Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja jarke »

pahalta näyttää jos jx:n pakosarjaan joudut sovitelaippaa tekemään, alkaa olla ahdin aika alhaalla kohta, osta multa toinen sarja josta laikkaat tuon kolmiolaipan pois ja hitsautat siihen suoraan sopivan laipan saisit sen varmaan ylemmäksikin sitten, ai niin nyt lähti sitten mopo käsistä :mrgreen: multa todennäköisesti vapautuu valitettavasti tämä öljypohja vasta tämän kauden jälkeen kun olen niin saamaton näiden kanssa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eikös tuo uusi Garrett ole samalla laipalla kuin K14, eli menee heittämällä JX:n pakosarjaan ja kun 1.9 on aavistuksen 1.6:sta korkeammalla lohkolla, niin öljykin valuu öljypohjaan...
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Mittasin laipat ja samankokoiset on kuin K14:ssa. Ongelmana nyt öljyn paluu, on "varaosa"laippa vähän pienempi ts.kiinnitysreikien väli pienempi. Putki on hyvin taivutettu, ei pitäisi ottaa kiinni panssariin.
Kuva
Kuva
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja jarke »

tuo on pienempi ongelma, laippa työn alle vaan
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Se Garrett pitikin olla samalla laipalla kuin K14, koska oli VW osanrolla vaihtoehtoinen ahdin k24:lle.

Vielä jos mittaat ahtimien korkeudet, eli siitä pakosarjan liitoslaipasta öljyn paluuletkun laippaan. Jos se Garrett ei ole paljon korkeampi kuin K14, niin melko varmasti paluu toimii 1.9:ssä ilman öljypohjan muutoksia.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Pitääpä mitata, kun Workshoppiin taas pääsen. Rompepäivillä pari vanhempaa/kokeneempaa Tölkkiharrastajaa tapasin ja kertoivat, että kannattaa erityistä huomiota uhrata tälle paluuletkulle. Suositteli teettämään tuon putken hydr.liikkeessä eikä letkuklemmareilla, ettei konetta riko. Sanoivat, että nuo vanhat JX:n metalliputket ruostuvat tuosta ja alkavat tiputtamaan...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla on nyt ollut kohta puolitoista vuotta tuo klemmareilla kiinnitetty letku JX:n orkkisputken tyngän ja ahtimeltä lähtevän putken välissä ja hyvin on paikallaan pysynyt.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Piti kauniin päivän kunniaksi vähän pihalla raapustella lavalle alumiinia ja kaari, jos vaikka joutuisi kuskaamaan pitkää tavaraa 8-)
Kuva
Nyt meni sormi suuhun, kun ei ole asennusohjeita mihin tuo asennetaan... :o
Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

SyncroVWaari kirjoitti:Nyt meni sormi suuhun, kun ei ole asennusohjeita mihin tuo asennetaan... :o
Kuva
"Turboruuvi" = turboahtimeen, hukkaporttia ohjaava putki poikki ja sen päistä letkut noihin liitoksiin...
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Mulla tulee sieltä turbolta nailonletku, johon kokeilin tuota ilman vaikutusta :( pitääpä kokeilla uuteen, kun saa paikalle.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Olethan Safarille tulossa näyttämään suomen hienointa dokaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

TT| kirjoitti:Olethan Safarille tulossa näyttämään suomen hienointa dokaa?
Tuossa taisi olla huumorin pilke silmässä ;) "Suomen hienoin doka", mutta jos Vaulammin hienoin...jos olisin saanut öljypumpun, niin olisin tullutkin, mutta toimitusvaikeuksia pumpulla, tilasin jo tarvikepumpun, kun marmoritiskiltä saantivaikeuksia
http://www.vw-classicparts.de/.
Volkswagen Classic Parts
www.vw-classicparts.de
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

SyncroVWaari kirjoitti:Mulla tulee sieltä turbolta nailonletku, johon kokeilin tuota ilman vaikutusta :( pitääpä kokeilla uuteen, kun saa paikalle.
Tuo pitää laittaa ahtimen kompurakotelolta hukkaportille menevän putken väliin, eli tuolla säädetään hukkaportille menevää painetta = huijataan hukkaportti pysymään kiinni ja siten mahdollistetaan ahtopaineen nouseminen. Sama vaikutus voidaan saada aikaiseksi poraamalla pieniä reikiä siihen putkeen.
SyncroVWaari kirjoitti:
TT| kirjoitti:Olethan Safarille tulossa näyttämään suomen hienointa dokaa?
Tuossa taisi olla huumorin pilke silmässä ;) "Suomen hienoin doka", mutta jos Vaulammin hienoin...jos olisin saanut öljypumpun, niin olisin tullutkin, mutta toimitusvaikeuksia pumpulla, tilasin jo tarvikepumpun, kun marmoritiskiltä saantivaikeuksia
http://www.vw-classicparts.de/.
Volkswagen Classic Parts
http://www.vw-classicparts.de
Smurffi oli muistaakseni jaetulla kakkostilalla 2012 Suomen hienoin Tölkkiäänestyksessä, se oli eniten ääniä saanut Syncro joten hyvällä omalla tunnolla sitä voi sanoa ainakin Suomen hienoimmaksi Syncro Dokaksi.

Jos et sillä maastoon uskalla lähteä, niin tule ainakin piipahtamaan paikalla ja ehkä jonkun kyytiinkin.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kiitos, kiitos :oops:
Kuva

Nyt pitäisi noista rakentaa sellainen "virallinen" paluupuolen linja, pitäisi saada joku juottamaan fosforikuparilla tuo yksi laajennus paksumpaa putkea varten :?

(ei millään voi päiväsaikaan tulla, kun pitäisi emännän Toyotalla, ei sentään Hiacella, ajaa :roll: )
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Noita turbon bleed venttiileitä on sitten kahdenlaisia eli noita kiinatina versioita ja sitten on ns.rajapaine venttilii mallisia (esim.Turbosmart) eli niissä on sellainen kuulaventtiin jolla aikaan saadaan nopea ja erittäin tarkka paineen säätö, halvoissa säätö on ns.lautajousitoiminen ja niiden säätäminen melko epätarkkaa joskus, niissä on myös paine vuotoja ja muita pikku juttuja. Tuollaisen kytkentä tapoja on kaksi riippuen bleedin mallista, jos on kyseessä ns.läpivirtaus malli niin turbon painekotelon letku toiseen lähtöön ja hukkisenkellon letku toiseen, ns.bleedaus tapahtuu sitten bleedin rungossa olevan reiän kautta. Jos kyseessä on perinteisempi eli ns.Ohivirtaus versio niin silloin tarvitset t-haaran siihen ohjaus letkun väliin jos ryöstetään paine bleedille ja sitten toisesta lähdöstä lasketaan ohi sitä ahdopainetta jolloin taas kerran huijataan hukkisenkelloa ja ahdot nousee.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Tässä oli mukana sellainen T-haara, joten jälkimmäinen lukitaan ;)
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kuva
Sai vihdoin niitattua tuon turkkipellin kiinni, kun sai kunnon niittipihdit :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuliko tuohon jotain väliin, vai riittävästi niittejä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kotelosuojan sivelin väliin ettei ruostu pohja. Ja oli maalattu ehjä pinta. Ja riittävästi niittejä 8-)
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Hyötyajoneuvo työssään :o
Kuva

Lavalla Smurffiina (engl. Smurfette),on auton väreissä 8-)
Vastaa Viestiin