Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Aloitetaanpas oman kaluston esittely tällä uusimmalla hankinnalla. Auto on papereiden perusteella (käsittääkseni) ollut neljä ensimmäistä vuotta taksina. Koneena on ollut 1,6 JX, ensimmäinen kone kesti 136 tkm. Taksikäytössä mittariin tuli yhteensä n. 260 tkm. Mittarissa on 320 tkm tällä hetkellä ja konehuone tyhjillään. Historiatietojen perusteella arvelisin kilometrien pitävän paikkansa. Ohessa on joitakin teknisiä tietoja otteesta.
Ajoneuvolaji: Henkilöauto
Ajoneuvoryhmä: Maastohenkilöauto
Rekisteröity 1+7
Omamassa 1790 kg
Ensirekisteröity 15.05.1990
Käyttö 30.06.1994 asti Luvanvarainen sen jälkeen 30.06.1994 alkaen Yksityinen käyttö
Nykyisessä tallissa auto odotti päivänvaloa reilut 10 v. Omia visioita auton suhteen vasta virittelen, joten ehdotuksia auton ehostamiseen otetaan mielellään vastaan. Tämän lisäksi minulla on kaksi kahdeksanpaikkaista 2,1 l bensasyncroa. Toinen on käyttöautona ja toinen tarvikeosa-autona, mistä voi lainata tarvittaessa osia käyttöautoon.
Ei se sinun käyttöautokaan ihan tavallinen tainnut olla, mielenkiintoinen historia silläkin.
Minun ehdotus tdi-koneesta ei varmaan yllätä ketään Tai sitten rivibensakone, turbolla tai ilman.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Aika vierähtää ja syncrot on säilyneet pihamaalla....
Tuossa ensimmäisessä viestissä olevaa gl syncroa on tarkoitus ruveta laittelemaan. Meininki olisi rakentaa perheelle maastoretkeilyauto. Paikkoja saisi olla vähintään kuudelle. Retkeilyvarustus on vielä mietinnän alla, ruuanlaiton, makuupaikkojen ym. suhteen.
Tärkeinpänä olisi ensin saada auto kulkemaan. Moottorinluovuttaja vaihtoehtoja olen yrittänyt etsiskellä, mutta sopuhintaista kohtuukilometreillä olevaa ei ole vielä löytynyt. Aaz ja ahu vaihtoehtoja olen lähinnä katsonut. Mitään kokemusta ei moottori swapista ole, mutta yhden pienen pajan kanssa olen alustavasti asiasta neuvotellut. Itse pääsisi mukana touhuamaan ja opiskelemaan. Onko tänäpäivänä "järkevämpää" kallistua tuohon ahuun vai onko aaz liian vanhaa tekniikkaa?
Ei AAZ ole liian vanhaa, mutta kohtuu kilsoilla olevan AAZ luovuttajan löytäminen on hankalampaa. AAZ swappaaminen Tölkkiin maksaa saman verran kuin 1Z / AHU, paitsi jos teet mTDI ja ostat esim Land Roverin pumpun (n 200 €).
TDI:ssä tietystä nälkä kasvaa syödessä, eli suuttimet menee vaihtoon, vakioahdin vaihtuu tuottavampaan ja kas onkin mennyt parin swapin hinta jo
Pidemmän päälle TDI kansi on ainakin kestävämpi, eli on sen puolesta varmempi valinta.
Molemmissa on samat huollettavat kohteet, jotka kannattaa tuolta tekniikkaosion swapketjuista lueskella ajan kanssa. Siellä on selitetty kohtuu kattavasti lähes kaikki asiaan liittyvä ja kysymällä saa lisää tietoa.
Noihin täytyy vissiin mittarilukemaan lisätä tätä nykyä järjestään 300 000km, kun menevät kaiketi siinä kohtaa ympäri (ja mittaristosta häipyy "total" -teksti).
No nyt ois kiikarissa aaz golf. Ollut yhdellä omistajalla ja huollatettu hyvin. Kilometrejä on vissiin kertynyt vähän yli 500 tkm. Uskaltaako nuilla kilometreillä olevaa ruveta laittelemaan, vai pitäskö tuossa ensin varautua koneremonttiin?
Tuo ylläoleva paku-golffi tuli ostettua ja tänään ajeltiin se verstaalle odottelemaan. Hyvän tuntuinen kone ja hyvin huollettu...esim. öljynvaihdot tehty7500 km välein tai tarvittaessa aikaisemmin, kun on vuosi vierähtänyt edellisestä vaihdosta. Nyt harkinnassa leimaako vuodeksi vai tänä talvena swappiin.
leppajukka kirjoitti:Aika vierähtää ja syncrot on säilyneet pihamaalla....
Tuossa ensimmäisessä viestissä olevaa gl syncroa on tarkoitus ruveta laittelemaan. Meininki olisi rakentaa perheelle maastoretkeilyauto. Paikkoja saisi olla vähintään kuudelle. Retkeilyvarustus on vielä mietinnän alla, ruuanlaiton, makuupaikkojen ym. suhteen.
Tärkeinpänä olisi ensin saada auto kulkemaan. Moottorinluovuttaja vaihtoehtoja olen yrittänyt etsiskellä, mutta sopuhintaista kohtuukilometreillä olevaa ei ole vielä löytynyt. Aaz ja ahu vaihtoehtoja olen lähinnä katsonut. Mitään kokemusta ei moottori swapista ole, mutta yhden pienen pajan kanssa olen alustavasti asiasta neuvotellut. Itse pääsisi mukana touhuamaan ja opiskelemaan. Onko tänäpäivänä "järkevämpää" kallistua tuohon ahuun vai onko aaz liian vanhaa tekniikkaa?
Laitas tänne juttua kun tämä homma lähtee etenemään, jossain vaiheessa ks. liikkeitä tulossa eteen itselläkin.
Tällä hetkellä itse ainakin kallellaan vahvasti tuohon 1.9TD vaihtoehtoon
P.S pitääpä painaa kalusto mieleen että osaa morjestaa kun vastaan tulee, Itse kun ajelen jota kui samalla suunnalla
leppajukka kirjoitti:Aika vierähtää ja syncrot on säilyneet pihamaalla....
Tuossa ensimmäisessä viestissä olevaa gl syncroa on tarkoitus ruveta laittelemaan. Meininki olisi rakentaa perheelle maastoretkeilyauto. Paikkoja saisi olla vähintään kuudelle. Retkeilyvarustus on vielä mietinnän alla, ruuanlaiton, makuupaikkojen ym. suhteen.
Tärkeinpänä olisi ensin saada auto kulkemaan. Moottorinluovuttaja vaihtoehtoja olen yrittänyt etsiskellä, mutta sopuhintaista kohtuukilometreillä olevaa ei ole vielä löytynyt. Aaz ja ahu vaihtoehtoja olen lähinnä katsonut. Mitään kokemusta ei moottori swapista ole, mutta yhden pienen pajan kanssa olen alustavasti asiasta neuvotellut. Itse pääsisi mukana touhuamaan ja opiskelemaan. Onko tänäpäivänä "järkevämpää" kallistua tuohon ahuun vai onko aaz liian vanhaa tekniikkaa?
Laitas tänne juttua kun tämä homma lähtee etenemään, jossain vaiheessa ks. liikkeitä tulossa eteen itselläkin.
Tällä hetkellä itse ainakin kallellaan vahvasti tuohon 1.9TD vaihtoehtoon
P.S pitääpä painaa kalusto mieleen että osaa morjestaa kun vastaan tulee, Itse kun ajelen jota kui samalla suunnalla
Kannattaa sitä AAZ:taa harkita muutaman kerran ja sitten miettiä, miksi ei kerralla tee konetta AHU:sta tai vastaavasta, varsinkin jos meinaa ajella enemmän.
Nimim ensimmäinen ja viimeinen AAZ koettu syncrossa.
Jonkun aikaa kahtelin nuita ahu ja aaz vaihtoehtoja, eikä oikein sopivaa (näin aloittelijan silmin) löytynyt. Tämä golffi taas kolahti kerrasta.
Tämän kuun aikana jos ennättäisi tekniikan irrotella ja miettisi seuraavia askelia. Vasta 3 vuotta on tuo gl odotellut, niin ei tässä oo hätä
Kilometrejä arvelisin tulevan ehkä 10 k/vuodessa. Toisena enemmän käyttöautona on tarkoitus pitää tuo valkoinen bensasyncro.
Projektit ei ole edenneet, vaan lisääntyneet
Kevät meni liian joutuisasti muissa hommissa, mutta syksy ja muutama vuosi eteenpäin näyttää paremmalta. Työpaikan myötä saan ihan kelvolliset tilat auton laittoon. Sen myötä rohkenin myös tarttua pitkäaikaiseen haaveeseen, sillä uhkana olisi kuitenkin "jäädä rannalle ruikuttamaan". Uusin tulokas kiilaa aikaisempien edelle ja pitää ruveta siitä poitämään jonkun sorttista projekktipäiväkirjaa.
Tarkoituksena olisi pitää ihan vakiona ja mielellään vaikka museokelpoisena