Eicca_ kirjoitti:Vastapaine ohjaus olis kaikkein turvallisin ja tarkin. Eli ahdolla ja pakopaineelle ohjataan kahta kelloa.
tuollainen kaksitoiminen kello tuli aikoinaan hommattua, mutta empä saanut paikoilleen laitettua,mikäs siinä etuna, jos saa säädettyä niin että ahto ja pakopaine menee samaan tahtiin?
Jos esim.lähtee/hajoaa kumpi tahansa letkuista tai kelloista niin on aina back-up, tuollaisella systeemillä ohjataan usein isoja vnt ahtimia juurikin tuon ohjaus tarkkuuden ja nopeuden takia. ST-mersu miehet käyttävät usein juuri Ko.tapaa, ahdot ei pääse karkaamaan niin helposti. Ongelmahan ei ole niin yleinen näissä meidän vajaa moottoreissa näillä pikku ahtimilla mutta isoissa koneissa, isolla ahtimella, yli2bar ahdoilla ja koneet kiertää +7000rpm niin alkaa liikeet ja muut tapahtumat olemaan vähän eri nopeudella tapahtuvia niin silloin tästä saadaan etua ja turvaa
dmn kirjoitti:Sähköisestipä on kaikista tarkin
Tuokin on totta. Sitten kun vielä hankkii siihen Motec M880 ECUn, siihen ADL2 dash logger ja tarvittavat anturit sekä johdoitukset niin alkaa olla ohjaus hyvä ja tarkka. Hinta tosin on n.25000€ mutta on sitten varmasti tarkka ja hyvä
siinä ehkä tuo alipaineella ohjaus on sitten turvallisempi kun jos tulee letkurikko niin siivet aukeaa. ? vai? ehkä siksi laitoin noin kun en millään tajunnut miten tuon kaksitoimisen kellon olisin kytkenyt siipiä ohjaamaan mutta jok tap. ainakin viimekesä oli noinkin ihan ok, tosin eihän sitä polkea juuri voinut kun tuo kytkin... mutta satasesta lähtee ihan kivasti
(suljetulla alueella)
No... kkk k03 siellä nyt on. Johtuen resurssien ja ajan puutteesta . pakoputki olis enää rakennettava jahka saan moottorin paikalleen ja
ahtoputki on vielä maalausta vailla. imusarja on peräisin 3b passatista.
Tölkki kulkee taas!
vielä joitakin katsastus tarkastuksia ja inssille ihmeteltäväks ;D
vähän kuvia aamu ko(h)meudesta
kuvien oton jälkeen on keulaa pudotettu vielä noin 40mm ja oikean takapyörän laakeri purettu. tänään tulee uusi laakeri ja illasta jos sais peränkin vielä pudotettua...
aikasemmat kuvat oli sen verta huonoja että aattelin tämän olevan ihan maissa. Mutta eihän tuo nyt vielä mahoton ole. Kaarille "vähän" muokkausta ja raidetangoille tilaa?
Mullakin olis magnumin madallus edessä varmaan viikonloppuna, ei tosin voi noin maihin vetästä kun ei ole oikeita vanteita alla.
muistaakseni kantavuus indeksin piti olla vähintään 91 eteen ja 93 taakse.
Purkkia käytetty katsastuksessa tuloksella hylätty (etujarrut laahaa). kummastelinkin kun hiukan kankealta tuntui matka konttorille satulat irti, männät hiomapaperilla ja uusilla tiivisteillä kasaan.
Moottorin muutoskatsastus kuitenkin suoritettu ja maanantaina uusiks. 18.5. olis neitsyt matka edessä, reilu 300 km kajaaniin.