Tuossa on se kannen päädyn vesilähtö liitettynä TDI lisälämmittimeenDJSigma kirjoitti:Kannen etupäässä putkilähdössä. Oliko se nyt sitten 19 vai 22 -millinen avain joka tarvitaan.
Hehkutusongelmia
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hehkutusongelmia
Re: Hehkutusongelmia
Muistin varassa päin helvettiä, niinkuin yleensä.Osku kirjoitti:Joo muuten oikein mutta avinkoko on reilusti pienempi, olisko luokkaa 13-15.
Itsellänihän ei noita vanhoja antureita enää ole, kun hukkasin vanhan vesilähdön, ja uusissa on erilaiset anturit...
Re: Hehkutusongelmia
Itse porasin ja kierteytin jopa alhutukseen ton vanhan anturin. Niin on tuoreessa muistissa.
Re: Hehkutusongelmia
Kiitoksia tarkentavista tiedoista - yritetäänpä etsiä kun seuraavalla kerralla availlaan moottorin kantta. Otetaan koko avainsetti mukaan.
Hieman ärsyttävä vaivahan tuo hehkutuksen toimimattomuus lämpimänä on kun pitää starttia pyörittää iät ja ajat.
Hieman ärsyttävä vaivahan tuo hehkutuksen toimimattomuus lämpimänä on kun pitää starttia pyörittää iät ja ajat.
Re: Hehkutusongelmia
Osku kirjoitti:Voi myös olla että kone on vain laiska lähtemään käyntiin ilman hehkutusta ja lämmöt sanoo että sitä ei tarvii.
Ei ehjä/lämmin kone tarvitse hehkutusta.JJ_S kirjoitti:
Hieman ärsyttävä vaivahan tuo hehkutuksen toimimattomuus lämpimänä on kun pitää starttia pyörittää iät ja ajat.
Vedä "ryyppyvipu" ulos, se aikaistaa syöttöä. Jos ei auta katso liikkuuko syöttöpumpun "ryyppyvipu".
Vipu voi olla vaikka kokoajan ulosvedettynä. Sen vaikutus lakkaa muutaman sadan käyntikierroksen kohdalla (alle tyhjäkäynnin)
Tarkasta (-tuta) syöttöennakko. (Suuttimet ruikkii ei sumuta kunnolla? Puristuspaineet?)
Re: Hehkutusongelmia
Kiitoksia vinkeistä. Eilinen meni kiinnittäessä retkeilyromuja, jotka piti purkaa ennen auton maalausta. Yritetään seuraavaksi päästä moottoripuolelle
Re: Hehkutusongelmia
Vika voi tosiaan olla muuallakin. Pitänee tarkistaa ryyppyvivun toiminta - ainakaan se ei tuntunut auttavan mitenkään lämpimänä starttaukseen.
Nyt tosin ensiapuna irroitin koko lämpötila-anturin ja nyt hehkuttaa sitten koko ajan. Lähti myös lämpimänä hyvin käyntiin.
Onko muuten mahdollista laittaa jotain tarkempaa tietoa siitä 330 ohmin lisävastuksesta - miltä näyttää ja mistä sellaisen voisi hankkia?
Nyt tosin ensiapuna irroitin koko lämpötila-anturin ja nyt hehkuttaa sitten koko ajan. Lähti myös lämpimänä hyvin käyntiin.
Onko muuten mahdollista laittaa jotain tarkempaa tietoa siitä 330 ohmin lisävastuksesta - miltä näyttää ja mistä sellaisen voisi hankkia?
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 26.02.2012 11:45
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Hehkutusongelmia
Hehkun ohjaukseen sopivia vastuksia löytyy elektroniikka komponentteja myyvistä liikkeistä. Itselläni on jemmassa vastuksia joissa merkintä MEC SBC 4 /CGS 330R J . Muistaakseni tämä vastus löytyy myös nykyisin nimim. Umpikalsarin omistamasta matkailuCaravellesta.
Re: Hehkutusongelmia
Kiitos, pitää katsoa josko Bebekistä tai muusta elektroniikkaliikkeestä löytyisi.
Re: Hehkutusongelmia
Omassa autossa starttimoottorin vaihto vuodenvaihteessa kummasti auttoi käynnistysongelmissa.
Eli vika voi olla myös vanhassa starttimoottorissa.
Eli vika voi olla myös vanhassa starttimoottorissa.