Hansu joutui talvella olemaan liikenteessä, kun Sepiä korjailtiin ja päätti joulukuussa pari km kotoa että nyt riitti ja sylkäsi hihnan pois. Selvisi sitten se ajoittainen jurisevan äänen aiheuttaja, vesipumppu aivan väljä
![Yllättynyt :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Hihnapyörä heilui sen verran että hihnasta oli kulunut soiro pois ja lopulta ei enää pysynyt paikallaan ollenkaan. Pienellä lumijäähdyttelyllä pääsin kotipihaan, ja siinä odotteli asennuskelejä sitten kesään asti.
Krisse sitten otti ja vaihtoi lomansa kunniaksi vesipumpun, ja kun hihnaa olin sovittelemassa paikalleen, niin huomasin että kiristimen rullakin on aika valmis. Onneksi löytyi valmiiksi uusi INA:n rulla, joka oli Sepiä varten ostettu ja ei ollutkaan sitten siihen tarvittu. Uudet hihnat paikalleen, nesteet sisään ja tulille. Kylläpä kävikin hienosti jälleen ilman turhia ääniä. Sähköissä oli pientä omituisuutta, välillä tuli virrat kaikkialle ja välillä ei. Akku täysin ladattuna ja erinäisten tarkistelujen jälkeen löytyi yksi huono liitos ja sen kiristelyn jälkeen pysyi sähköt.
Sitten olikin jo aika lähteä Kuopioon, muutama päivä leireilyä meni mukavasti. Paluuta edeltävänä päivänä kokeiltiin starttailla ja hienosti lähti käyntiin ja kaikille akuille näytti laturilta tulevan hyvin virtaa. Tällä reissulla ostettiin myös Motonetistä tarjouksesta 100Ah AGM akku jääkaappia varten, ja tilattiin Sunwindiltä Kaarinasta kaksi 100W aurinkokennoa, kun löytyi viimein sopivan kokoiset ja paikka joka halusi ne myydä ja toimittaa hyvin.
Seuraavana päivänä sitten auto pakattu, Ahti häkissään odottamassa jne, Krisse starttaa ja kuuluu ruks ja startti pyörii tyhjää
![Hämmentynyt :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Koputtelua starttiin ja sama tulos, joten startti irti ja ihmettelemään. Hammaspeikkohan se oli iskenyt, ja yhtään hammasta tai mitään jäämiäkään niistä ei ollut jäljellä! Hätähuuto ilmoille ja maaningalta tulikin heti miten startti ihan pihaan asti, irrallaan testaillen se toimi suht ok ja paikalleen. Pari kertaa satunnaisesti tämä yksilö suostui vaivalloisesti pyörittää moottoria ja iskemään tulta, mutta sitten mykistyi kokonaan. Uusi yritys ja Skodalla hakemaan Iisalmesta lisää startteja
![Näyttää kieltä :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Varmuuden vuoksi sieltä lyötiin kouraan kaksi toimivaksi todettua starttia ja takas Hansun luo. Enää ei mennyt kovin montaa minuuttia kun startti paikallaan ja kone kävi jälleen. Harjotus tekee liikkeistä sulavia. Vähän apetta mahaan ja yöllinen siirtymä Vantaalle sopivaa marssivauhtia pitäen. Kiitokset ja kumarrukset Savon sepille avusta!
Nämä peliliikkeet tapahtui alkuviikosta ja viikonloppuna oli aikeissa lähteä kesälomaa viettämään saariston rengastielle, joten pieniä asennustöitä oli suunnitelmissa. Paneelit taisi saapua luvatusti keskiviikkona ja torstaina ne ennätettiin hakemaan postista. Hetki suunnittelua ja mitä ihmeellisimpien käänneltävien ja irrotettavien telineiden suunnittelua ja lopputulos että alkuperäisen idean mukaisesti paneelit suoraan kattoon kiinni liimalla ja pulteilla. Etummainen paneeli päätettiin tässä kohtaa asentaa, toinen tulee kunhan kattoluukku saadaan paikalleen keskelle kattoa. Lauantaina 23 aikoihin sain paneelin kytkettyä säätimeen ja akkuun ja iloinen yllätys oli että 13.02V virtasi silloinkin
![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Sunnuntaina kytkennät akulta sulakerasialle ja kahteen 12V pistokkeeseen, virtaa tuntui tuolloin riittävän joten jääkaappi kiinni ja jäähtymään siitä reilusta +20 asteesta ja hienosti pelasi. Sitten päästiin matkaan ja reissu meni ongelmitta, vaikka matkalla oli sateisia päiviä ja lauttamatkoja täysin suojassa auringolta, niin virtaa riitti aina ja auto ei ollut ulkoisessa virrassa koko aikana.
kuopioPuska.jpg
plan.jpg
ekapaikallaan.jpg
iloavaluu.jpg
oujee.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.