Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Sain tuossa muutama viikko sitten pihalle tollaisen otsikon mukaisen kuution.
Aikaisemmassa elämässä se on ollut ainakin bussi, mutta tällä hetkellä otteessa lukee että pakettiauto. Saa nyt nähä kuinka pitkälle tätä rakkautta riittä ks. laitetta elvyttää kun se ei ole vielä ilonpäivää näyttäny.
Halvallahan ei kuulemma hyvää saa ja tuskin ilmaiseksikaan, ainakin tässä tapauksessa vikalistaa riittää mm. vettä tankissa, pumpussa jotain häikkää, vaidekepissä vikaa ja jossain kohtaa on vissiin metsässä käyty köröttelemässä kun on joka nurkkaa pikkusen pussattu.
Kyllähän laitteella koeajolle on päästy sillä seurauksella että kaasupolkimesta särkyi jotain... joten jätin potilaan vielä pihalle
Tällä viikolla on tarkoitus hommata uusi pumppu vit***levan tilalle ja korjata kaasupoljin, sen jälkeen voisikin ajella nosturille tutkimaan mahanpuolelta kuinka märäntynyt yksilö on kyseessä ja ruveta tekemään suunnitelmia jatkoa varten.
Jos ei mahdottomasti tule hapaneeroa vastaan voisi tästä vaikka fixailla kulkineen ihan liikenteeseen
Ohan se aika surkeen näkönen ainakin noin surkeessa kuvassa
P.S Paljon täällä on puhuttu tuosta 16" tölkistä mutta minulle se ei ole vielä auennut mikä ero näissä oikeen on?
Aikaisemmassa elämässä se on ollut ainakin bussi, mutta tällä hetkellä otteessa lukee että pakettiauto. Saa nyt nähä kuinka pitkälle tätä rakkautta riittä ks. laitetta elvyttää kun se ei ole vielä ilonpäivää näyttäny.
Halvallahan ei kuulemma hyvää saa ja tuskin ilmaiseksikaan, ainakin tässä tapauksessa vikalistaa riittää mm. vettä tankissa, pumpussa jotain häikkää, vaidekepissä vikaa ja jossain kohtaa on vissiin metsässä käyty köröttelemässä kun on joka nurkkaa pikkusen pussattu.
Kyllähän laitteella koeajolle on päästy sillä seurauksella että kaasupolkimesta särkyi jotain... joten jätin potilaan vielä pihalle
Tällä viikolla on tarkoitus hommata uusi pumppu vit***levan tilalle ja korjata kaasupoljin, sen jälkeen voisikin ajella nosturille tutkimaan mahanpuolelta kuinka märäntynyt yksilö on kyseessä ja ruveta tekemään suunnitelmia jatkoa varten.
Jos ei mahdottomasti tule hapaneeroa vastaan voisi tästä vaikka fixailla kulkineen ihan liikenteeseen
Ohan se aika surkeen näkönen ainakin noin surkeessa kuvassa
P.S Paljon täällä on puhuttu tuosta 16" tölkistä mutta minulle se ei ole vielä auennut mikä ero näissä oikeen on?
Viimeksi muokannut Urho, 30.11.2014 21:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Tervetuloa harrastajien omalle foorumille.
Harvemmin tölkit on niin mätiä etteikö korjaaminen kannata. Hyvin kun tekee, niin taas voi ajaa 20 v.
14" ja 16" syncrojen näkyvin ero ulospäin on muoviset lokasuojan kaaret. Eroja löytyy voimansiirrossa ja jarruissa, 16" koria on vahvistettu kestämään maastoajon tuomia rasituksia sekä takana siinä on pidemmät tukivarret.
Eroista löytyy varmasti kattavampi selvitys täältä jostain ja ainakin linkkejä ulkopuolisiin lähteisiin.
Itsellä ajatus tehdä omasta 14" syncrosta mahdollisimman identtinen 16" kopio, lähinnä korin vahvistamisen takia.
Harvemmin tölkit on niin mätiä etteikö korjaaminen kannata. Hyvin kun tekee, niin taas voi ajaa 20 v.
14" ja 16" syncrojen näkyvin ero ulospäin on muoviset lokasuojan kaaret. Eroja löytyy voimansiirrossa ja jarruissa, 16" koria on vahvistettu kestämään maastoajon tuomia rasituksia sekä takana siinä on pidemmät tukivarret.
Eroista löytyy varmasti kattavampi selvitys täältä jostain ja ainakin linkkejä ulkopuolisiin lähteisiin.
Itsellä ajatus tehdä omasta 14" syncrosta mahdollisimman identtinen 16" kopio, lähinnä korin vahvistamisen takia.
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Ja toki ehken näkyvin ero on rengaskoko joka on vakiona 16" vanteilla verrattuna 14" vanteisiin...
Saattaa olla itsestään selvyys mutta ei välttämättä.
Saattaa olla itsestään selvyys mutta ei välttämättä.
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
No nii, nyt on yksi passatin PA- pumppu+ kiinnike käyty hakemassa, saa nyt nähä tuleeko siitä toimivaa yhdistelmää kun siitä puuttuu tuo ahtipaineen tunnistus.
No varmaan sen ainakin saa sillä liikkeelle
Kyllä näitä peltilehmiä on sen verran tullut potkittua tähän ikään että tuon 14" ja 16" eron tiedän jo, mutta kuvittelin että näillä kahdella revisiolla on joku ns. isompikin ero ihan fyysisesti.
Eli tämä nyt ei ole se ensimmäinen oma harrasteauto projekti, mutta siinä mielessä ensimmäinen että ei ole aikaisempaa kokemusta "Tölkeistä" eikä pahemmin diiseleistä.
Apua kaivataan tulevaisuudessa siis varmasti monta kertaa
No varmaan sen ainakin saa sillä liikkeelle
Kyllä näitä peltilehmiä on sen verran tullut potkittua tähän ikään että tuon 14" ja 16" eron tiedän jo, mutta kuvittelin että näillä kahdella revisiolla on joku ns. isompikin ero ihan fyysisesti.
Eli tämä nyt ei ole se ensimmäinen oma harrasteauto projekti, mutta siinä mielessä ensimmäinen että ei ole aikaisempaa kokemusta "Tölkeistä" eikä pahemmin diiseleistä.
Apua kaivataan tulevaisuudessa siis varmasti monta kertaa
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Ruiskutuspumppuja on kahden kokoisella "kaulalla", siihen JX:n rautaan sopii pienet. Jos haluat vaihtaa jalan, joudut purkamaan jakopään.
Kyllä se sillä imudieselpumpullakin liikkuu, mutta et vaan hyödy ahdonalaisen syötön lisäyksestä.
Toimivia pumppuja liikkuu varmasti markkinoilla, jos sen LDA-toiminnon siihen haluat. Veikkaan että jos ostoilmoituksen laitat tänne foorumille, niin heti tulee muutama tarjous. (omassa varastossa 2-3 joutilasta)
Kyllä se sillä imudieselpumpullakin liikkuu, mutta et vaan hyödy ahdonalaisen syötön lisäyksestä.
Toimivia pumppuja liikkuu varmasti markkinoilla, jos sen LDA-toiminnon siihen haluat. Veikkaan että jos ostoilmoituksen laitat tänne foorumille, niin heti tulee muutama tarjous. (omassa varastossa 2-3 joutilasta)
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Jeps, pidetään vielä edes vähän sarvista kiinni ja koitetaan se eka leima saada suhkot vakio hiluilla.
Tarjous YV:llä tulikin jo ihan vakiopumpusta mikä lienee ihan varteenotettava vaihtoehto tässä kohtaa.
Saattaa olla mahdollista myöhemmässä vaiheessa tuo ihan perus 1,9 TDI swappi, ainakin tänään pumpun haku reissulla siihen tarvittavaa osaa tuli vastaan reilusti...
Kysymys teille enempi tietäville
Voiko sellaisen voimanulosoton lisätä vaihteistoon missä sitä ei ole ollut ilman koko laatikon purkamista?
Ja jos voi niin missä hintahaarukassa tarvittavat osat siihen voisi olla?
Tarjous YV:llä tulikin jo ihan vakiopumpusta mikä lienee ihan varteenotettava vaihtoehto tässä kohtaa.
Saattaa olla mahdollista myöhemmässä vaiheessa tuo ihan perus 1,9 TDI swappi, ainakin tänään pumpun haku reissulla siihen tarvittavaa osaa tuli vastaan reilusti...
Kysymys teille enempi tietäville
Voiko sellaisen voimanulosoton lisätä vaihteistoon missä sitä ei ole ollut ilman koko laatikon purkamista?
Ja jos voi niin missä hintahaarukassa tarvittavat osat siihen voisi olla?
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Itse painin tuon voimanulosotto jutun kanssa toisinpäin, siis jotta olisi poistanut koska kardaaninsuoja "panssari" ja kiinnikkeet erillaiset ulosoton kanssa ja ilman ja voimanulosotollinen laatikko ottaa kiinni auton runkoon sellaisessa autossa mihin sitä ei ole ajateltu jollei tee vähän rälläkkähommia. Ei toki ole mikään iso juttu muuttaa mutta jos siitä akselilta meinaa jotain saada ulos/käyttöön niin vaatii jo vähän enemmän askartelua.
Laatikon sisällä pitää ulosottoa käyttävä akseli vaihtaa, kuulemma voi onnistua ilman että koko laatikkoa purkaa, itse tulin siihen tulokseen että ainakaan minun taidoilla ei toivoakaan. Lisäksi laatikon häntäkappale pitää vaihtaa, se onnistuu vaikka laatikko paikallaan autossa helposti.
Laatikon sisällä pitää ulosottoa käyttävä akseli vaihtaa, kuulemma voi onnistua ilman että koko laatikkoa purkaa, itse tulin siihen tulokseen että ainakaan minun taidoilla ei toivoakaan. Lisäksi laatikon häntäkappale pitää vaihtaa, se onnistuu vaikka laatikko paikallaan autossa helposti.
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Eli tuon ulosoton autoon saaminen taitaa olla helpoin suorittaa vaihdelaatikkoa vaihtamalla + muut kilkkeet = antaapa olla tässä kohtaa
Mutta pitää jättää vielä muhimaan, voihan sitä voimaa kampiraudalta ottaa pihalle muullakin tavalla jos tarpeelliselle tuntuu....
Mutta pitää jättää vielä muhimaan, voihan sitä voimaa kampiraudalta ottaa pihalle muullakin tavalla jos tarpeelliselle tuntuu....
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Tölkin voimanulosotosta en ole koskaan nähnyt enkä kuullut mitään hyödyllistä pyöritetyn, se on vain ja ainoastaan suomen verokikkailua varten tehty laitos. Mitä olisit sillä käyttänyt?
Kummasti sitä rassausintoa tulee lisää, kun saa auton liikkeelle, eiköhän se TDI-konekin sinne sitten tiensä löydä
Kummasti sitä rassausintoa tulee lisää, kun saa auton liikkeelle, eiköhän se TDI-konekin sinne sitten tiensä löydä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Mielessä lähinnä pyörähti ajatus hydrauliikkapumpun veivaamisesta.
Jos se homma alkaisi toimimaan niin mahdollisuudethan olisi rajattomat, vinssit, tunkit, linkoa yms.
Mutta tämä on tätä saunassa pikkukaljassa keulimista
Jos se homma alkaisi toimimaan niin mahdollisuudethan olisi rajattomat, vinssit, tunkit, linkoa yms.
Mutta tämä on tätä saunassa pikkukaljassa keulimista
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Samanlaisia ajatuksia on ollut muillakin syncroilijoilla, hytikkapumppua pyörittäisi tosin helpommin hihnalla konehuoneessa, tai sähkömoottorilla. PTO:n sijotus on tosiaan niin huono, ettei sillä mitään hyödyllistä oikein pysty tekemään.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Nyt, on kopisteltu koppiakin sen verran että taitaa saada tuonne projektien puolelle siirtää tämän viestiketjun
Kuskinpuolen helmassa löyty yllättäen pikkukivaa, helma joskus vaihdettu ja jätetty vanha alle.... not guud :/
Iso myssy nyt päässä että mitenkä helmoja aletaan korjaamaan, kovin kiinnostaisi palkkia sinne laittaa. Saisipahan ainakin tunkkaila rauhassa mistä haluaa
Mutta mutta, jotain plussaakin syöttöpumppu vaihdettu ja nyt tuntuu toimivan niin kuin kuuluukin (kiitokset Waarille!)
Kuskinpuolen helmassa löyty yllättäen pikkukivaa, helma joskus vaihdettu ja jätetty vanha alle.... not guud :/
Iso myssy nyt päässä että mitenkä helmoja aletaan korjaamaan, kovin kiinnostaisi palkkia sinne laittaa. Saisipahan ainakin tunkkaila rauhassa mistä haluaa
Mutta mutta, jotain plussaakin syöttöpumppu vaihdettu ja nyt tuntuu toimivan niin kuin kuuluukin (kiitokset Waarille!)
Viimeksi muokannut Urho, 25.11.2014 22:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Palkki ruosteiden tilalle on erittäin suositeltava idea, siihen kun hitsaa vielä kylkiputken, niin säästyy monta remonttia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Sen verran on tänään tapahtunut että uudet takakaaret tilattu ja pajalla käyty mitan kanssa nenää kaivamassa ja todettu että 40x120 profiilia on nyt jostain hommattava asap!
Ilmeisesti löyty "uusi" takatukivarsi reikiintyneen tilallekkin ja vähän sähköjuttuja hommailtu että saisi moottorinjohdotukset korjattua
Nyt vaan pajalle viikonlopun viettoon ni eiköhän se joskus liiku taas
Ja viikonloppuhan tuli ja taitaa tulla seuraavakin
Leikkely aloitettu
Se vähän hankala paikka korjata...
Ilmeisesti löyty "uusi" takatukivarsi reikiintyneen tilallekkin ja vähän sähköjuttuja hommailtu että saisi moottorinjohdotukset korjattua
Nyt vaan pajalle viikonlopun viettoon ni eiköhän se joskus liiku taas
Ja viikonloppuhan tuli ja taitaa tulla seuraavakin
Leikkely aloitettu
Se vähän hankala paikka korjata...
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Hyvä tulee, laitahan palkkia, niin pitää tulla vakoilemaan toteutusta. Huomenna taitaa yleisön pyynnöstä mennä vararaato kyljelleen alustan purkuun, joten laita viestiä jos tarviat muuta kuin luukut ja vaihteensiirron osat...
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Hyvä että löytyy sillekin suunnalle useampi rakentelija, kummasti auttaa edistystä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjois-savolainen: T3-Syncro-1,6TD-89-Caravelli "Paku"
Eipä ole tänne tullut piiitkään aikaan tullut mitään kirjoiteltua, uusia kuvia ei kyllä ole laittaa mutta päivitellään nyt jotain.
Pönttöä on taas menneen talven aika pikkasen tullut potkittua eteenpäin kun on tuo taloremontti ruvennut rahoittumaan mikä on vienyt kaiken vapaa-ajan viimeiset 1,5 vuotta.
Osia / renkaita on tullut haalittua mm. 15" karkeammat kumit koossa 235/75/15" ja nokian C-luokan kitkat mersun aluilla kokoa 235/65/16"
Kokonaan uudet takakynkät märäntyneiden tilalle ja erinäisiä sähkähiluja ja sisustankin osia, tällä viikolla kynkät ja yksi sarja 15" peltejä lähtee puhallettavaksi ja maalattavaksi.....
Jospa tämä rojekti kokisi nyt ihan uudenlaisen liikkeelle lähdön ja ei tulisi mitään ns. tärkeämpää hommaa haittaamaan
Pönttöä on taas menneen talven aika pikkasen tullut potkittua eteenpäin kun on tuo taloremontti ruvennut rahoittumaan mikä on vienyt kaiken vapaa-ajan viimeiset 1,5 vuotta.
Osia / renkaita on tullut haalittua mm. 15" karkeammat kumit koossa 235/75/15" ja nokian C-luokan kitkat mersun aluilla kokoa 235/65/16"
Kokonaan uudet takakynkät märäntyneiden tilalle ja erinäisiä sähkähiluja ja sisustankin osia, tällä viikolla kynkät ja yksi sarja 15" peltejä lähtee puhallettavaksi ja maalattavaksi.....
Jospa tämä rojekti kokisi nyt ihan uudenlaisen liikkeelle lähdön ja ei tulisi mitään ns. tärkeämpää hommaa haittaamaan
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)