Öljynpainevalon oma elämä.
Öljynpainevalon oma elämä.
Öljynpainevalo on omissa mualimoissaan. Syttyy ja sammuu omia aikojaan, mutta aina kun käyttää ajaessa virrat poikki niin sammuu ja kohta tuikkii taas. Onko vika anturissa, vai mittaritaulun takana olevissa mystisissä satiaisissa? Mikä olis paras tapa toteuttaa järkevämpi ja luotettavampi mittarinäyttö?
Re: Öljynpainevalon oma elämä.
Siellähän on ylä ja alapaine anturit, eli onko tyhjäkäynnillä mitään vilkuntaa havaittavissa? Itsellä on ollut mittariston piirilevy sen verran huono että teki samaa kanssa. Epäilin yläpaine anturia silloin mut mittariston kun otin käteen niin huomasin "sen ison liittimen" olevan aika huonossa hapessa. Samalla sain kellon toimimaan ja mittarivalot myös. Anturitkaan ei montaa euroa maksa, tosin anturit ovat molemmat omalla tavallaan vittumaisesti sijoitettu. Tutki ensin onko kierrosluvulla mitään vaikutusta tai ilmoittaako summeri pärinällään. Olettamus siis on että autossa wbx!
Re: Öljynpainevalon oma elämä.
Sama pätee dieseliin eli kannen antura reagoi tyhjäkäynillä ja suodatin jalka ohjaa summeria ja kieros paineita. Kuullostais siis suodatin jalan anturilta tai sen johdoilta jos Diesel.
Re: Öljynpainevalon oma elämä.
On wbx. Vilkkumisen alkamisella ja loppumisella ei kierrosten kans mitään yhteyttä. Mutta jos vaikka ajaessa käyttää virran pois niin sammuu. Joskus saa ajaa pari päivää eikä vilku .
Re: Öljynpainevalon oma elämä.
Vaihda vaikka anturit niin saa yhden asian suljetua pois. Maksaa korkeintaan 20e molemmat! Tietysti kannattaa katsoa johtoja myös sieltä lähettyviltä. Lisäksi onko mittariston liitin hapettunut tai kalvo rikki tai..
En usko että on ihmeellinen vika, kun vain löytää! Kosteat kelitkin värittää tätä hommaa tietty. Omassanikaan se ei ollut jatkuvaa, johtui huonosta mittariliitoksesta. Lisäksi se yläpaineanturin johto on aika hyvin hihnan syötävissä, mikäli hihna pääsee löystymään. Veikkaan kuitenkin mittaristoon tuota vikaa, koska ei ole mitään säännöllisyyttä tuossa vilkunnassa. Ota mittariston kupu pois ja koita oikealla kädellä onko se liitin siellä kellon persauksessa kunnolla. Jos tuntuu hyvältä niin näyttääkö myös. Se liitin saa vikoja kyllä tulemaan ja se kalvo siellä takana.
En usko että on ihmeellinen vika, kun vain löytää! Kosteat kelitkin värittää tätä hommaa tietty. Omassanikaan se ei ollut jatkuvaa, johtui huonosta mittariliitoksesta. Lisäksi se yläpaineanturin johto on aika hyvin hihnan syötävissä, mikäli hihna pääsee löystymään. Veikkaan kuitenkin mittaristoon tuota vikaa, koska ei ole mitään säännöllisyyttä tuossa vilkunnassa. Ota mittariston kupu pois ja koita oikealla kädellä onko se liitin siellä kellon persauksessa kunnolla. Jos tuntuu hyvältä niin näyttääkö myös. Se liitin saa vikoja kyllä tulemaan ja se kalvo siellä takana.