Alipainekellon asennus
Alipainekellon asennus
Pitääköhän tuota alipainekellon karaa todellankin lyhentää asennusvaiheessa? Kuvassa auton alla kiinni ollut kello. Karasta oli selvästi pätkäisty viimeinen palanen pois. Päädyin lyhentämään myös uudesta kellosta, sillä muuten perälukko ei kytkeytynyt lainkaan pois päältä. Arveluttaa, että kuuluuko näiden kanssa tosiaan askarrella kun osa oli kuitenkin nimenomaan tähän tarkoitukseen tilattu. Vai oliko tässä nyt jotain, mitä en tiedä...
Re: Alipainekellon asennus
Muistelen että on olemassa eri versioita tuosta kellon kiinnitysraudasta. Oliko etuperä vs takaperä erilainen, tai joku vuosimalli missä vaihtui. Jostain sellaisesta arvaisin tuon muokkaamistarpeen johtuvan. Ei ole koskaan tullut vastaan että olisi kelloa tarvinnut muokata.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Alipainekellon asennus
Ei niitä muokata tarvii ,toi on liian lyhyt ,sen takia lukko ei mene pois päältä !Mun mielestä se on yks ja sama eteen tai taakse.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Alipainekellon asennus
Tilanne on ilmeisesti se, että tuo kara on katkennut (?) ja loppupää on jäänyt sinne tapin sisälle. Sen takia uusikin on epäsopiva.
Re: Alipainekellon asennus
Sama varaosa numero edessä ja takana. Eli katki poikki tuo on.
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Alipainekellon asennus
Terve.Minä sain vihdoin ja viimein uuden taka alipaine kellon asennettua.Kun koitin vanhaa kelloa niin sekin kyllä tuntu toimivan.Kuten aarvata saattaa niin ei se lukko lyö päälle uudenkaan kellon kanssa (tai ei ainakaan valo syty) Ja kun auton sammuttaa niin kuuluu ilmeisesti alipane säiliöstä vinguntaa.
Kysymys kuuluukin että miten toi vaihdelaatikon axeli (se mikä alipane kello liikuttaa) miten herkästi se pitäisi liikkua,kun kokeilin hiukan nakuttaa sitä tai vetää sitä niin ei kyllä liiku yhtään.Onko vinkkiä miten saisin taka lukon toimii.
Kysymys kuuluukin että miten toi vaihdelaatikon axeli (se mikä alipane kello liikuttaa) miten herkästi se pitäisi liikkua,kun kokeilin hiukan nakuttaa sitä tai vetää sitä niin ei kyllä liiku yhtään.Onko vinkkiä miten saisin taka lukon toimii.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Re: Alipainekellon asennus
Kyllähän sen tangon pitäisi liikkua ihan kevyesti, painamalla mennä sisään ja siellä on pieni jousi joka työntää sen pois. Viimeisen pätkänhän se menee sisään vasta kun lukkomekanismi on oikeassa asennossa, eli jos kokeilet pienellä voimalla naputella niin pyörittele vetareita että löydät kolon. Jotkut on saaneet tuon tangon herkisteltyä ruiskimalla öljyä akseliin ja yläpuolella olevan merkkivalonanturin irrottamalla sen kolosta öljyämällä, ja sinnikkäästi heiluttelemalla. Jos se on oikeasti jäykkä, niin vaarana on että saat lukon päälle, mutta et pois. Jos tuo ulkopuolelta öljyäminen ei auta, niin sitten on irrotettava laatikko ja avattava kytkinkoppa. Videolla etuperä, mutta sama mekanismi. Ennen kun irrotat merkkivalon anturin, putsaa ympäristö hyvin teräsharjalla tms ettei kaikkea hiekkaa ja muuta ryönää mene sisään. 22mm pitkä hylsy on hyvä avain tuon anturin irrotukseen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Alipainekellon asennus
Kiitoksia,täytyy kokeilla heti kun taas jaksaa/kerkee mennä auton alle.Nyt kyllä ruiskaisin ulkoapäin ekax jarrupuhdistus sprayta ja senjälkeen CRC:tä.
Pitäskö munkin tehdä samanlainen video sitten jos ja kun saan sen toimimaan
Pitäskö munkin tehdä samanlainen video sitten jos ja kun saan sen toimimaan
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Alipainekellon asennus
Videot ja kuvat kaikenlaisista asennuksista on avuksi muille, eli kuvaa vaan ja julkaise.
Re: Alipainekellon asennus
Lainataanpas tätä topikkia. Eli nyt tuossa rakentelen tuohon omaan syncro tölkkiini tekniikkaa tuosta varaosa autosta ja siirrän siitä lukollisen etuperän ja vaihdelaatikon. Nyt ihmetyttää tuo katkaisin paneeli kun siinä on nuo lukon kytkentä nupikat vähän erilaiset, eli takalukolle on tuollainen nuppi josta vetästään lukko päälle mutta etulukon kytkin on erilainen eli sellainen jota pitää pyöräyttää. Kuuluuko olla näin? En purkanut paneelia mutta tässä rupesin pohdiskelemaan että toimiiko tuo etulukon kytkentä jotenkin eri periaatteella? Kaveri joka silipasi varaosa autosta tuon etuperän irti ja laatikon niin oli epähuomiossa katkonut nuista lukon alipainekelloista nuo letkulähdöt. tarkistin että kellot olisi muuten ehjät mutta nuo lähdöt nyt poikki. Onko kukaan onnistunut nuita korjaamaan jollain patentilla vai pitääkö minun nyt metsästää jostain uudet kellot? Oberilla nuita uusia kelloja kyllä olisi mutta ei niin millään raaskis sieltä tilata. Saa tieten tarjota jos jollain olisi nuita käytettyjä ylimääräisenä
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alipainekellon asennus
Kuuluu olla tosiaan noin. En tiedä miksi, mutta luotetaan insinööriinardem kirjoitti:Lainataanpas tätä topikkia. Eli nyt tuossa rakentelen tuohon omaan syncro tölkkiini tekniikkaa tuosta varaosa autosta ja siirrän siitä lukollisen etuperän ja vaihdelaatikon. Nyt ihmetyttää tuo katkaisin paneeli kun siinä on nuo lukon kytkentä nupikat vähän erilaiset, eli takalukolle on tuollainen nuppi josta vetästään lukko päälle mutta etulukon kytkin on erilainen eli sellainen jota pitää pyöräyttää. Kuuluuko olla näin?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Alipainekellon asennus
Jospa sitä etulukkoa ei niin helpolla sorkkase sitten vahingossa päälle kun se on tuollainen pyöräytettävä
Pitänee koittaa korjata nuita kelloja. Mietin että jos porais nuo letkunlähtöjen katkenneet natsat pois ja junttais reikiin vaikka pätkät jarruputkea ja vetäis jollain "liimalla" ne kiinni.
Pitänee koittaa korjata nuita kelloja. Mietin että jos porais nuo letkunlähtöjen katkenneet natsat pois ja junttais reikiin vaikka pätkät jarruputkea ja vetäis jollain "liimalla" ne kiinni.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alipainekellon asennus
Tuossa on muuten hyvä lokiikka sille, että etulukko ei menisi niin herkästi päälle. Ainakin mulla menee melko vaikeaksi ohjaaminen etulukko päällä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Alipainekellon asennus
On niitä letkulähtöjä jotkut korjailleet. http://www.bus-scheune.de/VW-Bus-T3-Ers ... ::482.html 39,90€ uusi. Noitahan voi ehjätä useammasta rikkonaisesta kokoamalla myös, ja kannattaa tarkastaa että sisällä oleva kalvo on ehjä. Jos toisen puolen tukkii, niin ei pitäisi päästää tankoa liikkumaan.
Etulukossa tosiaan se suoja ettei vahingossa vetäise päälle, se kun tuo kääntyminen on vähän huonoa sen jälkeen kun etulukko kytkeytyy. Lisäksi siihen on sen vuoksi myöskin se kello välissä ja valon pitäisi alkaa vilkkumaan, kun kytkennän tilaa nupilla ja ei ole vielä kytkeytynyt.
Etulukossa tosiaan se suoja ettei vahingossa vetäise päälle, se kun tuo kääntyminen on vähän huonoa sen jälkeen kun etulukko kytkeytyy. Lisäksi siihen on sen vuoksi myöskin se kello välissä ja valon pitäisi alkaa vilkkumaan, kun kytkennän tilaa nupilla ja ei ole vielä kytkeytynyt.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!