Yleistä matkailujutustelua
Yleistä matkailujutustelua
Olen kesämatkalla euroopassa. En tölkillä vaan maailman parhaimmalla autolla, audi a2 1.2 tdi.
Matka sujuu kuin tanssi.
Matka sujuu kuin tanssi.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Muista ensi kerralla poistaa viimasuojat talven jälkeen ettei auto ala keittää.hege kirjoitti:Matka sujuu kuin tanssi.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Ne on ecoautoilijalle pakolliset ilmanottoaukon suojat jotka vähentää ilmnvastusta pienentämällä auton aerodynamista otsapinta-alaa.
Ja vasta vikassa itävallan mäessä alkoi lämmöt nousta. Autobahnilla pystyi pitämään 130 nopeutta, 150 oli huiput ja 140 nopeudessa lämmöt hiipi vähän ylös.
Pitää virittää lisää.
Ja vasta vikassa itävallan mäessä alkoi lämmöt nousta. Autobahnilla pystyi pitämään 130 nopeutta, 150 oli huiput ja 140 nopeudessa lämmöt hiipi vähän ylös.
Pitää virittää lisää.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Kiva kun olet täällä jakamassa viisauksiasi.hege kirjoitti:En tölkillä vaan maailman parhaimmalla autolla, audi a2 1.2 tdi.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleistä matkailujutustelua
Sinun pitää kehittää niihin saranat vuoristoajoa varten
Re: Yleistä matkailujutustelua
Nykyautoissa on aktiiviset ilmanottoaukot.
Jos lämmöt saisi nopeasti ylös niin se näkyisi selvästi audin kulutuksessa. Veden lämmön ollessa n. 75C tuo menee vasta lämpimälle polttoainekartalle jolloin kulutus tippuu.
Jos lämmöt saisi nopeasti ylös niin se näkyisi selvästi audin kulutuksessa. Veden lämmön ollessa n. 75C tuo menee vasta lämpimälle polttoainekartalle jolloin kulutus tippuu.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Näitähän oli muuten jo 80/90-luvun taitteen Audi 100 TDI:ssä! Tosin funktio taisi olla mölyjen hiljentäminen ulospäin.hege kirjoitti:Nykyautoissa on aktiiviset ilmanottoaukot.
< 15kWh/100km
Re: Yleistä matkailujutustelua
Ja oikeasti vanhoissa sisuissa tai ja vanajissa taisi olla "verhot" joita pystyi vivusta säätämään
Re: Yleistä matkailujutustelua
Joo totta, näinhän se oli (kantti)autoissa ennen kuin joku keksi termostaatin!Roiala kirjoitti:Ja oikeasti vanhoissa sisuissa tai ja vanajissa taisi olla "verhot" joita pystyi vivusta säätämään
< 15kWh/100km
Re: Yleistä matkailujutustelua
mulla vm -78 tai 79 chrysler 1510 ssä oli tuollainen, tosin sisältä mekaanisesti käytettävä.dmn kirjoitti:Näitähän oli muuten jo 80/90-luvun taitteen Audi 100 TDI:ssä! Tosin funktio taisi olla mölyjen hiljentäminen ulospäin.hege kirjoitti:Nykyautoissa on aktiiviset ilmanottoaukot.
Re: Yleistä matkailujutustelua
7782 km, 265 L polttoainetta (ja 4 litraa öljyä). Siis 3,41 L/100km polttoainekulutus kesän reissulla.
Paras tankillinen 2,53 L/100 km ja huonoin 4,48 L/100 km. Pitkän matkaa mentiin tanskassa 1,9 kulutuksella ajotietokoneen mukaan, mutta sitten tuulen suunta vaihtui.
Menomatkalla oli pahimmillan 37 lämmintä, ja paluumatkalla 39. Autossa ei ole ilmastointia koska se vaikuttaa kulutukseen. Eikä vararengasta koska se on turhaa painoa.
Huiput GPS mukaan alamäessä 192 km/h. Silloin kulutus oli 6,2 L/100 km.
dogbox: tuun joku kerta lainaamaan sisäpesuria.
Paras tankillinen 2,53 L/100 km ja huonoin 4,48 L/100 km. Pitkän matkaa mentiin tanskassa 1,9 kulutuksella ajotietokoneen mukaan, mutta sitten tuulen suunta vaihtui.
Menomatkalla oli pahimmillan 37 lämmintä, ja paluumatkalla 39. Autossa ei ole ilmastointia koska se vaikuttaa kulutukseen. Eikä vararengasta koska se on turhaa painoa.
Huiput GPS mukaan alamäessä 192 km/h. Silloin kulutus oli 6,2 L/100 km.
dogbox: tuun joku kerta lainaamaan sisäpesuria.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Ei enää ikinä.hege kirjoitti:Menomatkalla oli pahimmillan 37 lämmintä, ja paluumatkalla 39. Autossa ei ole ilmastointia koska se vaikuttaa kulutukseen. Eikä vararengasta koska se on turhaa painoa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Parkanon seudulla on ihania hiekkakuoppia. Niissä kun nätisti asuu, niin ei kai kukaan pahastu.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Yleistä matkailujutustelua
Tänään seikkailuauto Karmann haettu talvisäilytyksestä ja käytetty katsastuksessa, huomautuksetta. Matkakuume kovassa nousussa, viikon päästä varmaankin eka matka
Minne päin kanssa harrastajat on suunnitelleet tulevana kesänä suunnata?
Minne päin kanssa harrastajat on suunnitelleet tulevana kesänä suunnata?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Yleistä matkailujutustelua
Jos vain raato pelittää niin Norjan ja Suomen Lappiin luultavasti pariksi kolmeksi viikoksi, varmaankin tulee taas Etelä-Suomen hiekkakuoppiakin kierrettyä. Virokin on käväissyt mielessä, mutta kuinkahan turvallisesti siellä sujuisi wildkämppinki? Karavaanaripellot ei oikein innosta, mutta saattaapi olla että niissäkin tulee käytyä pesulla.Neanterdaali kirjoitti:Tänään seikkailuauto Karmann haettu talvisäilytyksestä ja käytetty katsastuksessa, huomautuksetta. Matkakuume kovassa nousussa, viikon päästä varmaankin eka matka
Minne päin kanssa harrastajat on suunnitelleet tulevana kesänä suunnata?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Tarkoitus ois lähteä omalla karmannilla kiertämään espanja-portugali-ehkä marokko akselilleNeanterdaali kirjoitti:Tänään seikkailuauto Karmann haettu talvisäilytyksestä ja käytetty katsastuksessa, huomautuksetta. Matkakuume kovassa nousussa, viikon päästä varmaankin eka matka
Minne päin kanssa harrastajat on suunnitelleet tulevana kesänä suunnata?
jos siis kaikki saadaan kasaan.....
Suomessa vois melkein järjestää kohta karman miitin
Home is where you park it.
Re: Yleistä matkailujutustelua
Virossa Saarenmaa ja Hiidenmaa on mun mielestä todella mukavia wild camp spottejavville kirjoitti:Jos vain raato pelittää niin Norjan ja Suomen Lappiin luultavasti pariksi kolmeksi viikoksi, varmaankin tulee taas Etelä-Suomen hiekkakuoppiakin kierrettyä. Virokin on käväissyt mielessä, mutta kuinkahan turvallisesti siellä sujuisi wildkämppinki? Karavaanaripellot ei oikein innosta, mutta saattaapi olla että niissäkin tulee käytyä pesulla.Neanterdaali kirjoitti:Tänään seikkailuauto Karmann haettu talvisäilytyksestä ja käytetty katsastuksessa, huomautuksetta. Matkakuume kovassa nousussa, viikon päästä varmaankin eka matka
Minne päin kanssa harrastajat on suunnitelleet tulevana kesänä suunnata?
Home is where you park it.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yleistä matkailujutustelua
Jos vain saan auton toimimaan, niin nuo "maat" on se mihin ajattelin kesäkuussa suunnata. Ei pysty kykenemään neljäksi viikoksi kuitenkaanSinky kirjoitti:Virossa Saarenmaa ja Hiidenmaa on mun mielestä todella mukavia wild camp spottejavville kirjoitti:Jos vain raato pelittää niin Norjan ja Suomen Lappiin luultavasti pariksi kolmeksi viikoksi, varmaankin tulee taas Etelä-Suomen hiekkakuoppiakin kierrettyä. Virokin on käväissyt mielessä, mutta kuinkahan turvallisesti siellä sujuisi wildkämppinki? Karavaanaripellot ei oikein innosta, mutta saattaapi olla että niissäkin tulee käytyä pesulla.Neanterdaali kirjoitti:Tänään seikkailuauto Karmann haettu talvisäilytyksestä ja käytetty katsastuksessa, huomautuksetta. Matkakuume kovassa nousussa, viikon päästä varmaankin eka matka
Minne päin kanssa harrastajat on suunnitelleet tulevana kesänä suunnata?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.