Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Tuossa oli käsitelty sekaisin niin monta asiaa mutulla, ettei voi oikein verrata. Foxit säädettävinä puoli coilovereina on varmasti hyvät, sitä en tiedä onko kukaan verrannut tuota settiä lähemmäksi osuvaan saksan coilover-settiin. Olisi ehkä enemmän samassa liigassa.
Periaatteessahan korotussarjan ja pidemmät iskarit+jouset ero voi olla joustovaroissa, ja tietenkin iskareiden ja jousien ominaisuuksissa. Se että vanhat kuluneet iskarit jatkoilla tai ei pompottaa enemmän kun uudet laatuvermeet, ei varmaan yllätä ketään.
Itse olin positiivisesti yllättynyt korotussarjan asennuksen jälkeen, ei ainakaan huonontunut maastossa eikä maantiellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Mitenkähän onko kukaan teettänyt jousia eteen / taakse pidempiä ? Ja onkos kukaan sovittanut jonkin muun vekottimen iskarit pidemmät siis taakse ? Eteen tuskin käynee muista .. ?
Ja mites se on jos nyt vaikka 6 cm korotus palikat niin menisikö niin että teetäis 6 cm pidemmän kuin vakio jousi .. vastaisiko se tuota korotusta ?
Judson kirjoitti:Mitenkähän onko kukaan teettänyt jousia eteen / taakse pidempiä ? Ja onkos kukaan sovittanut jonkin muun vekottimen iskarit pidemmät siis taakse ? Eteen tuskin käynee muista .. ?
Ja mites se on jos nyt vaikka 6 cm korotus palikat niin menisikö niin että teetäis 6 cm pidemmän kuin vakio jousi .. vastaisiko se tuota korotusta ?
Mitsubishi L200 takaiskarit käy, kuten myös Land Rover Discovery2, Discon iskareita löytyy monen pituisena.
Tuota jousijuttua en ihan ymmärtänyt, jos sinulla on siellä 6cm korotuspalat niin haluat pidemmillä jousilla korottaa toisen mokoman?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
No juu hiukan huonosti selevitin . Jos olis pidemmät jouset niin joutas nuo korotus limput mäkeen . jäis ainoastaan yläpallon korotus palikka .
Ei siis tupla korotusta Lähinnä nyt kiinnostaa kun kas kummaa takajousista sian häntä poikki ..
Nyt olen vakavasti aikonut korottaa syncroa ja mietin vain että onko järkevää laittaa suosista kunnon korotus eli 35mm tai vastaavat limput jousiin vai riittääkö tuollainen reipas 20mm limppu. Onko ajettavuudessa eroa tai muuten mitään dramaattista merkitystä? ei varmaan tule suurempia pyöriä kuitenkaan alle laitettua kuin nuo 31x10,5"
Lähinnä ajattelin sitä että rahallisesti on pieni säästö tuossa maltillisessa korotuksessa mutta jos on jollain kokemusta että on paree laittaa heti kunnolla kun alkaa tekemään...tokihan se 10-20mm voi olla monasti ratkaiseva jos ajellaan metsäteitä tai niiden ulkopuolella.
Riippuu mistä roikkuu. Eli miten ajattelit tuon korotuksen tehdä, voin kokemuksesta sanoa että pelkät limput jousien alle on huonot kaikin puolin. Eli käytännössä rajoitat sillä vain sisäänjoustoa. Tietysti jos auto on erityisen painava, niin tuolla voi saada korkeuden takaisin "normaaliksi". Pidemmät iskarit, jatkoilla tai tosiaan pidemmillä, saat myös joustoja parannettua ja se auttaa jo maastossakin. Ne 31" renkaat korottaa jo autoa reilusti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Taakse tilasin juuri tollaset discon iskarit ja eteen iskareiden jatkopalat ja nivelen korotus palikka ainakin jos laittaa tuon korkeamman korotuksen. Toki eteen voisi laittaa kans pidemmät iskarit mutta niitä ei taida oikein olla saatavilla...ainakaan pienellä budjetilla.
Kyllä kaikki korotus osat on tarkoitus saman korkuisia olla.
Lähinnä tuo ajettavuus tuossa vaivaa kun ajelen kuitenki työmatkat isoatietä päivittäin, niin jos korkella korotuksella ajo ominaisuudet kovin huononee niin siihen ei sitten kovin mielellään lähtisi.
Minulla on Simossa korkein mahdollinen Suomen markkinoilla myynnissä ollut korotussarja ja mielestäni auto on nyt parempi ajaa kaikissa oloissa. Ainoa miinus on korkeaprofiilinen maastorengas maantiellä, mutta se ei liity korotukseen.
Etuiskarin jatko on hyvä valita tosiaankin oikean mittaiseksi, muuten paukkuu sisäänjoustossa, kuten on nyt muutamassa syncrossa käynyt, kun korotuksia on koottu tee-se-itse sarjoista, joiden mukana ei ole tullut ohjeita mittasuhteista.
ATsnok kirjoitti:Minulla on Simossa korkein mahdollinen Suomen markkinoilla myynnissä ollut korotussarja ja mielestäni auto on nyt parempi ajaa kaikissa oloissa.
Kuinka korkeat limput on tuommoisessa Suomen markkinoiden korkeimmassa korotuspalasarjassa? Vaikea kuvitella että maantieominaisuudet paranisi palikoilla.
Raadon limput taitaa olla 35 mm korkeat, Reiskassa muistaakseni 22mm.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Nyt tuli laitettua korotukset dokan alle. Ei se kyllä ajettavuuteen vaikuttanut mitenkään, eli hyvä niin. Tuli sitte samalla vaihdettu kaikki iskaritkin ja muuttu ajettavuus vähän jämäkämmäksi. Yhden päivän projekti vaihtui 3 viikkoiseksi yhtäkkiä... ensin huomasi että etu iskarit oli huonot, tilasin uudet, tuli takaiskarit tilalle, sitten tuli oikeat, aloin asentaa ja huomasin että iskareiden jatkoissa eri kierre kun uusissa iskareissa vaikka saman talon tavaraa...
Onkohan tuolla etuiskarin kierre osaan tulevalla pitkulaisella holkilla suurta merkitystä että kummalla puolen yläkorvaa se on...? Toisella puolen se oli korvan yläpuolella ja toisella puolen se oli korvan alapuolella, nyt kun tarkistin noista virallisista kuvista niin pitäisi olla alapuolella...ja tietenkin laitoin sitten molemmin puolin yläpuolelle, koska sillä puolen jonka ekavaihdoin se oli yläpuolella...ei huvittais alkaa nykiä heti uudestaan tolppaa irti
Syncrovaarilla oli muuten todella makean oloiset pinnatut renkaat, tehty forssassa vanhoihin 30x9.5 runkoihin aidolla nokian karkealla kuorma-auto vetokuviolla tai jollain sellaisella. Kumi oli todella kumin oloista eikä kiiltävää kiinanmuovia, ja kuviossa syvyyttä riittävästi (todellinen halkaisija varmaan päälle 31").
dmn kirjoitti:Syncrovaarilla oli muuten todella makean oloiset pinnatut renkaat, tehty forssassa vanhoihin 30x9.5 runkoihin aidolla nokian karkealla kuorma-auto vetokuviolla tai jollain sellaisella. Kumi oli todella kumin oloista eikä kiiltävää kiinanmuovia, ja kuviossa syvyyttä riittävästi (todellinen halkaisija varmaan päälle 31").
Niitä renkaita voisi joku testata maastossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Onkos kenelläkään viellä kokemusta tosta trailmasterin setistä? Onko hintansa väärtti?
Olen ajatellut korotusta mutta en haluasi pilata ajo ominaisuuksia tai sisäänjoustoja ja olisihan se kiva saada isommat nakit alle
Limput jousien päällä +oikeanlaiset iskarinjatkot eivät mielestäni pilaa millään tavalla ajo-ominaisuuksia.
Itse ajelen korotetulla ilman kallistuksenvakaajaa eikä tieajossa mitään ongelmia.
Eikä kororus limpuilla pienennä sisäänjoustoa.
Eiköhän se trailin setti ihan hyvä ole, joskus kuullut hieman moitteita ohi mennen että iskarit hajoo helposti mutta on noita aika monessa autossa maailmalla nähnyt ja sitten kenellä niitä oikeasti on niin ei ole ongelmia ollut, tiedä sitten... Varmasti parempi kuin orkkis alusta.