Sivu 1/1

Automaattilaatikko, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16.09.2021 12:55
Kirjoittaja iisa
Moi,

Uusi täällä, mutta vanha tölkin omistaja. Kävin vieraissa, Transitissa, kun T4 kosahti viime vuonna. Nyt on hakusassa T5 pitkä.

Tarjolla olisi jokunen automaattivaihteinen, mutta jostain on takaraivoon, että ne hajoaa tai on hankalia korjata tai jotain. Tämä ei perustu oikein mihinkään. Itse en osaa korjata mitään enkä kovin paljon autojen sisuksista ymmärrä.

Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos hankkii automaatin? Ikä, kilometrit, huollot, jotain ihan muuta?

Yleisiä vinkkejä voi myös antaa T5 tyyppivioista, moottorityypeistä ja nounou-tilanteista. Vm 2005-2010 jaksolla mennään.

Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Re: Automaattilaatikko, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16.09.2021 14:48
Kirjoittaja Hanttapuli
Minulla on ollut "talviautona" tuo oma T5 keväästä 2013 saakka. Se on käsivaihteinen ja ei nekään kovin hyviä taida olla. Kerran on pettänyt pääakselin laakeri ja sen korjaamiseen menikin muutama tonni. Samalla tosin vaihdettiin kyseisen laakerin pettämisen yhteydessä särkynyt vetoakseli. Samaan konkurssiin vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkinpaketti. Nyt jotain vuosia ja jotain kymmeniä tuhansia myöhemmin vaihteisto on alkanut taas pitämään ääntä. Seuraavan remontin voisi kokeilla ostamalla käytetyn, mutta kunnostetun vaihteiston. eBayssa joku paja niitä myi viimeksi, kun tarkistin n. tonnin pintaan. Toivottavasti ei tarvitse tähän kuitenkaan ihan vielä mennä.

Pari kertaa on vaihdettu takalevyt ja -palat. Eteen ei kertaakaan. Hämmentävää sinänsä, kun olen aina luullut ettei takajarruilla ole paljon käyttöä muutenkaan. Sitten on molemmat takalaakerit vaihdettu.

Olen kyllä muuten pitänyt autosta ja aikomus on kyllä pitää sitä mahdollisimman pitkään.

Re: Automaattilaatikko, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16.09.2021 15:56
Kirjoittaja dmn
Tarkkaa tietoa ei nyt ole, mutta eikös alkupään T5:ssa ollut oikea automaattilaatikko (Aisin) ja sitten jossain kohtaa tuli DSG tilalle. Makuasia kummasta sitten pitää enempi, itse olen oikean automaatin kannalla.