Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Syncron laatikon öljytilavuus? Vastaus mieluiten viestillä 0456336850
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: Pikkukysymykset
Onkos kellään tietoa mihin jyväskylässä wbx syncro kannattaa viedä huoltoon?
Re: Pikkukysymykset
T3 Syncron laatikko noin 4,5litraa. T4 ja muiden syncrojen lootista ei faktaa ole, mutta samaa luokkaa taisin Countyn laatikkoon valuttaa.sdracing kirjoitti:Syncron laatikon öljytilavuus? Vastaus mieluiten viestillä 0456336850
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: Pikkukysymykset
Eli ei ilmeisesti... No osaakos joku sanoa mitkä öljyt tonne kannattaa laittaa laatikkoon ja periin, ei löytynyt foorumilta yksimielistä vastausta. Ja mitä öljyjä ootte (bensa) koneeseen kaataneet? Lisäksi jos täältä löytyy keskisuomesta joku jolla on kokemusta tölkin sähköjen sielunelämästä niin saa ilmoittautua. Ostin siis heebon wbx syncron ja nyt ois tarkoitus laittaa se liikenteeseen. Autohan siirtyi ajamalla oulusta jyväskylään niin ei hirveästi pitäisi tekemistä tekniiikan suhteen olla. Seisonut vähällä käytöllä sen 10 vuotta niin paikat kuitenkin pitää käydä läpi.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Vaihteistoöljyistä on juttua http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=39&t=366
Jos pitää arpoa ketä uskoo, niin minä sijoittaisin panokset VWharrastaja nimimerkin kirjoituksiin kaikessa, mikä liittyy Tölkin vaihdelaatikoihin.
Jotain sähkövikaa? Kytkentäkaavioita saattaa löytyy, kun kerrot mistäpäin autoa.
Jos pitää arpoa ketä uskoo, niin minä sijoittaisin panokset VWharrastaja nimimerkin kirjoituksiin kaikessa, mikä liittyy Tölkin vaihdelaatikoihin.
Jotain sähkövikaa? Kytkentäkaavioita saattaa löytyy, kun kerrot mistäpäin autoa.
Re: Pikkukysymykset
Pikku propleemi vaivaa.
Omassa syncrossa visko löysä, ostin toisen etuperän varaosiksi jossa visko kait kunnossa (ei purettu vielä). Kannattaako tuo ostetun etuperän visko ensin kunnostaa suosiolla vai vain laittaa paikoilleen. Tiedä kuinka kauan ollut irroitettuna lojumassa myyjällä, pyörii kyllä käsin ja käsivoimin sen viskoa ei saa luistamaan.
Tarkennetaan kysymystä.
Siis kannattako laittaa vanha näennäisesti ehjä, vanha vuosia seisonut visko paikoilleen. Voiko vaikka tiivisteet olla hapertuneet siihen pisteeseen että käytössä hajoaa heti.
Omassa syncrossa visko löysä, ostin toisen etuperän varaosiksi jossa visko kait kunnossa (ei purettu vielä). Kannattaako tuo ostetun etuperän visko ensin kunnostaa suosiolla vai vain laittaa paikoilleen. Tiedä kuinka kauan ollut irroitettuna lojumassa myyjällä, pyörii kyllä käsin ja käsivoimin sen viskoa ei saa luistamaan.
Tarkennetaan kysymystä.
Siis kannattako laittaa vanha näennäisesti ehjä, vanha vuosia seisonut visko paikoilleen. Voiko vaikka tiivisteet olla hapertuneet siihen pisteeseen että käytössä hajoaa heti.
Re: Pikkukysymykset
Vanhasta käytetystä viscosta ei kukaan tiedä mihin suuntaan menee. Vaihtoehdothan on että luistaa liikaa tai kokonaan, tai sitten jäykistyy kokonaan. Se mitä tekee riippuu siis siitä miten paljon tykkää etuperäjumpasta ja laatikkoöljyn tuoksusta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia,
näin kosteilla vesisadekeleillä kuskin puolen jalkatilat ovat litimärät.
Jostain valuu vesi sisään, vaikka auto ihan vaan seisoo, tai on ajossa.
näin kosteilla vesisadekeleillä kuskin puolen jalkatilat ovat litimärät.
Jostain valuu vesi sisään, vaikka auto ihan vaan seisoo, tai on ajossa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pikkukysymykset
Oiskohan tuulilasin alareunasta ruostunu jo läpi pellistä. Ittellä ollu/on jo parissa tölkissä sama vika.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pikkukysymykset
Läpiruostunut, tai tiiviste kutistunut, mulla puuttuu muutama sentti tiivistettä alareunasta kun on vuosien varrella kutistunut. Ja vettä tulee, on sateen jälkeen se A-pilarin aukko täynnä, sieltä se sitten valuu joko kusin jalkatilaan tai sitten oven välistä ulos.
Re: Pikkukysymykset
Näin vähän tuumailinkin. Sanomalehtee lattialle näillä keleillä, ja sit kun pian aika koittaa, niin täytyy tuo haljennut tuulilasi vaihtaa. Näillä mennään
Re: Pikkukysymykset
Mulla on auto parkissa pihassa sillain vähän vinossa, että kuskin kulma on alimpana, niin vedet ei tule lattialle, vaan valuu pääasiassa kuskin oven välistä pois.vegr kirjoitti:Näin vähän tuumailinkin. Sanomalehtee lattialle näillä keleillä, ja sit kun pian aika koittaa, niin täytyy tuo haljennut tuulilasi vaihtaa. Näillä mennään
Re: Pikkukysymykset
Mulla on pari vuotta vanha lasin tiiviste ja ei mätää lasin alla niin auto seisoi muutaman kuukauden tallin pihassa nokka noin 50mm alempana niin se koko etuturvapalkki mistä ilmakulkee oli vettä täynnä eli n.3ltr ja matot vettä väärällään. en vielä osannut paikantaa mistä on vuotanut, pari idea on mutta pitää tarvistaa ja testaa vielä.
Re: Pikkukysymykset
magnumi tuntuu vuotavan kattoikkunasta. lie vedenpoistot tukossa jos siellä sellaset on
Re: Pikkukysymykset
No juu, päätös on tehty. Visko on tehty kestämään 100000 kilometriä, joten purkuun menee porkuosa vaikka kunnossa tuntuukin olevan. Kysymys kuuluu mikä on kätevin liuotin viskon sisustan puhdistukseen ennen uuden taikaliemen sisäistämistä.
Re: Pikkukysymykset
Brake cleaner ja mekaaninen pyyhkiminen toimii myös.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
Jepulis, vaihto viskon litkut uusittu, n 265g litkua sisällä, oli posti rikkonut litkupurkkia ja vähän valunut paketin pehmusteisiin. Hiukka epäilyttää riittääkö.
Tuli tässä vaan sellaista mieleen, että tuo viskon vaihto on melko työlästä irroittaen koko etuperä. Jos etuperän kardaanille menevän kaulan alta katkaisisi sen poikittaistuen, hitsaisi uuden välituen 4-5 sm alemmas, voisi viskon suojakuoren purkaa irroittamatta koko etuperää, vain kardaani irti, yläpuolinen kaarituki ja öljyt pois, nyt viskon vaihto kävisi käden käänteessä. Maavaraa menisi muutama sentti ja putkirunkoa pitäisi pilkkoa ja muokata, mitähän katsastusinssi sanoisi tuosta. Maavaran menetys olisi lähellä etupyörälinjaa joten ei niin paha kuin keskellä autoa.
Että sellaista tällä kertaa.
Tuli tässä vaan sellaista mieleen, että tuo viskon vaihto on melko työlästä irroittaen koko etuperä. Jos etuperän kardaanille menevän kaulan alta katkaisisi sen poikittaistuen, hitsaisi uuden välituen 4-5 sm alemmas, voisi viskon suojakuoren purkaa irroittamatta koko etuperää, vain kardaani irti, yläpuolinen kaarituki ja öljyt pois, nyt viskon vaihto kävisi käden käänteessä. Maavaraa menisi muutama sentti ja putkirunkoa pitäisi pilkkoa ja muokata, mitähän katsastusinssi sanoisi tuosta. Maavaran menetys olisi lähellä etupyörälinjaa joten ei niin paha kuin keskellä autoa.
Että sellaista tällä kertaa.
Re: Pikkukysymykset
Älä pilko sitä apurunkoa, tuota remppaa ei oikein tehtynä tarvii tehdä joka vuosi niin kyllä sen kerran kymmenessä vuodessa jaksaa koko murikan lattialle tiputtaa
Re: Pikkukysymykset
Ja se visco sopii sopivasti kääntelemällä (ja ilmeisesti apurunkoa takapäästä laskemalla) tulemaan paikallaankin pois. Mutta helpompaa kaikin puolin ottaa etuperä lattialle. Ei se kuitenkaan niin paha homma ole. Jos haluaa helpottaa, niin ennemmin silpasee siitä etukannesta sen haittaavan nipukan pois.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!