olla
Re: Touareg Race car
Missä tuossa muka nukut ja käristät pekonit aamulla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Touareg Race car
Mietin ihan samaa?TT| kirjoitti:Missä tuossa muka nukut ja käristät pekonit aamulla?
Re: Touareg Race car
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Touareg Race car
Ameriikoissa kaikki on isompaa. Race Touaregeissa on V12 moottorit ja joustojakin saa olla enemmän kuin dakarin sallimat 250mm
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Touareg Race car
Race Baja Touareg Trophy Truck
Mitat:
Leveys/Akseliväli: 233cm/317cm
Paino: 2562kg
Moottori:
5.5l V12 TDI kahdella ahtimella
Ahtoja 2.94bar ja 550hv (850Nm)
Voimansiirto:
Xtrac 6 vaihteinen sekventaali
Jousitus:
Etu: 63cm joustoa, fox iskarit ja eibach jouset
Taka: 76cm joustoa, fox iskarit ja eibach jouset, jäykkä taka-akseli (tottakai)
Muuta:
240l polttoainesäiliö
150 astetta niin menee iskari vaihtoon?
Lisää kuvia löytyy:
http://www.race-dezert.com/forum/showth ... ophy-Truck
Mitat:
Leveys/Akseliväli: 233cm/317cm
Paino: 2562kg
Moottori:
5.5l V12 TDI kahdella ahtimella
Ahtoja 2.94bar ja 550hv (850Nm)
Voimansiirto:
Xtrac 6 vaihteinen sekventaali
Jousitus:
Etu: 63cm joustoa, fox iskarit ja eibach jouset
Taka: 76cm joustoa, fox iskarit ja eibach jouset, jäykkä taka-akseli (tottakai)
Muuta:
240l polttoainesäiliö
150 astetta niin menee iskari vaihtoon?
Lisää kuvia löytyy:
http://www.race-dezert.com/forum/showth ... ophy-Truck
Tölkkifoorumi on kiva paikka.