Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Sanokaas missä voisi olla vika kun klonkswagen on alkanut oirehtimaan niin, että kun koneen sammuttaa niin eipä enää lähde käymään. Tänä aamuna lähti kylmänä laakista kuten aina, mutta koska poljin oli jäässä ja jäi pohjaan piti kone sammuttaa. Sen jälkeen ei toivoakaan. Saman teki myös aiemmin kun pysähdyin tankkaamaan. Lähti kun odotteli hetken...
Saisko ilmaa jostain ja mikä olisi kätevin konsti kenttäolosuhteissa poistaa ilmakuplat? Joku käsilutku paluuseen?
Saisko ilmaa jostain ja mikä olisi kätevin konsti kenttäolosuhteissa poistaa ilmakuplat? Joku käsilutku paluuseen?
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Jos lämpimänä ei lähde käyntiin, mutta kylmänä lähtee -> pumppu väljä.
< 15kWh/100km
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Sammutinkin saattaa aiheuttaa toisinaan harmaita hiuksia. Halpa vaihtaa vaikka varalta ja ilmainen diagnosoida. (sisuskalut pöydälle ja starttaamaan)
dmn:n teoria muuten ok, mutta tuskin se nestepää ehti hetken käynnissä käväisyllä vielä lämmetä väljäksi.
dmn:n teoria muuten ok, mutta tuskin se nestepää ehti hetken käynnissä käväisyllä vielä lämmetä väljäksi.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Ilmavaivoihin auttaa sähköinen siirtopumppu suodattimen ja ruiskutuspumpun väliin. Helpottaa myös suodattimen vaihdon jälkeistä käynnistystä. Maksoi Motonetissa noin 25 €.
Kytkin Typessä pumpun sammutussolenoidin rinnalle, tosin releen kautta.
Kytkin Typessä pumpun sammutussolenoidin rinnalle, tosin releen kautta.
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Sähköinen siirto pumppu on konehuoneessa. Kytkettynä jokseenkin ehdotetulla tavalla (ilman relettä).
Tuli mieleen että melko saman kuuloista oli silloin kun tämä jätti sen rikkoutuneen akun takia tien poskeen... Olisko uusi akku kuitenkin susi??
Rakkine on latauksessa nyt yön yli. Jos ei aamulla ole täynnä niin diagnoosi voisi olla tuo akku.
Voiko sitten olla että joku autossa paskoo akun? Tuo on ihan merkkiakku (paitsi etten muista mikä) minkä ne huollossa sinne kippasi.
Minulla on ollut sellainen volttimittari minkä saa tupakansytyttimen reikään.
Sen mukaan max lataus on ollut siinä 13.5-14,5V paikkeilla.
Pitää vielä kokeilla kytkeä suoraan akulle toi rele ja yrittää startata.
Olisi kiva saada tähän joku luotto. On ainoa ajoauto (mikä nyt ei taida olla ihan paras idea )
Onneksi eukon auto toimii ja se joutaa nyt vähän aikaa lainaan.
Tuli mieleen että melko saman kuuloista oli silloin kun tämä jätti sen rikkoutuneen akun takia tien poskeen... Olisko uusi akku kuitenkin susi??
Rakkine on latauksessa nyt yön yli. Jos ei aamulla ole täynnä niin diagnoosi voisi olla tuo akku.
Voiko sitten olla että joku autossa paskoo akun? Tuo on ihan merkkiakku (paitsi etten muista mikä) minkä ne huollossa sinne kippasi.
Minulla on ollut sellainen volttimittari minkä saa tupakansytyttimen reikään.
Sen mukaan max lataus on ollut siinä 13.5-14,5V paikkeilla.
Pitää vielä kokeilla kytkeä suoraan akulle toi rele ja yrittää startata.
Olisi kiva saada tähän joku luotto. On ainoa ajoauto (mikä nyt ei taida olla ihan paras idea )
Onneksi eukon auto toimii ja se joutaa nyt vähän aikaa lainaan.
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Akku täynnä ja lohkolämmitin kiinni. Ei lähde edes starttisprayllä
Kokeilin solenoidia suoraan akkuunkin. Otin paluun irti ja sieltä lirusi polttoainetta kun apupumppu oli käynnissä.
Olisko toi pumppu sökö???
Haluisiko joku halvalla hyväkoppaisen ja näyttävän tölkin? Alkaa loppua näihin siiseleihin into
Kokeilin solenoidia suoraan akkuunkin. Otin paluun irti ja sieltä lirusi polttoainetta kun apupumppu oli käynnissä.
Olisko toi pumppu sökö???
Haluisiko joku halvalla hyväkoppaisen ja näyttävän tölkin? Alkaa loppua näihin siiseleihin into
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Anna apukaapeleilla suoraan hehkukiskolle virtaa ja kokeile lähteekö sen jälkeen heti startilla..
< 15kWh/100km
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Tän illan saldoa.
Mitattiin että hehkuille menee virtaa.
Irrotettiin yksi suuttimen putki ja pyöritystä. Pulpautti löpöä ulos.
Ei nyt mitenkään paineella mutta sitä tuli kuitenkin.
Akku on Exiden akku joka on tosin melko pienikokoinen joten kovin pitkään ei jaksa pyörittää.
Antaahan latautua taas, voisi sitten kokeilla akulta suoraan hehkujen kiskolle...
Seuraavaksi otan kaverin ja hinaan niin pitkään tölkkiä perässä että herää. Vedetään se vaikka kuusankoskelle asti...
Sitten mietittiin kaverin kanssa, että jos tankistä pääsee vettä ja tukkii suodattimen ettei löpöä tule tarpeeksi. Sen voisi kokeilla niin että kytkee tulon päät suoraan ja ohittaa suodattimen. Jos se auttaa niin suodatin on vettä täynnä?
Mitattiin että hehkuille menee virtaa.
Irrotettiin yksi suuttimen putki ja pyöritystä. Pulpautti löpöä ulos.
Ei nyt mitenkään paineella mutta sitä tuli kuitenkin.
Akku on Exiden akku joka on tosin melko pienikokoinen joten kovin pitkään ei jaksa pyörittää.
Antaahan latautua taas, voisi sitten kokeilla akulta suoraan hehkujen kiskolle...
Seuraavaksi otan kaverin ja hinaan niin pitkään tölkkiä perässä että herää. Vedetään se vaikka kuusankoskelle asti...
Sitten mietittiin kaverin kanssa, että jos tankistä pääsee vettä ja tukkii suodattimen ettei löpöä tule tarpeeksi. Sen voisi kokeilla niin että kytkee tulon päät suoraan ja ohittaa suodattimen. Jos se auttaa niin suodatin on vettä täynnä?
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Koitahan nyt vaan purkaa se sammutin ennen isompia remontteja.
Saattaa kuulostaa... jopa näyttää ehjältä, mutta silti juonitella.
Siinä sammutintapin päässä oleva kumikortonki saattaa turvota tai haljeta, jolloin sammutin heittää pelaamasta osittain tai kokonaan.
Pahimmillaan on tullut vastaan sammuttimia missä ko.tiiviste on ollut "mujuna" siellä röörin pohjalla.
Saattaa kuulostaa... jopa näyttää ehjältä, mutta silti juonitella.
Siinä sammutintapin päässä oleva kumikortonki saattaa turvota tai haljeta, jolloin sammutin heittää pelaamasta osittain tai kokonaan.
Pahimmillaan on tullut vastaan sammuttimia missä ko.tiiviste on ollut "mujuna" siellä röörin pohjalla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Eipä tuossa enää muutakaan tule mieleen kun ei edes tupsauta yrityksen merkiksi.Heebo kirjoitti:Koitahan nyt vaan purkaa se sammutin ennen isompia remontteja.
Saattaa kuulostaa... jopa näyttää ehjältä, mutta silti juonitella.
Siinä sammutintapin päässä oleva kumikortonki saattaa turvota tai haljeta, jolloin sammutin heittää pelaamasta osittain tai kokonaan.
Pahimmillaan on tullut vastaan sammuttimia missä ko.tiiviste on ollut "mujuna" siellä röörin pohjalla.
Pitää huomenna valoisan aikaan sukeltaa pannuhuoneeseen ja tutkia tuo solenoidi...
Ainiin, miten hemmetissä tuon saa tuolta irti? Sinne ei mahdu mikään hylsy tai muukaan avain.
Pitääkö tuota pirun pumppua purkaa enemmänkin?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Laita johonkin astiaan puhdasta doieseliä ja imu sieltä ennenmmin kuin tankista ilman suodatinta.IsoD kirjoitti:Sitten mietittiin kaverin kanssa, että jos tankistä pääsee vettä ja tukkii suodattimen ettei löpöä tule tarpeeksi. Sen voisi kokeilla niin että kytkee tulon päät suoraan ja ohittaa suodattimen. Jos se auttaa niin suodatin on vettä täynnä?
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Kannattaa myös kokemuksesta käynnistellä jaksoissa koska jos vaan vetää tai sahaa hehkut jäähtyy ja startaaminen hyytyy siihen Eli hehkutus startaus hehkitus.
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
omassa tölkissä oli juuri lähes vastaavia ongelmia että ei lähtenyt kunnolla lämpöisenä käymään.
soitelin dieselhuoltoon josko kerkeisivät katsomaan sen kuntoon.
selvisi että itse pumpussa oli yksi tiiviste kulahtanut kelvotomaksi.
mitään erikoisempaa vuotoa en ollut havainnut eli imi ilmeisesti vähän ilmaa järjestelmään?
nyt käynistyy kun ajatus ja tyhjäkäyntikin nousi karvanverra.
ilmeisesti ollut pidenpään jo vuotava
soitelin dieselhuoltoon josko kerkeisivät katsomaan sen kuntoon.
selvisi että itse pumpussa oli yksi tiiviste kulahtanut kelvotomaksi.
mitään erikoisempaa vuotoa en ollut havainnut eli imi ilmeisesti vähän ilmaa järjestelmään?
nyt käynistyy kun ajatus ja tyhjäkäyntikin nousi karvanverra.
ilmeisesti ollut pidenpään jo vuotava
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Itseäni fiksumpi tölkkiharrastajakaan ei löytänyt ilmeistä vikaa. Jäätiin siihen tilaan että odotellaan lämpimiä kelejä, josko sitten lähtisi...
Nyt taitaa olla jälleen aika nostaa käsiä pystyyn ja kiikuttaa tuo kapistus lähimmälle pärnäsen korjaamolle (matkaa reilut 300 metriä). Itsellä ei enää inspiraatio riitä. Laittakoot siellä käymään ja sen jälkeen varmaan myyntiin koko kapistus :/
Harrastuksena T3 menee muttei arki autona, ainakaan minulle. En haluaisi antaa periksikään mutta liikaa menee aikaa tuolla taka loosterissa.
Tilalle joku bensa farmari. Saa tarjota.
Nyt taitaa olla jälleen aika nostaa käsiä pystyyn ja kiikuttaa tuo kapistus lähimmälle pärnäsen korjaamolle (matkaa reilut 300 metriä). Itsellä ei enää inspiraatio riitä. Laittakoot siellä käymään ja sen jälkeen varmaan myyntiin koko kapistus :/
Harrastuksena T3 menee muttei arki autona, ainakaan minulle. En haluaisi antaa periksikään mutta liikaa menee aikaa tuolla taka loosterissa.
Tilalle joku bensa farmari. Saa tarjota.
Re: Tölkki ei starttaa toista kertaa?
Pikaiset ratkaisut on parhaita. Tölkki lähti tänään toisen harrastajan hoteisiin.
Itse jatkan työ matkailua 2000 luvun alun mikrofarkulla.
Kiitokset kaikille myötäelämisestä (ja myötähäpeästä).
Otetaan uudelleen kun lakkaan olemasta kroonisesti pa.
Kiitän kaikkia neuvoista!
Itse jatkan työ matkailua 2000 luvun alun mikrofarkulla.
Kiitokset kaikille myötäelämisestä (ja myötähäpeästä).
Otetaan uudelleen kun lakkaan olemasta kroonisesti pa.
Kiitän kaikkia neuvoista!