Jussin tölkki (iku) projektit
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Mistä näitä oikein sikiää... 1,6 turbodiesel, 5 vaihdetta. Ainut miinuspuoli että moottori on parivuotta sitten leikannut kiinni. No ei ollu hinnan kiroissaan ja löytyi 3km päästä kotoa.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Tölkit ovat laumasieluja, ilmeisesti talven lähestyessä hakeutuvat toistensa seuraan
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Jaha, intoa oli taas enemmän kuin ymmärrystä.
No moottori alkoi hakemaan sijojaan volkkarin perältä. En tiedä mitä vetoakselit tuumaa mutta piti koko laatikko/moottori pakettia tuoda noin 5cm taakse päin. Moottori jää todella lähelle moottoritilan etureunaa, jolloin moottorin takareunassa oleville vesiletkuille yms härpäkkeille jää todella vähän tilaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut ruveta rälläkällä veistämään konetilaa ja hitsaamaan uusia muotoja. Mutta taas kerran tuttu laiskuus iski jälleen ja päädyin siirtämään koko pakettia taaksepäin. Onhan siinä vaan sepittämistä. vielä pitää mootorista poistaa ohjaustehostajan pumppu pois yms. Mutta kunhan koneen kiinnikkeet on paikoillaan voi alkaa sovittamaan muita tykötarpeita.
No moottori alkoi hakemaan sijojaan volkkarin perältä. En tiedä mitä vetoakselit tuumaa mutta piti koko laatikko/moottori pakettia tuoda noin 5cm taakse päin. Moottori jää todella lähelle moottoritilan etureunaa, jolloin moottorin takareunassa oleville vesiletkuille yms härpäkkeille jää todella vähän tilaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut ruveta rälläkällä veistämään konetilaa ja hitsaamaan uusia muotoja. Mutta taas kerran tuttu laiskuus iski jälleen ja päädyin siirtämään koko pakettia taaksepäin. Onhan siinä vaan sepittämistä. vielä pitää mootorista poistaa ohjaustehostajan pumppu pois yms. Mutta kunhan koneen kiinnikkeet on paikoillaan voi alkaa sovittamaan muita tykötarpeita.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Jos tää olis veispuukki niin mä laittaisin että "TYKKÄÄN"
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Mielenkiinnolla seuraan tätä.
Muista laittaa nordlockit. Tein viimeisen testin, että saako niitä vetareita pysymään ilman niitä. Ei saa. Vedin ruuviukitetta ihan puhtaisiin vetarin koviin pultteihin koko kierteen matkalta ja tyrkkäsin ne tosi hyvin kiinni kun laatikko ja kone oli irtaallaan. Ilman nordlockkeja olevat pultit pyöri 300km ajon jälkeen huis helevettiin. En voi kuin ihmetellä miten se oli mahdollista. Puijon pultissa M8 nordlokki maksoi jotai 0,3€ kpl. Tuntuu että tehon lisääntyessä noi vetarin pultitkin pyörii nopeemmin pois ilman noita aluslaattoja.
Muista laittaa nordlockit. Tein viimeisen testin, että saako niitä vetareita pysymään ilman niitä. Ei saa. Vedin ruuviukitetta ihan puhtaisiin vetarin koviin pultteihin koko kierteen matkalta ja tyrkkäsin ne tosi hyvin kiinni kun laatikko ja kone oli irtaallaan. Ilman nordlockkeja olevat pultit pyöri 300km ajon jälkeen huis helevettiin. En voi kuin ihmetellä miten se oli mahdollista. Puijon pultissa M8 nordlokki maksoi jotai 0,3€ kpl. Tuntuu että tehon lisääntyessä noi vetarin pultitkin pyörii nopeemmin pois ilman noita aluslaattoja.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Subarun kanssakin piti laikata konehuoneen etuseinää pois aikalailla.
Toihan näyttää hyvältä!
Mika
Toihan näyttää hyvältä!
Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Nordlockien valmistaja / maahantuoja saa kohta alkaa sponssaamaan foorumiamme, sen verran hyvin on tuote tehty täällä tunnetuksi, mutta hyvin on kaikki niiden kanssa kiinni laitetut pultit pysynyt kiinni.
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Joo, mulla kierähti yksi pultti nordlockkien kanssa kuusiokololtaan pyöreäksi (tai soikeaksi, kun ei kuusiokolo enää sovi sisään), enkä saa sitä auki, vaikken sitä kovin kireällekään saanut... Olisin laittanut ehjäkantaisen pultin tilalle, kun tuli niitä hankittua varastoon, kun tuntuvat olevan kulutustavaraa...T3Syncro kirjoitti:Nordlockien valmistaja / maahantuoja saa kohta alkaa sponssaamaan foorumiamme, sen verran hyvin on tuote tehty täällä tunnetuksi, mutta hyvin on kaikki niiden kanssa kiinni laitetut pultit pysynyt kiinni.
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Nordlockin myyntijehulle myytiin yksi tölkki Eican kanssa viime talvena.
Täytyy varmaan kysellä sponssia.
Mika
Täytyy varmaan kysellä sponssia.
Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
8 mm 12 kulmainen avain ja vasara, niin saat sen auki, eli naputtelet varovasti sen 12 kulmaisen avaimen sinne kuusiokolokantaan.DJSigma kirjoitti:Joo, mulla kierähti yksi pultti nordlockkien kanssa kuusiokololtaan pyöreäksi (tai soikeaksi, kun ei kuusiokolo enää sovi sisään), enkä saa sitä auki, vaikken sitä kovin kireällekään saanut... Olisin laittanut ehjäkantaisen pultin tilalle, kun tuli niitä hankittua varastoon, kun tuntuvat olevan kulutustavaraa...
Jätesäkillinen Nordlockeja jaettavaksi tapahtumissaTölkkimika kirjoitti:Nordlockin myyntijehulle myytiin yksi tölkki Eiccan kanssa viime talvena.
Täytyy varmaan kysellä sponssia.
Mika
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Tämän päivän asennukset jäi ilmanputsarin hankintaan ja bling bling:iin...
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
sama alusta kun mulla, ajettavuus ok ,ainakin lyhyempien iskareiden kanssa.
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Sinnehän se moottori istui. onhan siinä änkäämistä ja oikeanpuoleinen koneenkorva vaatii hieman nostoa. sitten alkaa se "vaikein" vaihe, sähköt yms. No kunhan sais inspistä niin pitää sepittää, ja kun tuli taas tuonne työelämäänkin vähäksi aikaa siirryttyä niin se vie osan hyvästä asennus ajasta.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
On se vaan nätti! Eiköhän se motivaatio ja aika siitä ala löytymään
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 745
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Onko nuo aurinkolasit siltä varalta jotta moottoritilassa krominkiilto häikäisee vai tulevaisuus vai mikä?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Itse asiassa ne on otettu uusiokäyttöön polttoleikkauslaseina... Tietysti siihen homman pitäs olla RayBanit..hillitty kirjoitti:Onko nuo aurinkolasit siltä varalta jotta moottoritilassa krominkiilto häikäisee vai tulevaisuus vai mikä?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
No niin sepitys jatkuu ja ihmettely.
Tuossa ekassa kuvassa olevaan osaan tulee putki "huohottimelta" ilmeisesti. Onko aivan turha kapistus? voiko ilmanputsarin letkussa olevan reiän vain tukkia? Toisessa kuvassa on joku sähköhärpätin, oli passatin ilmanputsarin kotelossa kiinni. Siinä on kunnon jäähdytys rivatkin. se on varmaankin tuikitarpeellinen mutta mitteepä se tekee ja tarvitseeko sen jäähdytyksestä huolehtia uudessa asennuksessa sen kummemin? Ja viimeisenä vaan kuva ilmanputsarin kannesta johon tulee ilmamassamittari suoraan kiinni. Semmosta sepittely tälläkertaa.
Tuossa ekassa kuvassa olevaan osaan tulee putki "huohottimelta" ilmeisesti. Onko aivan turha kapistus? voiko ilmanputsarin letkussa olevan reiän vain tukkia? Toisessa kuvassa on joku sähköhärpätin, oli passatin ilmanputsarin kotelossa kiinni. Siinä on kunnon jäähdytys rivatkin. se on varmaankin tuikitarpeellinen mutta mitteepä se tekee ja tarvitseeko sen jäähdytyksestä huolehtia uudessa asennuksessa sen kummemin? Ja viimeisenä vaan kuva ilmanputsarin kannesta johon tulee ilmamassamittari suoraan kiinni. Semmosta sepittely tälläkertaa.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
http://www.audiworld.com/tech/elec181.shtml
äkkiseltään näyttäisi todellakin olevan tuikitarpeellinen kapine, eli kytkee ecun ohjeiden mukaisesti aina oikean pytyn sytytyksen päälle.
äkkiseltään näyttäisi todellakin olevan tuikitarpeellinen kapine, eli kytkee ecun ohjeiden mukaisesti aina oikean pytyn sytytyksen päälle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Sytkävahvistin. Tarpeellinen jos meinaa alkuperäisen sytkän laittaa. Kohtuu yleinen osa rikkoontua. Toimivat irrallaankin ilman imuilman jäähdytystä, mutta suosittelen pulttamaan vaikka johonkin metalliin, esim konehuoneen kylkeen kiinni, jotta lämpö johtuisi hyvin pois siitä.
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Nonniin
Tänään taas kerkes vähän räpläämään tätäkin projektia. Välijäähdytin löysi paikkansa toistaiseksi moottorin oikealta puolelta ja paisuntasäiliö myös samalta puolelta konehuoneen takaosasta. Täytön laitoin lavan läpi, täytyy asennella joku luukku systeemi myöhemmin siihen. Sen sytkänvahvistimen pulttaan kiinni tuommoseen alumiinin palaseen. Melko soveltaminen noissa ahtimen ja jäähdytysjärjestelmän letkutuksissa, varsinkin kun kaikki pyrin tekemään jo itsellä olemassa olevista tarpeista. Eihän niistä maailman hienoimpia tule mutta toivottavasti jollain tavalla toimivia. Tietysti aina paremmat saisi kun kasaisi uusilla käypäsillä osilla ja parhaimman tehon maksimoimiseksi tarkoitetuilla. Mutta sen vaihe tulee joskus myöhemmin jos on tullakseen.
Tänään taas kerkes vähän räpläämään tätäkin projektia. Välijäähdytin löysi paikkansa toistaiseksi moottorin oikealta puolelta ja paisuntasäiliö myös samalta puolelta konehuoneen takaosasta. Täytön laitoin lavan läpi, täytyy asennella joku luukku systeemi myöhemmin siihen. Sen sytkänvahvistimen pulttaan kiinni tuommoseen alumiinin palaseen. Melko soveltaminen noissa ahtimen ja jäähdytysjärjestelmän letkutuksissa, varsinkin kun kaikki pyrin tekemään jo itsellä olemassa olevista tarpeista. Eihän niistä maailman hienoimpia tule mutta toivottavasti jollain tavalla toimivia. Tietysti aina paremmat saisi kun kasaisi uusilla käypäsillä osilla ja parhaimman tehon maksimoimiseksi tarkoitetuilla. Mutta sen vaihe tulee joskus myöhemmin jos on tullakseen.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...