moottoriswap
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 53
- Liittynyt: 07.12.2012 23:48
moottoriswap
Taidan sittenkin talven aikana päivittää tuon vesiboxerin rivikoneeseen.
Suositelkaa jotain sopivaa/edullista/turbollista bensamoottoria.
Saisi mennä mahdollisimman pienillä vaivoilla paikalleen, onko missään projektikertomusta moisesta?
kyseleepi sepi
Suositelkaa jotain sopivaa/edullista/turbollista bensamoottoria.
Saisi mennä mahdollisimman pienillä vaivoilla paikalleen, onko missään projektikertomusta moisesta?
kyseleepi sepi
Re: moottoriswap
Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).
Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona
Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: moottoriswap
Mitä muutoksia pitäisi tehdä 1,8i 90 hv (yksipisteruisku), jos sen ahtaisi esim K14 ahtimella ja asentaisi JX palikoilla?
Sellainen kone olisi jouten ja miettinyt jos siitä alkaisi rakentaa bussin konetta, tosin ei ole sitä bussiakaan vielä...
Sellainen kone olisi jouten ja miettinyt jos siitä alkaisi rakentaa bussin konetta, tosin ei ole sitä bussiakaan vielä...
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 53
- Liittynyt: 07.12.2012 23:48
Re: moottoriswap
no tuollainen audin 5 pyttyinen kiinnostaisi myös. Mites se istuu paikalleen? Adapteri?
Re: moottoriswap
Adapteri on suurin ongelma, tehdastekoisena sopivaa kytkinkoppaa saa kyllä eteläafrikasta purkuautoista. VWHarrastajalla on varmaan kontakteja sinne, mutta maksanee useamman satasen silti. Koneethan sitten ei maksakaan juuri mitään ja sähköiseltä puolelta k-jetronicin johtosarja on suht helppo asennella vaikka olis hienompi malli katalysaattoreineen ja sytytysbokseineen.
< 15kWh/100km
Re: moottoriswap
Tai sitten 1.8T ihan virallisesti poikkeusluvalla, niin voisi vaikka 180hp version laittaa.
Ja se Jussin 1.8T swap-ketju http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=19&t=698
Ja se Jussin 1.8T swap-ketju http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=19&t=698
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 53
- Liittynyt: 07.12.2012 23:48
Re: moottoriswap
ei ole mitään käryä noista rinkelivehkeistä, missä malleissa on tuollaista konetta?
2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp
Re: moottoriswap
Tuolla jonkinlaista listaa koneista ja autoistaseppo mäntykivi kirjoitti:ei ole mitään käryä noista rinkelivehkeistä, missä malleissa on tuollaista konetta?2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_di ... er_petrols
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: moottoriswap
dmn kirjoitti:Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).
Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona
134,4hp maksimi
Tekee homman kunnolla ja oikein niin 1,8T laillisesti olisi melko järkevä teho/kulutus suhteeltaan.
SA-kytkinkoppa ja nehän ei maksa kun n.500-600€ ja moottoreita saa 200€ Ai mistäkö tiedän...seppo mäntykivi kirjoitti:no tuollainen audin 5 pyttyinen kiinnostaisi myös. Mites se istuu paikalleen? Adapteri?
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: moottoriswap
Tai sitten 1.8T ihan virallisesti poikkeusluvalla, niin voisi vaikka 180hp version laittaa.
Mikäli vain viritys on onnistunut (suurin teho jää alle em. maksimitehon) ja jarrut + voimansiirto ovat vertailumallia vastaavat, 1.8 20V motti itse ahtaen tai varusteltuna vaikkapa 1.8T 20V osilla pitäisi onnistua ihan pelkällä muutoskatsastuksella.
Kaupastakin niitä saa...Adapteri on suurin ongelma, tehdastekoisena sopivaa kytkinkoppaa saa kyllä eteläafrikasta purkuautoista.
Re: moottoriswap
Äh, muistin väärin. AAR kone on 98kW, kun raja on tosiaan 98,4kW eli rutiinitoimenpiteenä menee. Saikos syncroon muuten luvilla temppuiltua tuonne suuremmille tehoille, vai oliko vaan 2wd:lle...Eicca_ kirjoitti:dmn kirjoitti:Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).
Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona
134,4hp maksimi
< 15kWh/100km
Re: moottoriswap
Uskoisin että vois sekin onnistua ja pienellä tulkinta kikkailulla viimeistään onnistunee aika varmasti