Syncroja Savwonmualla

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Aloitetaanpas oman kaluston esittely tällä uusimmalla hankinnalla. Auto on papereiden perusteella (käsittääkseni) ollut neljä ensimmäistä vuotta taksina. Koneena on ollut 1,6 JX, ensimmäinen kone kesti 136 tkm. Taksikäytössä mittariin tuli yhteensä n. 260 tkm. Mittarissa on 320 tkm tällä hetkellä ja konehuone tyhjillään. Historiatietojen perusteella arvelisin kilometrien pitävän paikkansa. Ohessa on joitakin teknisiä tietoja otteesta.
  • Ajoneuvolaji: Henkilöauto
    Ajoneuvoryhmä: Maastohenkilöauto
    Rekisteröity 1+7
    Omamassa 1790 kg
    Ensirekisteröity 15.05.1990
    Käyttö 30.06.1994 asti Luvanvarainen sen jälkeen 30.06.1994 alkaen Yksityinen käyttö
Kuva
Nykyisessä tallissa auto odotti päivänvaloa reilut 10 v. Omia visioita auton suhteen vasta virittelen, joten ehdotuksia auton ehostamiseen otetaan mielellään vastaan. Tämän lisäksi minulla on kaksi kahdeksanpaikkaista 2,1 l bensasyncroa. Toinen on käyttöautona ja toinen tarvikeosa-autona, mistä voi lainata tarvittaessa osia käyttöautoon.
Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei se sinun käyttöautokaan ihan tavallinen tainnut olla, mielenkiintoinen historia silläkin.
Minun ehdotus tdi-koneesta ei varmaan yllätä ketään :D Tai sitten rivibensakone, turbolla tai ilman.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja dmn »

WBX turbolla! Ei tylsiä rivikoneita :)
< 15kWh/100km
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Kuva
Apparin puolen kotelo

Kuva
GL

Kuva
Laatikko AVK

Kuva
Konehuoneessa tilaa

Kuva
WBX:ssa tuossa olisi boxi, mikä lie tässä?

Kuva
Helmalevike kestää astua

Kuva
Verhoilun pahvit ehjät
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Kuva

Käyttöautona 1990 2,1 DJ syncro kahdeksalle
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Kuva
Tarvikeosa-auto
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hyvänoloinen kokoelma!
Oletko millaiseen käyttöön ajatellut tuota uusinta tulokasta?
Seikkailauto kesäajoon?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja TT| »

Se mystinen tötterö boxin paikalla on turbon jäähdytyspuhallin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Hienot kelit on ollut ulkoilla viikonloppuna 8-) , kun hankikin kantaa hyvin :lol:
Kuva
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hyvännäköistä meininkiä!! :D
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Aika vierähtää ja syncrot on säilyneet pihamaalla....

Tuossa ensimmäisessä viestissä olevaa gl syncroa on tarkoitus ruveta laittelemaan. Meininki olisi rakentaa perheelle maastoretkeilyauto. Paikkoja saisi olla vähintään kuudelle. Retkeilyvarustus on vielä mietinnän alla, ruuanlaiton, makuupaikkojen ym. suhteen.
Tärkeinpänä olisi ensin saada auto kulkemaan. Moottorinluovuttaja vaihtoehtoja olen yrittänyt etsiskellä, mutta sopuhintaista kohtuukilometreillä olevaa ei ole vielä löytynyt. Aaz ja ahu vaihtoehtoja olen lähinnä katsonut. Mitään kokemusta ei moottori swapista ole, mutta yhden pienen pajan kanssa olen alustavasti asiasta neuvotellut. Itse pääsisi mukana touhuamaan ja opiskelemaan. Onko tänäpäivänä "järkevämpää" kallistua tuohon ahuun vai onko aaz liian vanhaa tekniikkaa?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ei AAZ ole liian vanhaa, mutta kohtuu kilsoilla olevan AAZ luovuttajan löytäminen on hankalampaa. AAZ swappaaminen Tölkkiin maksaa saman verran kuin 1Z / AHU, paitsi jos teet mTDI ja ostat esim Land Roverin pumpun (n 200 €).
TDI:ssä tietystä nälkä kasvaa syödessä, eli suuttimet menee vaihtoon, vakioahdin vaihtuu tuottavampaan ja kas onkin mennyt parin swapin hinta jo :D
Pidemmän päälle TDI kansi on ainakin kestävämpi, eli on sen puolesta varmempi valinta.
Molemmissa on samat huollettavat kohteet, jotka kannattaa tuolta tekniikkaosion swapketjuista lueskella ajan kanssa. Siellä on selitetty kohtuu kattavasti lähes kaikki asiaan liittyvä ja kysymällä saa lisää tietoa.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Lähinnä tämän tyyppisiä ajatellut. Mitä asioita nuista kannattaa tarkistaa ennen ostoa?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja dmn »

Noihin täytyy vissiin mittarilukemaan lisätä tätä nykyä järjestään 300 000km, kun menevät kaiketi siinä kohtaa ympäri (ja mittaristosta häipyy "total" -teksti).
< 15kWh/100km
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

No nyt ois kiikarissa aaz golf. Ollut yhdellä omistajalla ja huollatettu hyvin. Kilometrejä on vissiin kertynyt vähän yli 500 tkm. Uskaltaako nuilla kilometreillä olevaa ruveta laittelemaan, vai pitäskö tuossa ensin varautua koneremonttiin? :?
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Tuo ylläoleva paku-golffi tuli ostettua ja tänään ajeltiin se verstaalle odottelemaan. Hyvän tuntuinen kone ja hyvin huollettu...esim. öljynvaihdot tehty7500 km välein tai tarvittaessa aikaisemmin, kun on vuosi vierähtänyt edellisestä vaihdosta. Nyt harkinnassa leimaako vuodeksi vai tänä talvena swappiin.
Urho
Vasta alkaja
Viestit: 19
Liittynyt: 02.11.2014 23:22
Paikkakunta: P-Savo

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja Urho »

leppajukka kirjoitti:Aika vierähtää ja syncrot on säilyneet pihamaalla....

Tuossa ensimmäisessä viestissä olevaa gl syncroa on tarkoitus ruveta laittelemaan. Meininki olisi rakentaa perheelle maastoretkeilyauto. Paikkoja saisi olla vähintään kuudelle. Retkeilyvarustus on vielä mietinnän alla, ruuanlaiton, makuupaikkojen ym. suhteen.
Tärkeinpänä olisi ensin saada auto kulkemaan. Moottorinluovuttaja vaihtoehtoja olen yrittänyt etsiskellä, mutta sopuhintaista kohtuukilometreillä olevaa ei ole vielä löytynyt. Aaz ja ahu vaihtoehtoja olen lähinnä katsonut. Mitään kokemusta ei moottori swapista ole, mutta yhden pienen pajan kanssa olen alustavasti asiasta neuvotellut. Itse pääsisi mukana touhuamaan ja opiskelemaan. Onko tänäpäivänä "järkevämpää" kallistua tuohon ahuun vai onko aaz liian vanhaa tekniikkaa?
Laitas tänne juttua kun tämä homma lähtee etenemään, jossain vaiheessa ks. liikkeitä tulossa eteen itselläkin.
Tällä hetkellä itse ainakin kallellaan vahvasti tuohon 1.9TD vaihtoehtoon

P.S pitääpä painaa kalusto mieleen että osaa morjestaa kun vastaan tulee, Itse kun ajelen jota kui samalla suunnalla ;)
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Urho kirjoitti:
leppajukka kirjoitti:Aika vierähtää ja syncrot on säilyneet pihamaalla....

Tuossa ensimmäisessä viestissä olevaa gl syncroa on tarkoitus ruveta laittelemaan. Meininki olisi rakentaa perheelle maastoretkeilyauto. Paikkoja saisi olla vähintään kuudelle. Retkeilyvarustus on vielä mietinnän alla, ruuanlaiton, makuupaikkojen ym. suhteen.
Tärkeinpänä olisi ensin saada auto kulkemaan. Moottorinluovuttaja vaihtoehtoja olen yrittänyt etsiskellä, mutta sopuhintaista kohtuukilometreillä olevaa ei ole vielä löytynyt. Aaz ja ahu vaihtoehtoja olen lähinnä katsonut. Mitään kokemusta ei moottori swapista ole, mutta yhden pienen pajan kanssa olen alustavasti asiasta neuvotellut. Itse pääsisi mukana touhuamaan ja opiskelemaan. Onko tänäpäivänä "järkevämpää" kallistua tuohon ahuun vai onko aaz liian vanhaa tekniikkaa?
Laitas tänne juttua kun tämä homma lähtee etenemään, jossain vaiheessa ks. liikkeitä tulossa eteen itselläkin.
Tällä hetkellä itse ainakin kallellaan vahvasti tuohon 1.9TD vaihtoehtoon

P.S pitääpä painaa kalusto mieleen että osaa morjestaa kun vastaan tulee, Itse kun ajelen jota kui samalla suunnalla ;)
Kannattaa sitä AAZ:taa harkita muutaman kerran ja sitten miettiä, miksi ei kerralla tee konetta AHU:sta tai vastaavasta, varsinkin jos meinaa ajella enemmän.
Nimim ensimmäinen ja viimeinen AAZ koettu syncrossa.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Syncroja Savwonmualla

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Jonkun aikaa kahtelin nuita ahu ja aaz vaihtoehtoja, eikä oikein sopivaa (näin aloittelijan silmin) löytynyt. Tämä golffi taas kolahti kerrasta.
Tämän kuun aikana jos ennättäisi tekniikan irrotella ja miettisi seuraavia askelia. Vasta 3 vuotta on tuo gl odotellut, niin ei tässä oo hätä
Kilometrejä arvelisin tulevan ehkä 10 k/vuodessa. Toisena enemmän käyttöautona on tarkoitus pitää tuo valkoinen bensasyncro.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

päivitystä autokantaan

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Projektit ei ole edenneet, vaan lisääntyneet :?
Kevät meni liian joutuisasti muissa hommissa, mutta syksy ja muutama vuosi eteenpäin näyttää paremmalta. Työpaikan myötä saan ihan kelvolliset tilat auton laittoon. Sen myötä rohkenin myös tarttua pitkäaikaiseen haaveeseen, sillä uhkana olisi kuitenkin "jäädä rannalle ruikuttamaan". Uusin tulokas kiilaa aikaisempien edelle ja pitää ruveta siitä poitämään jonkun sorttista projekktipäiväkirjaa.
Kuva

Tarkoituksena olisi pitää ihan vakiona ja mielellään vaikka museokelpoisena :D
Vastaa Viestiin