![Mr. Vihreä :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
pahalta näyttää jos jx:n pakosarjaan joudut sovitelaippaa tekemään, alkaa olla ahdin aika alhaalla kohta, osta multa toinen sarja josta laikkaat tuon kolmiolaipan pois ja hitsautat siihen suoraan sopivan laipan saisit sen varmaan ylemmäksikin sitten, ai niin nyt lähti sitten mopo käsistä
multa todennäköisesti vapautuu valitettavasti tämä öljypohja vasta tämän kauden jälkeen kun olen niin saamaton näiden kanssa.
![Mr. Vihreä :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Eikös tuo uusi Garrett ole samalla laipalla kuin K14, eli menee heittämällä JX:n pakosarjaan ja kun 1.9 on aavistuksen 1.6:sta korkeammalla lohkolla, niin öljykin valuu öljypohjaan...
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
tuo on pienempi ongelma, laippa työn alle vaan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Se Garrett pitikin olla samalla laipalla kuin K14, koska oli VW osanrolla vaihtoehtoinen ahdin k24:lle.
Vielä jos mittaat ahtimien korkeudet, eli siitä pakosarjan liitoslaipasta öljyn paluuletkun laippaan. Jos se Garrett ei ole paljon korkeampi kuin K14, niin melko varmasti paluu toimii 1.9:ssä ilman öljypohjan muutoksia.
Vielä jos mittaat ahtimien korkeudet, eli siitä pakosarjan liitoslaipasta öljyn paluuletkun laippaan. Jos se Garrett ei ole paljon korkeampi kuin K14, niin melko varmasti paluu toimii 1.9:ssä ilman öljypohjan muutoksia.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Pitääpä mitata, kun Workshoppiin taas pääsen. Rompepäivillä pari vanhempaa/kokeneempaa Tölkkiharrastajaa tapasin ja kertoivat, että kannattaa erityistä huomiota uhrata tälle paluuletkulle. Suositteli teettämään tuon putken hydr.liikkeessä eikä letkuklemmareilla, ettei konetta riko. Sanoivat, että nuo vanhat JX:n metalliputket ruostuvat tuosta ja alkavat tiputtamaan...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Minulla on nyt ollut kohta puolitoista vuotta tuo klemmareilla kiinnitetty letku JX:n orkkisputken tyngän ja ahtimeltä lähtevän putken välissä ja hyvin on paikallaan pysynyt.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
"Turboruuvi" = turboahtimeen, hukkaporttia ohjaava putki poikki ja sen päistä letkut noihin liitoksiin...
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Mulla tulee sieltä turbolta nailonletku, johon kokeilin tuota ilman vaikutusta
pitääpä kokeilla uuteen, kun saa paikalle.
![Surullinen :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Olethan Safarille tulossa näyttämään suomen hienointa dokaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Tuossa taisi olla huumorin pilke silmässäTT| kirjoitti:Olethan Safarille tulossa näyttämään suomen hienointa dokaa?
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
http://www.vw-classicparts.de/.
Volkswagen Classic Parts
www.vw-classicparts.de
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Tuo pitää laittaa ahtimen kompurakotelolta hukkaportille menevän putken väliin, eli tuolla säädetään hukkaportille menevää painetta = huijataan hukkaportti pysymään kiinni ja siten mahdollistetaan ahtopaineen nouseminen. Sama vaikutus voidaan saada aikaiseksi poraamalla pieniä reikiä siihen putkeen.SyncroVWaari kirjoitti:Mulla tulee sieltä turbolta nailonletku, johon kokeilin tuota ilman vaikutustapitääpä kokeilla uuteen, kun saa paikalle.
Smurffi oli muistaakseni jaetulla kakkostilalla 2012 Suomen hienoin Tölkkiäänestyksessä, se oli eniten ääniä saanut Syncro joten hyvällä omalla tunnolla sitä voi sanoa ainakin Suomen hienoimmaksi Syncro Dokaksi.SyncroVWaari kirjoitti:Tuossa taisi olla huumorin pilke silmässäTT| kirjoitti:Olethan Safarille tulossa näyttämään suomen hienointa dokaa?"Suomen hienoin doka", mutta jos Vaulammin hienoin...jos olisin saanut öljypumpun, niin olisin tullutkin, mutta toimitusvaikeuksia pumpulla, tilasin jo tarvikepumpun, kun marmoritiskiltä saantivaikeuksia
http://www.vw-classicparts.de/.
Volkswagen Classic Parts
http://www.vw-classicparts.de
Jos et sillä maastoon uskalla lähteä, niin tule ainakin piipahtamaan paikalla ja ehkä jonkun kyytiinkin.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Noita turbon bleed venttiileitä on sitten kahdenlaisia eli noita kiinatina versioita ja sitten on ns.rajapaine venttilii mallisia (esim.Turbosmart) eli niissä on sellainen kuulaventtiin jolla aikaan saadaan nopea ja erittäin tarkka paineen säätö, halvoissa säätö on ns.lautajousitoiminen ja niiden säätäminen melko epätarkkaa joskus, niissä on myös paine vuotoja ja muita pikku juttuja. Tuollaisen kytkentä tapoja on kaksi riippuen bleedin mallista, jos on kyseessä ns.läpivirtaus malli niin turbon painekotelon letku toiseen lähtöön ja hukkisenkellon letku toiseen, ns.bleedaus tapahtuu sitten bleedin rungossa olevan reiän kautta. Jos kyseessä on perinteisempi eli ns.Ohivirtaus versio niin silloin tarvitset t-haaran siihen ohjaus letkun väliin jos ryöstetään paine bleedille ja sitten toisesta lähdöstä lasketaan ohi sitä ahdopainetta jolloin taas kerran huijataan hukkisenkelloa ja ahdot nousee.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Tässä oli mukana sellainen T-haara, joten jälkimmäinen lukitaan ![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Tuliko tuohon jotain väliin, vai riittävästi niittejä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Kotelosuojan sivelin väliin ettei ruostu pohja. Ja oli maalattu ehjä pinta. Ja riittävästi niittejä ![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa