Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Omaani istutin tuon 1Z:n sähköineen ja tdin pumpulla. Uskoisin että golffin kytkiksessä täsmää värit tuon Seatin johtosarjan kanssa. Sellaiset löytyy minulta ainakin jos on tarvetta ja näin pari viikkoa sitten kun on tuon johtosarjan muuttanut ja saanut koneen käyntiin, niin myös neuvot saatta olla tuoreessa muistissa Hommaa hiukan hidasti itselläkin se, että johtosarja oli purettu boxin vierestä kirveellä irti luovuttajasta. Kolvi on siis ollut tallissa lämpimänä ja kutistesukkaakin on metreittän mennyt Itse jätin ecun moottori tilaan ja jatkoin sieltä kaikki polkimien ja mittariston johtosarjat kojelautaan. Nopeusmittarin anturinkin saa kohtuu nätisti tuon alkuperäisen vaijerin jatkoksi. Tavoite on itsellä saada kaikki cruisea ja ajotietokonetta myöten toimimaan.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kiitos tarjouksesta, saisitko kytkikset skannattua vai onko jo sähköisessä muodossa? Kaikki johtimet on merkattu, mutta johtosarjaa karsiessa huomasin sekoilevani koko ajan, kun värit on väärät.
Minkä mittariston istutit, siinä on itsellä vielä peli täysin auki. Seatin mittari on sekä huono, ruma että iso. Sen lisäksi että jarrunestesäiliötä pitäisi siirtää, ei se korkeudenkaan puolesta sovi mittarikotelon alle, joten toinen etsinnässä. Polo 6n:n mittari olisi ollut hyvä, mutta viime hetkellä ennen hankintaa ymmärsin että se on can-väylää hyödyntävä ja siten sopimaton.
Minkä mittariston istutit, siinä on itsellä vielä peli täysin auki. Seatin mittari on sekä huono, ruma että iso. Sen lisäksi että jarrunestesäiliötä pitäisi siirtää, ei se korkeudenkaan puolesta sovi mittarikotelon alle, joten toinen etsinnässä. Polo 6n:n mittari olisi ollut hyvä, mutta viime hetkellä ennen hankintaa ymmärsin että se on can-väylää hyödyntävä ja siten sopimaton.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
TT| kirjoitti:Sparco ainakin penkissä lukee, että siitä sen merkkiä arvailin. Tuossa kuvassa vaan keskiosa auton teemaan ja appareiden penkkiin sopivaksi verhoiltuna.
Jos on oikeesti sparco niin sitten se ei ole kadetin jakkara, niissä oli vaan recaroa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Joo, jopa sen peruskarvalakkimallin jakkarassa lukee Recaro jossain lapussa piilossaEicca_ kirjoitti:Jos on oikeesti sparco niin sitten se ei ole kadetin jakkara, niissä oli vaan recaroa.TT| kirjoitti:Sparco ainakin penkissä lukee, että siitä sen merkkiä arvailin. Tuossa kuvassa vaan keskiosa auton teemaan ja appareiden penkkiin sopivaksi verhoiltuna.
< 15kWh/100km
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Löyty kuva ennen verhoilua. Että en tiedä mistä tuo alkujaan on, mutta hyvä jakkara ja helppo asennus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kone on nipussa. Mutalevyksi tuli millinen alumiini. Sovite tiukka, kun en vauhtiksen takaa älynnyt sorvauttaa yhtään, mutta alumiinihan sorvautuu helposti. Koneen kannake tehty, kiitos DMN legoista. Pikkasen on K03 eri paikassa verrattuna Garrettiin, mihin tämä vissiin tehty, mutta ohittaa turbon kyllä. Tekijöille vinkiksi vasen yläpultin paikka on 10mm syvemmällä, laitoin hitsillä latan taakse 10mm latan pätkän, hyvin asettui. Tuon ohittajan kun leikkuuttaa esim tästä 8mm tavarasta, loput voi tehdä käsikoneilla.
- Liitteet
-
- image.jpg (114.04 KiB) Katsottu 7962 kertaa
Viimeksi muokannut Joker, 10.03.2013 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Pannuhuone on putsattu ja sisusta takaa purettu. Väliseinärakennelma lähti pois. Konetilan kannesta ja ilmatulokanavien kohdilta pitää myös hitsata reikä poikineen umpeen, mitä tehty lisälaitteita, kiskoja yms varten että saa sisätilan umpeen. Kuparia on lähtenyt kilotolkulla pois, kun minun sähkötarpeet on vähäisemmät kuin paloautossa. Kaks-akku systeemi ja erillinen sähkötaulu pitää tehdä kämpperitarpeita varten.
- Liitteet
-
- image.jpg (118.23 KiB) Katsottu 7962 kertaa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Toivottavasti mittasit että tuli sopivaan asentoon Itte jouduin näyttämään vähän rälläkkää koneen puoleisen ylätuen puollelle, kun ei jostain syystä mittaus ollutkaan ihan kohdillaan.Joker kirjoitti:Kone on nipussa. Mutalevyksi tuli millinen alumiini. Sovite tiukka, kun en vauhtiksen takaa älynnyt sorvauttaa yhtään, mutta alumiinihan sorvautuu helposti. Koneen kannake tehty, kiitos DMN legoista. Pikkasen on K03 eri paikassa verrattuna Garrettiin, mihin tämä vissiin tehty, mutta ohittaa turbon kyllä. Tekijöille vinkiksi vasen yläpultin paikka on 10mm syvemmällä, laitoin hitsillä latan taakse 10mm latan pätkä, hyvi asettui. Tuon ohittajan kun leikkuuttaa esim tästä 8mm tavarasta, loput voi tehdä käsikoneilla.
< 15kWh/100km
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Pientä pintaremonttia. Mitätön kosketus kylkeen + huono korjaus kitillä + muutama huonosti suojattu läpivienti = kohtuuttomat ruostetuhot muuten alkuperäismaalissa olevaan autoon. Keskipalan luovuttaa toinen tölkki. Takakulmat, lokari kylkilinjaan ja helma tulee kaupallisia tuotteita. Sitten lokarin sisäosaan ja helma lattiaosaan menee joitaki desineliösenttejä 1.25mm pitkää tavaraa. Vähän tuntuu siltä niinkuin tekniikan vaihto olis lähtenyt lapasesta, mutta olen tekemässä tästä itselle pitkäaikaista työkalua, niin ei voi mitään.
- Liitteet
-
- image.jpg (105.82 KiB) Katsottu 7961 kertaa
Viimeksi muokannut Joker, 10.03.2013 01:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Jigi öljypohja oli kiinni, kyllä se tuli. Joo, sitä piti pystympään laikata, yläosasta muutama kymmen milli ja alaosa samaan kulmaan. Hyvät palat oli, noin tunnissa oli maalissa. Olis kyllä mennyt terveys jos olisi pitkästä lähtenyt tekemään, verrattuna tuohon malliin.dmn kirjoitti:Toivottavasti mittasit että tuli sopivaan asentoon Itte jouduin näyttämään vähän rälläkkää koneen puoleisen ylätuen puollelle, kun ei jostain syystä mittaus ollutkaan ihan kohdillaan.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Tuossahan on mukava samalla avartaa lokari kunnon pyörille
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Pientä pinta remonttia...
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Mitenkähän noita kaaria olisi hyvä levittää, jos sellaiseen aikoisi? Ainakin etupyörien takaosasta pitäisi ottaa jonkin verran ulos, mutta minkä verran? Mitään radikaalia en aio tehdä, mutta toki tuumakoon mutakumit on tulossa, joten kai siihen nyt olisi hyvä varautua. Löytyisikö vinkkejä teiltä?TT| kirjoitti:Tuossahan on mukava samalla avartaa lokari kunnon pyörille
Jaa muuten, eipä merkittävää edistymää, kaikki korjattavat kohdat on auki ja putsattu ja hitsailut on aloitettu. Pintapellit tulee laitettua ihan alkuperäistyyliin tulppahitsillä, vai miksi sitä kutsutaan, oli melko työ purkaa vanhat pois hiontalaikalla ja taltalla.
Ruuvinreikiä on aika paljon ja siihen pitäisi löytää pyöreitä n. 6-8mm pyöreitä umpirikkoja jostain. Onko kellään tietoa mistä pulttiliikkeiden lisäksi kannattaa kysellä? Omat hitsaustaidot on niin ja näin, joten reiän täyttö ilman lisäainetta on vähän kivempaa kuin neulojen tökkiminen silmiin, mutta ei paljoa. Eikä viittisi alkaa askartelemaan käsikoneilla pitkästä kymmeniä paikkoja.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Minkäkokoiset pyörät tulee?
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
https://picasaweb.google.com/1059450220 ... 1668963554 Tuolla on yksi tyylikäs vaihtoehto kaarien avartamiseen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
En oikein tiedä vielä, mutta eiköhän sinne suht maksimikokoa ilman mittavia muutoksia laiteta. MT TA KM2 koossa 30x9,5x15 voisi olla hyvä juttujen perusteella ja vanteet on 7x15" ET25. Toinen sarja vanteita ja pienemmät kesä ja talvirenkaat jää vielä jos tarvitsee pitkää matkaa asfaltilla tehdä tai talvella tuntuu liukkaalta.Eicca_ kirjoitti:Minkäkokoiset pyörät tulee?
Eli se riittäisi että siirtää etulokasuojan takaosaa muutaman sentti taaksepäin.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Ei tarvii tehdä oikeastaan mitään jos noi bfg:t meinaat laittaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Ne 14" muovilipareet vaan tarvii poistaa, riippuen vähän pyöränkulmien asennosta voi pikkasen hipasta kaariin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Jos on kallistuksen vakaaja paikoillaan niin ei kyllä ihan helposti osu mihkään, tosiaan muovilipareet irti niin tuskin on ongelmaa. Tuommoiset 9,5" mutikat on aika sirkkelinterät että ei kyllä hirmu helposti ota kiinni
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Komppi tälle. Muovilipareet edestä veks, muuten hankaa... ja varmuuden vuoksi pienet tsiivut rälmänääkällä sieltä etukaaren takaosasta vielä niin jää reeiilusti varaa. Mitkäs ne mulla olikaan alla... jo unohdin. Eti 7" vanteet samantien sopivalla ETllä.TT| kirjoitti:Ne 14" muovilipareet vaan tarvii poistaa, riippuen vähän pyöränkulmien asennosta voi pikkasen hipasta kaariin.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.