1993 syncro
1993 syncro
Elikkä helou vaan!
Eksyin sattumalta tällaiselle foorumille ja se passaakin melko hyvin nykyiseen kulkuneuvoon.
Tuli siis pari päivää sitten hommattua metsästely ja työmatka autoksi 1993 4x4 transportteri pitkällä kopilla ja 2,4 ikiluotettavalla vapaasti hönkivällä koneella.
Portterit oli entuudestaankin jo melko tuttuja kun isällä oli jo aikoinaan takamoottori takapotku muistaakseni vm.87, sen jälkeen etuveto pornstartteri 2001 ja nyt vielä 2010 vuoden samalla nimellä kulkeva paku.
Tuo oma on tosiaan syncro johon melkoisesti tehty remppaa mm. uusi vaihdeloota, uusi laturi, kaikki jarrut uusittu, jakoremppa ym. ihan muutaman tuhannen sisään. Ajettu kaikkiaan 303 000km.
Rengastus on 215/75 r15 alumiinivanteilla.
Jotain pientä ja perin ärsyttävää vikaakin tässä on, joista tulen varmaankin kirjoittelemaan tuonne t4 tekniikkaosastolle. Öljypaineen merkkivalo vilkuttaa tuon tuosta itsepintaisesti, öljyä tiputtaa vänkärin puolelta jostain sotkien toisen puolen tukivarret, vetoakselin ja renkaan, sekä moottorin käyntilämpötila mittari jököttää pohjassa aina.
Muuten tuntuma "uuteen" autoon tojota hiluksin jälkeen on perin miellyttävä, kyllä volkkari osaa tehdä pakettiauton jolla on ilo ajella!
Ja parit kuvatkin ettei mene tylsäksi jorinaksi:
Tämä ralliratti sopii pakettiautoon yhtähyvin kuin hajuvesi lihapulliin. Hakusessa olisikin oikea ISO ratti!
Eksyin sattumalta tällaiselle foorumille ja se passaakin melko hyvin nykyiseen kulkuneuvoon.
Tuli siis pari päivää sitten hommattua metsästely ja työmatka autoksi 1993 4x4 transportteri pitkällä kopilla ja 2,4 ikiluotettavalla vapaasti hönkivällä koneella.
Portterit oli entuudestaankin jo melko tuttuja kun isällä oli jo aikoinaan takamoottori takapotku muistaakseni vm.87, sen jälkeen etuveto pornstartteri 2001 ja nyt vielä 2010 vuoden samalla nimellä kulkeva paku.
Tuo oma on tosiaan syncro johon melkoisesti tehty remppaa mm. uusi vaihdeloota, uusi laturi, kaikki jarrut uusittu, jakoremppa ym. ihan muutaman tuhannen sisään. Ajettu kaikkiaan 303 000km.
Rengastus on 215/75 r15 alumiinivanteilla.
Jotain pientä ja perin ärsyttävää vikaakin tässä on, joista tulen varmaankin kirjoittelemaan tuonne t4 tekniikkaosastolle. Öljypaineen merkkivalo vilkuttaa tuon tuosta itsepintaisesti, öljyä tiputtaa vänkärin puolelta jostain sotkien toisen puolen tukivarret, vetoakselin ja renkaan, sekä moottorin käyntilämpötila mittari jököttää pohjassa aina.
Muuten tuntuma "uuteen" autoon tojota hiluksin jälkeen on perin miellyttävä, kyllä volkkari osaa tehdä pakettiauton jolla on ilo ajella!
Ja parit kuvatkin ettei mene tylsäksi jorinaksi:
Tämä ralliratti sopii pakettiautoon yhtähyvin kuin hajuvesi lihapulliin. Hakusessa olisikin oikea ISO ratti!
Re: 1993 syncro
Korihan näyttää melko siistiltä ikäisekseen ratti kyllä pistää silmään melko hyvin tossa kabiinissa
Re: 1993 syncro
Kirkkaat vilkut istuu kyllä valkoseen hianosti. Tähän ne 33" alle ja, ja...
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: 1993 syncro
Kori on tosiaan siisti, ruostepilkkaakin löytyy helmakoteloista ja pohjasta, mutta tosiaan vähän ikäisekseen. Auto on ollu lapissa suurimman osan ajastaan joten ei ole suolattu niin tiheään.
Jotain rengas asiaakin olen suunnitellut, karkeampaa ainakin tulossa kun nuo kuluu loppuun.
Kävin tänään sopimassa paikallisen pajan kanssa, että kattelee nuo loputkin tyyppiviat kuntoon tuosta: mittaristohäikät, naftapumpun kaasuvivun akselilla vuotoa, öljyvuotoa jostain vänkärin puolelta moottoria(tiivisteiden/stefojen vaihtoa) peräöljyt+stefojen vaihto tarvittaessa ym ym..
Toivottavasti tuosta saisi melko vähällä rahalla kelpo kulkupelin jota ei tarttis olla ihan koko ajan rassaamassa.
PS. Jos jollain ois alkuperäinen ratti tuohon niin voisin ostaa sellaisen.
Jotain rengas asiaakin olen suunnitellut, karkeampaa ainakin tulossa kun nuo kuluu loppuun.
Kävin tänään sopimassa paikallisen pajan kanssa, että kattelee nuo loputkin tyyppiviat kuntoon tuosta: mittaristohäikät, naftapumpun kaasuvivun akselilla vuotoa, öljyvuotoa jostain vänkärin puolelta moottoria(tiivisteiden/stefojen vaihtoa) peräöljyt+stefojen vaihto tarvittaessa ym ym..
Toivottavasti tuosta saisi melko vähällä rahalla kelpo kulkupelin jota ei tarttis olla ihan koko ajan rassaamassa.
PS. Jos jollain ois alkuperäinen ratti tuohon niin voisin ostaa sellaisen.
Re: 1993 syncro
Redi, Miwa????Jouni kirjoitti:
PS. Jos jollain ois alkuperäinen ratti tuohon niin voisin ostaa sellaisen.
Re: 1993 syncro
Mun varaosa T4:ssa on joku ralliratti kans
Re: 1993 syncro
Multa pitäis löytyä yks 95 portterin orkkisruori (Mallia suuri on kaunista). Jos kiinnostaa ni voisin napata kuvan siitä.
VW Crafter 2.5BlueTDI, G4 TDI, G2
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Re: 1993 syncro
Ota vain kuva ja lähetä vaikka yksityisviestinä se.Henkka K kirjoitti:Multa pitäis löytyä yks 95 portterin orkkisruori (Mallia suuri on kaunista). Jos kiinnostaa ni voisin napata kuvan siitä.